Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Dieetin toisen päivän aamu on usein mulle motivoivin hetki, joten otetaan ilo irti :D Heti kun vähän nipisti ja joi vihreää teetä eilen aivan hirvittävästi, niin painohan tipahti nestepöhöä pois 0,8 kg yhdessä päivässä. Jatkossa voi olla sitäkin vaikeampaa...

Nälkä on välillä paha, mutta palelu on vielä pahempi. Välillä jälkimmäiseen liittyvät hirveät nännikivut ja on pakko tunkea kuumapakkausta avuksi.

Miten ajoitatte salit dieetin aikana syömisiin nähden? Harkitsen siirtyä IF:n "1 pre-workout meal" -malliin (aiemmin kävin salilla ennen syömistä) jotta olis edes vähän paukkuja, mutta onnistuneita ja epäonnistuneita kokemuksia eri vaihtoehdoista on hauska kuulla.

Tästä se lähtee!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä täällä ollaan yleisesti jos verrataan peruslenkkeilyä ja intervallia rasvanpolton kannalta? Kyllähän tuo intervalli ainakin hapenottoa ja yleiskuntoa paremmin edistää? Voiko ton peruslenkkeilyn korvata kokonaan intervallilla + muulla yleisellä liikunnalla (lätkä, kamppailut jne)

E: voiko tota tehdä perättäisinä päivinä 4-5krt/viikossa? Salipäivinä? Sanotaa usein että joka toine päivä, mutta miksei useemmin?

Hapenoton ja yleiskunnon kasvuun liittyvien etujen lisäksi puhutaan siitä, että intervallit säästäisivät lihasta paremmin kuin tasasykkeellä vedetty lenkki. Olen uskonut viisaampiani :D, evidenssiä mulla ei ole heittää.

Itse teen tosiaan kahdesti viikossa intervalleja vetotyyppisesti ja pyrin ajoittamaan ne ehdottomasti salipäivien väliin, joskus olen aikataulurajoitusten takia joutunut tekemään intervallit salitreenin päälle ja väkisinkin siinä kärsii intensiteetti melko pahasti. Mieluiten ei jalkatreenin jälkeiselle päivälle, juoksu ei kulje silloin yhtään, uiminen juuri ja juuri.

Hapenoton ja yleiskunnon kasvuun liittyvien etujen lisäksi puhutaan siitä, että intervallit säästäisivät lihasta paremmin kuin tasasykkeellä vedetty lenkki. Olen uskonut viisaampiani :D, evidenssiä mulla ei ole heittää.

Itse teen tosiaan kahdesti viikossa intervalleja vetotyyppisesti ja pyrin ajoittamaan ne ehdottomasti salipäivien väliin, joskus olen aikataulurajoitusten takia joutunut tekemään intervallit salitreenin päälle ja väkisinkin siinä kärsii intensiteetti melko pahasti. Mieluiten ei jalkatreenin jälkeiselle päivälle, juoksu ei kulje silloin yhtään, uiminen juuri ja juuri.

mavepetterillekkin propsit kokemuksista, aloittelen nyt kevyemmin 2-3kertaa viikossa tolla hiitillä, näkeehän sen parissa viikossa onko liikaa vai liian vähän. Itsellä varmaan on vielä niin alussa että tuntuu energiaa olevan vaikka hoidankin noi airobiset treenipäivisinkin, tosin amulla ja itse puntti on tästä 6-8h päästä. Tosin oon nyt dieetillä jatkanu tota hemo ragen nappailua ennen treeniä ja antaa kummasti virtaa painaa menee. katsotaan miten kehittyy. Itsellä todennäköisesti nyt vähän kevyempikin aloitus tuo tuloksia kun tosiaan ekalla pudotuksella nyt ja ensimmäistä kertaa elämässäni harrastan hikiairobista yli 2 kertaa kuukaudessa :D

Tänä aamuna oli ekat hiitit tosaa ja fiilis jälkikätee pirun hyvä, tuns kyllä että tuntu kropassa pidempään verrattuna edellisten aamujen 45min peruslenkkeihin.

ps. millanen mixi olis hyvä tossa palkkariss? tällä hetkellä on erikseen maustamattomana heraa ja maltoa. ja millähän sitä maustais? kaakaojauhees ny on aika vitusti sokeria.

Miten ajoitatte salit dieetin aikana syömisiin nähden? Harkitsen siirtyä IF:n "1 pre-workout meal" -malliin (aiemmin kävin salilla ennen syömistä) jotta olis edes vähän paukkuja, mutta onnistuneita ja epäonnistuneita kokemuksia eri vaihtoehdoista on hauska kuulla.

itse olen vetänyt nyt 4kk tuolla IF/Leangains tyylillä, tulokset on noussu ja rasvaa lähtenyt, mutta nyt talvipakkasilla on kyllä sanottava että ruoan tuska on kova. treenit ennen näitä pakkasia olen tehnyt paastotilassa hörppimällä BCAA. eli lyhyestä virsi kaunis, itselleni tämä pimeys/kylmyys kombinaatio tekee paastoamisesta tuskaa joten siirryin pois tuosta 8h syönti-ikkunasta:)

muuten kyllä omasta kokemuksestani voin suositella IF:ää.

IF:ää kiinnostaisi kyllä kokeilla jossain vaiheessa. Siirryn kohta lämpimämpään ilmastoon, siellä kun jo kohtapuoliin kolahtaa hellelukemat lämpömittariin niin voisi paastoilu onnistua melko tuskattomasti :).

Kuukausi on oltu dieetillä ja paino tippunut kaks kiloo. Aloituspaino 82 nyt 80 tavoite 75. Löytyy vatsasta aika paljonkin löysää jenkkakahvat mukaan lukien ja sen takia dieetillä ollaan. Muualta oon hyvässä kunnossa, mutta vatsa häirittee todella paljon. Saas nähdä kerkiikö kesäkuntoon. :whip:

mavepetterillekkin propsit kokemuksista, aloittelen nyt kevyemmin 2-3kertaa viikossa tolla hiitillä, näkeehän sen parissa viikossa onko liikaa vai liian vähän. Itsellä varmaan on vielä niin alussa että tuntuu energiaa olevan vaikka hoidankin noi airobiset treenipäivisinkin, tosin amulla ja itse puntti on tästä 6-8h päästä. Tosin oon nyt dieetillä jatkanu tota hemo ragen nappailua ennen treeniä ja antaa kummasti virtaa painaa menee. katsotaan miten kehittyy. Itsellä todennäköisesti nyt vähän kevyempikin aloitus tuo tuloksia kun tosiaan ekalla pudotuksella nyt ja ensimmäistä kertaa elämässäni harrastan hikiairobista yli 2 kertaa kuukaudessa :D

Tänä aamuna oli ekat hiitit tosaa ja fiilis jälkikätee pirun hyvä, tuns kyllä että tuntu kropassa pidempään verrattuna edellisten aamujen 45min peruslenkkeihin.

ps. millanen mixi olis hyvä tossa palkkariss? tällä hetkellä on erikseen maustamattomana heraa ja maltoa. ja millähän sitä maustais? kaakaojauhees ny on aika vitusti sokeria.

heheheh.. laitat palkkariin heraa ja maltoa, mutta olet huolissasi kaakaojauheen sisältämästä sokerista? Vastaus on yksinkertainen maustat kaakaojauheella, mutta vähennät vastaavan määrän maltoa palarista. Itsehän suosin dietillä (kuin myös offillakin) pelkkää heraa palkkarina. En ole koskaan kokenut tarvitsevani siihen heti treenin jälkeen ns. "tyhjiä kaloreita" mitä katson maltonkin olevan. Eli palkkarina pelkkä hera ja siitä tunnin päästä kunnon ruokaa, jossa myös hiilua (paitsi tietysti ketoillessa.)

Tiedä sitten sen enempää hyvistä mikseistä, mut noin mä olen itse tehnyt.

Olethan muokannut treenin dieettiin sopivaksi? Eilen kokeilin nostaa vähän volyymia kun on kevyt viikko menossa ja mehut lähti aivan täysin. Painot heiluivat suunnilleen samalla intensiteetillä kuin pikkulapsella helistin, mutta salin portaita laskeutuessa jännitti lähteekö jalat alta. Berkhanin suosittelema reverse pyramid on tosi hyvä IF-systeemiin

Ja on muuten helvetin kylmä minullakin. Varsinkin sormet on kohmeessa sisälläkin, mutta se johtuu normaalia pidemmistä paastoajoista. Olen taas tällä viikolla ottanut välipäivät yhden aterian periaatteella, mutta pitäisi varmaan pidentää syönti-ikkunaa. Sitä vaan haluaa syödä edes yhden kunnon aterian päivässä ja tulee usein mieluummin vähän kärsittyä sitä varten

itse olen vetänyt nyt 4kk tuolla IF/Leangains tyylillä, tulokset on noussu ja rasvaa lähtenyt, mutta nyt talvipakkasilla on kyllä sanottava että ruoan tuska on kova. treenit ennen näitä pakkasia olen tehnyt paastotilassa hörppimällä BCAA. eli lyhyestä virsi kaunis, itselleni tämä pimeys/kylmyys kombinaatio tekee paastoamisesta tuskaa joten siirryin pois tuosta 8h syönti-ikkunasta:)

muuten kyllä omasta kokemuksestani voin suositella IF:ää.

Itsehän syön mieluiten n.5 tunnissa kaiken mitä syön, treenipäivinäkin kaksi ateriaa kun ei viitsi pienempiä määriä syödä kerralla. Toki telkkarin ääressä menee siinä välissäkin porkkanaa jne.

off topiccia mutta vaikuttaa siltä että "Nuorten ja veteraanien penkkipunnerruksen SM-kilpailut 4.-5.2.2012" on tähtäimessä sielläkin? :D onnea painonvetoon! itsellä meni vähän saman tyyliin tämän viikon 1000 kcal että saa sen pari kiloa pois ja pääsee sarjaan!

Sinneppä sinne. Mihin sarjaan oot tulossa, ite M17 74kg? :D Helvetti, sorruin tnää ruisleipään.. On se hyvää :D

On tää erinomainen dieetti. Reippailla miinuskaloreilla mennään ja silti vaan tehot lisääntyy salilla. Joka treeniin olen saanut nostettua painoja ja tänään meni jalkaprässissä 220kg! :dance: Salitreeniä siis nyt takana 2kk ja lähtöpainot prässissä oli 120kg. Nää on näitä aloittelijan mukavuuksia, mutta pakko silti vähän hehkuttaa. :) Antaa kyllä mielettömästi lisäpotkua treeneihin! :whip: :dance2:

Käyttääkö joku CLA:ta? Mä aloitin maanantaina Figurelin käytön ja hikoiluttaa älyttömästi, ku on päivän kaksi kapselia otettu. :wtf:

Käyttääkö joku CLA:ta? Mä aloitin maanantaina Figurelin käytön ja hikoiluttaa älyttömästi, ku on päivän kaksi kapselia otettu. :wtf:
Toinen purkki menossa ja en kyllä osaa sanoo että vaikuttaako mitenkään mihinkään suuntaan... Onneks tuli kaupanpäälle ku tilas muuta tavaraa.

Mulla myös toinen purkki menossa + vihreä tee-kapselit. CLA:ta en taida enää uutta purkkia ostaa, kun en ole ihan vakuuttunut sen hyödyllisyydestä.

Mulla alko ihan hyvin, oli nää dieetin ekat päivät hyvä olo ja vire, ja vesipainoa lähti kilo. Mutta tänään alko sen luokan vatsatauti että oksat pois. Mahtas näyttää vaaka "piristävää lukemaa" ku kävis. Nyt sitte koitetaan vetää mehua ja karkkia ja sipsiä että sais jotai energiaa ees imeytymään.

alkaa pollaa kiristää vaikka puolessa välissä vasta ollaanki menossa, alussa tuntu että sai syyä aina mahan täyteen ja tälleesä mutta nytten lähemmäs 10kg viisaampana kokoajan tuntuu että ois maha tyhjä, vituttaa.

No niin nyt 8 päivää pyristelty ketodietillä velocitydietin jälkeen + 2 tankkauspäivän jälkeen.

Paino oli velocitylla alimmillaan 106,1 kg ja tankkauksen jälkeen 109,3 kg ja tänä aamuna jopa niin alhainen, kuin 105 kg tasan täytyy kyllä olla tyytyväinen en olisi uskonut, että noin nopeaa alittaa reippaasti nestemäisen dietin alimman aamupainon, kun kalorit silloin oli kumminkin 600-800 kalorin pinnassa.

19.2.2012 on suunniteltu seuraava tankkaus ja sinne tähtäsin, että paino olisi 104,5 kg, mutta kyllähän tuo nyt menee aika roimasti ali, jos nyt vaikka pääsisi 103 kg:n tienoille.

Tänä aamuna ei ollut kovin mairitteleva meininki.. eilisestä tullut +700 g jostain. Pöh. Turvonnut olo on, joten jostain syystä nestettä kertynyt kroppaan. Syöminen on pysynyt kyllä täysin hallinnassa ja suunnitellussa, joten en oikein muutakaan selitystä keksi. Eilen kävin puntilla ja söin illallisella suht suolasta lihapataa, joten siinä voipi olla selitys?

Musta toi on vaan tosi iso luku ottaen huomioon, että painoin eilen 59,2 kg eli en ole kovin iso.

^ Eiköhän tuo sillä selity.

Mulla oli tänä aamuna viikkomittaukset. Painoa on tullut puoli kiloa lisää, mutta senttejä huvennut kaikkialta paitsi habasta :D. Kolmatta päivää kymmenen tunnin syömisikkunalla, kai siinä pientä paniikinpoikasta on kropalla menossa.

Ei kannata ottaa mitään itseensä yksittäisistä aamupainoista. Painot voivat heitellä aika radikaalistikin, varsinkin jos hiilarien ja suolan suhde on erilainen eri mittauspäivänä.
Varmin tapa on ottaa joka päivä se paino ja mitata viikolta keskiarvo.

14.1 89,6
15.1 90,6
16.1 89,6
17.1 89,2
18.1 89,4
19.1 90,2
20.1 88,8

Tuossa nyt omani parin viikon takaa. Ja kuten näkyy se paino osaa kyllä heitellä ihan miten sattuu, mutta rasva vaan lähtee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom