Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Ehkä turha postaus, mutta kanssadieettaajille suosittelen pakastevihannespusseja jos nälkä on kova eivätkä kuulu dieettiin. Tai siis varmaankin vihannekset yleensä, mutta itse olen aina jotenkin laistanut riittävästi rehun puputtamisesta, kun en ole jaksanut niitä tosissaan väsäillä. Nyt tämänkertainen dieetti on ollut kyllä vuosiin(tai oikeastaan koskaan) tehokkain ja olen kärsinyt vähiten nälkää, kun olen vedellyt noita pakastevihanneksia 2-3 pussia päivässä. Yhdessä pussissa siis 90kcal ja mukana yleensä raejuustoa ja jotain lihaa/kalaa/kanaa. Suurelle osalle varmasti itsestäänselvyys, mutta jos ei kaikille ole, niin kokeilkaa. Vielä tuotteen merkki tähän perään ja kuva dieetin alussa(mustavalkoinen kuva, masentunut ilme)/Nyt(rusketus, hyvä meininki, peukalo ylhäällä)... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan ihme viikko ollut. Viikossa paino ei ole tippunut grammakkaan mutta vyötäröstä oli kadonnu 1,5cm :confused: En nyt tiedä miten tämän ottaisi, mutta epäilen, että uus kreatiini ilmeisesti on vaikuttanu nesteen keräyksen kautta. Eipä nesteet hirveesti haittaakkaan kunha ne on lihaksis :D Toivon kipinä herää, että voi olla jopa pari grammaa tullu uutta piffiä :D,koska nousihan rautakin osassa liikkeitä entistä paremmin.
Mutta ens viikolla lasketaan kaikesta huolimatta hiilaria.

Aivan ihme viikko ollut. Viikossa paino ei ole tippunut grammakkaan mutta vyötäröstä oli kadonnu 1,5cm :confused: En nyt tiedä miten tämän ottaisi, mutta epäilen, että uus kreatiini ilmeisesti on vaikuttanu nesteen keräyksen kautta. Eipä nesteet hirveesti haittaakkaan kunha ne on lihaksis :D Toivon kipinä herää, että voi olla jopa pari grammaa tullu uutta piffiä :D,koska nousihan rautakin osassa liikkeitä entistä paremmin.
Mutta ens viikolla lasketaan kaikesta huolimatta hiilaria.

Ite oon ny puottanu 89kg aamupainosta 82,6kg:hen. Tavote on päästä alle 75kg, jolloin kunto on jo varmasti peruspertin näkökulmasta melko ok.

Tähän mennessä satunnaisia vitutuksia lukuunottamatta ollu helppoa.

Pääpiirteittäin ateriat on joko:

Maitorahkaa/raejuustoo
jotain siemenrouhetta sekaan
sokeriton mehukeitto
vitamiinit, kalaöljyt

tai

Kanaa tai 10% jauhelihaa
salaattia läjäpäin / juureksia läjäpäin
sipulia
chiliä
mausteet

Näitten lisäks satunnaisesti yksittäisiä hedelmiä, pähkinöitä, lo-carb protskupatukka jne.

Makean himon saa tyydytettyä pepsi maxilla.

Miten dieettaajat tekevät tuon iltasyömisen kanssa? Itse olen kokenut parhaaksi sen, ettei syö illalla kun ehkä hieman rahkaa ja jotain kasviksia+ hieman l-leusiinia sekä vitamiinit. Näin lähtee läskit ainakin itsellä parhaiten.

aloitin 11.5 golden six ohjelman ja dieetin :D nyt olis ongelma, joka ottaa päähän ja kummastuttaa? syönkä liikaa, liian usein vai miksi tuntuu siltä, että kuolen tähän ähkyyn? nyt pitäisi syödä jo päivän toinen ruoka ja en osaa edes kuvitella, että tunkisin jotain suuhun. voinko skippaa esim. ruoka kakkosen jos ei ole nälkä ja syödä tukevammin illalla? tässä esim. tämän päivän setit:

aamu n. 08.00
kananmuna
maitorahka
1dl ruispuuroa

välipala 10.00 aikoihin
kourallinen pähkinöitä

ruoka1 12.00 aikoihin

ruoka2 17.30 aikoihin
sama kuin kuvassa

iltapala 21.00 aikoihin
sama kuin aamulla

Viime lauantaina oli paino aamulla 87.6 Päivä oli kuitenkin pyhitetty hunnigolla olemiseen. Ruokailuna meni aamulla prodepirtelö ja päivällä sitten rosson possupihvi. Illalla viellä patonkia ja alkoholia. Su aamuna oli paino 89.0. Tuosta sitten tippui nopeesti taas tuolla 87,? tasolle. Nyt aamulla sitten tasan 87.0.
Ongelmia on oikeastaan vain se että jostain syystä nyt alkaa olla joka treenin jälkeen lihakset kipeenä.
Toinen ongelma on oxyeliten aiheuttama päänsärky. Olen jostain syystä varsin stimulantti herkkä joten jos otan aamulla klo 7 ekan oxyn ja seuraavan jossain 12-13 välillä niin seuraavana aamuna on kuin vieroitusoireet tuosta kun herään.
Oma silmä ei oikeastaan huomaa viellä mitään pudotusta tapahtuneen (6kg) mutta housujen ja vyön kireydestä huomaan.

Sama juttu mulla noiden lihassärkyjen kanssa, mutta ajattelin lähinnä venytellä ahkerammin ja ehkä lisätä jotain extraa, jos palautuminen tästä vielä heikkenee. Treeneistä en ole pahemmin viitsinyt tinkiä ja nyt se taitaa alkaa pikkuhiljaa painamaan. Onneksi kohta on mättöpäivä, niin saa taas virtaa touhuun.

Sama juttu mulla noiden lihassärkyjen kanssa, mutta ajattelin lähinnä venytellä ahkerammin ja ehkä lisätä jotain extraa, jos palautuminen tästä vielä heikkenee. Treeneistä en ole pahemmin viitsinyt tinkiä ja nyt se taitaa alkaa pikkuhiljaa painamaan. Onneksi kohta on mättöpäivä, niin saa taas virtaa touhuun.

Nyt viellä päivitystä tuohon lihaskipuiluun. Eli joskus edellisenä aktiivi aikana jalat olivat se pahin ryhmä joka meni kipeeksi ja ei palautunut. Nyt sitten on ollut jo 4päivää rintalihakset kipeenä. Olenkin tässä nyt suorittanut sitä venyttelyä ihan joka väliin. Ja silti ei ole avittanut. Edelleen kyllä raudat ja niiden määrät on nousussa mutta sen pistän vaan vanhan lihasmuistin piikkiin ja viellä on noin 30-40% matka niihin rautoihin millä tein joskus muutamia vuosia sitten.
En ole mitään muuta kuin vaakaa, rautoja salilla sekä huosujen vyötäröä ja vyötä seurannut. Nyt on vyö jo tiukemmalla kuin viimeiseen vuoteen. Joten jotain on tapahtunut.

Hoi kaikki te makeannälkäiset dieettaajat! Vaikken nyt dietillä olekaan varsinaisesti, kokeilin tänään ihan muuten vaan tehdä hyytelöä. Pystyn kuvittelemaan, että se olisi dieetillä todella kiva herkku. Ja vieläpä kaloriton! Tekeminen on yksinkertaista. Tarvitset lämmintä vettä, liivatejauhetta ja mehutiivistettä (sokeritonta). Tee mehutiivisteestä ja vedestä lämmintä mehua (n. 2dl yhteensä), hieman ehkä normaalia vahvempaa. Sekoita kaks pikkusen vajaata teelusikallista liivatejauhetta mehuusi ja anna liueta (sekoita sitä). Laita pakkaseen vajaaksi tunniksi tai jääkaappiin pariksi tunniksi. Kaloriton herkku on valmis!

Miten dieettaajat tekevät tuon iltasyömisen kanssa? Itse olen kokenut parhaaksi sen, ettei syö illalla kun ehkä hieman rahkaa ja jotain kasviksia+ hieman l-leusiinia sekä vitamiinit. Näin lähtee läskit ainakin itsellä parhaiten.

Tää on ainakin itselle hankala kysymys, Intermittent Fastingia vähän mukaillen kun meen niin ruoka painottuu loppupäivään ja mulle on ylivoimaisesti vaikeinta olla syömättä illalla suht paljon. Ihan sama, olenko päivällä tai jo aamulla syönyt runsaasti vai en. Periaatteessa vaaka näyttäisi vähän vähemmän aamuisin, jos iltapalalla söis vähemmän, koska kaikki ei ehdi poistua ennen aamupunnitusta. Muistaakseni yleisesti ottaen tutkimuksissa ei ole havaittu kuitenkaan iltasyömisellä vaikutusta varsinaiseen painon putoamiseen, mutta yksilötasolla voi eroja tietysti olla.

En tiedä, mitä pitäis pääkoppaan tehdä, että sais illalla mielenrauhan pienemmillä iltasapuskalla. Nykyään menee usein esimerkiksi 1-2 siivua ruisleipää päällisillä, pikkulasi maitoa ja näiden lisäksi jogurtti ja/tai vähän pähkinöitä.

(Jälkiedit: tuo iltapala voi kuulostaa tietysti pieneltä jollekin 80-kiloiselle köriläälle saati isommalle, mutta olen itse alle 55kg höyhensarjaa.)

13.5.2012 Aamupaino: 86,7 kg

Ja näin se homma porskuttaa eteenpäin :) Maanantaina oli 2,5 päivän älyttömän mässäyksen tuloksena (tuparit + muuta) ylinesteinen paino 95,8 kg :D ja 6 päivää diettiruokavaliota taas ja entinen alinpaino alitettiin 300 grammalla ensi sunnuntaina olisi seuraava tankkaus, ja lopputavoitteeseen matkaa "enään" 11,4 kg ja 33,7 kg pudotettu :)

Itsellä ajoittuu tuo treenaaminen illalle töiden takia niin väkisinkin tulee illalla sitten treenin jälkeen syötyä suht paljon (kanaa + vihannekset jne.) mutta tosiaan en mitään haittavaikutuksia ole huomannut painon putoamisen suhteen.

Lepopäivinä ollaankin sitten kyllä rahka/raejuusto linjalla.

Kiitos vilpurnille ja tankopippurille kommenteista! Itse olen painottanut syömisen tasaisesti pitkin päivää(aterioiden+välipalojen välillä 2-3h), mutta iltapaloja olen tietoisesti pienentänyt. Tosin aina ei voi syödä aivan optimisti, mutta silloinkin on helppo ottaa vaikka heraa+muita ravinteita mukaan ja sekoittaa ne mikseriin ja kulauttaa jossain välissä kitusiin.

Toki jos käyn vetämässä iltatreenit niin silloin tulee tietenkin syötyä sitten enemmän myös iltapalalla. Nopeita hiilareita olen vähentänyt, mutta pastaa ja riisiä syön kyllä lisukkeina, tosin vähemmän kuin ennen. Tossa iltasyömisessä on varmaan todella paljon yksilökohtaisia eroja, joten sen mukaan jokaisen on mentävä. Itselläni runsas iltasyöminen kerääntyy rasvakerrokseksi vyötärön seudulle:face:, joten keskitän syömisen mieluummin pääosin päiväsaikaan. Tsemppiä kaikille dieettaajille!:puntti:

Ylintä palikkaa pilkistää jo! Hell yeah! :hyper: Ja tänään oli ehkä elämäni paras reeni! Enkat paukkuivat joka liikkeessä ja reenin jälkeen koko kroppa aivan pumpissa! Workout succeed! ;)

Mulla meni kaikki ihan hyvin vielä 2 viikkoa sitten mutta alan olla jo ite tyytyväinen näihin 12% bf kuntoihin mutta tekis mieli kiristellä toisaalta vielä että ei pitäis kesällä ihan niin paljo katella syömisiä sitten. 77.4kg ollu alinpaino 1.4, tänä aamuna esim. 78.2kg. Nyt 3 viikkoa vielä niin täysillä kuin mahollista!!!!

Oo-ou, alko vahan hirvittamaan, kun tanaan aamulla vaaka naytti 72.1kg tama siksi, etta tiputusta viime viikon sunnuntaihin on luokkaa 1.1kg... Taman ei pitaisi johtua millaan tapaa nesteista tms. Viimeiset pari viikkoa ennen tata tiputustahti on ollu tasaista -0.5kg/ viikko. Alunperin oli paamaarana saavuttaa 72kg taman kuun lopussa, mutta jos toi paino ei tosta pomppaa takaisin niin onko mulla mitaan syyta jaada voivottelemaan, etta yhdella viikolla se tipahtikin niin hitosti, vai kannattaako mun vaan enemmin nostaa vahan kaloreita ja jatkaa samalla 0.5kg / viikko linjalla jolloin kesakuun lopussa aamupaino olisikin 69kg aikaisemman 70kg tavoitteen sijasta.

paino tippunut edellisviikosta -0.8kg. Nyt mennaan 73.8kg keskiarvolla. Tavoite on saada paino 72kg taman kuun aikana ja kesakuussa repia viela se 2kg pois jonka jalkeen viela katsotaan onko sita loysaa jaljella.
Vyotaro kapeimmasta kohdasta 73cm ja paksuimmasta kohdata 78cm. Hiilareiden leikkaus kavensi vyotaroa entisestaan mutta tuo 1kg per sentti saanto on patenyt meikalaisen kohdalla koko projektin ajan. Vyotarolaskit pehmenee koko ajan ja toivottavasti ovat kohta kokonaan poissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom