Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Dieetti ohi viimeinkin. 9vko ja 11,4kg takana. Nyt alkaakin taas pieni bulkki ennen kesää ja josko toukokuu menee taas kiristelyyn.
Dieetti edistyi kuitenkin hyvin, niinkuin painosta näkee. Paino mitattu viikon välein.

27.12 86.4kg Vyötärönympärys navan alapuolelta 92cm
6.1 84,2kg
13.1 83.2kg
20.1 82,4kg
27.1 80,6kg
3.2 79,2kg
10.2 78,8kg
17.2 79kg (mättöpäivä)
24.2 76,6kg.
3.2 75,0kg. Vyötärönympärys navan alapuolelta 82,5cm.

Tuloksissa taas ei tapahtunu hirveetä muutosta muuta kuin penkissä. Mavessa ja ylä-taljassa nousi tulokset, kyykyssä laski 2,5-5kg. Muissa pysyi samana. Penkissä kuitenkin laski tulos 5-10kg. Rasvaprosentti laski noin 20%-->10%-12%.

Jos jotain kiinnostaa katsoa miten rasva paloi: http://aijaa.com/tQsBc3

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kohtuu kireässä kunnossa olet jo nyt propsit siitä. Seuraatko ihan jollain koostumusmittarilla tuota %? Proteiinin määrä on ehkä hieman yläkanttiin, jouduin ainakin itse pudottamaan proteiineja kun ei paino lähtenyt tulemaan alas.

Huomasin nyt itsekkin, että olin kirjoittanut tekstin vähän epäselvästi, elintarkoitus saada rasvat tuohon 14% tietämille, nyt ne on noin 20%

Itellä dieettiä takana nyt tasan kahdeksan viikkoa (Y)! Ketoosilla mennään.
Nyt oon ruvennu funtsimaan, jotta pitäiskö vaihtaa vhh-dieetin puolelle? Rasvat oli InBody-mittauksessa reilu 21% joku kolmisen viikkoa sitten, mutta paino ei oo tippunu sen jälkeen ku joku puolisen kiloa ehkä.. Kiristymistä kuitenkin havaittavissa (tai sitten nään näkyjä). Onko mahdollista saada vielä miinuskaloreilla lihasmassaa, vaikka punttitaustaa pari vuotta, mutta oikeeastaan vasta viime heinäkuusta ihan tavotteellisesti ja tosissaan oikeella ruokavaliolla lähetty treenaamaan..? Ja vaikuttaako päivittäinen Leusiini-lisä mahdolliseen lihaskasvuun sitten noin hurjasti?
Kalorit on nyt jo jossain 1600 paikkeilla treenipäivinä, lepopäivinä reilu 1500.
Mitat tälle neitokaiselle on 170/64kg. :) Mielipiteitä?

Itellä dieettiä takana nyt tasan kahdeksan viikkoa (Y)! Ketoosilla mennään.
Nyt oon ruvennu funtsimaan, jotta pitäiskö vaihtaa vhh-dieetin puolelle? Rasvat oli InBody-mittauksessa reilu 21% joku kolmisen viikkoa sitten, mutta paino ei oo tippunu sen jälkeen ku joku puolisen kiloa ehkä.. Kiristymistä kuitenkin havaittavissa (tai sitten nään näkyjä). Onko mahdollista saada vielä miinuskaloreilla lihasmassaa, vaikka punttitaustaa pari vuotta, mutta oikeeastaan vasta viime heinäkuusta ihan tavotteellisesti ja tosissaan oikeella ruokavaliolla lähetty treenaamaan..? Ja vaikuttaako päivittäinen Leusiini-lisä mahdolliseen lihaskasvuun sitten noin hurjasti?
Kalorit on nyt jo jossain 1600 paikkeilla treenipäivinä, lepopäivinä reilu 1500.
Mitat tälle neitokaiselle on 170/64kg. :) Mielipiteitä?

Lepopäivä / treenipäivä kaloriero on mielestäni turhan pieni. Treenipäivänä kuluu varmasti enemmän ja voisi säästyä lihoja paremmin. Aika hyvät rasvat naiseksi jo sulla.

Hei! Haluiaisin vastauksen siihen, että kun olen vasta 15-vuotias ja minulla on vain tosi vähän läskiä ja haluaisin, että lihakseni näkyisivät paremmin niin kannattaako dietata? Pituuteni 175cm ja painoni 84kg. Jos ei kannata niin, miten saan sitten kiinteän kropan?

Hei! Haluiaisin vastauksen siihen, että kun olen vasta 15-vuotias ja minulla on vain tosi vähän läskiä ja haluaisin, että lihakseni näkyisivät paremmin niin kannattaako dietata? Pituuteni 175cm ja painoni 84kg. Jos ei kannata niin, miten saan sitten kiinteän kropan?

Jos on vain vähän läskiä, niin ite lähtisin tossa vaiheessa ehdottomasti rakentamaan lisää lihasmassaa. Eli syö vähän enemmän ku kulutat, treenaat kovaa ja jopas, lihakset näkyy paremmin.

- - - Updated - - -

Lepopäivä / treenipäivä kaloriero on mielestäni turhan pieni. Treenipäivänä kuluu varmasti enemmän ja voisi säästyä lihoja paremmin. Aika hyvät rasvat naiseksi jo sulla.

Elikkä treenipäivän kaloreita enemmän?
Treenipäivinä kalorivaje noin 600-900kcal.

Elikkä treenipäivän kaloreita enemmän?
Treenipäivinä kalorivaje noin 600-900kcal.

Jep tuo -900 ainakin on aivan liikaa. Voipi olla, että painosi alkaa putoamaan paremmin kun syöt enemmän treenipäivinä.

Nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan tulevaa dieettiä, pudotettavaa tulee olemaan noin 10kg joten muutama kymysys. Ensinnäkin aloitus päivä ? Olenko vielä ihan aika taulussa, jos nyt vaikka viikon päästä aloitan ? Sanotaan näin, että tähdätään siihen kesä - Heinäkuuhun.

Voiko tuohon kalorilaskurin laskemaan peruskulutukseen luottaa vai onko parempia tapoja laskea peruskuluts jos nyt sykemittaria ei oteta mukaan :)

Minkälaiset miinukset, että paino varmasti alkaa laskea, mutta lihat säästyvät. perus 500 ? Vai voisiko nostaa aluksi hieman korkeammalle ?

Olen aina ollut todella huono lenkkeilyssä, mutta haluaisin jotain buustia tähän kesäkiristelyyn, Onko se aamulenkki tyhjään vatsaan sen arvoista ?

Muita tipsejä? :)

-Kiitos.

3vkoa takana ja viime vkon saldoksi tuli -800gr, nooh parempi seki ku ei mitää(?)... Pitää tänään vähä mittailla onko tapahtunu mitää edistystä edes sillä puolella :) Sarjapainot onneksi pysyny ja toistot joissain liikkeissä jopa lisääntyny nii eikai täs väärään suuntaan mennä :) Lue lisää blogista http://juusodd.blogspot.fi/ ;)

8.5 viikkoa takana ja paino 85kg (-8,1kg) ja vyotaro 82.5cm (-9.5cm) Viela olisi tasan kuusi viikkoa dieettia jaljella, joten ei ihan taida kereta 79.9kg mika oli dieetin toiveena. Mutta enpa reissussa ala kaloreita vahtimaan joten 15.4 loppuu tama koitos. Kahtella sit kevaampana jos innostuu viel vahan kiristeleen.

Nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan tulevaa dieettiä, pudotettavaa tulee olemaan noin 10kg joten muutama kymysys. Ensinnäkin aloitus päivä ? Olenko vielä ihan aika taulussa, jos nyt vaikka viikon päästä aloitan ? Sanotaan näin, että tähdätään siihen kesä - Heinäkuuhun.
Voiko tuohon kalorilaskurin laskemaan peruskulutukseen luottaa vai onko parempia tapoja laskea peruskuluts jos nyt sykemittaria ei oteta mukaan :)

Minkälaiset miinukset, että paino varmasti alkaa laskea, mutta lihat säästyvät. perus 500 ? Vai voisiko nostaa aluksi hieman korkeammalle ?
Onko se aamulenkki tyhjään vatsaan sen arvoista ?
Muita tipsejä? :)
-Kiitos.

Kannattaa kattoo toi mun postini tosta ylempää! Dieettasin itekkin juuri 11kg 9vko :ssa.

Dieetin aloitat heti kun siltä tuntuu. Olet taulussa silti jos vaikka viikon päästä aloitat.

Itse käytin pelkästään kalorilaskuria, antaa hyvin osviittaa energiankulutuksestasi. Ei ole 100% varma mutta varma kuitenkin.

Mä lähtisin dieettaan 500-1000kcal vajeella. Vedin tosiaan oman dieettini näköjään 800kcal vajeella ja lihat säilyi niinkuin oletin. Ehkä jopa paremmin.

Tyhjän mahan aamuaerobisessa käytetään myös lihasta energian lähteenä. Suosittelen lukemaan tämän aamuaerobisesta: http://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/17/tyhjalla-mahalla-aamuaerobinen-j/
Varsinkin nuo listatut hyödyt ja haitat.

Paljon ereJ vedit proteiinia per paino kilo dieetilläsi? Lisäsitkö liikunnat kulutukseesi vai laskitko vajeen suoraan kulutuksestasi?

Krhm, heitetääs ny kysymystä vähä tähän. Tosiaan paino on tippunu 3vkos 2,8kg ja puntari näyttää tällä hetkellä 112,7kg ja pituutta 183cm. Olen vetänyt vhh-tyylillä nytte ton 3vkoa. Katsoin kalorilaskurista niin mun kokoinen jantteri kuluttaa 3200kcal + 5-6x/vko sali aamuisin. eli treenin kanssa noin 4000kcal kulutus ja kröhöm tällä hetkellä syön 2800kcal päivässä makrot menee näin; protsku: 250gr hh: 47gr rasva: 162gr. Haluaisin että paino tippuisi nopeampaa mutta onko tämä mahdollista jos söisin enemmän. Tällä hetkellä kuitenkin kalorivaje 1200kcal treenipäivinä. Niinkuin useampaankin kertaan jo sanonut edellisissä posteissa niin voimatasot silti pysyneet entisellään. 5-jakoista teen ja aina treenin päälle 15-25min cardiota + (infrapunasauna :D). Pysynkö nyt kuitenkin tässä? Tai kertokaa mistä helposti 400kcal enemmän edes. Pekonia ja munia ei kuitenkaan enempää kiitos :D Toki ajattelin että vielä 2vkoa menen tällä vhh:lla ja sitten siirryn fitfarmin shape ruokavalioon, toki katselin että siinäkin tulee n. 2500kcal. Hjälpa!! Kiitoksia jos vaivauduitte :)

Paljon ereJ vedit proteiinia per paino kilo dieetilläsi? Lisäsitkö liikunnat kulutukseesi vai laskitko vajeen suoraan kulutuksestasi?

2g/kg vähintään. Täytin kalorilaskuriin normaalisti noi kohdat et "Päivän aktiivisuus" ja "Liikunta tänään". Siitä sitten katsoin kulutukseni ja pyrein syömään vähintään -500kcal vajeella.

Haluaisin että paino tippuisi nopeampaa mutta onko tämä mahdollista jos söisin enemmän. Tällä hetkellä kuitenkin kalorivaje 1200kcal treenipäivinä. Pysynkö nyt kuitenkin tässä? Tai kertokaa mistä helposti 400kcal enemmän edes. Pekonia ja munia ei kuitenkaan enempää kiitos :D

Sun painos siis tippuu 1,2kg viikossa ja haluut tiputtaa enemmän?
Siinä kuitenkin voi aineenvaihdunta vetää aika lukkoon ja lihaksiakin ehkä palaa. Toki jos olet lievästä ylipainoinen niin en usko että niin tapahtuisi. Kuitenkin kannattaa pysyä nykyisessä, ellet sitten lisää juuri noita kaloreita. Hyviä kalorinlähteitä on kuitenkin rypsiöljy, täysmaito ja pähkinät. Sekä erilaiset pirtelöt, mysliä, kauraa jne.

Nojoo komppaan kyl sua ereJ. Ehkä olen vain malttamaton! Mennään nyt tällä viel tää 2vkoa ja sitte siirryn toho fitfarmin diettiin ja sillä olis tarkotus vetää ainaki 12vkoa :) Eiköhä se kesäkuosi sieltä vielä tuu viim 2014 :) Ja joo aina pitäs muistaa et oha toi hyvä vauhti mitä tällä hetkellä tota fläsää lähtee että mennään tällä :)

2.1. Alko dietti maltillisesti kohti kesäkuun alkua. Lähtö paino nesteinen 86,7 kg
11.1. Vaaka näytti 85,4 kg
29.1. 82,1 kg
1.3. 81,0 kg
4.3. 83.0 kg (Viikon loppuna oli pakollinen ruuan junttaus jakso :D)

Tuli helmikuuksi lisättyä ruoka määriä reilusti, että sai liian kovan painon putoamisen kuriin.

Ja matka jatkuu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom