Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Nonnii eka viikko dieettiä takana ja paino tippunut 86,9kg ->85kg. Jutan ja bullin dieetti runkona, mutta aamupalalla pari kananmunaa ja pekonia ja 50grammaa lihaa enemmän aterioilla. Hyvin toimii ja jaksaa treenatakkin. Tavote paino olis päästä alle 80kg ja kattoo sitten miltä tuntuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites dietillä ton treeniohjelman kanssa? Pitääkö muuttaa johonkin suuntaan, nyt siis 4-jakoinen. Olen kuullut että voimakausi olisi hyvä dietillä. Mielipiteitä?

Mites dietillä ton treeniohjelman kanssa? Pitääkö muuttaa johonkin suuntaan, nyt siis 4-jakoinen. Olen kuullut että voimakausi olisi hyvä dietillä. Mielipiteitä?

Ite vedän dietillä kans 4-jakoista, mutta normi kaudella 3-jakoista. Ja salitreeniä tulee n.5krt/vko (molemmilla kausilla). Joten kolmejakoisella reenataan n.kaks kertaa viikossa kroppa läpi, mutta dietillä ollessa tuo on mielestäni liian tiheä tahti, ite en ainakaan kunnolla palaudu kun sitä hetken koitin vetää... Muutoin oma reeni on sisällöllisesti ihan samaa oli sitten dietti tai bulkki. Jotkut aina vannovat jonkun tietyn jutun nimeen, mutta ite on näin menty ja tuntuu toimivan. Nyt vaan pähkäillään jatketaanko tovi vielä diettiä vai aletaanko syklitteleen, ehkä vielä muutama kilo diettiä ja siiten syklitys käyttöön:)

Ei kannata isommin muuttaa. Mä olen tehnyt niin, että jokaisen lihasryhmän eka liike on voimaliike ja muut sitten jopa triplasarjoja käyttäen. Boostaa dieettiä todella hyvin kun sykkeet saa korkeelle ja hiki lentää! Miksi siellä salilla pitää hieroa jollain juoksumatolla kun voi ne kalorit polttaa kunnon punttijumpalla ja näin säilyttää parhaiten lihasmassa?

Olen nyt 12 kg pudottanut ja 13 cm lähtenyt vyötäröltä enkä ole tehnyt minuuttiakaan aerobista salilla, enkä lenkkipolulla. Aluksi tuli noita lumitöitä, mutta ei nekään ole mikään välttämättömyys. Kyllä se läski lähtee ruokavaliolla ja punttitreenillä kunhan se punttitreeni oin oikeasti sellasta että sykkeet nousee kunnolla. Jotain vitosia 5 minuutin palautuksilla tehden ei varmasti ole paras tapaa boostata dieettiä.

Jos tavoitelihat ovat vasta jossain kymmenen lihaskilon päässä, niin kannattaako uusi bulkki aloittaa siinä vaiheessa kun on tavoiterasvat?

Nyt siis kiristämässä ihan-liikaa-kertynyttä fläsää pois ja valmistumassa aerobisen urheilun kauteen. Fakta on kuitenkin se, että en ole lähelläkään tyytyväistä vaikka ihannerasvaprosentin saavuttaisinkin.

Tein pientä hienosäätöä: voima- ja lihaskasvun painotusta, koska miinusenergioilla ei meinaa potku riittää lihaskasvu-/kestävyysalueen toistoihin ja voima-/lihaskasvutreenillä tulokset on parantuneet ja toivottavasti lihaskatoa minimoitu. Jaksan nyt keskimäärin kolme salikertaa per viikko (muitakin aikaavieviä harrastuksia on), joten käyn läpi "kova yläkroppa", "kova alakroppa" ja "kevyt kokokroppa" -harjoitukset viikottain. Eli vähän sekoitus 1- ja 2-jakoista. Jos käy useammin salilla, jakoisuus varmaan parantaa jaksamista.

Voimatreenien osalta ajatuksena kai usein on, että jos sarjapainot kerran kasvaa dieetin aikana, niin lihaskadonkin saa nopeammin takaisin kun raudat on isompia sitten dieetin jälkeen.

Tsemppiä ja kiristyviä vöitä!

Moni ei jaksa dieetillä treenata kovaa kun sitä P*rkeleen aerobista on hierottava joka välissä. Jos sitä tulee muussa harrastuksessa, niin ok ja se pitää huomioida kuten yllä on tehty.

Mutta kokeilkaa ihmeessä olla tekemättä sitä ollenkaan ja sensijaan panostaa siihen salitreeniin niin että pari kertaa treenissä käydään hämärän rajamailla pitkien sarjojen kanssa. Jaksaa kyllä kun ei sotke sitä kuntofillaria joka välissä.

Ok kiitos vastauksista, kuulostaa hyvältä toi korkeasykkeinen punttitreeni.

Kokeile! Uutta tää oli minullekin. Aina aikaisemmin treenannut suorilla sarjoilla ja suht lyhkäsillä sellasilla. Dieetillä tietysti aerobista ja taas aerobista. Lopulta voimatasot romahtaneet niin ettei kiinnosta koko dieetti ja treeni. Nyt ei ole käynyt niin, vaan suorastaan odottaa että pääsee taas treenaamaan huomenna aamulla!

Pistetääs nyt tännekkin jotain kuvaa, Vip-puolella laajempaa kuvasatoa dietin varrelta, mutta tässä keskivartalon muokkaantumisesta yhdet kuvat:

Lähtöpaino: 120,3 kg
Eka kuva: 117-118 kg
Toka kuva tältä aamulta: 92,2 kg

Liitteet

• SANY0007.JPG
    SANY0007.JPG
    89,7 KB · Katsottu: 740
  • SANY0051.JPG
    SANY0051.JPG
    102,7 KB · Katsottu: 896
Pistetääs nyt tännekkin jotain kuvaa, Vip-puolella laajempaa kuvasatoa dietin varrelta, mutta tässä keskivartalon muokkaantumisesta yhdet kuvat:

Lähtöpaino: 120,3 kg
Eka kuva: 117-118 kg
Toka kuva tältä aamulta: 92,2 kg

Ohan siitä lähtenyt aika kasa rasvaa!

Tänään lähti ruokailut vähän käsistä, mutta se oli hieman odotettavissa. Yritän välttää cheattipäiviä, mutta joskus semmonen tulee olosuhteiden pakosta, mut onneks harvemmin kun kerran kuussa Pitää nyt vaan kauhulla odottaa muutama päivä ja kattoa minne toi paino tosta tasottuu. Tänää aamulla oli viel hyvin 85,2kg, mut saas nähä.

Niin siis tossa piti olla 75,2kg... Ja sehän pomppas vissiin hiilareiden ja nesteiden takia tänään aamulla hienosti 77.0kg, mut kaipa se sielt tipahtelee suht nopeest takasin.

Päätinpä itsekkin hypätä mukaan tähän. Nyt siis 5vko raadettu ja hikoiltu. Pituuteni on 172cm ja reilu kuukausi sitten lähtöpainoni 92,5kg eli aivan törkeä ylipaino. Nyt dieetti vähän levähtänyt siinä määrin, että saa olla entistä tarkempi ruokavalion suhteen. Tämän reilu kuukaden aikana toki on tulosta paljonkin tapahtunut, sillä painosta lähtenyt niin, että mittari näyttää 80kg sekä puntti tulokset nousseet huomattavasti :). Silti tätä rasvaa löytyy alavatsan alueelta suht rutkasti, joten eiköhän se aika ja tarkempi ruokavalio ole se ratkaisu, vai mitä väki on täällä mieltä?

4-5 kertaa viikossa aamuaerobinen (n. 15-30min) hölkkälenkki HIIV menetelmällä. Jokaisena lenkkipäivänä illalla salille, treenien päätteeksi n. 15min kuntopyörää.

En tosin kauheasti ole laskenut kaloreita joita syön, vaan vältän kovin rasvaiset ja hiilari pitoiset ruoat. Tietenkään makeisia yms ei tueta.

Sopivaa ruokavalio ideoita otetaan ilomielin vastaan:)

Vinkkejä että alavatsan rasvat liikkeelle ;) ?

Terv. Mielenkiintoa ja paljon itsekuria omaava

Aika pelottavan moni vetää näit dieetteejä ihan överiks, aivan liikaa miinuskaloreilla, tai no jos ei oo väliä vaikka kaikki lihat lähtee ni antaa palaa.. Itellä oli alotuspaino 92kg ja rasvat joku 15-18% välillä ja 2700kcal päivässä tippunu muutamassa viikossa noin 3kg, viime dieetin vedin jollai noin 2000kcal päivässä ja lihasta tuntu katoovan hyvää tahtia.

Aika pelottavan moni vetää näit dieetteejä ihan överiks, aivan liikaa miinuskaloreilla, tai no jos ei oo väliä vaikka kaikki lihat lähtee ni antaa palaa.. Itellä oli alotuspaino 92kg ja rasvat joku 15-18% välillä ja 2700kcal päivässä tippunu muutamassa viikossa noin 3kg, viime dieetin vedin jollai noin 2000kcal päivässä ja lihasta tuntu katoovan hyvää tahtia.

Niinno aika moni myos lahtee aika suurista painoista, jolloin he varmaan tahtaavat vain siihen, etta paino alas ja katsellaan sitten. Itse kerran tein sen virheen kun ketoilin, et menin vahan liian suurilla miinuksilla, koska luulin, etta menin -500kcal, koska luotin liikaa kalorilaskurin kulutusarvioon, en puntariin. Nyt oon vetanyt ihan maltillisesti -0.5kg/ viikko, en punnitse ruokia, mutta kattelen vaakaa, et viikon keskimaarainen painonpudotus pysyy kurissa. Talla nyt on mennyt 2kk ihan hyvin.

Sama ongelma kun noin 2kg sitten, perhana :D Parhaimmillaan viimeviikolla vaaka näytti 66.6kg, mutta joka päivä paino vaihteli ihan erikoisesti vähän ylöspäin. Kun painoin 68kg, niin oli kans vaikea päästä lopullisesti ilman heittoja tohon 67kg paikkeille, mut nyt kun on päässy lopullisesti jo tohon 67kg paikkeille, niin 66kg tuntuu mahdottomalta ilman heittoja. No mut viimesii viedään, oikeastaan voisin lopettaa jo diettauksen mut poltan viel vähän noita alavatsan vähäisiä rasvoja.

Olen tiputtanut koko ajan ilman kalorilaskuria. Päivittäin jää kalorit alle 2000kcal. Parin viikon ajan kyl kokeilin kalorilaskuria, mut en jaksanut sitä että aina piti laittaa sinne kaikki. Oli helpompaa tehä mielessä kaikki. Mut parhaimmillani jään jopa -1000kcal miinukselle, eikä lihoja kai niin kauheasti oo lähteny. Oon vaan kasvanu tässä dietatessa, muunmuossa käsiin tullu kokoa.

Liittyen pariin edelliseen: ainakin tässä kohta 35v. iässä alkaa iso ylipaino olla paljon vituttavampi vaihtoehto ku "lihojen" menetys. Homma on vuosi vuodelta vaikeampaa, ja siksi sitä mieluummin valitsee nopean (ja motivoivan) pudotuksen jos sellainen kerran onnistuu. Maltti ja kohtuus on monille (kuten mulle) aika vaikea tila säilyttää ja siksi varmaan tämmöset sprintit on helpompi. Johtaa toki sitten helposti jojotteluun, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Tänään aamupaino 99.5kg - pääsiäisviikonloppu ku oli, ni hiukan tuli relattua. Söin mm. Ensimmäiset palat suklaata koko vuonna ja hiukan sipsejä! Ja yllättävää kyllä, ei tullut mitään überhimoa. Pepsi Maxia, mitä en ole ainakaan vuoteen juonut, menin vetään pari lasia, ja sien jäin heti koukkuun. 3 litraa meni että hujahti. No se ei ole kaloreissa kriisi, mutta sellaista myrkkyä muuten, että koitan silti pysyä erossa jatkossa...

Ja kyllä jos on paljon painoa lähtiessä kuten allekirjoittanut, niin kyllä kun pudottelee 120.3 kg:sta -> 78 kg:hen, niin sitä lihaa lähtee tehtiin se sitten 0.5 kg viikossa tahdilla tai 1-1,5 kg viikossa tahdilla :) ja itse henkilökohtaisesti en usko että itseltä on lihoja kauheasti lähtenyt, mies vaan pienenee, kun esim. käsistä lähtee kauheat määrät rasvakerrosta pois (dietin alussa hanska 44 cm nyt 41 cm).

Ja eipä tässä mihinkään kisalavoille olla lähdössä, nykyään tämä hommaa enemmän siihen, että oltaisiin hyvässä kunnossa kokonaisuutena (lihasmassa/lihaskunto, aerobinen kunto, kehonkoostumus, liikkuvuus).

Mulla ei ainakaan enään lähde nuo turvotuksen niin helposti pois kuin ennen :( Vielä on kilo jäljellä viime viikon lauantaista...ja eihän tuo kilo ole mikään iso asia oikeesti :D

Vielä kaks viikkoa ennen reissua...reissussa olis tarkotus vetää viikossa 5 kertaa 6km lenkkejä päivässä, kun saatellaan mun systerin lapsi kouluun ja haetaan se pois :) Siskolla on pieni kuntosali takapihalla, mistä sit löytyy kuitenkin tanko ja painot niin saa tehtyä reeniäkin :) Kivaa päästä Suomesta vähän pois välillä tuulettumaan! Jos sais uutta energiaa tähän kuosiin pääsemisessä mikä on hiukan ollu viime aikoina hukassa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom