Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

micco_81: jaksaisitko laittaa tarkemmin sen "masentavan InBody-mittauksen" tulokset tänne? Olihan mittaustilanne (ajankohta vuorokaudesta, sitä ennen nautittu neste- ja ruokamäärä, mittausvaatetus) tismalleen sama sekä periaatteet "ei kovaa treeniä edellisenä 24 tuntina eikä kofeiinia 2 tuntiin ennen mittausta" noudatettuina?

Sori kun kyselen, ihan hyvällä siis vaan. Mulla ainakin kerran nimittäin kävi niin, että menin InBodyyn eri aikaan vuorokaudesta kuin edelliskerralla ja vielä eri vaatteetkin päällä, niin sehän vaikutti tuloksiin aika reilusti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
InBodyyn kannattaa tosiaan mennä (jos mahdollista) aamulla wc-tarpeiden jälkeen, ilman aamupalaa ja alusvaatteissa. Muussa tapauksessa tulos voi heitellä hurjasti. Esim suolen sisältö voi nostaa rasvaprosenttia kyseisessä mittauksessa.
Kyllä olen saanut peräkkäisissäkin mittauksissa itseltäni -1kg rasvaa että kannattaa eniten luottaa peiliin. Sitähän sinä katsot kun arvioit omaa fysiikkaasi, etkä InBodyn tuloslaskelmaa.

Tuli eilen mieleen, että tää vertaistuki-ketju on kyllä helvetin hyvä olla olemassa, läheisten suhtautuminen tähän allekirjoittaneen dieettiin on melko nihkeää. Avokin ja muiden mukaan ruuan punnitseminen on sairasta ja mun pitäis mennä hoitoon.
Jopa anoppi eilen kyseli "punnitset kuulemma ruokasi nykyään, miten sä tollaseks oot ittes päästäny

Tämä arvostelu johtuu mielestäni pelosta. Nämä läheiset ihmiset säikähtävät sitä, että heidän syynsä miksi he eivät omaa sitä fysiikkaa, josta unelmoivat (ja lähes kaikki unelmoivat), ovat vain TEKOsyitä ja että jos sinä kykenet, hekin kykenisivät. Ja sen turvan häviäminen pelottaa.

Älä anna heidän vaikuttaa tekemisiisi ja päämäärääsi. Merkkaa ja punnitse niin paljon kuin tahdot. Itsekin punnitsin parit patterit loppuun. Nykyään tiedän aika hyvin mitä minkäkinlainen annos painaa. Siltikin ainut tapa laihtua on itselläni merkata kaikki syöminen ylös. En aio lopettaa edes dieetin jälkeen, koska syön muuten helposti liikaa (herkkuja).

Suunnittelin, että ensimmäinen kk dietin jälkeen +-0 ja sitten varovainen +200kcal 1-2kk painon seurannan kanssa, sillä olen jojoillut nyt 6 vuotta ja se aika on nyt ohi.

Tämä ehkä vähän karu kommentti.

Mutta läskit vittuilee heti kun dieettaat ja onnistut. Ne vittuilee siksi kun ne ei itse siihen pysty ja vielä enemmän aiheuttaa katkeruutta, kun ei heidän mittapuun mukaan siihen ole edes tarve. Mä saisin jokaisen läskin laihtumaan jos voisin tietää että niiltä löytyy ees vähän selkärankaa olla vetämättä sitä karkkia, sipsiä ja pullaa heti kun silmä välttää. Mutta ei voi antaa takuita muuten kuin että voisi pitää jossain häkissä valvottuna 24/7.

Mua oikeasti vituttaa se että pitää dissata toisen suorituksia vain siksi ettei itse siihen heikkouttaan kykene. Ihan sama se on vaikka talousasioissakin ja olen itsekin siihen takavuosina sortunut. Kuuluu kai Suomalaiseen luonteeseen, mutta toivottavasti itse on oppiva yksilö...

vähän offtopiciksi menevä, mutta tuo kyllä on totta että läskeillä on pahana tapana vittuilla/vähätellä.

just joku aika sitten olin kaverilla saunomassa ja katteli mun selkää jossa nyt sattumoisin oli jotain finnejä tai tukossa olevia hikirauhasia ja totesi että "just tollaset tulee kuureista, piikin kuvia varmaan perse täynnä ja testo vaa tirskuu" hymähdin ja sanoin että natuillekkin tulee finnejä.

No siinä kaveri jatkoi päivittelyä että "kyllä mäkin haluisin hyvään kuntoon, mut ku oon parisuhtees se on se ongelma, jos oisin sinkku niin alkaisin kuurittamaan heti. en jaksa odottaa tuloksia kuukautta tai kahta vaan haluan alkaa kasvaa heti"

kerroin ettei kuureilla tai millään korvata kovaa työtä, ja että natuna kasvaa aluksi nopeasti ja kehittyy kyllä ihan hyvin.
Saman kaverin eukko avautu myöhemmin baarissa mulle kun olin kuskina miten ukkonsa on kateellinen minulle ja ihmettelee miten olen päässyt "näin hyvään kuntoon", meni pasmat sekaisin, miksi kaverin pitäisi olla toiselle kateellinen?

No pilkun jälkeen heitin molemmat mäkin kautta kotiin, sitten ihmetellään miksi ollaan läskejä kun vedetään keittoa ja 5000kcal iltapaloja joka vkl.+ syödään muutenkin huonosti.

No voi vee! Mie en kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka vetoaa parisuhteeseen ettei voisi alkaa pitämään itsestään huolta! Omaa laiskuuttahan se on...Itse olen aina repsahtanu parisuhteiden aikana, kun se toinen osapuoli on aina ollut sellanen huonoja elämäntapoja noudattava. Sitä itsekkin sortuu paljon helpommin siinä sivussa mässyyn. Erojen jälkeen olen aina laihduttanut itseni, kun on todennut ja kironnut kuinka huonoon kuntoon on antanut itsensä päästä parisuhteen nojalla. Viimeisin ex, kun oli jalkapallloa ammatikseen pelaava niin oikeasti oli ensimmäinen parisuhde missä syötiin terveellisesti ja liikuttiin. Eron jälkeen ei tarvinnut ottaa itseä niskasta kiinni ja taas yrittää laihduttaa niitä parisuhdelikoja, onneksi :D Onneks tällä hetkellä olen sellasessa parisuhteessa, että tuo mies syö kasviksia ja muutenkin ei valita ruoasta mitä tehdään :) Ja se, että toinen ei osta oikeesti kotiin kokoajan jotakin herkkuja...tai no ei edes ollenkaan :) Siitä asiasta hyvin hyvin onnellinen, että ei atrvi sellasten asioiden kanssa enään kamppailla, että tuntuu et joku yrittää kokojan sabotoida sun edistymistä kaiken paskan roudaamisella kotiin :D

Ei parisuhde mitään estä. Omasta päästä kaikki on kiinni. Nuo kuulostaa kyllä naurettavalta nuo kaverin "kuurittelu"-puheet.
Kyllä tuo on helppo allekirjottaa, että erojen jälkeen tulee helposti uppouduttua urheiluun ja dietille, mut kyllä se hyvin onnistuu parisuhteessakin.

Meillä emäntä vetää herkkuja aikamoisella raivolla. Syö muuten niin vähän että ei paino oikein nouse mässäilystä huolimatta. Itse otan aina palan tai kaksi suklaata tms. Ei se dieettiä pilaa. Kunhan ei levyllistä vedä.

Tuli eilen mieleen, että tää vertaistuki-ketju on kyllä helvetin hyvä olla olemassa, läheisten suhtautuminen tähän allekirjoittaneen dieettiin on melko nihkeää. Avokin ja muiden mukaan ruuan punnitseminen on sairasta ja mun pitäis mennä hoitoon.
Jopa anoppi eilen kyseli "punnitset kuulemma ruokasi nykyään, miten sä tollaseks oot ittes päästäny".

Mietin hetken et wtf , ja yritin selittää että nykymaailmassa hyvin moni asia perustuu punnitsemiselle varsinkin elintarvikkeiden suhteen, kaupassa lihat ovat valmiiksi punnittuina paketeissa,kasvikset ja hedelmät punnitaan toki ite jne.
Melkein kaikki ruokareseptitkin noudattelevat kaavaa jossa valmistetaan PAINO X tavaraa Y .

Jos sokeasti kuuntelisin mahaani ja söisin aina kun on nälkä turpoisin varmaan perkeleesti, en tiedä miksi. mutta minulla on periaatteessa aina nälkä(asiaa ei auta se että olen paatunut herkkuperse).

Kumminkin päästin itseni joskus melko törkeään kuntoon, en enää reenannu ja tein vain töitä ja omistin elämäni hyödyttömälle paskalle(=en itselleni) ja paino nousi lähes 110kg, syksyllä 2010-kesä 2011 tiputin painoa aina johkin 85kg asti, pelkästään lopettamalla karkinsyömisen ja limun juomisen sekä aloittamalla treenaamaan taas uudestaan.

Viime syksyn/talven reenailin ja söin normaalisti puhtaasti ja paino tippui johkin 79 kg tietämille, ja tämä on vasta eka "dieettini" jolloin syödään oikeasti tarkasti ja lasketaan makrot sekä kalorit.
Vaikka kuinka punnitsisi ruuat / kieltäytyisi syömästä kahvitunnilla pullaa tai ottamasta salaattiin aina niin ihanaa valkosipuli kastiketta niin ei se tee ihmisestä anorektista imo, kyllä mun mieli tekee kaikkea hyvää, en vain anna sille valtaa.

Mulla on työkaapissa housut tuolta syksyltä 2010(ihan tarkoituksella) kun olin yli 30 kiloa lihavampi, joka aamu kun avaan duunissa kaapin oven ja näen housut ajattelen itsekseni "hyi helvetti en anna itestäni tulla tollasta enää ikinä".

Vaikka sanotaan, että "lihavat on lepposia" se ei koske minua ainakaan, en koe enää nykyäään itseäni masentuneeksi, viihdyn oikeasti kehossani ja olen jopa hieman ylpeä saavutuksistani. Terve sielu terveessä ruumiissa vai miten se olikaan, joku voi väittää meikäläistä pinnalliseks, mutta sillon 30% rasvoissa en halunnut edes katsoa peiliin enään.

bottom offline. te kaikki rokkaatte,sano kuka mitä tahansa. lopussa kiitos seisoo aina. :thumbs:

p.s. pakollinen aamuavautuminen :piis:

Tuttua tarinaa :) Tuollaisia ihmisiä löytyy varmasti paljon, valitettavasti usein ihan lähipiiristä. Veikkaisin että kyseessä on jonkinlainen pelkotilan laukaisu ja sitä seuraava puolustusreaktio, kun "haastat" muuttuneilla arvoillasi ja olemuksellasi vaappuvaa ihrakasaa. Kaverille taas voi olla kova pala, jos ei olekaan enää porukan isoin tai se ensimmäinen jonka kondista kehuillaan. Oma parantunut kondis tai muuttuva elämäntapa kenties puhkaisee toisen ihmisen harhakuvia omasta terveydentilastaan, joka koetaan sitten epävakautta aiheuttavana uhkana, jota vastaan tulee hyökätä ja tuloksena on konflikti joko yhden ihmisen kanssa tai pahimmillaan pienoista yhteisöä vastaan, joka jakaa samanlaisen arvomaailman/elämäntavat. Luultavasti vähän vastaava ja yhtä epämiellyttävää voisi tapahtua jossain perheessä, jossa kehoilu on koko elämän perusta sekä olemassaolon tarkoitus ja perheen vesa haluaakin omistautua tieteelle tahi muulle elämänalueelle, jota perhe suorastaan halveksuu.

Uskoisin että tämän ilmiön puitteilta löytyy aika mittava määrä traagisia kohtaloita, kun ajattelemattomat ja/tai pelokkaat ihmiset yrittävät estää toisen ihmisen tavoitteita sekä ponnisteluja, jotka he kokevat itselleen arvokkaaksi ja onnea tuottaviksi asioiksi. Tässä kohtaa vaaditaan jonkin verran itsetuntoa ja arvostusta itseään kohden, jotta uskaltaa jatkaa omalla tiellään itsenäisenä ihmisenä. Jos homma menee pahemmaksi, varmaan kannattaa pusertaa sielustaan näille ihmisille touhunsa pointeista ja miltä tuollainen vastustelu tuntuu. Luulen ettei monet edes välttämättä tajua millaista hallaa puheillaan voivat aiheuttaa. Parhaassa tapauksessa näistä saa värvättyä itselleen tukijoukkoja ajan mittaan, jos puheenlahjoja löytyy.

Se psykobabblesta. Tähän olisi vielä hauskaa laitella numeroita oman dieetin edistymisestä, mutta kun kehon mittailu tapahtuu ainoastaan peilin kautta, niin sanottakoon vaan että mukavasti menee :D. Joku muuten harmitteli jatkuvan punnitsemisen ärsyttävyydestä. Eikö homma helpotu jos vaikka kaksi desin mitallista on tarvittava (kertaalleen mitattava) grammamäärä ja jatkossa sitten vain käytät ne kaksi desin mitallista ilman vaakaa? Hedelmät toki taipuu mitallisiin vähän huonommin. Jos määrät on saatava milligrammoilleen oikein jostain syystä, niin kait sitä vaakaa on käytettävä jatkuvasti.

P.S. Yksi parhaista ketjuista, tsemppiä kaikille :puntti:

Tavote on jo niiiin lähellä! Jos edes vähän jännitän vatsaa niin tulee heti se tavotekroppa näkyviin. Eli vielä hetki dieettailua! Paino pysyny täs samas jo varmaan 5pv, mut rasvaa palanu silti. 66,8kg nyt siis paino.

Huomasin tossa kans sellatten jutun, et jos palaisin normaaliin rutiiniin et söisin ruokaa ilman et mittailen paljonko annos painaa, jäisin silti miinuskaloreille treenipäivisin, ja lepopäivinä jäisin myös vähän miinuskaloreille. Vois kohta kun dietti on ohi niin jättää ruuat mittailematta kun syön kuitenkin nykyään vaan puhdasta ruokaa. Kerran kahteenviikkoon voisin ottaa kyl jonku herkuttelupäivän, tosin vaan jos mieli tekee. Tuo vuosi sitten tapahtunut lihominenkin johtui siittä etten liikkunut yhtään. Nyt onneks liikunta mukana niin voi syödä ihan miten oikeestaan haluaa.

Kyl tätä vaan oottaa et dieettaus on ohi ja voi olla mittailematta ruokia. 10kg tullu ny pudotettuu puolessa vuodessa enkä yhtään mättöpäivääkään oo pitänyt. Ensviikol tulee pakosti yks mättöpäivä kun on eräät juhlat. Mut ei se onneks pilaa mitään. Odottelen kyl innolla kesää kun voi ihan huoletta syödä makkaraa tai muita grilliherkkuja. Tai voi syödä edes muita mahtavia kesäherkkuja. Sillon on helppo alottaa diettaus jos huomaa et on vähän lihonu. Tavote on sillon se etten liho silleen, etten kahdes viikos pääsis tavotekroppaani, helposti en kyl tule lihomaan kun pidän nyt liikunnan aktiivisesti mukana elämääni :)

Nyt vähän itkupotkuraivareita. Mutta en käsitä miten rasva painottuu meitsin kehossa vatsan alueelle. Oon siitä aikasemmin kyllä maininnu, et sinne se tulee ekana ja lähtee vikana, mut tuntuu silti ihan uskomattomalta, että painoin sit 82-85 tai 75, niin tuntuu että vatsanseutu on ja pysyy. Tänään rupes meinaan alkuperänen tavotepaino 75, lähentelemään (75,3!), mut peilistä näyttää kyl siltä, et arvioin tavotepainon yläkanttiin.

Onkohan se kovin paha, jos diettaan vielä kuukauden silleen nätisti 0.5kg/ viikko millon pääsen siihen 73 pintaan, mutta sen jälkeen mulla ei anna kuukaudet periks enään kauheasti diettailla, koska haluaisin ruveta hakemaan taas vähän massaa ( näytän nyt niin pieneltä yhyy ), niin aattelin et ton 73kg painon jälkeen vetäisin kuukauden ketoa pienemmillä kaloreilla jolloin tavoittelisin semmosta 3-4kg painonpudostusta kuukaudessa.

Mitä noihin muiden kommentteihin, niin kaveri tossa eilen heitti, et hyvin on näköjään dietti pitänyt, kohta näen sut taas syömässä jäätelöä. Tällä hän viittasi lähinnä siihen, kun bulkatessa vedin vähän ylimääräsiä kaloreita jäätelöstä päivittäin. Joo tiedän ettei ollut optimaallista, mutta mun rajoitetuilla ruokailuilla se oli hyvä vaihtoehto.

Ilmoittaudutaanpas mukaan!

Keskiviikkona lähti tämän kevään lyhyehkö dieetti käyntiin. Viimeiset 10kk on mennyt treenin osalta vituiksi olkapään takia, joten vähälihaisessa kunnossa ollaan. Vatsalihaksia olen pystynyt treenaamaan, joten yritetään nyt edes saada ne esiin!

Lähtöpaino 86kg, pituus 188cm, sukupuoli: mies. Lähdin liikkeelle 2000kcal päiväsaannilla, ja nesteet lähtivätkin mukavan sutjakkaasti: tänä aamuna paino 83,7kg. Vähän tuskasta kituuttaa näin vähällä ruualla, mutta liikuntaa en paljon pysty harrastamaan olkapään takia, eikä lenkkeily paljon innosta. Ehkäpä nostan hieman kaloreita ensimmäisten 1-2 viikon jälkeen.

Tsemppiä kaikille :thumbs:

Ilmoittaudutaanpas mukaan!

Keskiviikkona lähti tämän kevään lyhyehkö dieetti käyntiin. Viimeiset 10kk on mennyt treenin osalta vituiksi olkapään takia, joten vähälihaisessa kunnossa ollaan. Vatsalihaksia olen pystynyt treenaamaan, joten yritetään nyt edes saada ne esiin!

Lähtöpaino 86kg, pituus 188cm, sukupuoli: mies. Lähdin liikkeelle 2000kcal päiväsaannilla, ja nesteet lähtivätkin mukavan sutjakkaasti: tänä aamuna paino 83,7kg. Vähän tuskasta kituuttaa näin vähällä ruualla, mutta liikuntaa en paljon pysty harrastamaan olkapään takia, eikä lenkkeily paljon innosta. Ehkäpä nostan hieman kaloreita ensimmäisten 1-2 viikon jälkeen.

Tsemppiä kaikille :thumbs:

vähälihaisessa? niin mäkin mutta valehtelen itelleni tähän tyyliin niin jaksaa taas http://pakkotoisto.spreadshirt.fi/2-eliitti-slim-A18894996/customize/color/2

Pakko tulla avautuun/päivittämään tilanne. Juuri inbody mittaus tehty ja on joko dieetti mennyt niin päin seiniä kun vaan voi mennä tai sit se härveli näyttää ihan mitä sattuu:(

Painoa pudotettu ekasta inbodysta 9kg (97kg --> 88kg), ja silloin rasva prosentti 17% ja nyt 15%. Mutta eihän tuo nyt ole edes mahdollista lihasta polttaa tuota vertaa ja kun peilikuva on ihme kyllä vihdoin alkanut itteä hieman miellyttämään niin ajattelin, että kerrankin on dieetti onnistunut hyvin, niin että lihat on pysynyt ja läski lähtee.

Ehkä mä nyt uskon niitä ketä sanoo että uskokaa vaan sitä mittanauhaa ja peilikuvaa ja unohtakaa tommoset inbodyt:) prkle.....

On toi mittaustulos mahdollisuuksien rajoissa. Noilla sun antamilla statseilla lähtötilanteessa on ollut rasvaa 16.5kg, uudessa mittauksessa 13.2kg. Eli rasvaa ois palanut 3.3kg. Sun painosella hemmolla nesteet tekee helposti 2-4kg ja vähän sitä lihaakin palaa.

Tänään lähti ruokailut vähän käsistä, mutta se oli hieman odotettavissa. Yritän välttää cheattipäiviä, mutta joskus semmonen tulee olosuhteiden pakosta, mut onneks harvemmin kun kerran kuussa Pitää nyt vaan kauhulla odottaa muutama päivä ja kattoa minne toi paino tosta tasottuu. Tänää aamulla oli viel hyvin 85,2kg, mut saas nähä.

Alko eilen hieman masentamaan, kun katsoin Söin itseni hengiltä-dokkaria boxilta ja samalla mussutin pähkinöitä :face: Läski mikä läski!

Jep jep, saa sitä itekkin jatkuvasti selittää varsinkin työkavereille että mitä nyt taas oonkaan oikein tekemässä. Melkein viikottain joku kahvipöydässä kysyy ja sitten saa ne samat asiat selittää uudestaan ja saa kuunnella ne samat kauhistuneet mielipiteet että ei tuolla tavalla saa laihduttaa!! Ja sitten se riemu vasta repeää kun ne huomaavat kesän jälkeen että olenkin laihtunut ihan kivasti, mutta alan syömään enemmän :D Oon niin kyllästynyt selittelemään aina uudestaan, seuraavalla kerralla olen vaan hiljaa.

Ja ne kysymyksetki on just sellasia halventavalla äänensävyllä ilmaan heitettyjä, ja sitten kun annan asiallisen vastauksen niin vaan hymähdetään muita vilkuillen ja pyöritetään päätä siihen tyyliin että mä olen väärässä ja nä mitä mä teen niin niillä ei ole mitään vaikutusta koska he tietää paremmin. Olihan ne tossa aikaisemmin vakuuttuneita että saan jonkun verisuonitaudin kun söin aamuisin pari kananmunaa puuron ja rahkan kanssa:D

Ihan parasta on se että kun ite kuntoilen ahkerasti, yritän noudattaa dieettiä parhaani mukaan niin en silti tuomitse jos joku ei kuntoile tai on pyöreässä kunnossa kun ei se mulle kuulu. Niin nämä sohvaperunat ja pyöreät silti kuittailee mulle siitä että kuntoilen, ja ne halveksii äänekkäästi ja varsin vulgaarisesti esim. Juttaa ja Bullia kun ne on timmissä kunnossa.

Mä en tiedä että mistä se sanonta: "Tukevat ihmiset ovat sympaattisia" on tullut, koska se ei todellakaan pidä paikkaansa :D

huhhuh.. viikon aikana paino rytissy alas päin n. 1.6kg eli 89.3kg nyt elopainoa.. vaikuttaa iha lupaavalta se oma tavote päästä sinne 80 - 85 kg kesäkuun alkuun mennessä :hyvä:

micco_81: jaksaisitko laittaa tarkemmin sen "masentavan InBody-mittauksen" tulokset tänne? Olihan mittaustilanne (ajankohta vuorokaudesta, sitä ennen nautittu neste- ja ruokamäärä, mittausvaatetus) tismalleen sama sekä periaatteet "ei kovaa treeniä edellisenä 24 tuntina eikä kofeiinia 2 tuntiin ennen mittausta" noudatettuina?

Sori kun kyselen, ihan hyvällä siis vaan. Mulla ainakin kerran nimittäin kävi niin, että menin InBodyyn eri aikaan vuorokaudesta kuin edelliskerralla ja vielä eri vaatteetkin päällä, niin sehän vaikutti tuloksiin aika reilusti.

Ei mitään soria, siksi just tänne avauiduinkin, että saisin pientä lohdutusta "kohtalontovereilta" :)

Mutta nyt lappuja tarkemmin tutkittuani ei tuo nyt niin huono ole mitä aluksi siinä "shokissa" kattelin. Katsoin ihan vääriä lukujakin väärästä kohdasta ja muistin sen 6kk sitten tehdyn mittauksen tuloksetkin vähän pieleen.
Mutta olisi tuo silti voinut parempiakin arvoja antaa......

Siis silloin edellisessä mittauksessa oli paino 96.6kg (pituus 187), lihasmassa 44.8kg ja rasvamassa 18.4kg.
Ja nyt paino 89.5kg, lihasmassa 41.9kg ja rasvamassa 14.7kg.
eli lihaa lähteny 3kg kun rasvaa n.4kg. Onhan toi vähän huono suhde jos lihasta lähtee melkein yhtäpaljon kuin rasvaa, mutta kuten edellä mainittu niin uskotaan peiliä eikä mitään numeroita paperilla.
Ja eikä nuo mittaustilanteetkaan ihan identtiset olleet, mutta samapa tuo, kun eihän me tämmösistä lannistusta vaan vedetään kahta kauheemmalla raivolla kohti tavoitteita :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom