Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Täsä kuva eiliseltä:
16032012poset.jpg

Paljon (n.15 kiloa?) on vielä matkaa kuntoon, mutta on toi jo n.13 kiloa kevyempi runko ku vuoden alussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään aamupaino oli 78.2kg, eli 1.1kg tavoitteesta! Pienellä painovedolla mahtuisi helposti painoluokkaan, mutta kiristellään nyt viellä hetki ja sitten pienellä plussalla treenaamista.

Kävin eilen ostamassa uuden vaa'an. Vanhempien luona testasin, että näytti samaa ja niin näytti. Oma vanha vaaka näyttikin 800g enemmän kuin tämä uusi...hmmm hiukan miellyttää tuo uusi luku, vaikka onkin vähän pienempi :)

Eilisestä salista ja kahesta 25min lenkistä lihakset hiukan kipeenä. Ajattelin et olis huonommass kunnossa tuommosen totaalilevon jälkeen...huomenna punnitus ja salihommia!

Mites ootte pitäny lepoja dieetillä? Ite vajaan kuukauden välein joudun dieetatessa pitää 2-3pv extra lepoja, kun rupeaa tuntumaan todella kovaa väsymystä muuten. Menty nyt 500-1000kcal arkisin ja viikonloppuna pe-la on aikalailla nollissa :nolo: Kuitenkin helmikuun alusta lähtöpainosta (97,5-98kg) on tultu 92-93 kiloon. Kesään mennessä/kesällä ois tarkotus olla vielä tästä vähintään 8 kiloa kepeempi

En tiedä onko suoraan suhteessa diettaamiseen, pidin tossa just viikon tauon salilta spring breakin takia ja silti eilen väsytti niin paljon että nukuin ennemmin kun menin salille... Mutta tääkin voi johtua siitä, että toi "lomailu" oli aika rankkaa, kauheilla valvomisilla ja huonolla syömisellä mentiin meinaan, mutta dietti ei kärsinyt ainakaan aamupainon perusteella.

Paino on saatu hilattua 57kg. Kalorilaskurin mukaan tavoitepaino olisi saavutettavissa kuukauden sisään, mutta itse olen hiukan skeptinen asian suhteen. Kun pääsee siihen 55kg, niin katsoo onko noilla kahdella kilolla oikeasti merkitystä. Täytyy karsia turhia hiilareita vielä, kun tässä on innostunut syömään leipää lounaan kanssa, kuitenkin pysyen tavoitekaloreissa. Vähensin myös kofeiinin nauttimista, joka on osoittautumassa virheeksi. Tässä pitää palata ns. normaaliin päiväjärjestykseen. Muuten näytän kuulema pystyyn kuolleelta.

Huudellaas vähän omiakin tuloksia. Tiputtelu lähti käyntiin siinä helmikuun alussa ja aloitus paino melkein 93kg. Ekaks jätettiin kreatiini pois ja huppista melkein pari kiloa hävis samantien. Dieetti plus kreatiinin poisjättö tiputti jonkin verran toki tuloksia, mutta eniten kärsi treeniteho ja terävyys, joten kuukauden jälkeen otin krean takas ohjelmaan. Nyt on taas jaksanu painaa hyvällä teholla, eivätkä treenipainot nyt mitenkään järkyttävästi ole tippuneet. Tällä hetkellä hätyytellään 87kg rajaa ja kyllä noi viikonloput on vaikeita kun ei jaksa kaloreita niin tarkasti laskea. Viikolla meneekin sitten ihan excelin avulla laskien. Jos sitä vappuun asti jaksaisi niin 6 viikon jälkeen tavoite voisi olla noin 82kg, eli yli 10kg taas kevyempänä lenkkipoluille kesällä! :kippis1:

Päivitellääs itekin vähän eli velocityllä mennään ja paino tullut alas 116,1 ->108. Alimmillaan käytiin 105 kg:ssä mutta siten tuli pari pikku lipsua ja yksi kunnon tankkauspäivä jolloin vetelin kaiken minkä eteeni sain miettimättä yhtään ja siitä jäi sitten pari kiloa extraa joita sulatellaan vieläki. Ja tosiaan pari "pientä lipsua sattunut (vedin mm. yhtenä iltana valehtelematta 10 omenaa ja 5 päärynää yhdeltä istumalta. Mieliteot kohdistuu onneksi aika terveelliseen safkaan ja paskaa ei tee edes mieli. Olen myös korvannut joitain aterioita ACKD-pusseilla kun on ollut pakko saada jotain suolaista ja lämmintä safkaa.Täytyy kyllä antaa iso käsi niille jotka tän läpi vetää täysin oppikirjan mukaisesti. Itse sanoisin että oon vetäny sellaisen 95% velocityn.

Tarkoitus jatkaa vielä 3 viikkoa Huhtikuun puoliväliin jonka jälkeen pikkuhiljaa yksi kiinteä ateria päivässä (ja loput) pirtelöinä vappuun asti. Vappuna vähän normisafkaa ja pari lasia kuoharia ja sen jälkeen taas ruotuun eli 1-2 kiinteää ateriaa jä loput pirtelöinä juhannukseen asti. Sillon jo toivottavasti ihan ok kondis mutta jos ei oo niin jatketaan läpi kesän.

Energiat aika vähissä eli treeni ei oikein tahdo kulkea mutta oon mä jotain punttia ja aerobistakin yittänyt vetää.

Kaikille dieettaajille tsemppiä ja älkää välittäkö pikku lipsuista...ne on vaan elämää ja kuuluu dieetille. Jatkatte vaan seuraavana päivänä dieettiä normaalisti niin mitään peruutamatonta ei ole tapahtunut :)

Liityn mukaan.
Mulla on se maailman ärsyttävin rasvan kertymispaikka eli kessi.
Omaan jo luonnostaan pyöreän pömppömahan, se ottaa pattiin, ois paljon parempi jos ylimääräinen rasva kertyisi ympäri kroppaa, niin ei koko ajan housut puristaisi vyötärön kohdalta.

Paljon ei ole pudotettavaa, vain viitisen kiloa.
Aion häätää noi viisi kiloa hevon kuuseen perinteiseen tyyliin, eli hiilihydraattien reippaahkolla vähenentämisellä ja lisätä reippaasti aerobista näin:
1. Lihaskuntotreenit kovemmalla sykkeellä, ei turhia istumisia penkillä muiden treenejä ihmetellen.
2. Joka lihaskuntoreenin jälkeen 20-30 minuuttia aerobista (soutua, pyörää, stepperiä, kikkaria nyrkkeilysäkillä).
3. Välipäivinä joko salille tekemään tunnin kunnon teho aerobiset tai parin tunnin reipas kävelylenkki ulkona.
Aion nyt myös vihdoin ja viimein ottaa selvää miten niitä syviä vatsalihaksia treenataan.
Mielessä on myös käynyt vihreätee-valmisteet ja CLL:t, mutta en tiedä onko niistä mitään hyötyä.

Muttä tää pömppö kyllä lähtee nyt vaikka väkisin, sen verran kauan olen sitä katsellut kiroillen naama norsun pe***ellä salin peilistä.
Ympärysmitta tällä mun "ihanuudella" on nyt noin satku.
178 cm / 85 kg, siinä on mitat.

Aamupalaksi sämpylä mätitahnalla ja juustolla. Ei vaan UPPOA rahka joka aamu. Ravintoarvothan tossa on ihan vitun paskat. :/ Jos nyt sit jois suruun kahvia.

Rahka ja raejuusto kyllä maistuvat paskalta. Raejuusto menee ruokien seassa juuri pahvisen makunsa vuoksi, kun itse ruoan maku peittää sen. Tästä johtuen olen pitkälti proteiinilisissä siirtynyt herajauheen puolelle. Monesti vedän aamulla vaan prodesheikin, vitamiinit ja kalaöljyt.

Rahka ja raejuusto kyllä maistuvat paskalta. Raejuusto menee ruokien seassa juuri pahvisen makunsa vuoksi, kun itse ruoan maku peittää sen. Tästä johtuen olen pitkälti proteiinilisissä siirtynyt herajauheen puolelle. Monesti vedän aamulla vaan prodesheikin, vitamiinit ja kalaöljyt.

Mä tykkään kyllä rahkasta. Mutta kun sitä vetää 500-1000 grammaa päivässä, niin jossain välissä tulee vaan lasi täyteen hetkellisesti.

Mulla ei mene alas mikään muu raejuusto kuin lidlin sellanen sininen 200g purkkia. Aivan ykköstä! Ja siihen ei kyllästy...minusta siinä on makua :) Löytyy myös rasvattomana jos sitä haluaa vetää.

Rahkat mulla menee nykyään juomana jäisten marjojen ja protskujauheen kera. Lisäksi vähän rypsäriä ja vehnäleseitä. Pari tuommosta päivään niin saa hyvin lisäystä :)

Jaa jaa, pitäs vissiin aamulenkille tässä joskus lähtiä. Salipäiväkin olis tänään tiedossa...mulla vähän näyttäs siltä et pitäs laskea kaloreita tuonne 1300kcal pintaa. Tää 1500-1700kcal on näköjään hyvä, sitten kun haluaa painon pysyvän samassa :) Jotenkin on vaan viime viikkoina tuntunu ettei jaksais koko hommaa. Ja sitten syömiset meneekin perseelleen. Ei siis mitään mättöruokaa vaan tulee syötyä sitten hyviä ruokia 2000kcal luokkaa. Pitäs nyt vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja oikeesti vähentää noiden ruokien määrää tai no siis pähkinöiden :D

1300 kcal on aika vähän... Oot vissiin aika pieni?

Hahhaa no joo pituutta ei ole kuin 158cm ja painoa 85kg et en ole pieni...Tuntuu vain ettei kroppa oikeesti anna periksi noista hemmetin rasvoista...Koko elämä oikeesti menny et helposti lihoo, mutta laihduttaminen on kauheen työn takana :( Varsinkin nyt synnytyksen jälkeen kaikki on enemmän tiukassa. Vaikka tuostakin tapahtumasta on jo vähän yli vuosi aikaa. Mutta ehkä sitä joskus on sellasessa kuosissa et miellyttää :) Jaksais vaan hokea ja uskoa et hiljaa hyvää tulee :D

Tuntuu vain ettei kroppa oikeesti anna periksi noista hemmetin rasvoista.
Onko aineenvaihdunta kunnossa? Syötkö "salaa itseltäsi"? Miten liikut? Onko koneessa kierrossa masennuslääkkeitä, e-pillereitä tms.? (vastaa vaan mitä haluat tottakai=)

Suvussa on kilpirauhasen vajaatoimintaa, se on tarkistettu viimeksi raskausaikana jolloin oli ok. Raskausaikana todettiin raskausajandiabetes, mutta sokerit ei heitelly mihinkään sitten kotona, kun piti alkaa mittailemaan. Eli ainoastaa testissä oli häikkää sokereiden suhteen. Myös raskaysmyrkytys tuli, jonkan seurauksena kiloja tuli pahimmillaan 3kg/viikko. Synnytyksen jälkeen ensimmäisten viikkojen aikana nesteitä lähti 20kg pois ja loput 15kg on ollu perkeleen tiukassa.

E-pillerit ei ole käytössä, ei myöskään minkään muunlaisia pillereitä mihinkään vaivoihin :) Tunnollisesti merkkailen kaikki mitä syön. Päivistä riippuen hiilarit 50-100g, protskut 130-160g, rasvat 50-90g, vettä menee 3-4 litraa päivässä. Alkoholia ei ole nyt menny dietin aikana kuin muutaman kerran. Salilla 3 kertaa viikossa ja sellasilla painoilla et oikeesti tuntuu (reenipäikyssä löytyy :D) ja lenkkeilyn (1h) otin tuossa kaks viikkoa sitten mukaan kuvioihin, kunnes sairastuin flunssana ja totaalilepoa tuli 1½ viikkoa. Nyt taas on alkanu lenkkeily :)

Siis omasta mielestä mulla on kaikki kunnossa ja peruspalikat niin kuin hallussa. En tiiä...ehkäpä tää on vaan jotenkin sitten geneettistä, koska muodot on alkanu kehittymään jo 3. luokalla, jonka vuoksi joutunu jopa lopettamaan voimistelun valmentajan takia...urheillu olen nuoresta asti ja siltikkään en ole ikinä ollut hoikka niin kuin muut :D Omasta mielestä lihakset on kehittyny hyvin aina. Varsinkin pohjelihakset :D Itseä en edes osaa ajatella seillaisan laihana luikkuna, ei siis ole ihannevartalo...painon yritän tiputtaa tuonne 65kg, joka itsestä tuntuu jo liian vähältä. Ennen raskautta painoa oli 72kg ja sillon meni jalkaan 28 tumman farkut ja paidoista s/m. Että ehkä ei pitäsi vain tuijottaa sitä painoa :) Pitäs vissiin mennä kehonkoostumusmittaukseen niin tietäs tarkemmin miten asiat on...

Tulipas pitkä avautuminen...sori :D

77.7kg :) Taidan viikonloppuna palkita itteni dieetinlopetusmättöpäivällä. Paino saa nousta tuosta 77.1kg:sta noin 80kg tuntumaan, ehkä hieman yli. Sen kolmisen kiloa voi vetää nesteistä melko helposti, jos tarve vaatii.

No ehkä sulla on vaan kylän hitain aineenvaihdunta? :D Koska paperilla kaikki näyttäs olevan kunnossa.

Mä tiedän mitä se on, ku painoa tulee jos vaan kattookin herkkuja päin. Suvussa taipumusta lihavuuteen, kaikenlaisiin aineenvaihdunta ja hormoonihäiriöihin ja sen kyllä tuntee itsekin nahoissaan.

Mun on käytännössä pakko elää "siististi" että en lihoa. Ei ollenkaan herkkuja, ulkoruokintaa, liikuntaa tarttis harrastaa enemmänkin (mutta kroppa ei palaudu kovin hyvin normaalisti), pienet annokset ja jos noudattaisin jotain mun kokoisen miehen kcal-suosituksia olisin aika Jabba the Hut. Arvioisin, että n.2000kcal lepopäivänä ja mun paino pysyis about paikoillaan. 1600kcal ja tippuu, 2500 ja nousee aika nopeesti.

Painoa tänään aamulla 100.3kg ja mitta 183cm. Penkissä teen sarjaa 105 kilolla, leukoja menee max. 8-10 OP VO :/, jalkaprässin sarjat joku 200kg x20, hauiskäännöt 3x6 26kg tms. Jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom