Kevään 2013 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake83
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä nyt n. 4 viikkoa ja painoa lähtenyt kilo. Vauhti ei päätä huimaa, mutta ruokailu ollut melko rentoa ja salikin kulkee edelleen. Nyt hiukka kiristetään tahtia ja seuraavat 13vko mennään -0,5kg/vko jonka jälkeen aloitellaan taas massan hankkiminen

Itse mennyt hyvin samanlaisella tahdillä tällä kertaa. 3 viikkoa ja noin kilo pois, treenissä hitaan pudotuksen huomaa parhaiten. Edellisen vuoden lopussa kun veti -0.5kg viikko alkoi treeni tökkiä hyvin nopeasti. Nyt saanut jopa tuolloin lähteneitä voimatasoja tietyissä liikkeissä palautettua. Jalat ovat erityisesti kiittäneet painon putoamisesta ja nyt kun niitä on päässyt kunnolla treenaamaan on voimaa tullut taas mukavasti lisää (ehkä jopa hiekan lihastakin ;) ). Itse ajattelin nyt vetää 2 viikkoa vähän tiukemmalla tahdilla painoa alas. Sen jälkeen kevyt pikku plussilla tehtävä jakso jonka perään se viimeinen rutistus ennen kesää.

Kevyitä dietin jatkoja vaan kaikille!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mä olen pudotellu painoa n. 6kg (aamupaino on nyt vähän vaihdellu) ja vyötäröltä 5cm vekka kuuteen viikkoon. Painonpudotus on ollu aika kivutonta, oon vaan vaihtanu kaiken huonon ruoan hyvään ja lisänny aerobista treeniä. Ainoa huono puoli tässä on lievä painojen tippuminen puntista.

Arkena on helppoa pysyä ruodussa, mutta nyt esimerkiksi viime viikonlopun Assembly toi vähän takapakkia harjottelun ja ruokavalion osalta (valvominen ja paastoamista seuraava paskan ruoan ahmiminen).

Onneks morkkista helpottaa vähäsen ihana auringonpaiste ja lenkkeily raikkaassa talvisäässä :)

Päivitellään hiukan omaa etenemistä tänne. Lokakuussa jo siis aloitin projektia, lähtöpaino oli reilut 108 kiloa. Vuodenvaihteessa painoa oli karissut 6 kilon verran ja tällä hetkellä mennään lukemassa 93-94 kg. Ruokavalio on tullut katsottua aika tarkkaan kalorilaskurin kanssa niin, että hiilareista on karsittu tarvittaessa, proteiinit 2g/kg ja rasvat ~1g/kg. Salipäivinä kalorit noin 2000 kcal ja lepopäivinä noin 1800 kcal. Salitreeniä on tullut 4 kertaa viikkoon, aerobista ei ollenkaan.

Paino on tippunut aika vauhdilla, mutta eipä tuo haittaa, kun salilla kuitenkin kulkee entiseen malliin, jossain määrin jopa tulokset parantuneet. Tästä on hyvä porskuttaa eteenpäin kohti alle ysikymppiä...

Ja tsemppiä muille diettaajille!

Miten voisin aloitella diettaamaan, koska en ole ennen sellaista tehnyt ja haluaisin, että ihakseni näkyisivät paremmin? ja en ole aivan varrma kannattaako minun dietata koska olen vasta 15-vuotias.

Miten voisin aloitella diettaamaan, koska en ole ennen sellaista tehnyt ja haluaisin, että ihakseni näkyisivät paremmin? ja en ole aivan varrma kannattaako minun dietata koska olen vasta 15-vuotias.

Vaikea sanoa koska painoasi ei lue missään, jos kuitenkin olet "normi" 15v rungolla varustettu jantteri, niin et tarvitse diettiä. Korkea proteiininen ruokavalio + hyvä treeniohjelma, noilla kahdella pääset alkuun.

Enimmäiset pari viikkoa dieettiä sujuivat hyvin, mutta nyt on tullut univaikeudet kehiin, joka hankaloittaa hommaa huomattavasti.

Moi!

Ekaa kertaa dietillä ja tein ruokavalion jossa 185g p, 80g HH ja 94g rasvaa.
Ylläpitokalorit ovat 2500kcal ja 400kcal vajeella mennään.
Olen 180cm ja 80kg, tavoitteena 4-5kg pois kesäksi.

Miltäs näyttää p/hh/r suhde?
Voiko 20/80 jauhelihaa syödä huoletta 150g päivässä jos se sopii makrojensa puolesta ruokavalioon?

Kiitos jos jaksatte vastailla jotain :)

Päivitystä:
9 viikkoa dieetattu, tulos: -8,1 kg (104,3kg --> 96,2)
Vielä 11 viikkoa jäljellä ja tavoitteeseen matkaa kuutisen kiloa.

- - - Updated - - -

Moi!

Ekaa kertaa dietillä ja tein ruokavalion jossa 185g p, 80g HH ja 94g rasvaa.
Ylläpitokalorit ovat 2500kcal ja 400kcal vajeella mennään.
Olen 180cm ja 80kg, tavoitteena 4-5kg pois kesäksi.

Miltäs näyttää p/hh/r suhde?
Voiko 20/80 jauhelihaa syödä huoletta 150g päivässä jos se sopii makrojensa puolesta ruokavalioon?

Kiitos jos jaksatte vastailla jotain :)

Näyttää ihan ok:lta. Jos tuolla ei lähde paino putoamaan, niin karsisin ehkä hieman rasvoista. Perussääntö menee suunnilleen niin, että otat proteiinia sen n. 1,5-2,0g per rasvaton painokilo, rasvaa 1g/kilo ja hiilareista loput. Mitä tohon jauhelihaan tulee, niin teoriassa sä voit syödä ihan MITÄ VAIN, jos se sopii makrojen puolesta ruokavalioon. Tuota jauhelihaa voit ainakin vetää ihan huoletta.

Reilu kk takana hivenen kevyemmällä ruokavaliolla ilman kreatiinia ja aamupainosta on tipahtanut noin 2,5kg. En tiedä johtuuko energian puutteesta vai kreatiinin lopettamisesta, mutta muutamissa liikkeissä huomaa selkeästi sarjatulosten lähteneen alamäkeen.
Olen mennyt jo useamman kuukauden ilman treeniboostereita, mutta tänään olisi tarkoitus testata crazen toimivuus. Bulkin aikana en nähnyt tarpeelliseksi käyttää boosteria sillä energiaa ja intoa oli vaikka muille jakaa, mutta nyt tuntuu siltä että jostain pitää saada hieman lisää puhtia reeniin. Samalla on tarkoitus lisätä krea palautusjuomaan.

Taitaa olla ihan normaalia dieetin aikana että tuloksissa tulee notkahduksia ja energiat eivät tunnu riittävän satalasissa treenaamiseen?
Miten kokeneemmat dieettaajat näistä selviävät?

76kg --> 71,5 tippunut hieman yli kuukaudessa, pituutta on 180cm. Tavaraa on vielä vatsalihasten ja rintalihasten päällä, saas nähdä miten paljon painoa on otettava alas että näkyvät kunnolla. Treeniä tulee 5 kertaa viikossa kamppailulajeja harjoittelemalla ja 1 päivä puntatessa (cheat päivänä). Reilusti on aikaa vielä kesään saada rasvat tarpeeksi alas :puntti:

No niin taas aika kirjoittaa tänne. Eli lähtö paino 1.1.13 oli 96.4kg ja nytten 2kk dieetin jälkeen 88,7kg -7.7kg. Pieniä tavoitteitakin olen tässä nyt jo vähän laittanut. Ennen kesäkuuta olisi muka olla alle 80kg sarjassa. Pituus on 169 ja rasvaa löytyy viel reippaamasti. Mukavaahan tämä on ollut :puntti:

Semii kaikille ja kuukauden päästä taas kirjoitellaan.

Tuli taas vaihteeksi itsekin aloitettua dieettiä, 122,6 oli alussa paino tuossa muutamia päiviä sitten, tänä aamuna oli 120.2, eli hyvin on nesteet lähtenyt ainakin liikkeelle. 1500kcal ruokavaliolla mennään, makrot suurinpiirtein 180p/50hh/60r. Tarkoitus olisi tiputella itsensä alle sadan kilon seuraavan neljän kuukauden aikana. Tavoitteet on kovat muuta niin on motivaatiokin :)

Oma pienenmuotoinen dietti olisi tarkoitus aloitella 1.3 tämän hetken lukemat 192cm 105kg, tavoitetta painon suhteen ei ole, rasvat <14%.
Punttia 4krt vko tällöin ruoka 3172kcal 316p/230hh/111r
muina päivinä ruoka 2766kcal 273p/187hh/104r yksi totaali lepo päivä ja kahtena crossfit tyyliin n. 20min treeni näin olisi tarkoitus tehdä ekan kuukauden, jos ei tulokset miellytä niin huhtikuuhun lisään vielä salitreenin jälkeen 30min cardion.

Näyttää ihan ok:lta. Jos tuolla ei lähde paino putoamaan, niin karsisin ehkä hieman rasvoista. Perussääntö menee suunnilleen niin, että otat proteiinia sen n. 1,5-2,0g per rasvaton painokilo, rasvaa 1g/kilo ja hiilareista loput. Mitä tohon jauhelihaan tulee, niin teoriassa sä voit syödä ihan MITÄ VAIN, jos se sopii makrojen puolesta ruokavalioon. Tuota jauhelihaa voit ainakin vetää ihan huoletta.

Oulrait vähentelen rasvaa kunhan seurailen jonkun aikaa mitä vaaka näyttää. Suht hitaasti olis tarkoitus pudotella, jos jäisi vaikka vähän lihastakin dietin jälkeen.
Noin ajattelinkin tosta jauhelihasta, mutta piti varmistaa.

Reilu kk takana hivenen kevyemmällä ruokavaliolla ilman kreatiinia ja aamupainosta on tipahtanut noin 2,5kg. En tiedä johtuuko energian puutteesta vai kreatiinin lopettamisesta, mutta muutamissa liikkeissä huomaa selkeästi sarjatulosten lähteneen alamäkeen.
Olen mennyt jo useamman kuukauden ilman treeniboostereita, mutta tänään olisi tarkoitus testata crazen toimivuus. Bulkin aikana en nähnyt tarpeelliseksi käyttää boosteria sillä energiaa ja intoa oli vaikka muille jakaa, mutta nyt tuntuu siltä että jostain pitää saada hieman lisää puhtia reeniin. Samalla on tarkoitus lisätä krea palautusjuomaan.

Itellä huomasin kanssa heti dietin aloitettuani että joutuu vääntämään tuplasti kovemmin salilla jos haluaa säilyttää sarjapainot. Kreatiinia otan niin kuin ennenkin eli mun kohdalla ei ainakaan siitä johdu. Treeniboosteria harkitsen myös vakavasti vaikka joskus tuli vannottua etten ''tuhlaa'' vähäisiä rahojani buustereihin vaikka kaverit suosittelivatkin kovasti...:nolo:

Oma pienenmuotoinen dietti olisi tarkoitus aloitella 1.3 tämän hetken lukemat 192cm 105kg, tavoitetta painon suhteen ei ole, rasvat <14%.
Punttia 4krt vko tällöin ruoka 3172kcal 316p/230hh/111r
muina päivinä ruoka 2766kcal 273p/187hh/104r yksi totaali lepo päivä ja kahtena crossfit tyyliin n. 20min treeni näin olisi tarkoitus tehdä ekan kuukauden, jos ei tulokset miellytä niin huhtikuuhun lisään vielä salitreenin jälkeen 30min cardion.

Kohtuu kireässä kunnossa olet jo nyt propsit siitä. Seuraatko ihan jollain koostumusmittarilla tuota %? Proteiinin määrä on ehkä hieman yläkanttiin, jouduin ainakin itse pudottamaan proteiineja kun ei paino lähtenyt tulemaan alas.

No nyt se tippu! Viikko 8 kohta takanapäin, ja painomerkinnät näyttää tältä:

7.1.2013 64,4kg
12.1.2013 61,1kg
19.1.2013 60,0kg
29.1.2013 59,8kg
12.2.2013 59kg
2.3.2013 58kg

Toi kilon painon putoaminen oli sinänsä ylläri, että 18-24.2. välinen aika sisälsi ainakin kaksi ohisyöntipäivää/tankkauspäivää, jolloin kalorit yli kulutuksen. Ehkä niistä tuli se tarpeellinen boosti pudotukseen, kun tippuminen alkoi selkeästi hidastua 5-6 viikkojen kohdalla ja olo oli väsynyt, vetämätön jne eikä treenipainot tuntuneet pysyvän enää samoissa kuin ennen. Nyt piisaa taas energiaa ja motivaatio on kova :) Enää kilon saa tippua, sit se on siinä.

Ihan hurja tahti :wtf: Jos ei varsinaista ylipainoa ole ollut aloittaessakaan, niin pelkäisin kyllä tolla tahdilla jo lihasteni puolesta. Mut hieno saavutus! :rock:

Täällä ei todellakaan mitään kerrottavaa, nyt 1,5vko treenitauko takana ja painoa siis 2 viikon takaisesta n. +1,5kg. Mut äkkiä se tulee lähtemään kun pääsee taas arkeen kiinni, nesteitähän ne varmasti vaan on, turvotusta.

Ihan hurja tahti :wtf: Jos ei varsinaista ylipainoa ole ollut aloittaessakaan, niin pelkäisin kyllä tolla tahdilla jo lihasteni puolesta. Mut hieno saavutus! :rock:

Täällä ei todellakaan mitään kerrottavaa, nyt 1,5vko treenitauko takana ja painoa siis 2 viikon takaisesta n. +1,5kg. Mut äkkiä se tulee lähtemään kun pääsee taas arkeen kiinni, nesteitähän ne varmasti vaan on, turvotusta.

Ei ylipainoa tosiaan, mutta sä et arvaakaan millä mässäilyllä toi aloituspaino saatiin aikaan :D Normaalisti paino oli ennen dieettiä 61-62kg, joten oikeaa pudotusta on vajaassa kahdeksassa viikossa tullut 3-4kg mikä on ihan jees tahti mulle. Kulutus- ja ravintolaskelmien mukaan ois tosin pitänyt tippua enemmän, mutta kai mulla sitten on hitaampi aineenvaihdunta. En oikein haluaisi uskoa sitäkään, sillä InBody720-laitteella mitattiin rasva% tossa 4kk sitten ja se oli 21,9% (paino 62-63kg) ja arvioitu bmr 1448kcal. Hmm...

Suositut

Back
Ylös Bottom