Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Tasan kuukausi dietillä ja painoa tippunu alotuksesta 6.8kg. Paino enää vain 88.2kg. Senttejä on lähteny ainaki mahan kohalta ihan reippaasti ja "lihaksetkin" on säilyny.. että kaipa tuo rasvaa ja nestettä on mikä on lähteny :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt selkeesti alkaa dieettivoimat loppumaan... Eilen tuli törkee himo herkkuihin, oikeastaan pahin sitten vuoden alun. Ja matkaa olis vielä 15 kiloa tavoitteeseen, vaikka melkein 15 on jo takanakin:/ Nyt vaan alkaa oleen sellanen ns. peruskunto eli ei näytä enää läskiltä, vaikka painoa melkein 100 kiloa onkin ja kun ei näytä, alkaa sitä mielessään kelaan, että "nyt mä voin relaa..." ja kappas, kohta mittarissa taas joku 115...

Täytys vaan jaksaa jaksaa jaksaa...

Nyt selkeesti alkaa dieettivoimat loppumaan... Eilen tuli törkee himo herkkuihin, oikeastaan pahin sitten vuoden alun. Ja matkaa olis vielä 15 kiloa tavoitteeseen, vaikka melkein 15 on jo takanakin:/ Nyt vaan alkaa oleen sellanen ns. peruskunto eli ei näytä enää läskiltä, vaikka painoa melkein 100 kiloa onkin ja kun ei näytä, alkaa sitä mielessään kelaan, että "nyt mä voin relaa..." ja kappas, kohta mittarissa taas joku 115...

Täytys vaan jaksaa jaksaa jaksaa...

Mulla ihan samat fiilikset. Olen pudotellut 136 kg ->108 kg ja alan taas näyttää ihmiseltä kun pituutta on kuitenkin 192 cm. Mulla tavoite jossain 90-85 kg. Paljon on pitkä jos sillekin tavoitteena joku 85 kg?

Mutta joo kyllä tässä motivaatio on saatanan kovilla.......

Juu samalla mennään vieläkin, ja aerobista on nyt vähän liiankin paljon, koska on käyny niin hassusti, että hurahdin aika pahasti lenkkeilyyn/pyöräilyyn ja jatkan noita varmasti salin ohessa dietin jälkeenkin :)

Nyt alkaisi kohta tankkausnesteet olla poissa 3 ketopäivän jälkeen, paino nousi 92,2 -> 96,2 ja tänä aamuna oli 93,1 eiköhän dietin alinpaino viimeistään sunnuntaina saavuteta :)

vituttaa herätä yöllä nälkään , tai ainakin näin päivällä on ihan naatti kun yöllä pyöriny nälissään sängyssä
ennenkun annoin itelleni luvan syödä vajaan desin kaurahiutaleita :D

pikkuhiljaa pitäs kaloreita lisätä tonne iltapalalle, malli vois olla.seuraava ;
150g rasvaton maitorahka
150g tonnikalaa vedessä
20g kauralese
50g light mehukeitto
2 rkl pellavansiemenrouhe
1 kananmuna , keitetty

Mulla ihan samat fiilikset. Olen pudotellut 136 kg ->108 kg ja alan taas näyttää ihmiseltä kun pituutta on kuitenkin 192 cm. Mulla tavoite jossain 90-85 kg. Paljon on pitkä jos sillekin tavoitteena joku 85 kg?

Mutta joo kyllä tässä motivaatio on saatanan kovilla.......
mittaa on 183 intissä mitattuna. Nykyään varmaan joku 180 about. Ja tavoite tosiaan se n. 85kg...

4 kiloa lähteny, makean himo on yllättävän kova mutta light kokis on auttanut jaksamaan. Vielä 5.5 kg poies niin ollaan 85 kilon nurkilla joka on ensimmäinen "välitavoite".

Avauduin aiemmin siitä etten +-0 jakson jälkeen päässy takasin -500 (-600) kcal linjalle. Sen verran asia on edstyny et nyt mennään -300-400kcal osastolla. Kaikista turhauttavinta on että vaikka koko kuukauden ajan on kytännyt syömisiään niin silti ei oo tapahtunu mitään. Paino jumittaa puol kiloo korkeemmalla mitä se oli kuukaus sitten. Lohdutin sitten itteeni shoppailemalla alesta kassillisen vaatteita, joihin en vielä syksyllä mahtunu. Kieltämättä pisti hymyilyttää kun 38 housut vaan pyöri jaloissa :D

Sattuneesta syystä vetelin tänä aamuna suht matalahiilarista kinkkupiirakkaa ja rahkaa perinteisen voileipä + rahka aamupalan sijaan. Nälkä kesti yllättävän hyvin poissa. Pitäsköhän tässä alkaa rukata tän perusteella ruokavalion makroja uusiks/kehitellä uusi aamupalakombo, jos sais ittensä paremmin ruotuun. Mulla kun syömisen rajottamisessa suurimpana ongelmana on nälkä. Jos päivällä on nälkä niin ajatustyölle voi sanoo heihei ja jos illalla on nälkä, sitten ei saa nukuttua ja koko seuraava päivä menee persiilleen. (Jollon on tullu sit mussutettua ylimäärästä rahkaa/hedelmiä)

Joo'o, rupesin suosiolla tyhjentämään tota Roxylean-purkkia, kun tuntuu, että se nälkä kummittelee vaikka kaiken järjen mukaan ei pitäisi. Tähän lähinnä syynä se, että nälän tunne / kipu haittaa työntekoja, kun ei pysy ajatukset kasassa. Tällä hetkellä fiilis ihan hyvä ja toivottavasti tää tästä. Aamupainokin näytti olevan nätisti 75.2kg, näyttää siltä, että tämänkin kuukauden -2kg tulee saavutettua hienosti.

Eilen oli kyllä jees, kun käytiin kavereiden kanssa buffetissa, mun ruokailut oli vaan salaattia ja kauhea määrä lihaa, eli dietti piti ei siinä mitään. Kaverit ketkä tietää, että diettailen niin siinä vaan kirosi, et miten tuntuu läskeilyltä syödä jälkiruokaa ( kakkua, jäätelöä jne. ), kun toinen pistelee siin vieläkin hyvällä ruokahalulla lihaa ja salaattia menemään ^_^

Onneks en ole silleen perso makealle, niin ei tehnyt edes mieli kys. ruokia.

Kevään dieetti alkaa kääntyä kesän dieetiksi. Pahimmat jo tiputin, vyötärö 92-->85.

Kaikille ei näistä dieeteistä kannata puhua. Monille perhepizza on hyvä treenin jälkeinen ateria, maitorahka välipalana menee jo hifistelyksi :)
Puhuttiin luokkakaverin kanssa, että voisi tehdä kimppatilauksen ja tilata heraa ym. Toisen luokkakaverin mielipide asiaan "ne proteiinit vaan lihottaa, lihoo jo muutenkin". Sitten kerran katsoin mitä tämä kaveri ostaa kaupasta. Nakkeja, perunasalaattia, jogurttia ja mehua. Nämä siis ihan arkiruoaksi. Nii-in, lihottavia ne proteiinit :rolleyes:

Hmm.. Onkohan mun kroppa jotenkin hiton sekasin, ku tossa aikasemmin valittelin tota nälkää. No tänään söin tossa lounaan, mikä sisälsi, salaattia, appelsiinimehua 6dl, n 150-200g raejuustoa, n. 300g kanaa. Ennen syömistä ei ollut minkäänlaista nälkää, ruokailusta noin tunnin kuluttua vatsa sekaisin ja tämän jälkeen taas kauhea nälkä. Pitäisköhän mun suosiolla kokeilla vetää tähän väliin vaikka 2 viikkoa ylläpitokaloreilla tai pienillä plussilla ?

Hmm.. Onkohan mun kroppa jotenkin hiton sekasin, ku tossa aikasemmin valittelin tota nälkää. No tänään söin tossa lounaan, mikä sisälsi, salaattia, appelsiinimehua 6dl, n 150-200g raejuustoa, n. 300g kanaa. Ennen syömistä ei ollut minkäänlaista nälkää, ruokailusta noin tunnin kuluttua vatsa sekaisin ja tämän jälkeen taas kauhea nälkä. Pitäisköhän mun suosiolla kokeilla vetää tähän väliin vaikka 2 viikkoa ylläpitokaloreilla tai pienillä plussilla ?

Auttasko jos vaikka söisit kuituja? Itse vetelen vehnäleseellä kuidut täyteen jos ei kasviksista tule..

vatsa menee sekas niin mietit et pitäskö alkaa plussille.. :D hömm hömm, ehkä toi appelsiini mehu laitto sekasi? noh ei vaarallista kuiten, kuituja tosiaan ei kannate unohtaa.

Pistetääs nyt tännekkin jotain kuvaa, Vip-puolella laajempaa kuvasatoa dietin varrelta, mutta tässä keskivartalon muokkaantumisesta yhdet kuvat:

Lähtöpaino: 120,3 kg
Eka kuva: 117-118 kg
Toka kuva tältä aamulta: 92,2 kg

Hieno juttu, kun laitoit kuvaa myös meille kuolevaisille. Olet ilmeisesti aika pitkä koska tuossa lähtökuvassakaan et ole missään nimessä mikään läski eli lähinnä
perus pakkislainen jolla bulkki jäänny päälle, vatsassa on kuitenkin muotoa jo lähtötilanteessa.

Ongelma ei pitäis aiheutua mehusta. suht prikuulleen samlla ruokavaliolla menty 2kk, ongelma on nykyään se, että syömisen jälkeen tulee kauhea nälkä. Vaikka paino onkin tippunu tasasesti -0.5kg / viikko, niin epäilen et syön silti liian vähän ja nyt tässä painossa keho rupee laittamaan vastaan.

Aattelin tehdä sen mitä olisi pitänyt jo alussa, käyn ostamassa ruokavaa'an ja ihan pokkana tuolla buffetissa missä syön niin punnitsen ruoat niin nään oikeesti sen määrän paljon syön ettei tarvi mutuilla.

Iskenyt sässä parina päivänä semmonen tuskanhiki ja huono olo nälän takia, niin en usko et se voi oikeen muusta johtua, kun liian vähästä ruoasta.

Ongelma ei pitäis aiheutua mehusta. suht prikuulleen samlla ruokavaliolla menty 2kk, ongelma on nykyään se, että syömisen jälkeen tulee kauhea nälkä. Vaikka paino onkin tippunu tasasesti -0.5kg / viikko, niin epäilen et syön silti liian vähän ja nyt tässä painossa keho rupee laittamaan vastaan.

Aattelin tehdä sen mitä olisi pitänyt jo alussa, käyn ostamassa ruokavaa'an ja ihan pokkana tuolla buffetissa missä syön niin punnitsen ruoat niin nään oikeesti sen määrän paljon syön ettei tarvi mutuilla.

Iskenyt sässä parina päivänä semmonen tuskanhiki ja huono olo nälän takia, niin en usko et se voi oikeen muusta johtua, kun liian vähästä ruoasta.

Epäilisin, että tuossa on juuri siitä kyse, että syöt liian vähän. Oma elimistöni toimii ainakin niin, että kroppa saattaa helposti tottua niukkiin kaloreihin, jolloin nälän tunnekin katoaa, vaikka olisi huutavilla miinuksilla. Sitten kun antaa vähän ruokaa koneeseen, alkaa kroppa elpyä ja huutamaan sitä nälkää. Kannattaa ottaa ruokavalioon sitten ainakin hyvin ravinteikkaita ruokia (esim. runsaasti kasviksia), jos haluaa miinuksilla mennä.

e: Nälän tunteessahan voi olla siitäkin kyse, että vaikka kaloreita tulisikin ihan sopivasti, ravintotekijöitä ei tule tarpeeksi, jolloin nälkä kielii näistä puutoksista

Epäilisin, että tuossa on juuri siitä kyse, että syöt liian vähän. Oma elimistöni toimii ainakin niin, että kroppa saattaa helposti tottua niukkiin kaloreihin, jolloin nälän tunnekin katoaa, vaikka olisi huutavilla miinuksilla. Sitten kun antaa vähän ruokaa koneeseen, alkaa kroppa elpyä ja huutamaan sitä nälkää. Kannattaa ottaa ruokavalioon sitten ainakin hyvin ravinteikkaita ruokia (esim. runsaasti kasviksia), jos haluaa miinuksilla mennä.

näinhän se on itselläkin. Pystyn oleen iha sairaan pienillä kaloreilla ja ei edes haluta syyä.. sillo mennään metsään.

näinhän se on itselläkin. Pystyn oleen iha sairaan pienillä kaloreilla ja ei edes haluta syyä.. sillo mennään metsään.

Varmaan päässyt käymään näin vaikka olen syönyt paljon kasviksia, lihaa ja raejuustoa joka aterialla. Siitä saakka, kun on toi huono olo iskenyt eli nää pari päivää niin tajusin just et syöminenkin on tökkinyt... On täytynyt pakottaa itsensä syömään se 3 kananrintafilettä, kun alkudietillä näitä pisteli heittämällä sen 3-6 tuntematta ähkyä. Noh nyt on ruokavaaka hommattu ja punnitsen seuraavassa ruokailussa kaikki + ostin lisä purkin prodea mistä rupeen vetämään välipalana prode + kauraleseitä + maitoa.

Varmaan näkynyt naamasta, et on menty liian vähäsillä ruokailuilla, kun kaveri on varmaan viimeset 5pv kyselly, et oonks mä kipeä, kun näytän siltä, mihin oon vaan sanonut et oon väsynyt, kun takana on 10h työpäiviä ja salilla käyntiä.

Jees koitapa syä muutama päivä iha vapaasti ja runsaammin, treenejäkin voi höllätä. Pitää osata kuunnella sitä kroppaa eikä väkiste painaa etiäpäi.. sillo tulee vaa paska housuu. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom