Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

muumimuki: Mulla on joskus semmonen aivonhuijauskikka, että yhden tai kaks päivää vedän vähän kituuttavammilla miinuksilla. Kun pari päivää menee vaikka 1000 kalorin rajoituksella, sen jälkeen 1500 tuntuu jo ihan mukavalta. On kuitenkin varmasti todella yksilöllistä, toimiiko tää :)

Kyllä on painonpudotus hidastunut reilusti, mutta onneksi motivaatiota muuten on ihan hyvin. Vaikka kiloina on lähtenyt vain 4,2 kg niin kyllä tuo 7,2% painonpudotus tuntuu jo aika isolta. Vyötärö on kaventunut 8-9 cm ja reisi 2 cm. Huhtikuun lopussa ehkä sitten tsekkaamaan Inbodyn lahjomattoman mittarin alle, että paljonko projekti on syönyt läskin lisäksi lihasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
4.4.2012 Aamupaino: 92,5 kg

Nyt on kulutus kohdillaan, kun päivärutiini on aikalailla aamuaerobinen (60-90 min.) -> töihin -> salille -> muuttoa tekemään -> nukkumaan :D

miten ihmisillä on suunnitelmia sitten dieetin jälkeiselle ylläpito vaiheelle ?

normaalia mättöä vaan vai vielläkö pikkuannoksia ?

viimesen kk ajan punninnu ruoat ja olisin jo valmis heittämään keittiö vaa'an ikkunasta ulos

Mulla ei oo tarkoituskaan ryhtyä bulkkaamaan ennen syksyä, joten mä ajattelin dieetin jälkeen kokeilla kaloreitten laskemisen lopettamista. Käyn kuitenkin vaa'alla, ja meinaan palata kiristelyyn kesästä huolimatta, jos paino nousee yli kilon.

Eli kokeilen eka, onnistuuko tasapainoilu laskematta, ja jos ei onnistu, niin otan kovat keinot käyttöön.

Pakko tulla avautuun/päivittämään tilanne. Juuri inbody mittaus tehty ja on joko dieetti mennyt niin päin seiniä kun vaan voi mennä tai sit se härveli näyttää ihan mitä sattuu:(

Painoa pudotettu ekasta inbodysta 9kg (97kg --> 88kg), ja silloin rasva prosentti 17% ja nyt 15%. Mutta eihän tuo nyt ole edes mahdollista lihasta polttaa tuota vertaa ja kun peilikuva on ihme kyllä vihdoin alkanut itteä hieman miellyttämään niin ajattelin, että kerrankin on dieetti onnistunut hyvin, niin että lihat on pysynyt ja läski lähtee.

Ehkä mä nyt uskon niitä ketä sanoo että uskokaa vaan sitä mittanauhaa ja peilikuvaa ja unohtakaa tommoset inbodyt:) prkle.....

viimesen kk ajan punninnu ruoat ja olisin jo valmis heittämään keittiö vaa'an ikkunasta ulos

Vaikka tuo äsköinen mittaustulos mua masensikin, niin kohta jatketaan kuten on dieetin jälkeen suunniteltukkin jatkettavan. Eli pari viikkoa +500 ja sen jälkeen pari viikkoa -500kcal, tommosella syklittelyllä aattelin lähtee tarpomaan.... En ole ennen syklittelyä koittanut, mutta kuulostas jotenkin tehokkaalta. Plusjakson pituudesta/kaloreista en vielä ihan tarkkaan tiedä (seurataan vaakaa), mutta tuo 2vkoa dieettiä saattas olla kenties se paras pituus tolle miinusjaksolle, kun puhutaan että ne dieetin ekat kaks viikkoa on sitä aikaa kun se rasva palaa parhaiten. Tiiä sitten, mutta näillä aateltiin mennä:)

Varmaankin nostelen määriä noin kuukauden ajan kunnes saavun siihen ylläpitoon. Mua ei vieläkään rassaa punnitseminen, voisin ihan hyvin jatkaa sitä tän dieetin jälkeenkin, ihan vaan varmistaakseni että syön tarpeeksi :D Vielä ois pari viikkoa jäljellä...

Pakko tulla avautuun/päivittämään tilanne. Juuri inbody mittaus tehty ja on joko dieetti mennyt niin päin seiniä kun vaan voi mennä tai sit se härveli näyttää ihan mitä sattuu:(

Painoa pudotettu ekasta inbodysta 9kg (97kg --> 88kg), ja silloin rasva prosentti 17% ja nyt 15%. Mutta eihän tuo nyt ole edes mahdollista lihasta polttaa tuota vertaa ja kun peilikuva on ihme kyllä vihdoin alkanut itteä hieman miellyttämään niin ajattelin, että kerrankin on dieetti onnistunut hyvin, niin että lihat on pysynyt ja läski lähtee.

Ehkä mä nyt uskon niitä ketä sanoo että uskokaa vaan sitä mittanauhaa ja peilikuvaa ja unohtakaa tommoset inbodyt:) prkle.....

Tuollainen Inbody-mittaus voi heitellä vähän joka suuntaan, kun ollaan sähkövirtausmittausten kanssa tekemisissä. Varsinkin nesteen määrä kehossa vaikuttaa todella paljon, ne ovat voineet olla tyystin erilaiset mittaustilanteissa. Pihdit on luotettavammat, jos on taitava mittaaja. Toinen askarruttava seikka on tuo lähtöpainosi. Joko olet todella iso kaveri, tai sitten tuo rasvaprosenttisi on lähtötilanteessa arvioitu alakanttiin. Tietysti myös vatsalaukun sisällön määrä mittaushetkellä vaikuttaa yhdessä nesteytyksen kanssa helposti kokonaispainoon.

Suurella lihaskadolla huomaisit kyllä muitakin ikäviä efektejä, kuten treenipainojen massiivista laskua. Kannattaa tosiaan uskoa sitä puntaria, peiliä ja mittanauhaa, mikäli ei ole ei ole pääsyä hyvän pihtimittaajan arvioitavaksi, tai mahdollisuutta käväistä Bod Podissa tai vesimittauksessa.

Diettiä takana viisi viikkoa, paino tippunu 5 kiloa. Rasvaprosentti tippunu 3-5% vaa'an mukaan, lihas % noussu, johtuu siitä että rasva palanut, ja lihas säilyny painon laskiessa eikö? Nälän tunnettta en oo koko dietillä tuntenut, joka on hieno homma!

Paino nyt 182/80 rasvat 18-20% -> 75kg pitäs päästä jos sais rasvat lähemmäs 15% =) Sitte voi taas alkaa yrittää kasvattaa lihasta, rasvattovampaan kehoon.

Eilen 1.4 näytti vaaka 100,5 kg (huono vaaka kun tulos vaihtelee riippuen missä kohdassa seisoo). Tästä nyt kaksinumeroiseen lukuun: 95 kg tavoitteena, jolloin olisi yhteensä 20 kg lähtenyt.

Tänä aamuna 99,9 kg. Nyt näyttää olevan 19. tai 20. viikko menossa. Vuoden alusta lähtien asennouduin touhuun ja siitä lähtien tiedän painon laskeneen 9 kg. Rasvoista en tiedä muuta kuin että luotan peiliin ja vaatteisiin.

Kun alotin ni oli 106 ja nyt on 100. Vittu miten oon voinu päästää itteni tähän kuntoon viel about 15kg ni vatsalihakset edes jotenkin esillä ja kehtaa mennä taas baariin

Täällä on totaalinen repsahdus tapahtunut lauantaisten synttärikemujen jälkeen...juomaa jäi niin plajon yli et oon ottanu tässä joka ilta yhe tai kaks lonkkua :D Tänään tyhjennän kaikki kaapit juomista ja herkuista! Onneks ei ole paljoa, mutta nekin ahistaa tuolla. Huomenna sitten protskupirtelöpäivä et saa pöhötyksen lähtemään!!! Hauskaa pääsiäistä vaan kaikille :)

Perkeleen perkele. Pari viikkoo sitten olin tulossa kipeeks, nenä tukossa, palelti ja joka paikkaa kolotti. Ratkasuna jätin treenit ja hölkkäämisen viikoks pois ja aloin syömään +-0 linjalla. Toimi sinänsä hyvin, että tauti ei pahentunu vaan meni suht äkkiä pois. Nyt pääseminen takasin ruotuun (-500 kcal/vrk) tuntuu jotenki helvetin vaikeelle. Ihan samalla tavalla syön kuin ennen tota taudinpoikasta, mut illalla vaan on tosi usein ihan törkee nälkä ja pakko sit vetää jotain, sillä eihän tän oo tarkotus olla ittensä kiduttamista. Ja jonkin vetäminen ei tarkota mitään herkkua vaan ihan rahkaa, hedelmiä, puuroo tms. normaalia ruokaa.

Onko kellään vinkkejä miten tästä pääsee yli?

Ainiin.. mitat siis 164/58,5, kalorilaskurin kulutus perusaktiivisuuden kanssa n. 1700kcal. Treenien ja hölkkäämisen lisäks kulutusta tulee kävelystä, tykkään liikkua jalkasin paikasta toiseen. Jotenki vaan ton sairastelun jälkeen on alkanu tuntua ettei sais syödä mitään :(

Suosittelen lisäravinteita. Esim joku animal pak tai mivi premium niin pitäisi pysyä terveenä. Glutamiini saattais auttaa kanssa mutta siinä on onglema että ku lopetat syömisen ni tuut kipeeksi. Oletan että syöt kasviksia ja hedelmiä anyways joten noi tohon lisäksi ni pitäs pysyä terveenä

Täällä on totaalinen repsahdus tapahtunut lauantaisten synttärikemujen jälkeen...juomaa jäi niin plajon yli et oon ottanu tässä joka ilta yhe tai kaks lonkkua :D Tänään tyhjennän kaikki kaapit juomista ja herkuista! Onneks ei ole paljoa, mutta nekin ahistaa tuolla. Huomenna sitten protskupirtelöpäivä et saa pöhötyksen lähtemään!!! Hauskaa pääsiäistä vaan kaikille :)

itelle kauhea paniikki iskee kanssa mättöpäivän jälkeen, tai ei paniikki vaan alakulo. se turvotus on niin uskomatonta, mutta onneksi ne lähtee jo parissa päivässä :)

Tuli eilen mieleen, että tää vertaistuki-ketju on kyllä helvetin hyvä olla olemassa, läheisten suhtautuminen tähän allekirjoittaneen dieettiin on melko nihkeää. Avokin ja muiden mukaan ruuan punnitseminen on sairasta ja mun pitäis mennä hoitoon.
Jopa anoppi eilen kyseli "punnitset kuulemma ruokasi nykyään, miten sä tollaseks oot ittes päästäny".

Mietin hetken et wtf , ja yritin selittää että nykymaailmassa hyvin moni asia perustuu punnitsemiselle varsinkin elintarvikkeiden suhteen, kaupassa lihat ovat valmiiksi punnittuina paketeissa,kasvikset ja hedelmät punnitaan toki ite jne.
Melkein kaikki ruokareseptitkin noudattelevat kaavaa jossa valmistetaan PAINO X tavaraa Y .

Jos sokeasti kuuntelisin mahaani ja söisin aina kun on nälkä turpoisin varmaan perkeleesti, en tiedä miksi. mutta minulla on periaatteessa aina nälkä(asiaa ei auta se että olen paatunut herkkuperse).

Kumminkin päästin itseni joskus melko törkeään kuntoon, en enää reenannu ja tein vain töitä ja omistin elämäni hyödyttömälle paskalle(=en itselleni) ja paino nousi lähes 110kg, syksyllä 2010-kesä 2011 tiputin painoa aina johkin 85kg asti, pelkästään lopettamalla karkinsyömisen ja limun juomisen sekä aloittamalla treenaamaan taas uudestaan.

Viime syksyn/talven reenailin ja söin normaalisti puhtaasti ja paino tippui johkin 79 kg tietämille, ja tämä on vasta eka "dieettini" jolloin syödään oikeasti tarkasti ja lasketaan makrot sekä kalorit.
Vaikka kuinka punnitsisi ruuat / kieltäytyisi syömästä kahvitunnilla pullaa tai ottamasta salaattiin aina niin ihanaa valkosipuli kastiketta niin ei se tee ihmisestä anorektista imo, kyllä mun mieli tekee kaikkea hyvää, en vain anna sille valtaa.

Mulla on työkaapissa housut tuolta syksyltä 2010(ihan tarkoituksella) kun olin yli 30 kiloa lihavampi, joka aamu kun avaan duunissa kaapin oven ja näen housut ajattelen itsekseni "hyi helvetti en anna itestäni tulla tollasta enää ikinä".

Vaikka sanotaan, että "lihavat on lepposia" se ei koske minua ainakaan, en koe enää nykyäään itseäni masentuneeksi, viihdyn oikeasti kehossani ja olen jopa hieman ylpeä saavutuksistani. Terve sielu terveessä ruumiissa vai miten se olikaan, joku voi väittää meikäläistä pinnalliseks, mutta sillon 30% rasvoissa en halunnut edes katsoa peiliin enään.

bottom offline. te kaikki rokkaatte,sano kuka mitä tahansa. lopussa kiitos seisoo aina. :thumbs:

p.s. pakollinen aamuavautuminen :piis:

Tuli eilen mieleen, että tää vertaistuki-ketju on kyllä helvetin hyvä olla olemassa, läheisten suhtautuminen tähän allekirjoittaneen dieettiin on melko nihkeää. Avokin ja muiden mukaan ruuan punnitseminen on sairasta ja mun pitäis mennä hoitoon.
Jopa anoppi eilen kyseli "punnitset kuulemma ruokasi nykyään, miten sä tollaseks oot ittes päästäny".

Tää on kyl tutun kuulosta.. Varsinkin isoäidiltä on tullut huolestunutta palautetta muutaman kerran vuosien varrella. Esim. salikäyntien määrästä ja "suurista" treenipainoista "Et kai käytä suuria painoja ettet enää tosta kasva" :rolleyes:, palautusjuoman käytöstä (vaarallista) ja dieetistä (viime keväänä tiputtelin noin 15 kg ja kalorilaskuri ollu jo kauan käytössä). Pitäis ehkä bulkkailla taas, oli mukavampaa että oltiin huolestuneita siitä et kasvan liikaa :D

Hyvin oot tiputellu painoa. Hallittuja kaloreita ja hyviä treenejä jatkoonkin! :puntti:

Laitetaas tännekin juttua vaiteeksi. Eli 80,1 aamupaino nyt. Tänään mässätään!

12 kg takana ja 13 cm vyötäröltä. Helmikuun alussa aloitin. Vielä jos jotain 4-5 kg lähtis toukokuun loppuun mennessä. Hätänen ruvaräpsäys löytyy VIP puolelta samaa aihetta käsittelevästä ketjusta. Tänne julkiseen en jaksa kuvia laitella. :jahas:

Joo siis ymmärräs jos tuommosia kommentteja saattaa saada lähipiiristä. Minkäs kokosia nämä arvostelijat ovat? Monesti tuppaa pyöreemmät ihmiset arvostelemaan kärkkäämmin elämänmuutoksia jos joku haluaa laihtua. Aivan kuin tämä olisi heiltä pois...Ja jos ruoan punnitseminen on sairasta niin sitten meitä sairaita on varmaan paljon :) Itse olen nyt siskolleni avautunut, joka painaa tällä hetkellä 52kg et on liian laihassa kunnossa. Laihtuminen on tapahtunu kävelemällä ja erittäin pienillä kaloreilla..itseensä kituuttamalla, kun ei muka ole aikaa syödä tai nälkä. Ja lihasta haluais kroppaan, ei oikein onnistu noilla eväillä :) Onneks mennään nyt 2 viikoksi systerin luo Englantiin niin päästään reenaamaan yhdessä :D

Tässä kun laihtuu kokoajan niin itse näen vaan selvemmin tuon raskauden jälkeisen mahanahkan joka alkaa roikkkumaan enemmän ja enemmän, kun rasvaa palaa :( Ärsyttää kun pitää olla niin helvetin itsekriittinen tapaus! Ei varmaan milloinkaan ole tyytyväinen kroppaansa niin välillä tuntuu et miksi edes jatkaa...Että taas tämmösiä päiviä käsiteltävänä :D Hyvä vaan päästä avautumaan tänne, kun ei mulla mies ainakaan ymmärrä tämmöstä, kun on koko elämänsä ollu laiha ja se voi syödä mitä tahansa ilman, että se mihinkään tarttuu. Pistää hiukan masentamaan välillä, kun itse joutuu laskemaan joka suupalan :)

Mutta nyt takasin kahvin pariin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom