Nyt oon vähän pihalla.
Aloitin tossa tammikuun lopulla dietin, kun oli tota ylimäärästä päässy kertymään ja aika tuli kypsäksi elämäntapamuutokselle. Tavoitteena olisi n. 10-12% rasvat, joista sitten lähteä tota lihasmassaa kunnolla kartuttamaan. Lähtöpaino jossain 95kg paikkeilla, pituus 187 ja ikää 21v. Samassa aloitin kuntosaliharjoittelun 3krt/vko Arnoldin G6:sella.
Paino siinä sit tippuikin ihan nätisti, kalorit miinuksella päivittäin n. -300 - -1000 kcal luokkaa. Salipäivinä miedommat miinukset. Ruokavalio sitä suositeltua proteiinit noin 3x rasvaton paino, rasvat on x1 rasvaton paino ja hiilareista loput. Ja ateriat 5xpäivä. Hiilarit oon painottanu aamuun ja treenien ympärille. Aina silloin tällöin vetäny sellasia kevyitä cheattipäiviä max 2 krt / kk ja silloinkin plussia maltillisesti joku 200.
Fläsä tirisee pikkuhiljaa ja energia tuntuu riittävään treenaamiseen & muuhun :dance: Aerobista en kuitenkaan harrasta kuin ihan satunnaisesti ehkä pariin kertaan / kk. Alkudietistä sitäkin kokeilin, mutta vaikutti energiatasoihin huomattavasti päivittäiset lenkit.
Salitulokset tietysti tasaisessa nousussa, vielä ihan aloittelija kun olen. :dance: En tiedä onko pelkkää illuusiota kun fläsä katoaa, mutta aivan niinkuin samalla esim haukkarit kasvaisi (haba ihan vaan esimerkkinä kun suht helppo "mitata" toisella kädellä) Aika moni vaan täällä ollut vankasti sitä mieltä, ettei dietti ja lihastenkasvu ole mahdollisia samaan aikaan ihan fysiologisistakin syistä?
Tänään kävin sit puntarilla reilun kuukauden tauon jälkeen. Peilikuva olis antanu olettaa painon tippuneen 82 -> about 80. Mutta kuinkas kävikään, paino oli noussut 84? :jahas::jahas::jahas: Mitään varsinaista syytä en ole kyllä ollenkaan keksinyt, mitään en ole ruokailutottumuksissa viimeaikoina muuttanut. Kun kunnolla rupesin miettimään että mitä olen tehnyt toisin, niin ainoan eron aijempaan treenaamiseen keksin, että viimeisen reilun kuukauden aikana oon saanut sisäistettyä kyykyn tekniikan kunnolla ja se on alkanut sujumaan hienosti. Ja tosiaan, en ole ruokailun kanssa voinut kämmätä noin pahasti, kaiken punnitsen / mittaan tarkasti ja lätkin kalorilaskuriin. Enkä vaan voi olla niin
että voisin ton niin pahasti kusta. Ja kun peilikuva ja omat näppituntumamittaukset antais olettaa että läski palaa ja paino tippuu. Oon nyt hieman hämilläni. :wtf: En usko että mistään nestetasapainon heittelystäkään voisi olla kiinni, vettä yritän juoda tasaisen tappavasti sen 3l pvä, salipäivinä varmaan menee yli 4l.
Teillä minkäänlaista aavistusta mistä moinen?
Ja btw, eka viesti ;)