Tuli eilen mieleen, että tää vertaistuki-ketju on kyllä helvetin hyvä olla olemassa, läheisten suhtautuminen tähän allekirjoittaneen dieettiin on melko nihkeää. Avokin ja muiden mukaan ruuan punnitseminen on sairasta ja mun pitäis mennä hoitoon.
Jopa anoppi eilen kyseli "punnitset kuulemma ruokasi nykyään, miten sä tollaseks oot ittes päästäny".
Mietin hetken et wtf , ja yritin selittää että nykymaailmassa hyvin moni asia perustuu punnitsemiselle varsinkin elintarvikkeiden suhteen, kaupassa lihat ovat valmiiksi punnittuina paketeissa,kasvikset ja hedelmät punnitaan toki ite jne.
Melkein kaikki ruokareseptitkin noudattelevat kaavaa jossa valmistetaan PAINO X tavaraa Y .
Jos sokeasti kuuntelisin mahaani ja söisin aina kun on nälkä turpoisin varmaan perkeleesti, en tiedä miksi. mutta minulla on periaatteessa aina nälkä(asiaa ei auta se että olen paatunut herkkuperse).
Kumminkin päästin itseni joskus melko törkeään kuntoon, en enää reenannu ja tein vain töitä ja omistin elämäni hyödyttömälle paskalle(=en itselleni) ja paino nousi lähes 110kg, syksyllä 2010-kesä 2011 tiputin painoa aina johkin 85kg asti, pelkästään lopettamalla karkinsyömisen ja limun juomisen sekä aloittamalla treenaamaan taas uudestaan.
Viime syksyn/talven reenailin ja söin normaalisti puhtaasti ja paino tippui johkin 79 kg tietämille, ja tämä on vasta eka "dieettini" jolloin syödään oikeasti tarkasti ja lasketaan makrot sekä kalorit.
Vaikka kuinka punnitsisi ruuat / kieltäytyisi syömästä kahvitunnilla pullaa tai ottamasta salaattiin aina niin ihanaa valkosipuli kastiketta niin ei se tee ihmisestä anorektista imo, kyllä mun mieli tekee kaikkea hyvää, en vain anna sille valtaa.
Mulla on työkaapissa housut tuolta syksyltä 2010(ihan tarkoituksella) kun olin yli 30 kiloa lihavampi, joka aamu kun avaan duunissa kaapin oven ja näen housut ajattelen itsekseni "hyi helvetti en anna itestäni tulla tollasta enää ikinä".
Vaikka sanotaan, että "lihavat on lepposia" se ei koske minua ainakaan, en koe enää nykyäään itseäni masentuneeksi, viihdyn oikeasti kehossani ja olen jopa hieman ylpeä saavutuksistani. Terve sielu terveessä ruumiissa vai miten se olikaan, joku voi väittää meikäläistä pinnalliseks, mutta sillon 30% rasvoissa en halunnut edes katsoa peiliin enään.
bottom offline. te kaikki rokkaatte,sano kuka mitä tahansa. lopussa kiitos seisoo aina. :thumbs:
p.s. pakollinen aamuavautuminen :piis: