Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ehkä se saattaa sitä olla :D Äidin puolelta kaikki on persjalkasia pyöreitä menijöitä...ehkä sieltä tulee liikaakin noita lappilaisia veriä :D Äitin kanssa ollaan lyhyitä ja tanakoita, sisko ja isä on taas pitkiä solakoita :) Ehkä tää kova työ joskus palkitaan...toivottavasti :D

22.3.2012 Aamupaino: 95,6 kg

Vähän hidasta on, kun ei saa treenata vieläkään (Viikon treenitauko ollut), mutta näyttää se sieltä alas kumminkin tulevan, varmaan ensi viikon ti/ke pääsee jo salille.

Nyt on pakko heittää tänne kysymys kun en hakutoiminnon avulla löytänyt tarpeeksi hyvää vastausta. Kysymys on niinkin yksinkertainen että kuinka paljon dieetillä kannattaa syödä rasvaa? Laskin esimerkiksi tämän päivän aamiaisen, lounaan ja välipalan ravintoarvot ja sain p114 h92 r21, korjattavaa? Nämä ruuat pitää sisällään 2 leipää, rahkapurkin, banaanin, proteiinijuoman, kanasalaatin jossa tilkka rypsiöljyä. Jostain luin että p30 h40 r30 jako olisi hyvä makroravinnejako mutta tuntuu että syön arviolta tyyliin p45 h35 r20, tai rasvaa jopa vielä vähemmän. On tietysti myös mahdollista että olen laskenut rasvat alakanttiin... Jos joku viitsii auttaa niin eniten olisin kiitollinen vaikka nopeasti tehdystä yhden päivän ruokavalioesimerkistä, jossa makroravinteet ovat sopivasti jaettu.

Olen kolmatta viikkoa dieetillä sillä ajatuksella että syön 6 päivänä viikossa 1900-2200kcal ja lauantaisin on "cheattipäivä". Nyt paino on noussut kahdessa päivässä lähelle 2,5 viikon takaista aloituspainoa, joten päätin tarkastaa kalorit ja tuli rasvakysymys mieleen kun huomasin miten vähän sitä aterioissa on. Aamupaino siis 87,8kg ja pituus 176cm.

Ite oon koittanu noudattaa rasvan suhteen täälläkin aika ajoin suositeltua 1g/painokilo, esimerkkipäivää ei löydy ku jako ollu about p40 hh25 r35.
Parin päivän aikana paino voi heilahdella paljonkin, pääasia että suunta on alaspäin pidemmällä aikavälillä. Cheattipäivän voisit pitää harvemmin,
vaikka joka toinen/ joka kolmas lauantai.

Pistetään nyt omat statsit mukaan tähän, IF:ää noudatan ja hyvin tuntuu mulla toimivan. Päivässä tulee P250 H120 R100 ja suurin osa siitä tottakai heti salin jälkeen... neljä viikkoa ollan nyt menty :)

Pituus 193
Paino 100 (104)

2300/2500 menee kalorit ja salille suurinpiirtein joka toinen päivä. Tätä aion jatkaa viel vappuun asti jolloin tuun takas kylmään Suomeen. Eka dieetti menos ja hyvä fiilis :)

Viikko töitä viel jonka jälkeen alkaa aamuisin HIIT. Rannallakin ollaan niin paljon kuin nahka sietää ;)

Tsemppiä!

Caffeined mitä hiilarin ja rasvanlähteitä käytät ja mihin kellonaikoihin? Suunnittelen dieettiruokavalioon muutoksia rasvan määrän lisäämisen ja hiilarien vähentämisen kannalta. Koetan aluksi saada tulosta tuolla yhden cheattipäivän menetelmällä, koska haluan panostaa siihen että dieetti kestää ja paino tippuu tasaisesti. Pääkoppaa helpottaa kun lauantaina saa syödä vähän vapaammin esim. pizzan tai ravintolaruuan. Jos jossain vaiheessa huomaan että rasva ei enää pala toivotulla tavalla tai painonpudotus pysähtyy, siirryn tuohon herkkupäivä kerran kahdessa viikossa -sykliin. Treenaan salilla 2-4krt viikossa, aeroobista 1-2 viikossa (hiihto tällähetkellä n. 45min). Aamuaerobinen pitäisi varmaan ottaa mukaan myös. Muutama kuukausi sitten tein aamuaerobisen niin että lähdin luistelemaan vajaaksi tunniksi ja olin 2 viikkoa kipeänä...sen takia tyrmäsin sen idean :D. Mutta nyt dieetillä pitäsi varmaan antaa sille uusi mahdollisuus...

Hiilarit tulee tavallisesti aamupuurosta (pikakaura+kuitu), täysjyväruisleivästä ja näin dieetillä lounaalla/päivällisellä kasviksista. Salipäivinä kans täysjyväpastasta, kun kulutus vähän suurempi. Rasvat painottuu iltaan, iltapalaks usein pari kananmunaa ja leikkelettä tai pieni purkki (80 g) tonnikalaa öljyssä. Riippuen päivän muista syömisistä loput rasvat rypsäristä. Kellonajat vaihtelee mut aterioiden välissä normisti 3-4 h.

edit. Ja aterioiden kellonajat painotetaan niin, että ne osuu tv:n ruokaohjelmien kanssa yhteen :D

Hyvä idea, mittailin vähän iteltänikin mittoja. Saas nähdä miten 84kg->77kg vaikuttaa. Pintapuolisesti ei missään ole sen suurempaa rasvakerrosta, joten toivoisin, että mitat olisivat suht samoissa.

Vyötärö: 80 cm
Lantio: 92 cm
Rinta: 107 cm
Hauis: Oikea: 40 cm Vasen: 39,5 cm
Reisi: Oikea/Vasen 60 cm
Pohje: Oikea: 39,5 cm vasen: 40 cm
Forkku: Oikea: 31 cm Vasen: 31 cm
Kaula: 44 cm

e: painon ollessa illalla 80.9kg

Painon ollessa 77.7kg

Vyötärö: 78 cm
Lantio: 89 cm
Rinta: 106 cm
Hauis: Oikea/Vasen: 40 cm
Reisi: Vasen 59 cm Oikea 58,5 cm
Pohje: V/O: 39 cm
Forkku: V/O: 31 cm
Kaula: 42 cm

Kädet ainoot mitä ei oo millään tavalla dieetin aikana treenattu, mitä nyt jossain penkissä ja kahvakuulalla ottanu osumaa. Myöskin ainoo kohta, mikä ei oo pienentyny...

e: onkos muilla ollu ongelmia kramppailujen kanssa? Eilen oli semmonen todella väsy olo ennen treenejä ja lajitreeneissä otettiin 3min erillä melkein tunti mattosparria, niin en meinannut päästä vajaan puolen tunnin päästä salin portaita ylös. Jaksoin kuitenkin salilla puntata ihan hyvin. Vaparissa tosiaan kramppaili jalat jatkuvasti ja salilla mavettaessa alkoi tuntua sarjan päätteeksi siltä, että kohta kramppaa. Magesiumia syön noin 1.2g/pvä ja aamuin-illoin olen ottanut multivitamiinin, 80ug d3-vitamiiniä, 1g kalsiumia, 30ug sinkkiä sekä 3 star nutrionin regular kalaöljyä.

Kroppa tuntuu kuitenkin palautuvan edelleenkin yllättävän hyvin kovistakin treeneistä.

e2: takana siis noin kuukausi ketoosia ja 7kg. Huutaako kroppa jo tankkausta? Edellinen vajaa 2vk sitten sunnuntaina.

Eilen lähti 2kg nesteitä pois, kokoajan tuli ravattua veskissä ja illalla muutama olut vielä lisäsi nesteen poistumista. 105.6 nurkilla oli ollut kymmenisen päivää taas kunnes tänä aamuna oli vain 103.6 :)

Nyt on paha. Koko alkuvuoden selvinny ilman kummempia ryyppäjäisiä joiden skippaaminen harmittaisi. Ny on ensi kuussa tulossa 3 hyvät synttärit/juhlat joissa joutuu kyllä lipsumaan (+vappu johon dieetin piti päättyä). Muilla kokemuksia, vinkkejä kuinka taistella pahaa alkoholia vastaan? Jos ylimääräiset kalorit tulee käytännössä vain oluesta ja maks 1000+ kaloreita yhden päivän ajalta niin kylläkai tässä selvitään kun muun viikon extra kituuttelee? :face: :D

Onko porukalla mitään keskiarvoo, et minkä verta tuosta vyötäröstä lähtee senttejä pois suhteutettuna painon tippumiseen? Alkuun varmaan saattaa useempikin sentti lähtee iha kilolla, ku turvotus laskee, mut sen jälkeen? Onko joku 1.5cm/1kg realistinen?

Onko porukalla mitään keskiarvoo, et minkä verta tuosta vyötäröstä lähtee senttejä pois suhteutettuna painon tippumiseen? Alkuun varmaan saattaa useempikin sentti lähtee iha kilolla, ku turvotus laskee, mut sen jälkeen? Onko joku 1.5cm/1kg realistinen?

Mutuilen, ku kattelin omaa vyötä, et 1,5cm / 1kg on kyl aika paljon yläkanttiin. Riippuen toki henkilöstä, jos itsestä sanon, niin painon tippuessa 77.8 -> 76.8 vyötä vois kiristää sen 0,5-1cm. Tosin oon tällänen 174cm tynkä et kaipa se vähän riippuu minne se läski kenelläkin kertyy. Tiedän vaan et itsellä se tulee ekana vyötärölle ja sieltä se lähtee vikana, niin kattellaan lähempänä 70, et mitä silloin.

Aika jees, ku mittailin tossa hanskaa, niin hauis on luokkaa 39-40cm ja tosta varmaan läskinä lähtee se sentti pari pois vaik diettais 6kg lisää, ni eikai tässä ihan lasten kokoluokkaan koskaan jouduta ;)

Mulla se on ollu aika tarkkaan 1cm=1kg - ainakin silloin ku on hiukan enemmän rasvaa lanteilla.

Mä liityn joukkoon! 25-vuotias nainen, 178cm ja n. 73kg. Haluun painon alkamaan kutosella ja jenkkakahvat helvettiin. 1800 kcal dieetti aloitettu maanantaina 19.3. Ohjelmaan kuuluu 3*kokovartalopuntti sekä 2*aamu-HIIT. Lepopäivinä tiputin kalorit 1600 pintaan.

Punnaan ekan kerran tossa pääsiäisen alla, nyt on niin fläsä olo, etten uskalla.

Mä liityn joukkoon! 25-vuotias nainen, 178cm ja n. 73kg. Haluun painon alkamaan kutosella ja jenkkakahvat helvettiin. 1800 kcal dieetti aloitettu maanantaina 19.3. Ohjelmaan kuuluu 3*kokovartalopuntti sekä 2*aamu-HIIT. Lepopäivinä tiputin kalorit 1600 pintaan.

Punnaan ekan kerran tossa pääsiäisen alla, nyt on niin fläsä olo, etten uskalla.

Punnaalla tarkoitat varmaan punnita. Eikö se kannata punnita, niin tietää palautteen mihin suuntaan on menty. Itse en joka päivä kiristellessä ole punninnut, mutta kerran pari viikossa kertoo jo iloisia lukuja, jos kaikki on kuten pitää.

Suositut

Back
Ylös Bottom