Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin Ferya, onnea! Sieltä se tuli kun riittävän kauan odotti :D

19.2. asetettu tavoite painolle 58,5kg. Viime mittauksesta (59kg) silloin kulunut tasan viikko. Eilen vika kova treeni - joka oli muuten aivan loistava, pitkään aikaan en oo väsymyksen vuoksi kyennyt yhtä hyvää treeniä tekemään - ja nyt hiihtolomalla pidän kevyen viikon. Eli venyttelyä, saunaa, putkirullailua, kevyitä aerobisia. Tylsää, mutta pakollista... Ainakin painon pitäis tippua helposti tonne tavoitteeseen, kun nesteet lähtee.

No kyllä sitä saikin odotella, mut tipahtikin sitten kerralla enempi :D oon ihan tosi tyytyväinen siksikin, kun lopetin tupakoinnin ennen joulua, ja siitä parin viikon päästä lopetin light-limut ja 4vkoa sitten tosiaan aloitin dieetin, et miten kaikki on mennyt näinkin hyvin. Nyt vähentämässä kahvin juontia vielä :)

Ainoa mikä nyt ärsyttää niin alkaa olemaan aika kuluneet anoreksia-läpät.. mulla niin aina alkaa savu nousemaan korvista kun ihmiset jaksavat tuolla asialla vitsailla. Olen siis TÄYSIN normaalipainoinen ja rasvaprossa varmasti yli suositellun.

Hmm. Tarkastelin tossa noita pudotusspeksejä edellisen innoittamana ja huomasin, että nyt viimeisen kahden viikon aikana on pudonnut ainoastaan 400g painosta, vaikka kulutuksen ja perjantaina alkaneen levon myötä tämän päivän painon olisi pitänyt olla kaiken järjen mukaan alempi.

Olo on ollut tosi vetämätön nää viime ajat ja taitaakin kuulkaas olla niin, että ens viikon aikana - mikäli paino ei tosta sen suuremmin liikahda - pidän tankkauspäivän. Tässä herää kuitenkin kysymys, että nyt jos mulla on kevyt viikko päällä ens sunnuntaihin saakka, niin onko mun järkeä tankata? Vai pitäiskö tankkaus sijoittaa mielummin ens viikon loppuun ja lähteä sit täysillä varastoilla treenaamaan niin maan perkuleesti? Tarkoitus olisi tehdä tankkaus puhtaasti kaurapuurolla ja riisillä ym., korkeintaan jätskiä tai 100g suklaata voisin ajatella cheattaavani.

Tänään se sitten oli, punnituspäivä! Puntari näytti kaikkien odotusten vastakohdaksi 114,1kg joten pudotusta viime viikkoon tuli 1,4kg! Olen enemmän kuin tyytyväinen :) Tästä on hyvä jatkaa. En olisi ikinä uskonut lauantaina mässyttelyn ja eilisten santsausten jälkeen että olisi jotain mukamas tippunut. Noh diettiä vasta viikko takana, mutta kylläpä tuli tuulta purjeisiin ja intoa treeneihin taas! :) Tsemppiä kaikille muillekkin!

ps. olin merkinnyt aiempaan postiini alkupainoni olleen 115,2kg mutta tänään tarkistin vielä omasta vihostani minne olen kerännyt ja tulen keräämään dietin ajalta että se oli 115,5kg. :)

http://juusodd.blogspot.fi/

Tänään alko sitten pieni parin päivän välidieetti. Nyt paino 77,3kg ja jos tuosta nyt pari kiloa saisi niin olisi hyvä.

Sitten vielä, että mitenhän kun noissa bmr-laskureissa, kun laitetaan treenien määrä niin voiko sellaisen peruskovan salitreenin, jossa nyt ei kuitenkaan sykkeet nouse kattoon ja niin edelleen laskeä yhdeksi treeniksi?

Liitytään joukkoon. Eilen alko, 15 viikkoa edessä. Lähtöpaino 87,3 kg. Tavoite jossain 75 alla... VHH-tyyppisellä ratkaisulla mennään, aerobista lisään vasta myöhemmin, jos tulee tarvetta. Zemiä omastakin puolesta kaikille tähän kevääseen!

Dieetillä ollaan. Aloituspaino 85kg 1.1.2013. Nyt paino 81kg.

Ruokavalio:
klo 08.00 Valiorahka 250g, 40g kaurahiutale, vähäkalorinen mehukeitto + vitamiinit
klo 11.00 paistijauhelija 150g, täysjyväpasta 50g, kurkkua 100g
klo 14.00 Protskujuoma, proteiinia 30g
klo 16.00 Valiorahka 250g, vähäkalorinen mehukeitto
(Treenipäivinä) palautusjuoma prot. 35g, malto 40g
klo 19.00 paistijauheliha 150g, salaattia, vihanneksia
klo 22.00 rahkaa 250g / munakas 4 munaa / mannisen pudding

23 päivää ja paino -3,6kg. Tämän aamun paino 67,9kg ja nyt aletaan olla aika hollilla tuon tavoitepainon kanssa. 66-67kg välimaastoon kun pääsen niin kerkeää vielä rykäisemään pienen kevätbulkin ennenkuin alkaa kesäksi kiristelemään toukokuussa. Hyvältä vaikuttaa :)

Tammikuun puolesta välistä asti oltu dietillä, lähtöpaino 76kg tavoitteena painossa ei ole mitään. Sensijaan peilikuvan on oltava miellyttävä, palikat selvästi näkyvissä ja rintalihasten päältä kaikki rasva pois. Toivottavasti elopaino ei mene liian pieneksi tässä kiristellessä. :fuckyeah:

Tuli vain tässä mieleen, että onko mun diettiruokavalio teidän muiden mielstä ok? Vedän nyyssiksen vhh rungolla. Kutakuinki näin: 2500kcal 230gr protskua, 45gr hiilareita ja 150gr rasvaa. :) Paino nyt laskee kuitenki ja sarjapainot pysyny samana ja jotkut jopa noussu niin ei kai tarvi murehtia turhaan ja antaa mennä vain?! :D

Itse syön jotain 1400-1800kcal päivässä 100-150g prot/ 40-70g hh / 60-90g rasvaa noin suunnilleen. Kalorit tuntuu vähäisiltä mutta jos nostan yli 2k kcal niin paino ei vain tipu... Nyt keväällä tippunu vuoden alusta paino tippunu n.7kg ja kaikenkaikkiaan 18kg. Sarjapainot ovat jatkuvassa nousussa edelleen (1-jakoinen 2-3 krt viikko) ja jaksamisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Vielä 14kg pitäisi hävittää jonnekkin, katsotaan joutuuko jotain korjausliikkeitä tekemään matkan varrella.

Millaisilla kaloreilla kannattaa lähteä liikkeelle? 182/82 mitat ja pitäisi saada karistettua muutama kiloa intistä tullutta rasvaa.. Kaikki kerääntynyt miltei pelastusrengasmaiseksi pläsäksi vyötärölle ja ei ole kaunista katseltavaa.. Kalorilaskuri antoi treenipäiville 2900-3100kcal-arvion ja lepopäiville 2300-2450kcal. Noista varmaan 300kcal vajeella eteenpäin?

50 päivää dieettiä takana, paino tullu viis kiloa alaspäin. 86.4kg oli tammikuun kolmas ja nyt on n. 81-81.5kg. Vyötärö paksuimmasta kohasta tällä hetkellä 79cm ja senkun sais johonkin 74cm paikkeille ja painon alle 76kg niin voin todeta että paketissa taas tälle keväälle. :D

8 viikkoa diettiä nyt takana ja vähän reilut kuusi kiloa lähteny. Pätkäpaastoilulla mennään ja tuntuu ainakin näin aluksi toimivan melko hyvin ja olevan muutenkin diettinä melko helppo.

Ensi maanantaina 3kk dietti käyntiin, vituttaa jo näin alkuun se nälkä mikä on tulossa. Onneksi vielä yhden päivän saa ahmia :hyper: 81->76 ja 14%-> alle 10% kiitosshhhh!

Toisen viikon tulos oli -400gr.... Pienimuotoinen "järkytys" oli tuo kyllä aamulla. Ottaen huomioon elopainon niin odotin isompaa pudotusta. Mutta nooh kai tuolla 5-6x/vko salilla myös lihaskin kasvaa(?). Tai sitten vain selittelyä. Noh tästä on hyvä jatkaa VIELÄ kovemmalla motivaatiolla!

Blogia myös päivitetty ;) http://juusodd.blogspot.fi/ !

Näin parin viikon jälkeen aamupaino n. 79,5kg. Ei toistaiseksi ole tehnyt tiukkaa ja reenipainoissa tapahtunut kehitystä ylöspäin! Mittoja ei tule pahemmin mitattua eli peilin ja vaa´an avulla suunnistetaan oikeeseen suntaan!
Tästä nyt n. 4 viikkoa ja painoa lähtenyt kilo. Vauhti ei päätä huimaa, mutta ruokailu ollut melko rentoa ja salikin kulkee edelleen. Nyt hiukka kiristetään tahtia ja seuraavat 13vko mennään -0,5kg/vko jonka jälkeen aloitellaan taas massan hankkiminen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom