Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkä paljon muilla dieettaajilla kuluu nestettä, erityisesti vettä, vuorokauden aikana? Itse olen huomannut, että vettä uppoaa varmaan kolmen ja neljän litran väliltä per vuorokausi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dieetti alkaa 01.04 ja lähtökohtaisesti kestää 8viikkoa. Mennään erityisen VHH meiningillä ( alle 100gHH) ja kalorit pidetään n.2800kcal. Lähtökohdat on 170cm/87kg, rasvoista ei tietoa, noin parissa kympissä. Koitan käydä kehonkoostumuksessa vielä ennen aloitusta niin saa tarkempaa infoa. Treenit tarkoitus pitää samanlaisena.

LeQ:n vesikyssäriin, normaalisti n.3 litraa, dieetillä enemmän.

Tammikuun puolessa välissä alko oma dietti. Sillon paino oli 105kg (pituus 188cm, lisäksi nesteitä oli kyllä kropassa varmaan melko lailla). Tänään aamupaino 92kg ja vielä ainakin siihen 90kg pudotetaan, jonka jälkeen mennään tuntumalla, Rasvat tällä hetkellä siinä 10% tienoilla. Dietti on VHH- tyyppinen, jota oon kiristelly aina vähän väliä ja samalla lisänny aerobista. Kumma kyllä kaikki sarjapainot salillakin on noussut, joten elämä hymyilee :D

Jouluunkuun puolesssa välissä aloit todenteolla pudottamaan painoa. n105kg ja nyt 14vko takana ja paino 95kg, tosin nyt tuli ensimmäinen viikko kun paino ei pudonnut. Aineenvaihdunta myös jotenkin sekaisin, paska ei tuu kellon lyömällä.
Olisikohan nyt paikka vetää mättöpäivä, päivällisen tilalle vaikka pizza ja illalla 1-2 prode patukkaa? Tavoite huitelee jossain 85-88kg paikkeilla noin 10 vko aikaa tavoitteeseen noin suurin piirtein.

Päivän esimerkki ruokavalio:
Aamiainen:
Pro: Kinkkuleike 100g+juusto alle 10% 50g
Hh: Real 100g, 2 siivua
Mehukeittoa n.100g
Vitamiinit yms yms.

Lounas:
Pro: paistijauheliha/kana 130g
Hh: täysjyväpasta 40g
salaattia vapaasti.

Välipala:
Pro: Maitorahka 250g
Hh: Banaani

Treenin jälkee:
palkkaria 60-70g.

Päivällinen:
Hh: täysjyväpasta 50g
salaattia vapaasti.

Iltapala:
Pro: Heraa 40g / rahka 250g.
Hh: marjoja / hedelmää n.150g
Kalaöljy kapselit yms yms.

Vettä menee 4L suurin piirtein.

Pitääköhän tässä reakoida ruokavalion suhteen.

Tammikuun puolessa välissä alko oma dietti. Sillon paino oli 105kg (pituus 188cm, lisäksi nesteitä oli kyllä kropassa varmaan melko lailla). Tänään aamupaino 92kg ja vielä ainakin siihen 90kg pudotetaan, jonka jälkeen mennään tuntumalla, Rasvat tällä hetkellä siinä 10% tienoilla. Dietti on VHH- tyyppinen, jota oon kiristelly aina vähän väliä ja samalla lisänny aerobista. Kumma kyllä kaikki sarjapainot salillakin on noussut, joten elämä hymyilee :D

Kuvia tai ei pidä paikkaansa! :D

Kova pudotus propsit siitä.

Itse alan kanssa himmailemaan tuota pömppövatsaa litteämmäksi, ihme kun sitä rasvaa ei kerry mihinkään muuhun kohtaan?!?
No mutta kuitenkin maltillisesti mennään, sehän se paras tapa on, ettei tule Imperiumin vastaiskua = löytää itsensä taas housunnapin kanssa taistelemasta.

Mulla on aika lailla samat ruokavaliot dieetille kuin monilla täälläkin, niitä ei tarvitse edes luetella, sen kun katsotte muiden dieetti systeemejä.
Motivaatio on kova, kun vatsanympärys on jo kaventunut - En niinkään tuijota vaakaan, vaan peiliin ja mittanauhaan.

Oon dieetannut nyt 11 viikkoa maltillisesti jatkaen aina heinäkuulle saakka...
Eli 175cm nainen, rasvaprossa nyt ehkä n.25-26%. Tavoitteena 62kg ja rasvaprosentti 23% tai alemmas...Tässä tuloksia tähän mennessä:

Lähtömitat tammikuussa: 68kg, vyötärö 73, lantio 106, reidet 62
Mitat nyt maaliskuussa: 66kg, vyötärö 70,5, lantio 103, reidet 61

Etanan vauhdilla mennään todellakin... :(

Oon dieetannut nyt 11 viikkoa maltillisesti jatkaen aina heinäkuulle saakka...
Eli 175cm nainen, rasvaprossa nyt ehkä n.25-26%. Tavoitteena 62kg ja rasvaprosentti 23% tai alemmas...Tässä tuloksia tähän mennessä:

Lähtömitat tammikuussa: 68kg, vyötärö 73, lantio 106, reidet 62
Mitat nyt maaliskuussa: 66kg, vyötärö 70,5, lantio 103, reidet 61

Etanan vauhdilla mennään todellakin... :(

Tseppiä hurrrjasti! :) Mustakin tuntuu että mulla ei rasvat irtoo kropasta ei niin millään. Se on hidasta hommaa, mut onneks kesään on vielä pari kuukautta aikaa! ;)
Millanen sun ruokavalio ja liikunnat on tällä hetkellä? :)

Tseppiä hurrrjasti! :) Mustakin tuntuu että mulla ei rasvat irtoo kropasta ei niin millään. Se on hidasta hommaa, mut onneks kesään on vielä pari kuukautta aikaa! ;)

Millanen sun ruokavalio ja liikunnat on tällä hetkellä? :)

Juu onhan tässä kesään vielä matkaa ja mulla ei oo kiire minnekkään. Oikeestaan tähtään kesään 2014, haha. ;) Haluan putoavan painon olevan nimenomaan rasvaa jotta nuo vähäiset lihakset säästyy...Nytten liikuntaa tulee 3 salitreeniä ja 3-4 aerobista/viikko+ ohjattuja joogaa/venyttelyä 1-2/viikko...

Esimerkkipäivä ruokailu
Aamupala:
Ruispuuro tai kuntokaura vajaa 1dl+vehnälese 1rkl, ripaus suolaa, 2dl vettä ja puuroksi mikrossa.
Lisäksi 1rkl soijalesitiini
1tl chia-siemenet
100g 2%raejuusto
100g marjoja
kahvi rasvattomalla maidolla
2kpl omega-3 kapseleita, monivitamiini poretabletti, D-vitamiini

(Sali tässä jos salipäivä. Joskus puolikas bansku ennen treeniä ja treenin jälkeen aina palkkari 1dl fast muscle+ veteen)
Lounas:
100-150g naudan paistijauhelihaa/lohta/itse maustettua broileria…
täysjyväriisiä 1dl/realviipale voilla ja juustolla/täysjyväpastaa 1dl
2% Raejuustoa 100-150g
Salaattia 200g jossa siemensekoitusta 1tl+oliiviöljyä 1rkl, joskus fetaa
Vihreä tee

Välipala
Maitorahka 250g
jokin hedelmä
Chia-siemenet 1tl
vihreä tee

Päivällinen sama kuin lounas, mutta ilman hiilareita jos en tee iltaliikuntaa

iltapala

Maitorahka 250g
Marjoja 100g
Kookosöljy 1rkl
Pähkinöitä 20g

Ja vettä paljon! Joskus lisään tuohon välipalaan vielä vihersmoothien. Ja herkuttelen myös välillä, useimmiten selviän makeenhimosta teetä lipittämällä tai proteiinipatukoilla...En oo jaksanut kamalasti kaloreita seurailla tai laskea makroravinnejakaumia (vaikka ruokapäiväkirjaa pidänkin), ehkä siinä syy tähän etanamaiseen vauhtiin...

Jouluunkuun puolesssa välissä aloit todenteolla pudottamaan painoa. n105kg ja nyt 14vko takana ja paino 95kg, tosin nyt tuli ensimmäinen viikko kun paino ei pudonnut. Aineenvaihdunta myös jotenkin sekaisin, paska ei tuu kellon lyömällä.
Olisikohan nyt paikka vetää mättöpäivä, päivällisen tilalle vaikka pizza ja illalla 1-2 prode patukkaa? Tavoite huitelee jossain 85-88kg paikkeilla noin 10 vko aikaa tavoitteeseen noin suurin piirtein.

Päivän esimerkki ruokavalio:
Aamiainen:
Pro: Kinkkuleike 100g+juusto alle 10% 50g
Hh: Real 100g, 2 siivua
Mehukeittoa n.100g
Vitamiinit yms yms.

Lounas:
Hh: täysjyväpasta 40g
salaattia vapaasti.

Välipala:
Pro: Maitorahka 250g
Hh: Banaani

Treenin jälkee:
palkkaria 60-70g.

Päivällinen:
Hh: täysjyväpasta 50g
salaattia vapaasti.

Iltapala:
Pro: Heraa 40g / rahka 250g.
Hh: marjoja / hedelmää n.150g
Kalaöljy kapselit yms yms.

Vettä menee 4L suurin piirtein.

Pitääköhän tässä reakoida ruokavalion suhteen.

Syö 1 päiväsiten, että otat kaikki energiat hiilihydraateista, mahdollisimman hiilaripitoista ruokaa (pasta, puuro, vaaleaa leipää, riisipiirakoita yms.) Jollet saa kuivaa ruokaa alas, niin tuoremehu on hyvä millä saa äkkiä hiilareita. Rasvat ja proteiinit mahdollisimman pienenä. Pyri syömään 1000g hiilaria päivässä. Paino nousee pariksi päiväksi koska hiilari kerää nestettä, mutta tulee sitten todella ropinalla alas. Hiilaritankkauksen muut edut: saat aineenvaihdunnan käymään ylikieroksilla, saat treeneihin lisäboostia ja lisäksi pääkopalle tekee hyvää syödä enemmän edes yhtenä päivänä.

oisko kellään mitään valmista ruoka ohjelmaa missä oisi protskua päivää kohti > 235 g ja erikseen 2000 kcla ja 3000 kcla? :D VHH mielessä ja vähän vaikea itse koostaa :/

3 viikkoa poljettu paikallaan, dieettiä takana 4 viikkoa. Eka viikko -3kg (nesteet), nyt paino heitellyt edes takas yhen kilon pysyen aina siinä 88kg. Kaikki kalorit lasketaan kalorilaskurilla. Viikolla ollu miinukset n. -600-1000 kcal ja viikonloppuisin -200-500 kcal. Edellisinä vuosina painon tiputus ollu paljon rivakampaa... Ainut ero on, että jotenkin jaksan salilla vetää kovempia treenejä ja tulokset aika hyvin pysyny vähintään samoissa tai parantunu. On se kumma.... Miinuksella ollaan ihan varmasti... Liikuntaakin saman verran. Paljon kävelyä ja lenkkiä. Mitä helvettiä nyt taas...

onko muuten missä määrin okei vetää cheat päiviä dietillä? plussilla kun olin niin sillon joo mut mites tää dietti, vähän uutta mulle niin onko ok vetää koko pv roska safkaa :D vai pitäiskö sekin olla " sopusuhtasesti "?

onko muuten missä määrin okei vetää cheat päiviä dietillä? plussilla kun olin niin sillon joo mut mites tää dietti, vähän uutta mulle niin onko ok vetää koko pv roska safkaa :D vai pitäiskö sekin olla " sopusuhtasesti "?

Rasvaprosentti määrää sen, miten usein dieetillä kannattaa cheat/ tankkauspäiviä pitää. Jos rasvaprosentti on sulla vielä reilusti yli 20, niin suunniteltu tankkaus jossa kalorit järkevät vielä eli +1000-2000kcal olisi varmaan aika hyvä pitää 2-3 viikon välein. Riippuen tietysti onko kyseessä todella vähähiilarinen dieetti vai onko hiilarit koko dieetin ajan suht korkealla, jolloin tankkauksia ei välttämättä tarvitse edes missään vaiheessa pitää. Tankkauspäivän ideahan on syödä mahdollisimman paljon hiilareita ja jättää muut makrot proteiini ja rasva suht vähille. Eli roskaruokaahan voi tuolloin syödä jos valitsee ruuat järkevästi, mikä tekee pääkopallekin ihan hyvää sillon tällöin, mutta varsinkin rasvaa tulisi vähän välttää tuona päivänä jos haluaa kalorit pitää kuitenkin siedettävinä, ja sitä nyt sattuu tulemaan aika paljon yleensä roskaruuasta. Ja myöskin hiilarin varastoituminen maksan ja lihasten glykogeenivarastoihin käy nopeammin jos rasvaa vähän vältellään.

Eli jos tykkää siis hifistellä tankkauspäivänäkin, niin esim. oma suosikki on tankkauspäivänä itse tehty tonnikalapitsa, josta ei niin hirveästi kuitenkaan tule rasvaa jollei juustoa tykkää laittaa päälle kilotolkulla, sitten myös lähestulkoon kaikkea karkkia yms. shittiä( paitsi suklaa) voi tuolloin syödä ( lakut jne.) joissa siis lähinnä pelkästään hiilaria.

Näin siis itse teen kun dieettaan, eli tankkauspäivänäkin tiedän suunnilleen paljonko kaloreita tulee koneeseen. Tankkauspäiviä nyt jokatapauksessa kannattaa pitkällä dieetillä kuitenkin silloin tällöin pitää leptiini tasojen kohottamiseksi ja myöskin pääkopan kannalta IMO.

kiitos täydentävästä vastauksesta, mun rasvat on kyllä alle 20 siinä 16-17 tietämillä. mietin vain jos ois kerran viikossa " mässy päivä " eli jos treenais kuitenki ja tekis airobisen ja sitte saattas syödä jotai muutaku karkkia, sitä ei tuu syötyä mutta pizza on kyllä arka kohta ;D eli treenipäivä kulutus mulla 3500 ja sallis syödä sen 4500 kcla, jos puolentoista viikon välein tätä tempailis nii pysys pää kasassa.. ?

No itse olen nyt aika tarkalleen samoissa rasvoissa ja kesäksi tarkotus päästä tuohon 10% ja tankkauksia pidän nyt 2vko: n välein ja se on ehdoton maksimi, jos olisin yhtään pidempään tankkaamatta, niin treenitehot ja jaksaminen ylipäätään alkaa laskea. Sulla on näköjään kulutus kuitenkin suht kovaa, että eihän yks pitsa, kebab mistä sitten pidätkin, niin vaikka vähän rasvaa tuliskin sitte ni ei se tunnu missään. Mutta kuitenkin koita pitää sillon tankkauspäivänä se pääpaino hiilareissa, niin etköhän jaksa sitte kesään asti tai missä tavoittees sitten onkin, niin dieettailla. :) Kroppaa kannattaa kuunnella ja sen mukaan sitten tankkaa. Täydelliseen uupumukseen asti ei itseään kannata päästää, kun sitten saattaa alkaa tulla ongelmia ja dieetillä kannattaa muutenkin olla tarkkana kun palautuminen ei ole ihan sataprosenttista.

Vittu kun on painon putoaminen tyssännyt 88 paikkeille aamupainoon, vaikka vaa'an kautta vedän ruoat ja kalorit on 500-700 alle kulutuksen. Jotain tässä pitäs keksiä aineenvaihdunnan parantamiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom