Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Dieetti alkoi tänään 31.1.2012. Lähtöpaino tämän aamun perusteella 63,3 kg. Tavoitteena on tiputella toukokuun alkuun paino sellaiseen 53,5 kiloon ja katsoa sitten, miltä näyttää. Nyt olen pari viikkoa syönyt yli kulutuksen, joten kroppa lienee "hyvässä" kunnossa dieetillä lähtiessä. Fläsää piisaa, kun lyhyt olen. Punttista yritän tehdä 3 krt/vko ja aerobista lähinnä kevyinä matalina treeneinä "huvikseen" sekä pari intervallitreeniä viikkoa kohden. Nuo aerobiset kuitenkin joko lyhyitä intervallipyrähdyksiä tai tosiaan kevyitä aerobisia eli mitään pitkiä juoksulenkkejä en tässä taida harrastaa, jotta lihakset säilyvät.

Proteiinia pyrin syömään tarpeeksi. Tänään meni noin 120 g proteiinia. Hiilarit pidän suht' alhaalla. Lisäravinteina omega-3, CLA, L-karnitiini, D-vitamiini ja monivitamiini.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän jo kattelinkin avataria, että aikamoista jos tuolta näyttäen painaa 100+ kg :wtf: :D
:D No joo, avassa paino jotain 59-61 kg. Eli dietillä olen myös mä. Lähtöpaino oli tammikuuna alussa 59,6kg ja tänään oli aamupaino 57,5kg. Mun aineenvaihdunta on sen verran aktiivinen etten ihan yhtä tiukalla dietillä ole kuin tuo toinen puolisko, mutta karsin pois joka päiväisen herkuttelun ja hieman vähentelin hiilareita. Mä kyllä edelleenkin herkuttelen vähintään kerran viikossa. Puolisen kiloa vielä aamupainosta pois ja sit olis tavoite saavutettu ja vatsapalikatkin taas näkyy edes hieman. :D

Jees,
messissä ollaan. Lokakuussa alkoi dieetti ja tarkoitus olisi olla "kesäkunnossa" juhannuksena... vuonna 2013. :hyper: Painoa on lähtenyt sellaiset 22 kiloa, ja toisen mokoman vielä voisi tiputella. Painoa nyt 118. 3x viikossa 1-jakoisella mennään ja 1-2x viikossa 5km:n hölkkä.

Koittakaa nyt vaan jaksaa, ensi kesään ei ole kuin muutama viikko ja sen aikaa dieetillä kestää olla kuka tahansa. Minulla on dieettiä edessä vielä sellaiset 70 viikkoa... :face:

-Vanha pieru

:itku:perhana nää ikiläskit on tiukassa, alotin tänään testiksi rasvanpolttajan. ainakaan aamulla en huomannut vireystilassa mitään vaikka kofeiinia ja guaranaa sisältää.

Mullakin dieetti jatkuu ja en edes vaa'alle uskalla mennä. Pysyttelen kokoajan miinuksilla kuten aikasemminkin, tulosta tulee hiljalleen mutta vaaka ei sitä välttämättä näytä joten en pilaa motivaatiota pomppimalla vaa'alla :)

Kannan myös oman korteni kekoon ja ensimmäinen dietti saakin päätöksensä tällä viikolla, kun joulu-marraskuun vaihteessa sitä tuli aloteltua, olen ihan tyytyväinen tuloksiin. tulokset ei laskenu muutaku penkissä, joissain jopa nousi! ja painoakin lähti sellaset 5,5kg + nesteet! homma toimii. :dance:

Mulla alkoi dieetti tammikuun alusta gfg:n ohjelmalla. Puolessa välissä kuuta kävin kehonkoostumusmittauksessa, jossa alkupaino oli 77kg ja rasvaton massa 51,7kg eli loppu sit sitä ihtiään, josta pitäis päästä eroon. Dieettaus jatkuu ainakin tonne kesän korville.

Vaaka ei ole juuri lukemiaan muuttanut, mutta senttejä on lähtenyt, paitsi hauisten ympärysmitta on kasvanut. Treeni kulkee ja sarjapainot nousee. Ei siis valitettavaa vielä tässä vaiheessa. Lisää reeniä vaan! :puntti: :whip:

Täällä myös! Oma dieettini on alkanut jo hieman aikaa sitten eli viime kesäkuussa :D. Painoa on tippunut reippaat 15 kg ja vielä pitää kiristellä ainakin 5 kg, luultavasti sen jälkeenkin mielii hieman kireämpään kuntoon. Tämänhetkiset mitat 164 cm / 70 kg.

Salitreeni 3 krt viikossa kolmijakoisella, päälle 2 krt viikossa intervallit. Aerobista tasasykkeellä en tee lainkaan. Ruokailut kohtalaisen matalilla hiilareilla, paitsi treenin jälkeisellä aterialla. Projekti on pitkä, mutta onhan tuo tahtikin ollut kohtalaisen hidasta ( lue: mukaan mahtuu lipsumisia ja muutamankin viikon mittaisia tasanteita ). Tavoitteet rupeavat häämöttämään ja ehkä siksi ei hajotakaan vielä liian paljon.

Hei! Mä olen ollut gfg-dietillä nyt sen reilu kaks viikkoa, ja tässä vaiheessa alkaa kyllä nuppia kiristämään aika perkuleesti. Paino ei ole pudonut yhtään, joskin olen huomaavinani, että rasvakerros olisi jotenkin vähentynyt. Ja lihakset mukamas muuttuneet kovemmiksi. Viime viikolla meni treenit ihan överiksi, kun tuli tiukkatahtista aerobista x 3 ja salia x4. Tämä kaikki kostautui sunnuntai-iltana, lun löysin itseni keittiöstä popsimasta jauhelihaa ruokalusikalla suoraan pannulta suuhun ym kivaa. Tänään salitreeni kulki ihan surkeasti.

Voiko mulla oikeasti muka olla niin pieni peruskulutus (paino 62,5 kiloa), etten tolla dietillä laihdu? Vai olenko mä vetänyt itseni säästöliekille? Vai missä hitossa mättää kun ei paino putoa? Nälkä on vaivannut nyt pari päivää jatkuvasti...

Jos jotain hyvää, niin nyt olen ainakin tajunnut sen, että ennen söin ihan liian vähän proteiinia. Jonkunlainen modifioitu gfg voisikin olla sopiva jatkossa. Hiilaria vamaan tarttis lisätä lounaalle että kulkis treeni ja ehkä jotain pähkinä tms. settiä rahkaan illalla että sais hyvä rasvoja.

Syöttekö te muuten noita keinotekoisia makeutusaineita ja sokerialkoholeilla makeutuettuja patukoita? Luulen, että omalla kohdalla ne saattavat pitää yllä hiilarihimoa, mutta on niin vaikea luopua... :jahas:

^Toimiiko sulla maha, juoksuttaako vessassa? Ootko juonut vettä riittävästi? Mittanauha on tietysti parempi mittarina.

Itse olin tuolla dieetillä 3 viikkoa (joskus n. vuosi sitten). Menin tosi kuivaan ja onnettomaan kuntoon. Lähtöpainoni oli n. 61.5 silloin ja jonnekin 57 hujakoille hulahti 3:ssa viikossa. Sit mulle riitti.

En usko hetkeäkään, että syynä junnaamiseen olisi sun matala peruskulutus, koska tuo on t o d e l l a vähäkalorinen ja vähärasvainen dieetti jos sitä noudattaa pilkulleen. Miten olet tuota ennen syönyt? Onko kroppa ja aineenvaihdunta toiminut aktiivisesti ennen tuota vai oletko saanut sen jumiin huonoilla syömisillä jo aiemmin?

Syöttekö te muuten noita keinotekoisia makeutusaineita ja sokerialkoholeilla makeutuettuja patukoita? Luulen, että omalla kohdalla ne saattavat pitää yllä hiilarihimoa, mutta on niin vaikea luopua... :jahas:

tulee vedeltyä cola zeroo välillä holtittoman paljon, auttaa jaksamaan kun palkitsee itseään päivän lopuksi :) ja sit satunnaisesti protsku patukoita. muuten tuollanen ns. makea mässäily on vaan sit mättöpäivinä jolloin menee kyllä ihan karkkia.

^ Mä olen tätä ennen syönyt jokseenkin kulutuksen verran, ehkä viime aikoina vähän alakanttiin. Jouluna ja loppuvuodesta saatettiin olla vähän plussillakin. Yksi syy siihen, miksi alussa ei ollut mitään wow-painonpudotusta, on nähdäkseni se, ettei mitään hillarinestekertymiä ollut. Juonut olen riittävästi, yölläkin saa käydä pissalla. Viime viikolla vatsa toimi vilkkaasti, tällä viikolla se puoli on ollut hieman jumissa. Viikonloppuna oli vatsakipua öisin, mutta voihan se johtua ihan mistä tahansa.

En koe, että mulla olis mikään hurjan vilkas aineenvaidunta tavallisestikaan. Oon vuosia ollut ns. fysiologisessa painossani (tai näin mä sen koen) ilman sen kummempia kamppailuja, olen syönyt melkein mitä huvittaa ja herkutellutkin. Ehkä siksi tästä on niin vaikea pudottaa. Syksyllä putosi 4 kiloa henkilökohtaisen stressin ja siitä johtuvan ruokahalun menetyksen johdosta, mutta se ei ollut oikeasti suunnitelmallista keventämistä. Oikeasti mulle riittäisi vaikka ihan tosi hidaskin painonpudotus, mutta jos näillä kalorimäärillä paino on putoamatta niin ei kai mun auta muu kuin mennä entiseen tahtiin, ja hyväksyä se, ettei musta saada laihaa tekemälläkään (minulla ei siis sinänsä ole mitään pakottavaa tarvetta laihtua, olenhan normaalipainoinen, mutta kai sitä aina muutamasta rasvakilosta voisi luopua...).

Tästä kalorimäärästä ei voi ainakaan pudottaa, muuten menee elämänilo ihan harakoille. Katson nyt tämän viikon loppuun ja laadin sitten itselleni uuden suunnitelman, joka toivottavasti toimii :rolleyes: Olis myös kiva, jos treeni kulkisi hyvin ja se olis nautittavaa, eilen ei todellakaan näin ollut.

Pidättekö te mitään herkkupäiviä dietillä?

^Jepulis, sitähän se Jutta sanoo, että enemmin tai myöhemmin se paino lähtee väkisin alaspäin tuolla dieetillä. Toisilla se tapahtuu heti, toisilla kroppa pitää jotenkin "opettaa" toimimaan aktiivisemmin. En tiiä sitten. Mutta mun mielestä tuo dieetti oli paljon urheilevalle ja puntilla käyvälle aivan liian näännyttävä. Meikäläiselle ei ainakaan riitä mikään 1200-1300 kcal kun hyvin rasva palaa tällä 1850 kcal:n dieetilläkin. Nälkä oli kokoajan ja treenit ihan perseellään.

Mä en pidä sinänsä mitään herkkupäiviä, mutta oon tossa 3 viikon kohdalla ajatellut syödä vapaammin mitä mieli tekee. Tulee kyllä mitä todennäköisemmin priorisoitua ihan ruoka, koska herkkuja ei tee nytkään mieli, ainostaan enemmän safkaa..

Ens sunnuntaille painoo pitäs tiputtaa 3kg et mahtuu painoluokkaa :D Aika helposti lähtee, niiku ennenki, tosin ~1000kcal päivässä on vittumaista paskaa.. Ku ei noudata tarkkaa ruokavalioo ni pikkuhiljaa diettaus on helvetin vaikeeta, ni aina joutuu tällasee viikon pikapudotus paskaan :D Sit viel vika päivä muutama vesilasillinen eikä muuta koko päivänä ja saunaan. Viime kerral piti nukkuu viel pakkasilmanvarustuksissa.

Ens sunnuntaille painoo pitäs tiputtaa 3kg et mahtuu painoluokkaa :D Aika helposti lähtee, niiku ennenki, tosin ~1000kcal päivässä on vittumaista paskaa.. Ku ei noudata tarkkaa ruokavalioo ni pikkuhiljaa diettaus on helvetin vaikeeta, ni aina joutuu tällasee viikon pikapudotus paskaan :D Sit viel vika päivä muutama vesilasillinen eikä muuta koko päivänä ja saunaan. Viime kerral piti nukkuu viel pakkasilmanvarustuksissa.

off topiccia mutta vaikuttaa siltä että "Nuorten ja veteraanien penkkipunnerruksen SM-kilpailut 4.-5.2.2012" on tähtäimessä sielläkin? :D onnea painonvetoon! itsellä meni vähän saman tyyliin tämän viikon 1000 kcal että saa sen pari kiloa pois ja pääsee sarjaan!

Mitä mieltä täällä ollaan yleisesti jos verrataan peruslenkkeilyä ja intervallia rasvanpolton kannalta? Kyllähän tuo intervalli ainakin hapenottoa ja yleiskuntoa paremmin edistää? Voiko ton peruslenkkeilyn korvata kokonaan intervallilla + muulla yleisellä liikunnalla (lätkä, kamppailut jne)

E: voiko tota tehdä perättäisinä päivinä 4-5krt/viikossa? Salipäivinä? Sanotaa usein että joka toine päivä, mutta miksei useemmin?

Mitä mieltä täällä ollaan yleisesti jos verrataan peruslenkkeilyä ja intervallia rasvanpolton kannalta? Kyllähän tuo intervalli ainakin hapenottoa ja yleiskuntoa paremmin edistää? Voiko ton peruslenkkeilyn korvata kokonaan intervallilla + muulla yleisellä liikunnalla (lätkä, kamppailut jne)

E: voiko tota tehdä perättäisinä päivinä 4-5krt/viikossa? Salipäivinä? Sanotaa usein että joka toine päivä, mutta miksei useemmin?

Mulla toimiin intervallit oikein hyvin. Teen kaksi reipasta treeniä viikkoon. Toinen 30-40min kiihtyvä, lopussa syke 95% viitisen minuuttia. Toinen 5-8 x 2-3min veto 2min kävelypalautuksella.
En tee enempää, jotta puntti kulkee ja ehtii palautua. Jo toi setti puntin lisäksi tekee eetvarttia. Mulla on alla pari vuotta pidempää lenkkiä 10-30km. Nyt jätin ne pitkät pois ja teen vain vetoja.
Arkiliikunnalla pidän peruskuntoa yllä. Kävely ja lasten kanssa liikuskelu.
Jos ei ole pohjia, niin helposti juoksee jalat alta ja itsensä ylirasitustilaan. Varsinkin dietillä.

Toivotan itseni tervetulleeksi vertaisketjuun. Painoa on tiputeltu marraskuusta tähän päivään 97,7kgstä 88,8kg, jonka mittasin 2 viikkoa sitten. Ajattelin pari viikkoa pärjäillä ilman vaakaa suosiolla ja olla stressaamatta painosta vaan keskittyä siihen rasvan tiristelyyn. Vaihdoin tammikuun alussa treenit volyymitreeniin, elikkä 10x10 sarjoja 2 liikettä/päivä + apuliikkeet 3x viikossa. Toiminut tosi hyvin vaikka dieetillä yleensä jumittaa tällaiset, mutta itselle on sopinut hyvin. Muuta liikuntaa ei satunnaista kävelyä oikeastaan tule. Vielä olisi tarkoitus ainakin tämä kuukausi dieettailla, varsinaista painotavoitetta ei ole, kunhan näyttää hyvältä niin voi alkaa taas treenaamaan kunnolla ilman mitään ihmeempiä bulkkeja. Hulluutta.

Eilenä toka diettipäivä meni ihan hirveästi, kuten mainitsin, etten voi mitata ruokia mitä syön, niin joudun vetämään näppituntumalta, näin reilun vuoden "syö mitä sattuu" jälkeen se ei menny ihan nappiin. Illalla, kun kattelin suuntaa-antavista määristä ja kalorilaskurista niin kalorit jäi hollille 1200kcal, mikä oli varmasti yläkanttiin arviotu.

Nälkä ei yllättänyt, koska kofeiinilla ja muulla mennään, kuitenkin salipäivinä ne kalorit pitäis olla luokkaa 2000-2100 ja silti olisin aika mukavasti sen -500kcal ( tällästä kalorilaskuri vinkkaa ). No kuten arvata saattaa niin salilla iski ihan älyttömän paska olo, alko särkemään päätä ja tuntu, että "kuolee", no ei ihan, mutta itkuvitutus meinas iskeä. Tää johtuu osaksi varmasti myös hiilareiden suuresta leikkauksesta kahdessa päivässä.

Tästä viisaampana päätin, että syön ekan kuukauden "ihan nätisti", koska nyt oon vetänyt kaloreita viimeset 3+4kk mäkistä, jäätlöstä jne. päivässä luokkaa +600-900, kun oon "vähän bulkannut" silti paino pysynyt / noussut maltillisesti. Veikkaan, että nämä kun jätän pois niin rupean normi syömisillä olemaan siellä pienillä miinuksilla millä oikeasti haluan mennä.

Diettifiilikset on vähän niin ja näin, ku tulokset noussu mukavasti niin ei ois kiva, et ne töppää, mut kyllähän se +8kg näkyy myös aika hyvin vyötäröllä, et kovia päätöksiä. Yhtenä vaihtoehtona ois läskeillä vaan ens syksyyn ja sit diettailla mitatuilla ruoilla ilman hampaiden kiristelyä ja arpomista, mut en oikeen tiedä mitä täs tekis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom