Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

takakyykky enkka on 180 kiloa ja tänään jäätiin 170kilon kanssa monttuun huutamaan, tekee mieli ruveta syömään kunnolla ja lopettaa tämä diettipelleilly nyt...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paino ruvennu junnaa paikallaan ja huomenna otetaan mukaan aamuaerobiset jos saatais lisää höyryä koneeseen! Ootan kyllä aika innolla kevään loppumista, niin pääsee taas plussalle kasvamaan kunnolla :) Oon kyllä alkanut tykkäämään tästä dieettaamisestakin, vaikkakin toi treenipainojen tippuminen pikkasen pviduddaa! Ei muuta ku lisää potkua koneeseen!

Täällä kroppa pelittää taas! Jee! Tällä viikolla voisin jopa odottaa kunnon pudotustakin tapahtuvan...onpas mukavaa välillä, kun taas huomaa et kyllä se risukasaan tuo aurinkokin paistaa :)

Jep itselläni tullut hieman noiden sairasteluiden ja "elämästä" nauttimisesta kiloja.
Nyt olen tässä noin 2kk yrittänyt hieman katsoa ruokailua sekä liikuntaa lisännyt. No polvi sekä flunssat pitäneet huolen että ei kovin menestystä tullut tällä saralla. Paino oli tammikuussa noin 93. Siitä tippui 2kg helposti kuukaudessa. Mutta sitten alkoi jumimaan kun sali treenit alkoivat+ raudat salilla lisääntyivät. Lisäsin tuossa kaapin perukoilta löytyneet cla ja karnitiinin mukaan sekä kiristin ruokailua. Nyt sitten alkaa olla aamupaino noin 89 tienoilla. Vaihtelee ihan päivittäin noin 500g.
Tänään sitten otin aamulla viellä vanhaa stackeria(ma huang pohjaista) ja sitten lähdin lenkille koirien kanssa. Hiki lensi ja hirmu into päällä. Sitten suoraan lenkiltä salille. Rauta oli todella kevyttä. En tiedä että miten paljon tuo stacker auttaa mutta ihan hirvee into nyt päällä. Itselläni oli kuitenkin viime syksy oikeastaan kokonaan taukoa salista joten tässä varmaan tuon painon kanssa on tekemissä myös lihasmuisti ja siksi pudotus on hidasta. Raudat on olleet kokoajan nousussa joten en ole huolissani vaikka paino ei tipu.
Kaapista löytyy viellä lean 20 + vanhaa abb lean stackkia jotka ajattelin syödä jossakin vaiheessa pois. Ja sitten sitä kehuttua oxylitea vois kanssa kokeilla. Oliskohan vaikka 2viikon jaksoissa nuo vuorotellen mitään ideaa kokeilla.
Treenistä sen verran että käyn 2 kertaa viikossa salilla 1 jakoinen treeni. Toisessa vain perusliikkeet. Toisessa sitten hieman enempi liikkeitä. Sitten 1kertaa viikossa kahvakuulaa sekä jumppailua kotona(leuat punnerrukset + vatsat) lenkkiä tulee 1-2 kertaa päivässä ja noin 1h per lenkki. Siihen viellä päälle viellä ajattelin lisätä viellä crossarilla tehtynä Hiitin.

Hieman hankaluuksia orientoitua säntilliseen elämään pääsiäisloman jälkeen. Liikuin ja söin lomalla paljon, joten kroppa huutaa edelleen ylimääräistä ravintoa. Sen lisäksi työnteko tuntuu loman päälle todella raskaalta, minkä vuoksi tekee mieli lohduttaa itseään leivällä ja keksillä ja suklaalla, ja sitten paukkuukin jo kalorit, ja huomiselle jää proteiininnälkä.

Kävin herättyäni vaa'alla ihan uteliaisuuttani:
1. Punnitus 97.3kg ja olin että whaaaaat...
2. Punnitus 98.jotain ja olin et wtf?!?
3. Punnitus 99.jotain ja totesin että fuckit, kohta menee jo yli sadan.

Tarkkaa tekniikkaa - ja vain kovin suuntaa antavaa:)

Eihän miinuskaloreilla voi lihoa, vaikka kroppa olisi stressissä? Tän on pakko olla nesteen kertymistä, kun tuntuu niin pöhöttyneeltä.

Laitetaan tänne puolelle myös statistiikkaa:

7.2. 101 kg
13.2. 99,1 kg
1.3. 97,9 kg
15.3. 97,2 kg
11.4. 94,8 kg

Ihan sopiva vauhti on ollu kiristelyssä. Viime treenien jälkeen oon mättäny kaloreita aika huolella koneeseen (jopa plussalle), mutta välipäivinä yritän ottaa reippaasti miinusta (500-1000 kcal). IF on käytössä.

Mulla kanssa heittää tuo vaaka jonkun verran. Ennen suihkua ja jälkeen suihkun heitti 400g:wtf:. Olin suihkun jälkeen painavampi joten voi varmaan puhua siitä nestepöhöstä nyt minun kohdalla.

Edit. tänään oli aamupirtelön jälkeen 89,4. Tavoitteena olisi joku 82-84 väliin.
Pirtelössä oli purkki rahkaa,marjoja,pellavansiementä ja mehukeittoa. Lisäksi cla+ lean20+karntiiini. Nuo lisät on todella vanhoja joltain 2008 vuoden diettauksesta, mutta syödään nuo pois.

Itse liityin dieettaajien joukkoon eilen. Mulla tuota painoa ei paljoa ole (n. 67kg) tällä hetkellä ja pituutta 175cm. Aloitin salillakäymisen n. 2v sitten jolloin painoa oli sen 53-54kg. Edelleen oon höyhensarjalainen mutta väkisinkin on tota rasvaa kertynyt nimenomaan vatsaan sen verran, ettei se paljonpuhuttu sixpack sieltä tällä hetkellä ainakaan paista. Jos vähän saisi kiristeltyä ja painoa ehkä sen 4kg pois niin kesän jälkeen voi sit taas alkaa nostaa painoa uudestaan. Eikä tarvitse alkaa aukomaan siitä että mitä näin hintelä kaveri edes viitsii laihduttaa ;)

Mistäköhän johtuu, että näin dietin edetessä rupee potemaan nälkää... Reilu 2kk diettiä takana ja ensimmäiset 9 - 10-viikkoa ei tullut näläntunnetta koskaan. Nyt aina välillä on alkanut olemaan illalla nälkä ja aamulla todella nälkä. Ruokailut mulla on pysyneet täysin samana, joten tästä sen ei pitäisi johtua, mutta mutta.. Ois mulla tossa Roxyleaneja ja parin viikon näyte satsi Cellucor Super HD:ta, näillä varmasti sais hilittyä näläntunnetta, kun dietti on tähän asti menty kofeiinilla, mutta haluaisin säästellä nää ihan tonne vikoille viikoille, millon on tarkoitus vetää suuremmilla kuin -500kcal miinuksilla, jos paino ei rupea silloin olemaan halutulla tasolla.

Mistäköhän johtuu, että näin dietin edetessä rupee potemaan nälkää... Reilu 2kk diettiä takana ja ensimmäiset 9 - 10-viikkoa ei tullut näläntunnetta koskaan. Nyt aina välillä on alkanut olemaan illalla nälkä ja aamulla todella nälkä. Ruokailut mulla on pysyneet täysin samana, joten tästä sen ei pitäisi johtua, mutta mutta.. Ois mulla tossa Roxyleaneja ja parin viikon näyte satsi Cellucor Super HD:ta, näillä varmasti sais hilittyä näläntunnetta, kun dietti on tähän asti menty kofeiinilla, mutta haluaisin säästellä nää ihan tonne vikoille viikoille, millon on tarkoitus vetää suuremmilla kuin -500kcal miinuksilla, jos paino ei rupea silloin olemaan halutulla tasolla.

Samoja havaintoja. Ei siis mitään muutoksia mihinkään, mutta näläntunnetta on nyt paljon enemmän. Ehkä joku kehon "puolustusmekanismi" kun alkaa rasvamäärä putoomaan kehon mielestä liika alas? Sitähän luolamiehenä nääntyisi nälkään jos liian alas rasvat menisi? En mä tiedä, mutuilen.

Eilen taisi itselläkin makeanhimo yllättämään, kun menin nukkumaan. Näin unta, että ahmin sellasesta 30 kilon irtaripussista karkkia suuhun raivolla. Itellä on ollu käytössä IF ja vikan aterian oon syöny klo 18-19 maissa. Treenipäivinä ei kerkeä tulemaan megamätön jälkeen mitään ruokahimoja ennen nukkumaanmenoa. Eilen pääsi makeanhimo yllättämään huolella, kun takana oli fillarointia ja miinuksilla varmaan 1000-1500 kcal. Oli pakko xiittaa vähäkalorisella mehukeitolla.

Aika hauska, että vkl aikana vedin hirveitä ruokamääriä treenipäivinä treenien jälkeen, mutta silti paino oli alimmillaan tänään.

Viisi viikkoa mennyt ja nyt tuntuu, että olen tulossa kipeäksi :( Kurkku on kipeä, palelee (kuumetta ei ole) eikä ruoka maistu. Saa ihan kunnolla tsempata, että ei mene ihan höpöksi tämä. Lepään nyt suosiolla, ettei menisi ainakaan kovin paljoa pahemmaksi. Vaaka näytti pääsiäisenä 68.8 kg (eri kuin mikä aiemmin näytti 67,5kg). Vyötärön kapein kohta 77 -> 72cm. Ihan jees mennyt tähän asti ilman täydellistä kuria (pääsiäisenä meni pala täytekakkua veljen synttäreillä sekä hieman alkoholia, muttei krapulamättöä ollenkaan).

muoks. Onko muilla ilmennyt mustelmaherkkyyttä dieetin aikana? Minulla on nyt ollut koko ajan jalat mustelmilla ilman, että olisin niitä huomattavasti satuttanut mihinkään.

Samoja havaintoja. Ei siis mitään muutoksia mihinkään, mutta näläntunnetta on nyt paljon enemmän. Ehkä joku kehon "puolustusmekanismi" kun alkaa rasvamäärä putoomaan kehon mielestä liika alas? Sitähän luolamiehenä nääntyisi nälkään jos liian alas rasvat menisi? En mä tiedä, mutuilen.

Varmasti jotain tälläistä, ei sillä, että mulla on kyllä vielä rasvaa mistä tiputella, tuntuu et se on ihan sama painaako 85,75 vai 70, niin maha on ja pysyy, kiitos paskojen geenien. Mun keho on ilmeisesti eri mieltä mun kanssa, että millaisissa rasvoissa pitäis olla, mut onhan ne hylkeetkin aina rantakunnossa ^_^

muoks. Onko muilla ilmennyt mustelmaherkkyyttä dieetin aikana? Minulla on nyt ollut koko ajan jalat mustelmilla ilman, että olisin niitä huomattavasti satuttanut mihinkään.

Olen huomannut saman viimeisen parin päivän aikana... Hauiksissa ja käsivarsissa outoja mustelmia ilman, että niitä ois mihinkään kolautellut.

Ero tuli parisuhteessa, ja ruoka ei saanut millään alas koko päivänä. Tippu paino ihan komeesti alas :D Tavote vaan lähestyy kovaa vauhtia :) Paino jo 66.2kg!

17.2 aamupaino 86.9kg :puntti:

10.1.2012 alkoi dieetti ja 92kg:sta lähettiin.
Tänään 84.5kg ja tuntuu et alkaa vähä jo junnaamaan.. oon nyt tällä viikolla lisänny lenkkeilyä salin päälle, niin katotaan mihin lähtee. Välillä kyllä tekis mieli vaan alottaa syömään kunnolla ja treenaileen, että saa sarjapainoja ylöspäin! Penkki on tullu ehkä eniten alas. Kyykky aikalailla samassa, mutta mave on noussut.
Vaatteet sopii paremmin päälle, mutta maha tuntuu vaan pysyvän, vaikka paino tippuu :face:

Mistä kannattaa hakea boostia dieettiin? Helmikuun alussa painoa 98,5kg nyt 89.8kg, painot otettu 12-15h paaston jälkeen treenien jälkeen suoraan salilla. Rasvaa oli niin paljo, että ei lihaserottuvuus ole paljon parantunut vaikka rasvaa on lähtenyt. Nyt kesän ja kelien lähestyessä jatkan lihaserottuvuutta hakien. Rasvat arviolta 18-20% ja 10% tai alle olis tavote. Kannattaako ottaa aerobista treenin jälkeen, jos jaksan? Kaloreita treenipäivinä 2000-2200 ja lepopäivinä 1800-2100 pätkäpaastoillen. Rahkeita saattais riittää kaloreiden pudottamiseen, onko järkevää?

No nii, nyt olis dieetti paussilla tai oikeastaan ollu jo viikon. Helmikuun alusta paino tippu sen 9kg, joten kilon verran jäätiin tästä ensimmäisestä tavoitteesta. Tosin lopetin sen viikkoa aiemmin kuin oli suunniteltu, mutta seuraava setti olis tarkoitus aloittaa sitten vähän aiemmin. Rantakunto olis aika lähellä vaikka siellä mua ei tule koskaan näkymäänkään.

Aika hyvin pystyny lihasmassan pitää kasassa eikä suurempia kutistumisia ole ollut, paitsi vatsan seudulla ollaan jo sopivasti alle sadan sentin, sekä kaikki palikat näkyy jo. Tuossa kun lisäsin hiilareita sapuskoihin niin sieltä tuli se pari kiloa heti takaisin, mutta onneksi oikeisiin paikkoihin, niin se ei näy kuin positiivisessa mielessä. Vähän on tuo olutkin jo maistunut niin tuskin ainakaan rasva on enää palanut.

Parin viikon päästä olis tarkoitus aloittaa suunnitelmista poiketen tiukka 4vk setti ja saada paino alle 80kg. Silloin alkais olla jo sopivan kireessä kunnossa, josta jatkuisi maltillinen pudotus syksyä varten.

Mitat nyt:
- pituus 170
- paino 83-85 (92kg)
- vyötärö 95 (105cm)
- hanska 42-42,5 (42,5cm)

Kuvia muutoksesta en kyllä kehiin laita(saattais joku tunnistaa), paitsi ehkä syksyllä sitten.

Onko muilla ilmennyt mustelmaherkkyyttä dieetin aikana? Minulla on nyt ollut koko ajan jalat mustelmilla ilman, että olisin niitä huomattavasti satuttanut mihinkään.

Mä en dieetillä ole nuita huomannu mutta voi jos sattuu aspiriinia ottaa niin on kyllä ukko mustelmia täynnä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom