Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Hieno juttu, kun laitoit kuvaa myös meille kuolevaisille. Olet ilmeisesti aika pitkä koska tuossa lähtökuvassakaan et ole missään nimessä mikään läski eli lähinnä
perus pakkislainen jolla bulkki jäänny päälle, vatsassa on kuitenkin muotoa jo lähtötilanteessa.

Kiitos kauniista sanoistasi, mutta kyllähän minä läski olin :D

En ehkä "jenkkityyliin" lihava, mutta kuitenkin. :)

Olen keskipitkä eli 181,5 cm ja kyllä tässä valitettavasti saa alle 80 kg mennä että lopputilanne miellyttää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm.. Onkohan mun kroppa jotenkin hiton sekasin, ku tossa aikasemmin valittelin tota nälkää. No tänään söin tossa lounaan, mikä sisälsi, salaattia, appelsiinimehua 6dl, n 150-200g raejuustoa, n. 300g kanaa. Ennen syömistä ei ollut minkäänlaista nälkää, ruokailusta noin tunnin kuluttua vatsa sekaisin ja tämän jälkeen taas kauhea nälkä. Pitäisköhän mun suosiolla kokeilla vetää tähän väliin vaikka 2 viikkoa ylläpitokaloreilla tai pienillä plussilla ?
Saatko ruuasta minkä verran rasvaa? Mulla nälänhallinta heikkenee huomattavasti jos rasvat jää alle 80 gramman. Toisaalta mä oonkin VHH-taustainen, ja mulle pahin nälänkasvattaja on hiilaripitoinen ateria ilman rasvaa.

31.1.: paino 58,4 kg
29.2.: paino 56,2 kg (-2,2 kg)
31.3.: paino 54,8 kg (-3,6 kg)
13.4.: paino 53,6 kg (-4,8 kg // -8,2 % painosta)

Alkuperäinen tavoite oli päästä eroon 4,5 kilosta. Siihen pääsin muutama päivä sitten. Loppukirin lisäravinteet on kuitenkin vasta tulossa, joten tarkoitus on vielä jatkaa. Näyttäisi siltä, että 53 kiloa olisi ihan realistinen kuun loppuun mennessä aika rennosti vetäen.

Muutamia takapakkeja on dieetin aikana tullut, mm. cheat-päivä jonka jälkeen vaati viikon reilua miinustelua saada paino cheatia edeltäneelle tasolle. Suurimmat henkiset koetukset on tulleet työpaikkaruokalassa silloin, kun työkaverit kiskoo suklaamoussea ja pari kertaa kotona, kun ikilaiha mieheni voi syödä kerralla pussillisen pähkinöitä, mikä vastaisi meikäläisellä koko päivän kaloreita. Kaikesta on kuitenkin selvitty, kun tavoite on pysynyt koko ajan mielessä.

Eiköhän tässä huhtikuun loppuun ainakin kiristellä!

Alunperin tarkoitus ei ollut edes yrittää saavuttaa mitään kesäkuntoa. Aloitin kuitenkin maaliskuun alusta ensimmäistä kertaa elämässäni pitämään treenipäiväkirjaa, johon kirjasin tarkasti kulloisenkin treenikerran sarjapainot ja toistot sekä oman elopainon treenin alussa. Kun kevät on muutenkin pitänyt sisällään enemmän kuntoilua ja terveellisiä elämäntapoja kuin opiskelijakemuissa juoksemista, on painokin päässyt vähän putoamaan jopa hieman huomaamattamani ja sekös alkoi motivoida kummasti lisää. Ylipäätään treenipäiväkirja tuntuu olevan loistava tapa pitää itsensä kondiksessa ja seurata omaa kehitystä, tapahtui se sitten mihin tahansa suuntaan. Ja mikä parasta, painon hitaasta putoamisesta huolimatta tuloksetkaan eivät ole heikentyneet vaan parhaimmillaan jopa hieman nousseet. En laske kaloreita vaan seuraan kehitystä puntarista, peilistä ja salitulosten avulla. Paino on pyörinyt koko viime syksyn ja talven 86 ja 88 kilon välillä, viime reenikerralla puntari näytti jo historiallisen lukeman 83,7 kg (pituutta 181 cm). Katsotaan onnistunko hilaamaan painon toukokuun loppuun mennessä alle 80 kg. Joka tapauksessa pyrkimyksenä olisi vakiinnuttaa paino ainakin tuonne 82-83 kg tietämille, katsotaan miten käy :rolleyes:

Kyselisin teiltä dieetin alottaneilta, että onko mahdollista pudottaa painoa 5-10 kiloa 5-10 viikon aikana siten, että lihasmassa ei katoaisi paljoa? Ja suosittelisitteko monijakoista treeniohjelmaa, vai onko sillä merkitystä dietin aikana? Itse olen bulkannut viimekesän 70kg:sta 82kg:seen ja tavoitteena olisi päästä n. 75kg painoiseksi. Eli onko mahdollista, lähteekö lihasmassaa ja minkälaista treeniohjelmaa suosittelette? Isot kiitokset näin etukäteen! :)

Tuo painonpudotusnopeus on ihan mahdollinen. Jopa nopeampikin ois mahdollista, mutta se ei oo kannattavaa enää. Proteiinia 2-3g/painokilo ni lihakset pysyy. Treeniohjelma voi kai olla ihan samanlainen ku muulloinki. Lihaksia kuulemman häviää aina, mutta se illuusio voi johtua myös lihaksia ympäröivän rasvan vähenemisestä. Riittävä proteiini tasaisesti ympäri päivää vähentää lihaksten häviämistä. Syö 2-3h välein. Siinä jotain ihan perusjuttuja.

Kyselisin teiltä dieetin alottaneilta, että onko mahdollista pudottaa painoa 5-10 kiloa 5-10 viikon aikana siten, että lihasmassa ei katoaisi paljoa? Ja suosittelisitteko monijakoista treeniohjelmaa, vai onko sillä merkitystä dietin aikana? Itse olen bulkannut viimekesän 70kg:sta 82kg:seen ja tavoitteena olisi päästä n. 75kg painoiseksi. Eli onko mahdollista, lähteekö lihasmassaa ja minkälaista treeniohjelmaa suosittelette? Isot kiitokset näin etukäteen! :)

ketoosi + yksinkertainen ohjelma?

ketoosi ei ole valitettavasti mahdollinen, koska kouluruokailu pilaisi sen :/ ja kouluun ei viitsisi raahata omia eväitäkään, mutta varmaan miinuskalorit ja runsas proteeinin saanti on ihan käypä vaihtoehto? Jos sitä ensi viikolla aloittaisi 2-jakoisella 3x/vko ja HIIT:illä 3x/vko :)

PAkkiis vissiin harrasti vaparia? Tai ainaki jotain kamppailua. Ootko vetäny ketoosidieettiä ja jaksanu silti reenata lajia + salia?

ketoosi ei ole valitettavasti mahdollinen, koska kouluruokailu pilaisi sen :/ ja kouluun ei viitsisi raahata omia eväitäkään, mutta varmaan miinuskalorit ja runsas proteeinin saanti on ihan käypä vaihtoehto? Jos sitä ensi viikolla aloittaisi 2-jakoisella 3x/vko ja HIIT:illä 3x/vko :)

Erittäin hyvä valinta. Kouluruokailussa voi olla vaikeeta saada proteiinia joskus, mutta maitoa kannattaa juoda, koska siinä sitä ainakin on. Ite todennäkösesti alotan joskus dieettini juuri kaksjakosella, mutta käyn neljä kertaa viikossa salilla sitte. Hiittiä aijon ottaa varmaan kans kolmisen kertaa viikkoon + vähän aerobista treenien jälkeen.

Jees koitapa syä muutama päivä iha vapaasti ja runsaammin, treenejäkin voi höllätä. Pitää osata kuunnella sitä kroppaa eikä väkiste painaa etiäpäi.. sillo tulee vaa paska housuu. :)

Tossa eilen vedin päivällisen ja illallisen sillä periaatteella, että mitä nyt alas menee. Ei ollut kovin hyvä, koska yllärii ylläri iski ihan järkyttävä ähky, mutta tänään aamulla fiilis oli aivan toinen, eli jälkeenpäin ajateltuna kannatti.

Tänään punnitsin tossa ruokia ja joo, siltähän toi näytti, että aikaisemmilla ruokailuilla miinukset on mennyt luokkaa 800-1000 ainakin salipäivinä tällä viikolla, ei hyvä ei ja ei ihme, että on ruvennut energia loppumaan.

Tän päivän ruokailut näyttää tältä:

Aamupala: 40g kaurahiutaleita, 2dl maitoa, proteiinijuoma, yht 380kcal.

Päivällinen: Kananrintafile 104g, kalkkunapihvi 120g, paistettuja perunoita 100g, vihannessekoitusta 250g, appelsiinimehua 3dl.

Ruokien painot on mitattu keitettynä, koska ruokalassa ei ole mahdollisuutta mitata kuivapainoa. Tarkkaa tietoa ravintoarvoista en pysty heittämään, mutta katsoin kalorilaskurista "sinne päin" vastaavia tuotteita, esim. koska kalkkunapihvi vaikuttaa mielestäni teollisuusvalmisteiselta ja on hyvin rasvainen käytin tässä viiteruokana atrian kalkkunapihviä (250 kcal, p: 16g, hh: 11g, r: 16g). Kananrinta taas on mielestäni todella hyvälaatuista ja todella kuivanmakuista, niin tässä käytin (125 kcal, p: 22,3g, hh: 0g, r: 3,6 g).

Näillä päivälliselle tulee kaloreita n. 800. Tiedän miten joka paikassa sanotaan ettei kalorilaskurin kulutusarvio ole ihanteellinen, mutta menen aikalailla sillä, että salipäivänä mun kulutus on oletettavasti n. 2500 kcal ( n175cm, 75.4kg, ja 1 - 1.5h salilla ).

Ennen salia banaani, n. 120kcal ja salin jälkeen palkkari, 140kcal.

Illallinen tulee olemaan karsittu versio päivällisestä, jolloin kalorit jäävät n. 500-600 paikkeille ja tän päivän kokonaiskalorit jää 2000kcal pintaan.

Tällä rupean menemään nyt ainakin viikon verran ja kattelee nyt mitä tässä tapahtuu.

Phuuh. Vihdoinkin -500/-600 alkaa tuntua taas hyvälle. Ja lähtihän ne nesteetkin sit liikkeelle :)

Ja on törkeen hyvä mieli, kun en eilen töissä langennu bostonpullaan, joka tuijotteli mua ruoka- ja kahvitaukojen ajan.

Aamuinen inbody-mittaus toi iloisia uutisia, vaikken sen tuloksia niin vakavasti otakaan:

Paino 67 kg (tammikuun lopussa 71,8)
Rasvamassa 13 kg (17,3 kg)
Rasva% 19,6 (24,3)
Lihasmassa 30kg (29,7 kg)

Suunta on oikea :)

edit. neidillä mittaa 174 cm

Ja hyvin etenee, 90kg -> 82.3kg!

Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko muutkin huomanneet saman, kun alkaa dieetille ja pitää kaikki paska unohtaa (karkit, limsat, pullat yms) niin loppujenlopuksi ei edes tee MIELI syödä mitään edellämainittua? Itellä ainakin joka kerta kun alkaa dieettailemaan, ei enää edes maistu karkit yms. shaibat :D

Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko muutkin huomanneet saman, kun alkaa dieetille ja pitää kaikki paska unohtaa (karkit, limsat, pullat yms) niin loppujenlopuksi ei edes tee MIELI syödä mitään edellämainittua? D

Makeita juttua ei tee mieli, mutta pari päivää on ollut aika hillitön sipsinhimo. Söin siihen sitten valkosipulimaustettuja ruisnappeja muutaman :D

Jaa ei tee mieli vai? Alussa ei tehnyt, mutta kun on se pari kk takana niin teke mieli niin pirusti. Ei välttämättä karkkia, mutta esim. olutta, voi :kuola:

Päivän kyllä kestää nälässä mutta nukkumaanmennessä on vittumaista kun nälättää ja on makeanhimo. Light Cokis tosiaan auttaa tässäkin. :)

Päivän kyllä kestää nälässä mutta nukkumaanmennessä on vittumaista kun nälättää ja on makeanhimo. Light Cokis tosiaan auttaa tässäkin. :)

Mä vedän kanssa laittilimpparia, aivan liikaakin. Mutta parempi sekin kun juoda vaikka sitä kaljaa tai mättää karkkia naamaan. Parasta ois ihan ilman, mutta en mä olekkaan koskaan sanonut että mulla ois huippu itsekuri.

Suositut

Back
Ylös Bottom