Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Laitoin tän ketoosin puolelle mutta ei ole tullu vastausta. (ainakaan vielä) 3 viikkoa "normi" dieettiä takana ja tuloksia ei näy. Dieetti on vedetty ajatuksella kun vetää 3 raskasta crossfit treeniä viikossa niin tarvitsee paljon hiilareita, mutta onko näin? Jakauma on ollut n. 2-3g/painokilo prot. 1g /painokiloa rasvaa ja loput hiilareita. Ketoosi houkuttais kun ennenkin saanu hyviä tuloksia, mutta vaikuttaako se treeniin ja palautumiseen? Mitat on n.84kg/171cm ja kaloreita olen syönyt n. 2000/päivä. Treenit crossfittiä 3-4 viikossa + 1-2 lenkkiä. Ja tavoite on päästä sopivaan painoon 79? Ja surullisen kuuluisaan kesäkuntoon toukokuun loppuun mennessä. Millä jakaumalla kannattaa jatkaa vai pudottaa kalori määriä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitkän aikaa pakkista seuranneena tuli sitten itsekkin liityttyä.

Olen ollut dieetillä nyt n. 6 viikkoa ja paino on pudonnut aamupainoja vertaamalla 7 kg (86kg-->79kg). Viimeiset 3 viikkoa olen vetänyt n. 1500 kalorilla päivässä ja kulutus on ollut salipäivinä n.3400 kaloria kalorilaskurin mukaan eli keskimäärin varmaan miinus 1300 kaloria päivää kohti on menty. Tavoite painona on 75 kg. Kysyisin kannattaako plussa kalori päiviä alkaa ottamaan mukaan myös? Paino on kahden viime viikon aikana kuitenkin tippunut kilon per viikko eli näillä näkymin tavoitteeseen tulisi päästä neljässä viikossa, mutta onko mahdollista että ilman ns. tankkaus päiviä voimatasot laskisivat ja painon lasku hidastuisi? Lisäksi mietin tulisiko kreatiinin käyttö lopettaa dieetin ajaksi?

Hieman päivitystä, aamupaino näytti tänään 75,9 eli 3 kiloa lähtenyt kahden viikon aikana lisää pois. Näyttää siltä että tavoitepainosta vielä tiputettava hieman lisää alaspäin sillä etenkin alavatsassa näyttää vielä pehmeää kudosta olevan melko paljon. Neljä ylintä vatsalihasta sen sijaan erottuu jo oikealla valoituksella :D Cheatti päiviä en ole pitänyt kun paino näyttää tippuvan vieläkin hyvää vauhtia. Tulokset salilla ehkä hieman tippuneet mutta käsivarren ympärysmitastta edelleen 41 cm eli sieltä ei ainakaan tavaraa ole lähtenyt :)

Ensviikol pitäs saada se paino meneen jo 66kg paikkeille. Lähteny hyvin nytten kilo per viikko pois. On muuten jotenkin erikoista että jos vetää normaalia ruokaa (esim makaronilaatikkoa) 600g, niin multa ei lähde nälkä kunnolla. Mutta eilen tuli vedettyä kerralla kokonaan tommonen grandiosan pannupizza, 580g. Ja tosta pizzasta vasta nälkä lähti. Pysy yli 10h pois ja olin ihan ähky. Kaloreitaki tuli vaan 1280 koko pizzasta.

Minkäverran täällä jengi vetää rasvaa dietillä ? meneekö 1 g/ painokilo esimerkkejä :) Öljyjä vai meneekö sekä öljyjä ja voita sekasin ?

En ole erikseen seurannut rasvan määrää tarkkaan (vaan menen "max kalorit, min proteiinit" -tyylillä), mutta hämmästyttävän tarkasti näyttää tohon 1g/kg osuvan: tän kuun keskiarvon mukaan rasvaa on tullut 55g päivässä ja paino on nyt tuon tasan 55. :D

Suurin osa lisäämästäni rasvasta on oliiviöljyä ja rypsiöljyä, joskus menee vähän kookosrasvaa ja leivän päällä margariinia. Loput tulee ruoan mukana.

Tsemppejä ja tukevaa niskaotetta kaikille! Ainakin itselläni lähestyvä kevät ja pitenevät päivät helpottavat miinuskaloreilla jaksamista, ja tulee paljon helpommin oltua aktiivinen pitkin päivää -> kokonaiskulutus kasvaa mukavasti.

Tammikuun alussa paino 98.4 kg. Tänään oli aamupaino 85.2 kg. 12 viikkoa treenattu ja niistä on yks ollut "lenkkeilyviikko"(7*7km hölkkä). Treeniviikkoina 6*sali ja 6-7 kertaa 6km aamukävely/iltahölkkä. Proteiinipitoinen ruokavalio ja alle 1000 vajeella on menty. Olkapää kipeytyi tällä viikolla, mutta muuten on paikat kestänyt. Treenipainot nousseet dietin aikana joka osa-alueella vaikka paino on tullut tasaisesti alaspäin. Ei tippaakaan alkoholia ja ruoan suhteen cheatti päiviä ollut pari kappaletta. Vielä ois 7 viikkoa diettiä edessä. Kaljamaha on kadonnut ja vatsapalat alkaa jo kurkkia. Vielä ois kuitenkin löysää keskikropassa ja siitä aion vielä päästä eroon. Aattelin mennä kehonkoostumusmittaukseen tässä lähipäivinä, niin tietää vähän missä mennään. Tsemppiä kaikille diettaajille ja loppurutistukset, kesä on pian täällä :)

Jotenkin tuntuu, että ainakin mulla vähähiilarisella hiilaritankkaus kerran viikkoon edistää painonpudotusta. En tarkoita mättöpäivää, mutta jos esim yhtenä päivänä syö pari ateriaa, joissa on vähän reilummin hiilareita, niin seuraavina päivinä aineenvaihdunta toimii paljon paremmin ja paino putoaa helposti. Onko muilla vastaavia tuntemuksia/kokemuksia?

Mulla on toiminu täytekakku kuin unelma tuohon hommaan...seuraavana aamuna paino ollu jopa kilon vähemmän :D Tai ainakin tuohon on kiva tuudittautua ja syödä täytekakkua useemmin ;)

12 viikkoa diettiä takana ja tahdissa ei olla pysytty. Vasta 8kg lähteny, kun tavoiteli oli 10kg. Tuo yhden viikon iso painonnousu sotki sitten hommat pahasti, mutta siitä opin etten syö pastaa 4dl. Menee kroppa totaalisen jumiin kaikella mahollisella tavalla.

1vko -2,7kg / -2,7kg / - 27,7kg
2vko -1,0kg / -3,7kg / -27,7kg
3vko -0,9kg / -4,6kg / -27,7kg
4vko +0,6kg / -4,0kg / -27,7kg
5vko -1,4kg / -5,4kg / -27,7kg
6vko +0,2kg / -5,2kg / -27,7kg
7vko -0,8kg / -6,0kg / -27,7kg
8vko -1,0kg / -7,0kg / -27,7kg
9vko +2,0kg / -5,0kg / -27,7kg
10vko -2,2kg / -7,2kg / -27,7kg
11vko +0,0kg / -7,2kg / -27,7kg
12vko -0,8kg / -8,0kg / -27,7kg

Omalla kohdalla tavoite saavutettu, paino alle välisarjan ylärajan eli 77kg, mietin vaan että tässäkö tää nyt oli , mitäs seuraavaks :D
jos tän viikon nyt kattelis ja söis tota 2 tonnin luokkaa viellä, ensi viikolla ehkä sitten jo jotain muuta.

Morjesta.

Mietin tähän ketjuun sit kirjoittaa, kun itsellä lähteny ainakin dieettaus aika oudosti käyntiin tai sitten minulla on tietämyksessä aukkoja. Olen aina harrastanut paljon urheilua, mutta myöskin syönyt vähän miten sattuu ja en ole vältellyt herkkuja jne. Sinäänsä olen ihan ok kunnossa silti. Nyt on ollut tarkoitus tiristellä rasvat oikeasti pois vatsan päältä ja ylipäätään siis koko kehosta, kun paikallisesti sitä ei voi polttaa. Omat mitat 179cm, 81kg ja rasvaprosentti mututuntumalla noin 17-19%. Salitreeniä 3kertaa viikossa sekä 2 kertaa futistreenit.

Nyt olen siis alkanut seuraamaan syömisiä ja pyrkinyt noin -500kcal päivittäisrytmiin ja kerta viikkoon ns mättöpäivä eli kalorit +500-800kcal. Olen aika tarkkaan laskenut, että kalorit ovat pitäneet kutinsa. Nyt muutaman viikon jälkeen painoni on peräti noussut jopa n. 1kg. Onko näin dietin alussa mahdollista, että ns laadukkaampi ruoka varastoituu paremmin lihaksiin tai nestettä kertyy lihaksiin enempi? Olen tietysti juonut vähän enemmän kuin normaalisti ja palautusjuoma sisältää kreatiinia, joka siis sitoo nestettä. Kysyisinkin paremmin tietäviltä, että onko alussa pieni painonnousu normaalin kuuloista teidän korvaan vai meneekö nyt jokin vinoon ? Toinen epäilykseni on, että aamulla kun pitäisi syödä hidasta hiilihydraattia niin monesti saatan vetäistä palautusjuoman myös aamulla, joka sisältää maltoa, voiko tämä olla ns huono asia?

Myös lisäisin, että olen pitänyt lähtökohtana myös sitä että proteiinia 2g/painokilo ja rasvaa 1g/painokilo ja loput kalorit hiilihydraateista.

Vinkkejä tai kommentteja paremmin tietävät?

Dieetti edistyy, mieli tummuu ja vähän väsähtäny olo. Kofeiini ei normaalisti kuulu mun ruokavalioon, mutta nyt tuntuu siltä, että vois vähän hyödyntää sen piristävää vaikutusta! Matka jatkuu kohti pettymystä ja pienempiä raajoja :D Voi sitä onnenpäivää kun pääsee taas plussalle! Ei siinä, tsemppiä muille kohtalontovereille!

Palkkari pois aamulta, ihan turhaa sen juot. Paino voi hyvinkin nousta jos vielä kreatiinia oot alkanut ottamaan.

Morjesta.

Mietin tähän ketjuun sit kirjoittaa, kun itsellä lähteny ainakin dieettaus aika oudosti käyntiin tai sitten minulla on tietämyksessä aukkoja. Olen aina harrastanut paljon urheilua, mutta myöskin syönyt vähän miten sattuu ja en ole vältellyt herkkuja jne. Sinäänsä olen ihan ok kunnossa silti. Nyt on ollut tarkoitus tiristellä rasvat oikeasti pois vatsan päältä ja ylipäätään siis koko kehosta, kun paikallisesti sitä ei voi polttaa. Omat mitat 179cm, 81kg ja rasvaprosentti mututuntumalla noin 17-19%. Salitreeniä 3kertaa viikossa sekä 2 kertaa futistreenit.

Nyt olen siis alkanut seuraamaan syömisiä ja pyrkinyt noin -500kcal päivittäisrytmiin ja kerta viikkoon ns mättöpäivä eli kalorit +500-800kcal. Olen aika tarkkaan laskenut, että kalorit ovat pitäneet kutinsa. Nyt muutaman viikon jälkeen painoni on peräti noussut jopa n. 1kg. Onko näin dietin alussa mahdollista, että ns laadukkaampi ruoka varastoituu paremmin lihaksiin tai nestettä kertyy lihaksiin enempi? Olen tietysti juonut vähän enemmän kuin normaalisti ja palautusjuoma sisältää kreatiinia, joka siis sitoo nestettä. Kysyisinkin paremmin tietäviltä, että onko alussa pieni painonnousu normaalin kuuloista teidän korvaan vai meneekö nyt jokin vinoon ? Toinen epäilykseni on, että aamulla kun pitäisi syödä hidasta hiilihydraattia niin monesti saatan vetäistä palautusjuoman myös aamulla, joka sisältää maltoa, voiko tämä olla ns huono asia?

Myös lisäisin, että olen pitänyt lähtökohtana myös sitä että proteiinia 2g/painokilo ja rasvaa 1g/painokilo ja loput kalorit hiilihydraateista.

Vinkkejä tai kommentteja paremmin tietävät?

Kreatiini voi itsessään aiheuttaa sen muutaman kilon painonnousun, ei kannata stressata. Jos tiedät sen kulutuksesi suurpiirteisesti ja tiedät olevasi miinuksilla katsele rauhassa pari viikkoa miten lähtee rullaamaan ja sitten rupeat sörkkimään sitä ruokavaliota uudestaan.

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että dieetillä kannattaa kaikki ruoat syödä pureskellen, varmasti on täydempi olo ja dieetti helpottuu. Maltokin aamusin on ihan tyhjiä, juotuja hukkakaloreita.

No niin, onneksi se paino lähti taas tippumaan suunnitellusti vaikka tuossa jo huonolta pari viikkoa näyttikin. Vielä ainakin mennään aikataulussa. Onneksi lumet sulaa kohta niin pääsee metsään vetää pitkiä kävely lenkkejä. Alkanu vähän tympii noi nykyiset kävelytiet jo. Ja kun metsään lenkille pääsee niin alkaa varmaan taas juoksukin maistumaan.

Päivittäisiä kaloreita olen vähän vaihdellut kulutuksen mukaan välillä 1600kcal - 2200kcal. Puntari näytti tänää aamulla 84,3kg, joten suunniteltu kilo/vk tahti jatkuu. Nyt siis 8vk takana ja paino tippunut sen 8kg. Enää pari viikkoa tätä dieettiä edessä, sitten hetken huili, jonka jälkeen alkaisi reilun 4kk maltillisempi dieetti ja pudotettavaa sille ajalle noin 10kg.

Laitoin tän ketoosin puolelle mutta ei ole tullu vastausta. (ainakaan vielä) 3 viikkoa "normi" dieettiä takana ja tuloksia ei näy. Dieetti on vedetty ajatuksella kun vetää 3 raskasta crossfit treeniä viikossa niin tarvitsee paljon hiilareita, mutta onko näin? Jakauma on ollut n. 2-3g/painokilo prot. 1g /painokiloa rasvaa ja loput hiilareita. Ketoosi houkuttais kun ennenkin saanu hyviä tuloksia, mutta vaikuttaako se treeniin ja palautumiseen? Mitat on n.84kg/171cm ja kaloreita olen syönyt n. 2000/päivä. Treenit crossfittiä 3-4 viikossa + 1-2 lenkkiä. Ja tavoite on päästä sopivaan painoon 79? Ja surullisen kuuluisaan kesäkuntoon toukokuun loppuun mennessä. Millä jakaumalla kannattaa jatkaa vai pudottaa kalori määriä?

Ollaan saman pituisia ja painoisia niin vastaan omalta kohdaltani. Suunnilleen samoilla kaloreilla jne. mennyt kuin sinä ilmeisesti ja muutosta on tapahtunut, niin tulisi lähinnä vaan mieleen ruokailun ajankohdat, eli kuinka tasaisesti päivää kohti ne jaat. Tosin treenataan vähän eri lailla joten siitäkin voi tulla eroja. Kokeile vaihdella päivittäisten kaloreiden määrää.

Elikkä meinasimpa itekin kirjoitella tänne ja aloittaa dietin. Tai aloitin dietin siis jo viikko sitten jolloin 172cm / 95 kg eli huomattavasti läskiä.. Viikossa paino pudonnu noin kilon, mutta olen ollut lomalla viimeiset kaksi viikkoa. Huomenna alkaa työt jolloin alkaa myös aamu lenkkeily + kuntosali. Salilla käynyt ennen lomaa noin kuukauden. Tavoitteena olisi saada kesäkuuhun mennessä paino tuosta 95 -> 80 - 85 kg.
Tavote lähestyy hitaasti mutta varmasti :) tänään aamupaino 92.4.. Jos vaan sulasi nuo tiet niin pystysi aloittamaan lenkkeilyn kun tuo itsesuojelu vaisto käskee välttämään nuita jalkakäytäviä jotka on kirkkaan jään peitossa :D

Paino on tippunut kahden viikon aikana 71,8 > 69 kg ja vyötärön mitta muuttunut 77cm > 73,5 cm.

Kolme viikkoa täyttyi eilen. Vaaka näytti hetki sitten 68,5 kg. Vyötäröä en ole nyt mitannut, lienee samoissa kuin viikko sitten. Treenienergiaa enemmän kuin aikoihin; tänään paukkui kyykkyenkka kilon päähän omasta painosta.

Tänään alko itellä kanssa. Lähtökohdat: pituutta 176cm ja painoa 88kg, mittasin lenkin jälkeen, joten nesteitä ei hirveesti varmaa kehossa ollu. Katotaan miten tää lähtee tästä käyntiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom