Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Dieetti aloitettu tammikuun 9. päivä ja painoa tippunut sellainen 1,5kg ekalla viikolla ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään vaa'an kanssa. Mittanauhalla mitattuna on parit sentit lähtenyt ja valokuvattiin juuri eilen vertailukuvat joulukuun kuviin ja pientä muutosta oli havaittavissa. Mutta mikä v*ttu siinä on, että se vaaka ei ikinä värähdä mihinkään... Tämä on jo kolmas dieettini ja aina sama homma. Mittanauha ja vaatteet (nyt valokuvat) kertoo sen totuuden, mutta vaaka ei. Otin oikein pt:ltä ruokavalioon apuja ja taas sama homma :-D Vaaka värähtää vasta, jos kalorit tiputtaa jonnekin 1200kcal paikkeille ja liikkuu perkeleesti. Nyt kalorit 1800-2000 kcal paikkeilla. No, kunhan tuloksia tulee edes sen mittanauhan kanssa, niin olen tyytyväinen. (Mutta purnaan silti...)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täälläkin dietti alkamassa helmikuun viimisellä viikolla, sitä ennen vielä plussilla, tavoite ~83kg -> ~75kg, tai kunnes olen tyytyväinen :D
0.5kg viikossa ajatuksena eli kesään asti kärvistellään ;D

ens kesästä eteenpäin alan sitten syklittelemään järkevämmin kaloreita pitkin vuotta

Dietillä oltu nyt 3 vko, muutama kilo lähteny ja kuvat kertoo että kyllä jotain on tapahtunu. Eniten tässä dietissä kismittää kuitenkin että jo ekan viikon jälkeen olo on täysin paineeton, vaikka veivaan esim hauiksia 3 liikettä 4 sarjaa per liike niin reenin loputtua ei edes tiedä mitä on treenannut. Hauskaa myös se että ennen niin saatanan tuskalliset jalkareenit ei tunnu enää miltään kun ei kirjaimellisesti ole mitään tuntoa niissä jaloissa :D Toinen asia on se että itellä punnerrusliikkeet putoaa samantien kun menee miinuskaloreille, esim ensimmäisenä diettipäivänä oli heti rinta/hauis, jolloin vielä jaksoi painaa ja tein penkissä 90kg:lla 3x4 ja 1x3 (tässä oli alla vielä 3 kovaa sarjaa kyykkyä kun oli 2 jakoinen käytössä ekalla diettiviikolla), viikonpäästä tästä meni 85kg:lla 1x6,1x5,1x4. Tavallisen tasapenkin olen nyt sitten jättäny pois kun alkaa vaan vituttaan sen tekeminen. Enkä ole edes millään ketoosilla vaan syön hiilareita aamuisin, ennen treeniä ja treenin jälkeen, 2 ateriaa ennen nukkumaanmenoa on hiilarittomia.

Toinen viikko diettailua lähtee käyntiin. Nyt vihreen teen lisäks vähä kofeiinitabletteja jospa vaikka kulkis entistä paremmin! Salilla käyn 5 kertaa viikossa ja niistä kaks yleensä semmosta vähän löysempää reeniä! Maksimissaan 1400 kaloria päivässä.

Dieetti alkaa tulevalla viikolla. Meillä on Palokan Kuntokeskuksessa skaba jossa mitataan paino, vyötärönympärys ja kehonkoostumusmittarilla rasvaprossa. Näiden suhde sitten on se mikä ratkaisee. Eli nyt alkaa dieetti täysillä. tuo skaba kestää toukokuun loppuun. Itsellä nyt painoa 93-94 kg ja rasvat yli 20% eli jos nyt riipasis tuonne alta kasikympin painon niin voisi taas ehkä olla tyytyväinen itteensä. ;)

Oho, meillähän on lähes identtiset tavoitteet ja mitat :D 92kg aamupaino tänään, rasvat myös 20% ''paremmalla'' puolen ja huhtikuun loppuun dietataan :) Kilon per viikko se tuntuu palavan, reilu kuukausi takana kun jouluna aloitettiin. Toinen tavoite on saada kevääseen mennessä CoC #2.5 kiinni, nyt ollaan ehkä sentin päässä.

Joku Toukokuun diettauksen vertaisketju vois olla enempi tarpeen, kun tässä vielä kalorit on kolmen tonnin päälle, niin ei ihan törkee nälkä ole koko aikaa :D Toukokuussa varmasti jo hajottaa...
Tässä pitäisi alle kympin saada rasvat tippumaan. Tällä hetkellä pihtimittauksen mukaan ~14,5% :)

Jeees - Messissä ollaan! Tänään alotin dieetin ja tarkotus olis saaha 5-8kg pois pikkuhiljaa. Aerobista tulee joka päivälle ja kaksjakosella yritetään salilla vääntää hommia. Mielellään kun tuota painoa sais pois ettei kaikki lihakset lähtis niinkun joskus on käynyt... Sillon vedettiinkin melkosella kuurilla painoa alas.

Ettei tähän nyt tulis pelkkiä menestystarinoita niin pitää munkin ilmoittautua mukaan. Tammikuussa alkanut "dietti" on tuonut reilut 3kg lisäpainoa. Osa on kyllä nestettä kun aloitin kreatiinin käytön uudestaan, mutta ei tuota rasvaakaan ole varmasti juuri palanut. Jos sitä sit helmikuussa lähtis tää homma vihdoin käyntiin.

Mulla alko tänään toinen viikko. Ensimmäisen viikon saldo oli -0,8 kg. Ei kovin kaksisesti, mutta ehkä hiljaa hyvä tulee. Tuossa pitäisi kuitenkin olla turvotustakin mukana. Tämän viikon tavoite on puolikiloa. Vyötärönympärystä seuraan kanssa, pitänee ottaa huomenna mitat, nyt ei jaksa.

Mitä mieltä olette, onko 160 g proteiinia liikaa mulle, kun painan 60 kg? Oon pyrkinyt saamaan maks 2,5 g eli 150 g, mutta väkisin vaan meinaa sen 160 g tulla. Rasvaa saan n. 0,9 g/painokilo ja hiilareista sit loput että tulee 1850 kcal täyteen. Käytännössä n. 150 - 160 g.

Mulla alko tänään toinen viikko. Ensimmäisen viikon saldo oli -0,8 kg. Ei kovin kaksisesti, mutta ehkä hiljaa hyvä tulee. Tuossa pitäisi kuitenkin olla turvotustakin mukana. Tämän viikon tavoite on puolikiloa. Vyötärönympärystä seuraan kanssa, pitänee ottaa huomenna mitat, nyt ei jaksa.

Mitä mieltä olette, onko 160 g proteiinia liikaa mulle, kun painan 60 kg? Oon pyrkinyt saamaan maks 2,5 g eli 150 g, mutta väkisin vaan meinaa sen 160 g tulla. Rasvaa saan n. 0,9 g/painokilo ja hiilareista sit loput että tulee 1850 kcal täyteen. Käytännössä n. 150 - 160 g.
Aika paljolta kyllä kuullostaa, itelle tulee about samanverran protskua mutta oon 88kg mies, voi olla että ite saan liian vähän sitten, toisaalta mulla on varmaan kaloritkin about samalla tasolla tai pari satkua enempi. Oon ite vaan huomannu että mulle ei sovi tosi alhaiset hiilarit niin otan niitä sitten vähän protskunkin kustannuksella. Mutta mistä minä mitään tiedän, hyvä jos kroppa toimii ja kiristyy!

Viikko nyt tiputeltu. Paino aikalailla vielä pysynyt samassa, kilon heittoja molempiin suuntiin, joka luultavasti johtuu siitä että oli lähes 10vk tauko tekemättä mitään, joten lihaspaineet yms nesteet keräytyy lihaksiin taas(?)

~3000kcal/pv saa vielä mennä, ei tuota minkäänlaista tuskaa :P

115kg aamupaino ja ~90kg olis tavoite.

Saas nähä.

Oma dietti alkoi jo 2.1 jolloin 22 päivää oltiin velocityllä, nythän tää menee jo ihan lauleskellen kun on ihan perus ketosafkoilla (n.15-20 g hiilaria päivä) :)

Tammikuun saldo oli 120,3 -> n.107 kg (Kävi velocitylla 106,1 kg:ssa, mutta 2 päivän tankkauksen aikana 109,3 kg ja nyt ollaan takaisin noin 107-107,5 kilossa)

Jos helmikuun aikana saisi aamupainon hilattua sen verta alas, että se olisi lähempänä 100, kuin 105 kiloa, niin se olisi hyvinkin tyydyttevä tulos :)

Edit: Hups, tuli paremman puoliskon tunnuksilla näköjään :D

Siis kyseessä, on nimimerkki Lostedt 61#, joo-o, jospa sitä menis nukkumaan, kun ei tääkään ihan nappiin mennyt :D

Dietti alko itsellä tänään. Lähtökohta 175cm/82kg.

Tavoitteena tiputtaa 10kg, 4-5kk aikana riippuen miten se lähtee tippumaan. Tällä hetkellä tarkotuksena mennä vaan perus miinuskaloreilla, en valitettavasti pysty laskemaan päivän kaloreita, kun syön ruokalassa ( buffetissa ) niin ideana on, et ateriat koostuu liha + vihannekset combosta ja näitä päivittäin 2... Eli ei niillä pääse mitenkään sinne 1500kcal paikkeille, missä on huomoitu jo -500kcal. Hirvittää vaan, et mitä niille vähäisillekkin lihoille tulee täl dietillä käymään.

Vaa'alla sit näkee toimiiko vai ei... Jos ei rupee luonnistumaan ni sit vedän suosiolla ketolla muutaman kuukauden ja se on siinä. Viimeksi ketolla lähti -12kg/3kk.

Aika paljolta kyllä kuullostaa, itelle tulee about samanverran protskua mutta oon 88kg mies, voi olla että ite saan liian vähän sitten, toisaalta mulla on varmaan kaloritkin about samalla tasolla tai pari satkua enempi. Oon ite vaan huomannu että mulle ei sovi tosi alhaiset hiilarit niin otan niitä sitten vähän protskunkin kustannuksella. Mutta mistä minä mitään tiedän, hyvä jos kroppa toimii ja kiristyy!

Täytyy joo vähän yrittää puotella noita protskuja. En kuitenkaan koe, että karsisin mitenkään hiilareitakaan tällä hetkellä, kun tulee vedettyä kuitenkin ihan puuroo, marjoja, kasviksia, ruisleipää, jonkin verran perunaa/juureksia. Paino tosin junnaa paikallaan, mut toisaalta sehän ei ole mikään ongelma jos senttejä karisee. 4 cm lähti ekan viikon aikana vyötäröltä :rock: Mun mielestä se on aika hyvä kun ylimääräistä ei liikoja ole.

Alotan tänään.

Itelleni heikkous dieetillä on oikea ruoka. Ruisleipää, jauhelihaa, kanaa ja kananmunia voisi vetää aikas paljon. Sokeria tai muita herkkuja ei juuri koskaan tee mieli.
Joten, kokeilen nyt hieman uutta juttua: syön kiinteää ruokaa vain kerran päivässä. Tuo kerta on iltaruoka perheen kanssa. Muun ajan ainoastaan juon litkuja pitkin päivää. Toivon, että tämä systeemi vie pois kokopäiväiset ruokakärvistelyt. Dieetilllä kun ensin odottaa sitä pientä lounaspalastaan vesi kielellä, tulee sen syötyään vain vihaiseksi. Eihän nyt jumalauta tupakointiakaan lopeteta niin että jätetään joka toinen väliin. Iltaruoalla sitten joku 1000 kcal naamaan niin pärjää illan.
Laihtumisen kannaltahan se on tietenkin sama onko kalorit kiinteästä ruoasta vai nesteistä. Pää vaan on mulla se joka ei meinaa kestää semmosta vähän-jatkuvasti-syömistä. Makrojakin luulisin olevan vähän velpompi hallita nesteillä työpäivän aikana.

Lähtötilanne kartotetaan huomenna. Tän asmun vaakatulos ois ollu eilisten mättöjen takia niin korkee että en ota sitä sotkemaan kirjanpitoa. Helmikuu varmasn menee nyt, mutta jos tää litkujen vetäminen onnistuu vaivattomasti ni sit jatkan samantien pidempään. Rasvat on jotain 14-18 välillä, arvio vain. Tavoiterasvaprosenttia en tiedä, kun en tiedä miltä näytän hoikkana. Saa nähdä millon peilikuva miellyttää, saattaa olla että 11-12% tienoilla. Laitan nyt sitten varmaan tänne vähän päiväkirjaa.

Alotan tänään.

Itelleni heikkous dieetillä on oikea ruoka. Ruisleipää, jauhelihaa, kanaa ja kananmunia voisi vetää aikas paljon. Sokeria tai muita herkkuja ei juuri koskaan tee mieli.
Joten, kokeilen nyt hieman uutta juttua: syön kiinteää ruokaa vain kerran päivässä. Tuo kerta on iltaruoka perheen kanssa. Muun ajan ainoastaan juon litkuja pitkin päivää. Toivon, että tämä systeemi vie pois kokopäiväiset ruokakärvistelyt. Dieetilllä kun ensin odottaa sitä pientä lounaspalastaan vesi kielellä, tulee sen syötyään vain vihaiseksi. Eihän nyt jumalauta tupakointiakaan lopeteta niin että jätetään joka toinen väliin. Iltaruoalla sitten joku 1000 kcal naamaan niin pärjää illan.
Laihtumisen kannaltahan se on tietenkin sama onko kalorit kiinteästä ruoasta vai nesteistä. Pää vaan on mulla se joka ei meinaa kestää semmosta vähän-jatkuvasti-syömistä. Makrojakin luulisin olevan vähän velpompi hallita nesteillä työpäivän aikana.

Lähtötilanne kartotetaan huomenna. Tän asmun vaakatulos ois ollu eilisten mättöjen takia niin korkee että en ota sitä sotkemaan kirjanpitoa. Helmikuu varmasn menee nyt, mutta jos tää litkujen vetäminen onnistuu vaivattomasti ni sit jatkan samantien pidempään. Rasvat on jotain 14-18 välillä, arvio vain. Tavoiterasvaprosenttia en tiedä, kun en tiedä miltä näytän hoikkana. Saa nähdä millon peilikuva miellyttää, saattaa olla että 11-12% tienoilla. Laitan nyt sitten varmaan tänne vähän päiväkirjaa.

Mulla on kans aina ollu toi sama ongelma, että ei ole oikein tahtonut onnistua mitkään syö-monta-pinetä-ateriaa-monta-kertaa-päivässä-dietit. Tonne ACKD-ketjuun jo vähän kirjoittelinkin omia tän hetkisiä diettijuttujani. 23.1. alko mulla kans dietti, koostin itse sellaisen VLCD-tyyppisen ruokavalion, joka näyttää tältä:

AAMIAINEN
- 2 keitettyä kananmunaa tai
- 30 grammaa fast hera 80 tai
- 250 grammaa maitorahkaa
+
1 rkl pellavansimenrouhetta
n. 150 kcal

LOUNAS
- pieni vähäkalorinen keitto tai
- pieni salaatti kanalla/tonnikalalla/jauhelihalla/raejuustolla tai
- purkki rahkaa tai
- 50 grammaa fast hera 80
n. 200 kcal

VÄLIPALA
- 200g raejuustoa tai
- 250g maitorahkaa tai
- 100g leikkelettä
n. 150 kcal

PÄIVÄLLINEN
- pieni vähäkalorinen keitto tai
- pieni salaatti kanalla/tonnikalalla/jauhelihalla/raejuustolla tai
- purkki rahkaa tai
- 50 grammaa fast hera 80
n. 200 kcal

ILTAPALA
- 2 keitettyä kananmunaa tai
- 30 grammaa fast hera 80 tai
- 100g leikkelettä
n. 150 kcal

Kalorit on laskettu todella raakasti vain sinne päin, Yhteensä kuitenkin n. 900kcal/vrk. Edellisten lisäksi n. 6 kpl omega3-tabl/päivä, vihreä tee, magnesium+sinkki ja monivitamiinit sekä 3-5- litraa vettä/päivä. Kahvia ja muita kalorittomia juomia rajoituksetta, samoin vihreitä kasviksia/vihanneksia nälän yllättäessä. Treenipäivinä tarvittaessa esim. joku hedelmä ennen treeniä ja lisäksi palautusjuoma (n. 30 grammaa fast hera 80) treenin jälkeen.

En oikeastaan edes hae keneltäkään kommentteja tai hyväksyntää, mutta ajattelin, että tämä voisi toimia itselle motivaattrina ylläpitää dieettiä. Em. ateriarungolla aloitin siis 23.1.. Voin kirjoitella tänne tuloksia oletuksella, että pystyn ylläpitämään tätä edes jonkun aikaa. Lähtötilanne oli 23.1. n. 103 kg / 174 cm, joten kiristeltävää kyllä riittää.

Pointti oli se, että yllättävän hyvin on kuitenkin tuollaisella ravinnolla pärjännyt. Ajattelin, että tuo on ihan tappo-näännytys-ruokavalio, mutta kun ruokavalio on ollut retuperällä jonkun aikaa, niin tuollainen säännöllinen syöminen pitää yllättävän hyvin kylläisenä kuitenkin kun saa syödä niitä ruokia mistä itse oikeasti pitää. Varmaan täältä tulee porukalta hirbeitä itku-potku-raivari-huutoja siitä, että "NOIN PIENILLÄ KALOREILLA VAAN LÄHTEE LIHAKSET!" "Tollasella dietillä vaan näännyttää ittensä" jne. jne, mutta mulle toi on ainakin vielä toiminut. Ei tätä tällaisena ole mun tarkoituskaan jatkaa kuin joku noin kuukauden verran, jos sitäkään. Katsotaan sitten mitä vaaka ja peili sen jälkeen näyttää...

Ekan viikon saldo oli ma 23.1. -> ma 30.1: 103,4kg -> 99,6kg (- 3,8kg). Hyvin on ainakin nesteet lähteneet liikkeelle, ottaen huomioon, että 22.1 iltapaino oli niinkin korkealla kuin 105,1... Ekana viikkona liikkumiset oli sali x 2, 1h kävely x 2 ja squash 1h x 1.

Zemppiä vaan kaikille diettailijoille!

PS. Sori pitkästä postista

Jeps, täälläkin yksi alottanut juuri elämänsä ensimmäisen dietin.. :D tällä hetkellä lähtöpaino siinä 89-90kg, oma rauhallinen tavoite olis päästä kevään aikana sinne kasikympin rajoille. Kehonkoostumuksessa en käyny, kattelen enemmän mittanauhalla ja peilikuvalla. Valokuvat toki otettu. Tällä hetkellä mennään tuollaisella noin ~2000Kcal/päivä, proteiinit siellä ~250-300g. Ruokavaliosta muuten pyrkiny ottamaan kaiken turhan pois, mm. nyt ainakin helmikuu pitäis olla ihan nollatole alkoholinki suhtee.. Airobista lisätty suht hyvin 4x viikossa sellanen noin 5kilsan aamulenkki, sitten 1-2 kertaa välipäivinä ois parin viikon päästä tarkotus ottaa mukaan hiittiä ja kaikenlaista muuta hyötyliikuntaa toki jo nyt.

ps. piti tän dietin myötä alottaa myös fastin blogia, mutta jostain syystä ei toimi.. sanoo vaan että pitää jotain profiilia muokata ja näkyy vain valkoinen sivu, vaikka painaa siitä linkistä.. :s

No niin, nyt tuli käytyä rasva-arvostelussa.

Dieettaushelmikuuhun lähdetään 58,7 kg painolla, lihasmassa 22,1 ja rasvamassa 18,2 kg.

Lihasmassaa oli tullut noin 2kk "rakentelun" aikana 1,6 kg (pidän näin naiselle tosi hyvänä tuloksena) ja sen ansiosta motivaatio rasvankäristelyyn on nyt erittäin korkea. Operaatio Rantakunto alkakoon! :whip:

Edit: Hups, tuli paremman puoliskon tunnuksilla näköjään :D

Siis kyseessä, on nimimerkki Lostedt 61#, joo-o, jospa sitä menis nukkumaan, kun ei tääkään ihan nappiin mennyt :D

Vähän jo kattelinkin avataria, että aikamoista jos tuolta näyttäen painaa 100+ kg :wtf: :D

Suositut

Back
Ylös Bottom