Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

On kyllä mukavasti lähtenyt turvotus kun massakausi vaihtui dieetti kaudeksi, näyttää että olisi jo paljonkin laihtunut...
Välillä ihmettelen kun täällä ihmiset on innoissaan että lähtenyt monta kiloa viikossa, itse ainakin yritän pitää sen kokoajan siinä -500g/vk niin ei ainakaan lihasta pitäisi paljon lähteä. Aluksi tietenkin kun lähtee nestettä niin tahti voi olla hetken vähän reippaampi. Itsellä ei ainakaan olisi ongelmaa ottaa vaikka kahta kiloa viikossa mutta kyllähän sen tietää mistä silloin sitä painoa alkaa kanssa lähtemään..

Joo toi on totta, et ku bulkilta dietille ni siin lähtee turvotus kivasti. En todellakaan iloitse, kun näyttää et paino laskee vaa'alla silmissä joka viikko. Enemmän huolestuttaa se, että en syö tarpeeks ja käy samanlailla ku viimeks diettailin ketolla, et lähtee ne vähäsetki lihat siin messissä. Toivon todella, että toi mun alkupudotus johtu nesteistä ja hiilareista, ku oon vähentänyt hiilareita huomattavasti vaikka en ketoon tähtääkkään. Jos tää dietti menee lihojensäilityksen kannalta mettään, ni sit rupeen ikuisuusbulkille.

Alunperin oli idea, et 8kg/4kk, mut jos ny sit 6kg/3kk niin sit vois olla aika hyvä kondis. Siihen loppuun viel kiristelyä jos näyttää siltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo toi on totta, et ku bulkilta dietille ni siin lähtee turvotus kivasti. En todellakaan iloitse, kun näyttää et paino laskee vaa'alla silmissä joka viikko. Enemmän huolestuttaa se, että en syö tarpeeks ja käy samanlailla ku viimeks diettailin ketolla, et lähtee ne vähäsetki lihat siin messissä. Toivon todella, että toi mun alkupudotus johtu nesteistä ja hiilareista, ku oon vähentänyt hiilareita huomattavasti vaikka en ketoon tähtääkkään. Jos tää dietti menee lihojensäilityksen kannalta mettään, ni sit rupeen ikuisuusbulkille.
Kait se on siitäkin kiinni, että mikä se lähtötilanne on, että onko sitä turvotusta ja läskiä ihan reilusti vai vähemmän. Itse mietin just, että onkohan tää tahti sopiva lihasten kannalta, kun nyt olis 3 viikkoa täys sunnuntaina ja tilanne on 61 -> 59,1. Ilmeisesti aika jees tahti. Viimeiset 5 päivää paino on ollut 59,6 ja sitä vähän ihmettelin jo, mut sitten tänä aamuna oli kunnon intervallirääkin jälkeen 59,1. Puolivälissä ollaan siis! Huomenna menen puolivälin kehonkoostumusmittaukseen, teen kevyen pään tankkauksen ja sitten puristetaan perseellä vielä 3 seuraavaa vikkoa! :rock:

Mitä tohon herkkuja tekee nyt mieli tulee, niin itse uskon siihen, että mikä on kiellettyä niin sitä alkaa himoita.. joten tuossa on yks ongelmakohta monelle laihduttajalle, kun yritetään olla ehdottomia ja lopettaa kaikki herkuttelu. Sitten ne pyörii päässä ja mielessä jatkuvasti.

Alter-egolle kiitos ohjeistuksesta. Itselleni hieman liian ekstremeä touhua - ilmeisesti tyhjennyksen voi tehdä myös luonnollisesti, tosin silloin se kestää kauemmin? Mut onko siitä rasvanpalamiselle jotain haittaa kun prosessi on pidempi?

Kehon tyhjennyksellä ei kyllä käsittääkseni näissä bodauspiireissä tarkoiteta mitään anaalihuuhtelua, vaan kovavolyymistä treenikertaa, jolla tyhjennetään lihasten glykogeenivarastot seuraavan päivän hiilaritankkausta varten. Googlella löytyy paljonkin vaikka Lyle MacDonaldin juttuja aiheesta, kun hakee sanalla "glycogen depletion".

Onko täällä joitakuita, jotka ottavat painon päivittäin ja seuraavat sillä tavoin? Onko teillä on ollut paljon ns. tasanteita eli pari päivää paino on ihan samoissa vaikkapa kovan treenin jälkeisenä päivänä ja sitten humpsahtaa kilon alas? Mulla oli tänä aamuna huomattavasti kevyempi olo kuin eilen aamulla ja peilikin näytti niin, mutta paino ei ollut tippunut yhtään. Josko huomiseksi tulisi sitten "superpudotus".

Turhaa sitä on päivittäin itseään punnita. Pari kertaa viikkoon ja parin viikon välein mittoja jos haluaa niitä tarkkailla. Pysyy pää paremmin hommassa mukana eikä stressaile;)

Tosta painon mittauksesta:

Minä ainakin käyn vaa'alla joka aamu ja laskeskelen viikon keskiarvon. Saa vähän tarkempaa kuvaa, että miten se paino kehittyy, kun tosiaan päivien välillä voi olla aika isojakin eroja. Pääasia, että pitkällä tähtäimellä se paino tippuu. :)

Jees. Itelläkin käytössä tuo F_A:n mainitsema tapa. Mun mielestä paras ja luotettavin tapa seurata painon putoamista. Itsellä kun massaa on circa 100 kg, niin vuorokautiset painonvaihtelut voi olla luokkaa +/- 2 kg. Silloin ei todellakaan kannata ressailla jostain "ii-mun-paino-oli-tänä-aamuna-600g-enemmän kuin eilen heilahduksista. Kun kuluneen viikon aamupainojen keskiarvo on pienempi kuin edellisen viikon aamupainojen keskiarvo, tietää laihtuneensa.
HUOM! tämä tapa todellakin sit edellyttää sitä, että EI ODOTAKAAN painon olevan JOKA PÄIVÄ pienempi kuin edellispäivänä, koska ei se kroppaa vaan toimi niin.

Joku tällä palstalla joskus todennutkin, kun joku just kauhisteli jotain +400 gramman painonnousua, että: " V***u, ton verranhan nyt lähtee painoa jo vaan kun käy paskalla!" Ei kaikki ole niin vakavaa, painonpudotuskaan.

Kehon tyhjennyksellä ei kyllä käsittääkseni näissä bodauspiireissä tarkoiteta mitään anaalihuuhtelua, vaan kovavolyymistä treenikertaa, jolla tyhjennetään lihasten glykogeenivarastot seuraavan päivän hiilaritankkausta varten. Googlella löytyy paljonkin vaikka Lyle MacDonaldin juttuja aiheesta, kun hakee sanalla "glycogen depletion".

Jees, juurikin näin. Eikä tuon ole edes pakko olla edeltävänä päivänä. Moni tekee tuon kovavolyymisen treenin nimenomaan tankkauspäivän aamuna, ja aloittaa sen jälkeen välittömästi tankkauksen. Tuolloin varmistetaan se, että hiilareista saatava energia painuu nimenomaan lihaksiin.

edit. Ja tuossa siis nuo tankkausta edeltävät pari päivää todella vähillä hiilareilla.

Mullaki lähtee kilo kusemalla ja kaks paskalla. ja itse asiaan. 100kg:n aamupainosta tultu nyt vähän yli 3vkossa 95,3kilon aamupainoon. Aerobista ei oo vielä yhtään tarvinnu tehdä ja treenitki olleet ihan mukavia. 90kilon jälkeen alkaa erottuvuutta olemaan varmaan kohtuullisesti ja 80kilosena pitäis olla jo oikeesti tiukka.

Viikko nro 5 menossa (~-4kg) , taas vaihteeksi tuntu aamulla siltä että lentää laatta. Aamupala alkaa vähän tökkimään, pitää alkaa vakavasti miettimään että vaihtaisi tuon kaurapuuro + raejuusto, johonkin muuhun. Muutenhan mulla on kotisasiat kunnossa ja urheilu on kivaa (diettaaminen ei).. :D

Minkä takia syöt tota, jos ei meinaa uppoo? Oma aamupala: 2dl kaurahiutaleita sokerittomaan mansikkamehukeittoon +erikseeen protskujuomana 2dl whey 80 makuna PANAANI = yhteensä rontti 500kcal ja n. 70g protskua

Joku tällä palstalla joskus todennutkin, kun joku just kauhisteli jotain +400 gramman painonnousua, että: " V***u, ton verranhan nyt lähtee painoa jo vaan kun käy paskalla!" Ei kaikki ole niin vakavaa, painonpudotuskaan.

Tottahan tuo on. Saanko kuitenkin yksinkertaisena tollona kysäistä vielä, miten teillä joka päivä punnitsevilla (tai viikkokeskiarvoa laskien) vaikuttaa treenit painoon? Millainen treeni sinne lihakseen eniten kerää nestettä? Lähteekö vasta lihaksen palautuessa ne nesteet sieltä? Ja sitten samalla humpsahtaa paino alemmas?

Ostin tänään uudeksi palkkariksi ja välipaladrinkiksi Fastin Dietmix-jauhetta. Ei siinä hirmuisesti sitä hiilaria ole, kun on 7,2 g/40 g-annoksessa. Mulla on ollut käytössä Night Protein-drinkit välipalajuomina, mutta se maistuu jo tajuttoman pahalle, ettei tämä nirso enää sitä oikein siedä. Tuo Fast Dietmix maistuu ihan karkille, kun on niin makeaa. Makeanhimo multa on kokonaan kadonnut.

Tottahan tuo on. Saanko kuitenkin yksinkertaisena tollona kysäistä vielä, miten teillä joka päivä punnitsevilla (tai viikkokeskiarvoa laskien) vaikuttaa treenit painoon? Millainen treeni sinne lihakseen eniten kerää nestettä? Lähteekö vasta lihaksen palautuessa ne nesteet sieltä? Ja sitten samalla humpsahtaa paino alemmas?
Mulla ainakin punttitreenin jälkeisenä aamuna on painoo enemmän ja esim. spinningin jälkeen vähemmän. Mulla ei kyllä yleensä heittele paino noin paljoa kuin isommilla miehillä (olen siis normikokoinen nainen), joten siksi kyselin tuon 700 g:n nousun merkityksellisyydestä.

Mulla ainakin punttitreenin jälkeisenä aamuna on painoo enemmän ja esim. spinningin jälkeen vähemmän. Mulla ei kyllä yleensä heittele paino noin paljoa kuin isommilla miehillä (olen siis normikokoinen nainen), joten siksi kyselin tuon 700 g:n nousun merkityksellisyydestä.

Eilisen perusteella ei ainakaan suurta vaikutusta. Eka treeni melkeen viikkoon vettä tuli juotua treenin aikana n. 2l, tukevahko iltapala + palkkari ja tänään oli paino ihan samassa kuin eilen. Mutta tosiaan eipä sillä yhden päivän painolla niin väliä, pääasia, et se edes kerran viikkoon tipahtaa.

Puolivälissä ollaan siis! Huomenna menen puolivälin kehonkoostumusmittaukseen, teen kevyen pään tankkauksen ja sitten puristetaan perseellä vielä 3 seuraavaa vikkoa! :rock:
Hyvä minä! 3 viikkoa ja 2,5 prosenttiyksikköä alaspäin. Eli 20 % -> 17,5 %. Lihat säilyneet lähes täysin. Aika herkkua oli vetää oman vuohenjuustosalaatin lisäksi isännän poropastan jämät kitusiin :hyper:

En tiiä onko mennyt tankkauspäivän syömiset mitenkään edes sinnepäin, mutta hyvää on tehnyt. Oon yrittänyt ruokarytmin pitää samana kuin dieetilläkin. Aamulla vetäsin ruisleipää, sämpylää, raejuustoa ja juustoa kahvin kera. Lounaaksi vuohenjuustosalaatin, leipää ja poro-pastan jämät. Välipalana juustoleipiä. Päivällisellä söin erilaisia salaatteja ja leipää ja sitten jälkiruuaksi muutaman lusikkaleivän ja pähkinäsuklaata. Nyt illalla ajattelin vetästä vielä pari palaa omatekemään jauhelihapitsaa. Ei oo tullu huonoo oloo eikä mitään semmosta, tuntuu oikein hyvältä lihaksissa kun voimat ikäänkuin palautuu. Jännä nähdä mihin tämä johtaa.. mikä on tilanne huomenna ja sitten ensi viikolla. Tuskin heilahtaa mikään mihinkään suuntaan.

2.1.2012-12.2.2012 Aamupaino: 120,3 kg -> 102,9 kg

Viikon päästä sunnuntaina tankkaus, saas nähdä kuinka alas paino putoaa siihen mennessä :)

2.1.2012-12.2.2012 Aamupaino: 120,3 kg -> 102,9 kg

Viikon päästä sunnuntaina tankkaus, saas nähdä kuinka alas paino putoaa siihen mennessä :)
Onpa sulla ollu kova tahti - hieno tulos!

Mä oon ihan silmät selällään täällä kun eilisen tankkauspäivän jälkeen paino oli tänä aamuna sama kuin eilen. Eli 59,1 ei muutosta mihinkään! :wtf: Eikö tää oo vähän outoo, ettei se noussut yhtään tommosen hiilarisyöpöttelyn myötä? Voiko se näkyä sit vasta huomenna tms?

No riippuu ihan siitä hiilaritankkauksesta, jos on vaan jotain pientä vetänyt, niin eihän siitä välttämättä kauhean mainittavasti nouse, mutta mun tankkauksessa paino nousee 2-3 kiloa, koska sillon vedetään turpaan kaikkea mahdollista hyvää ja kalorit on tuolla 5000-5300 kalorin paikkeilla ja hiilaritkin on 500 + :)

Jotain ihmeturvotusta nyt on. :( Olo on nesteinen ja maha pömpöttää. Epäilen, että maitotuotteet ovat olleet syynä, kun niiden myötä on hiilaritkin vähän nousseet.

"Dieetillä" nyt 3 viikkoa alkaen 22.1. Alkupaino tasan 90. Tänä aamuna 90,2. Vauhti ei ole ollut siis vielä ihan kauhean hurjaa. :D Lainausmerkeissäkin siksi, kun en oikeastaan ole tehnyt muuta kuin alkanut seuraamaan painoa ja treenejä tarkemmin ja jättänyt enimmäkseen vehnän ruokavaliosta. Kreatiinikin kai keräillyt nesteitä. Vyötäröltä on kadonnut vajaa pari senttiä, treenit kulkee ja olo on loistava. Että paskaakos tässä hätäilee. Vähän tekisi mieli pudottaa tuonne 80 tienoille, katsellaan meniskö se kesään mennessä. Kai pitää kiristää lisää, jos ei seuraavan parin viikon mittaan ala jo pudota alle 90 selkeästi.

Ensimmäinen viikko takana! Tai viikko ja päivä, jos joku sen niin laskee.

Paino 58,4 -> 57,2 (-1,2 kg / -2,1 %)!

Ainakin seuraavat onnistujat bongasin lisäksi tasan viikon seurannassa:
Vee-ille 92,4 -> 89,9 (-2,5 kg)
maree 82,5 -> 80,9 (-1,6 kg)

Mites muilla on mennyt, ropiseeko läski?
Eilen oli kahden tunnin aerobisesta käyvät tanssiliikunnat, tänään olisi tarkoitus salistella. Salit on juhlapäiviä, kun niille olen varannut pienet miinukset (IF-tyyliin) ja joku 1600–1700 kcal tuntuu aivan ruhtinaalliselta 1100 jälkeen :D
Tostakin on kadonnut vielä vajaa kilo, paino tänään tasan 89kg. Vois varmaan vähentää aerobiset pelkästään välipäiville... Ens viikolle tavoite 88-87,5kg.

Nyt on pari päivää kitkuteltu tuossa ~108 pinnassa. Taitaa olla ihan normaalia tuollainen painonlaskun hidastuminen, suunta on kuitenkin alaspäin mikä lienee tärkeintä :)
Maaliskuun loppuun menessä olisi tavoitteena saada paino alle sadan, saa nähdä onnistuuko...

No riippuu ihan siitä hiilaritankkauksesta, jos on vaan jotain pientä vetänyt, niin eihän siitä välttämättä kauhean mainittavasti nouse, mutta mun tankkauksessa paino nousee 2-3 kiloa, koska sillon vedetään turpaan kaikkea mahdollista hyvää ja kalorit on tuolla 5000-5300 kalorin paikkeilla ja hiilaritkin on 500 + :)
Joo tavallaan varmaan voidaan laskea pieneksi, kun söin salaatteja ruuilla (vuohenjuusto ja mozzarella, perunasalaattia yms hiilaripitoista ja aika paljon sämpylää ja ruisleipää) ja sitten illalla jauhalihajuustopitsaa ja pähkinäsuklaata. Jotenkin vaan hämmentävää kun söin vielä tosi myöhään ne pitsat ja olin ihan täynnä ja sit tulos on sama. Päättelin, että ilman tankkausta olisi tullut pudotus ja nyt sitten vain +-0.

Vieläkö kerkee mukaan?

10.1.2012 alkoi dieetti ja silloin aamupaino 92kg. Tänään 88kg.
En oo pahemmin mittaillut, mutta ainakin viime kesänä ostetetut farkut meni taas eilen jalkaan! :dance:

Suositut

Back
Ylös Bottom