Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä haittaa light cokiksesta on dietillä? Ei siinä ainakaan kaloreita ole.

No tuo kai nyt ei ole ihan parasta hampaille ja eikai nuot keinomakeutusaineet muutenkaan ole erityisen terveellisiä. Mutta lienee yksi hyttysen kusi itämeressä vaikka tupakointiin verrattuna. Joten....jatkan laittilimpparin imemistä kunnes kuolen niihin. ;)

Treenin jälkeen (päivän eka ateria, ~2400 kcal)

karkkipäivä 010.jpg

Ja jälkkäri (~3300 kcal)

karkkipäivä 002.jpg

Mullakaan ei oo kyllä koko dieetin aikana (2,5kk) ollu juuri mitään mielitekoja. Sitä tankkauspäivää aina jotenkin kuitenki odottaa ajatuksen tasolla, mutta sitte kun sen aika on ja varsinkin päivän päätyttyä hiilaripäissään miettii, että oliko tämä nyt ees minkään odotuksen arvoista :D

Sitten itse dieetistä, ensimmäistä kertaa näyttäs paino vähän junnaavan, pari viikkoa pyöritty 70-71kg välimaastossa. Pari 70,1kg noteeraustakin on ja ärsyttää, kun ei mene alle seittenkympin :D Noh eipä tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä, saattaa johtua osaltaan dieetin övereimmästä "tankkauksesta", eli samalle päivälle osu työpaikan kemut jossa tuli otettua vähän kuppiakin. Maanantaina mittanauha heilumaan niin näkee onko sitä laardia palanut.

Vajaa kaksi viikkoa takana, aamupaino 86kg->81,9kg. Ehkä vois nyt kaloreita vähän nostaa..

Kyllä tämä laihdutus vaan on minulle helppoa. Vähempiin kaloreihin (ja hiilareihin) totuttua nälkä ei meinaa tulla laisinkaan.

Muuten, vaikeimpina nälänhetkinä loistava apukeino on light mehukeitot. Pitävät nälkää mielestäni erittäin hyvin, verrattuna esim light limppareihin. Yhdessä purkissa on n. 100 kaloria mutta vatsassa tuntuu kuin olisi juuri vetänyt ihan kohtalaisen välipalan.

No tuo kai nyt ei ole ihan parasta hampaille ja eikai nuot keinomakeutusaineet muutenkaan ole erityisen terveellisiä. Mutta lienee yksi hyttysen kusi itämeressä vaikka tupakointiin verrattuna. Joten....jatkan laittilimpparin imemistä kunnes kuolen niihin. ;)

En tiedä miksi, mutta mulle Pepsi Max tuottaa ihan mielihyvää. Niinku mild nousuhumala. En oo piiitkään aikaan juonut mitään limuja, mut viime viikonloppuna ostin Maxia ja jäin heti koukkuun. 5 päivässä meni 6 litraa. Ois voinu vaan juoda ja juoda lisää O_o - no, nyt päätin, että ei enempää e950/951 enää. Ne (tai toinen, en muista kumpi) on ne mitkä ilmeisesti aivoissa laittaa bileet pystyyn tai jotain.

Ja hyvin etenee, 90kg -> 82.3kg!

Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko muutkin huomanneet saman, kun alkaa dieetille ja pitää kaikki paska unohtaa (karkit, limsat, pullat yms) niin loppujenlopuksi ei edes tee MIELI syödä mitään edellämainittua? Itellä ainakin joka kerta kun alkaa dieettailemaan, ei enää edes maistu karkit yms. shaibat :D

Kyllä samanlaisia havaintoja on täälläkin. Kai se sokerista vierottuminen muuttaa vähän suhtautumista noihin mässyhyllyihin. Varmaan sitten painon pudottelun loppuvaiheilla niitä katsellaan vähän enemmän kuolaten :). Sekin taitaa auttaa että miinukset on aika maltillisia. Yks vähän kummallinen juttu kuitenkin on, että suunniteltuna herkuttelupäivänä noin puolet herkkusaaliista ei enää uponnut/kiinnostanut, joten herkuttelupäivästä tulikin kaksipäiväinen jotta sai kaiken tuhottua. Kyseessä ei ollut kuitenkaan mitään hillitöntä mättöä vaan perustyyliin sipsipussi ja jonkin verran suklaata. Täytyy seuraavalla kerralla jättää puolet namuista sinne kauppaan.

Ai viidessä päivässä 6 litraa? No niin, jos mä ostan Prismasta sen 8 litran päkin niin se ei ikinä kestä lähellekään viikkoa... Ime sitä kuin sieni jos sattuu kaapista vaan löytyyn!

Ai viidessä päivässä 6 litraa? No niin, jos mä ostan Prismasta sen 8 litran päkin niin se ei ikinä kestä lähellekään viikkoa... Ime sitä kuin sieni jos sattuu kaapista vaan löytyyn!

Mä kaivan jossain välissä sulle linkin siitä mitä noi light-E:t oli ja teki pääkopassa:P nyt ei jaksa puhelimella säätää.

Mä kaivan jossain välissä sulle linkin siitä mitä noi light-E:t oli ja teki pääkopassa:P nyt ei jaksa puhelimella säätää.

Oon varmaan nähnytkin tuon, ei tunnu missään. No sitten vois tietty ruveta juomaan vain olutta.

Oon varmaan nähnytkin tuon, ei tunnu missään. No sitten vois tietty ruveta juomaan vain olutta.

Mikä vika on vedessä (ja maidossa, joskin siitäkin käydään aika isoa debattia, kandeeko ihmisen juoda lehmän maitoa...:D)?

Henk. koht. en tajua miksi dietillä pitää lopettaa elämä siinä määrin että kaikki herkut jättäis pois. Tänäänkin meni puolikas Dallaspulla ja reipas pala Viipurin Rinkeliä. Ei haitannut mitenkään diettiä, pienen kahvakuulajumpan kävin tekee ja vähän kävelee, ja silti -400-500.
Aina jos emäntä ostaa suklaata tms, otan palan tai kaksi. Ei niitä herkkuja tartte vetää 500kcal edestä, mutta ei niistä tarvitse mielestäni täysin luopuakaan.

Itse pitänyt about 10% sääntöä, että jos 90% on muuten ok safkaa, niin 10% saa olla mitä vaan. 2000kcal dietillä se on 200kcal....nams! Eikä joka päivä tartte tietenkään vedellä =)
Kohtuu kaikessa.

Kiitos kauniista sanoistasi, mutta kyllähän minä läski olin :D

En ehkä "jenkkityyliin" lihava, mutta kuitenkin. :)

Olen keskipitkä eli 181,5 cm ja kyllä tässä valitettavasti saa alle 80 kg mennä että lopputilanne miellyttää :)

Itse miellän lihavan kyllä vielä pykälää paria tukevammaks mitä sinä tuossa kuvassa. Sitten kun pääset alle 80kg niin ankara bulkki päälle:)
Näyttää jo aika kireenä olevan paikat paitsi alavatsa, siellä taitaakin olla tiukassa se rasvaliini.

Itse miellän lihavan kyllä vielä pykälää paria tukevammaks mitä sinä tuossa kuvassa. Sitten kun pääset alle 80kg niin ankara bulkki päälle:)
Näyttää jo aika kireenä olevan paikat paitsi alavatsa, siellä taitaakin olla tiukassa se rasvaliini.

kyllä ne sikabulkit on nähty, meinaan dietin jälkeen siirtyä kedolta vhh ruokavalioon (alle 100 g hiilaria) ja pysytellä 77-87 kg välissä ympärivuoden.

Ja pitää myös lenkkeilyn mukana, on sekin nykyään alkanut maistumaan sen verran hyvin.

Henk. koht. en tajua miksi dietillä pitää lopettaa elämä siinä määrin että kaikki herkut jättäis pois. Tänäänkin meni puolikas Dallaspulla ja reipas pala Viipurin Rinkeliä. Ei haitannut mitenkään diettiä, pienen kahvakuulajumpan kävin tekee ja vähän kävelee, ja silti -400-500.
Aina jos emäntä ostaa suklaata tms, otan palan tai kaksi. Ei niitä herkkuja tartte vetää 500kcal edestä, mutta ei niistä tarvitse mielestäni täysin luopuakaan.

Itse pitänyt about 10% sääntöä, että jos 90% on muuten ok safkaa, niin 10% saa olla mitä vaan. 2000kcal dietillä se on 200kcal....nams! Eikä joka päivä tartte tietenkään vedellä =)
Kohtuu kaikessa.

täällä on koitettu päästä jo muutaman kerran ylimääräisestä 5kg eroon, suurin ongelmani on ollut mässykohtaukset. avasin tuonne jo 70 päivän tavoitteen, saada ruokailut kuntoo ja vähän pudottaa painoa juhannukseen mennessä. ajattelin, että liian suuret suunnitelmat eivät ole minun juttu. tää sivuston on kyl hyvä, kun saa lukea ettei ole yksin. nyt on sellainen fiilis, että voisi saada ruokailut järjestykseen.

minä en voi olla laiharilla tai normaalilla ruokailulla ellen saa jtn sokeria. esim 2h lenkillä on pakko olla myslipatukka mukana. meinaan pitää yhden herkuttelupäivän.

mutta herkkuja tai ei. eri ihmisille sopii eritavat. :)

eilen illalla oli lievää v-oloa. katselin viime lokakuussa mitattua kehonanalyysitulosta. melkein itkin. paino kiitettävät 59,5 ja viime perjantaina 64,4. tuli aivan pahamieli, että MIKSI!!!
nyt täss sitten koitetaan päästää mässäilystä eroon, niin jospa se painokin kevenis samalla. tosin tälläkin hetkellä voisin herkutella, vaikka mitä. ei kyllä pitäsi olla mitään hätää. takana aamupuuro, maito, marjat ja hapankorppua n. 350 kalorin aamupalalla liikkeellä.

Näitä jutusteluita kun on seuraillut, niin tuntuu että porukka ressaa enempi vähempi siitä lihasten häviämisestä, mutta en kuitenkaan muista monienkaan itkeneen että dietti meni vituiksi kun lihat hävisi. Yleensä jos jokin kusee niin itsekuri ja dietti jää siis kesken. Onkos kellään kokemuksia "totaalisesta lihaskadosta" dietin aikana, eli siis sellaisesta että kiristely ei olisikaan tuonut toivottua tulosta kropassa vaan lihat kadonneet rasvan mukana?

Näitä jutusteluita kun on seuraillut, niin tuntuu että porukka ressaa enempi vähempi siitä lihasten häviämisestä, mutta en kuitenkaan muista monienkaan itkeneen että dietti meni vituiksi kun lihat hävisi. Yleensä jos jokin kusee niin itsekuri ja dietti jää siis kesken. Onkos kellään kokemuksia "totaalisesta lihaskadosta" dietin aikana, eli siis sellaisesta että kiristely ei olisikaan tuonut toivottua tulosta kropassa vaan lihat kadonneet rasvan mukana?

Jokusen dieetin vetäneenä (tälläkin hetkellä dieetti päällä) ja useampaa sivusta seuranneena voin sanoa että tuo lihaskato on runsaasti punttia treenaavilla ja suurinpiirtein fiksusti asiat tekevillä pienoinen myytti.

En nyt löydä tähän hätään akateemista matskua, mutta muistan lukeneeni parikin tutkimusta, joissa vedettiin 500-800kcal päivittäisellä vajeella 12-20 viikon dieettejä ja saatiin muutamalla punttitreenillä viikossa lihat pysymään erittäin hyvin kiinni kropassa.

Niin kauan kun makroissa on järkeä, kalorivaje ei ole aivan posketon ja salitreenit pysyvät mukana on lihasten häviäminen yleensä paljon pelättyä pienempää. Tuntuu ennemmin että moni dieetille lähtijä aliarvioi rasvansa ja yliarvioi lihasmassansa. Sitten kun vaaka näyttää 10-15 kiloa vähemmän kuin ennen mutta peilistä ei tuijotakaan paperi-ihoinen suonikas kostaja tullaan huutelemaan miten lihat lähti paskadieetillä...

Itselläkin jäi pari ekaa dieettiyritystä kesken koska pelkäsin menettäväni vaivalla hankittua lihasta. Paino laski ja salitulokset pysyivät samassa tai jopa aaltoilivat hitaasti ylöspäin. Silti peilikuva ei hirveästi kohentunut. Lopulta tulin siihen tulokseen että kasvatan mielummin oikeasti vähän sitä lihaakin luiden päälle ennen kuin alan kuoria silavia pois.

Mielestäni kunnollinen kehonkoostumusmittaus on aika hyvä veto ennen dieetille ryhtymistä. Saa sen reality-checkin heti alkuun eikä sitten muutaman kuukauden kärsimyksen jälkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom