Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla litlle boy ihan sama. 3vko sit mun paino oli 68.5kg. Sit söin viiden päivän ajan +500kcal et saisin aineenvaihduntaa käyntiin kun paino oli pysynyt tos samassa jo jonkin aikaa. No paino nousi 69.5kg. Alotin taas 2viikkoo sitten pudottamaan painoa, alle viikossa paino tippu tohon 68.5kg.

No nyt sit taas oon normisti jatkanu, ja paino tänään 68.4kg. Tosin perjantaina aamupaino oli 67.7kg. Perjantaina oli normisti treenipäivä ja vedin arviolta -1000kcal sillon, ja lauantaina aamupaino oli 68.4. Kummasti nousi paino treenipäivän jälkeen ja vielä vaikka olin miinuksilla.

Eilen sitten lauantaina paino oli ton 68.4kg, ja vedin eilen huvikseni 30min crossaril (näytti et kulutin siin 1002kcal). Ja söin tosiaan kaloreita vaan sellattet 1800 et arviolta olin miinuksella vähintään sen 800kcal. Ja paino tänään sunnuntainakin sen 68.4kg. Paino nousee jotenkin oudosti treenipäivien jälkeen vaik on kuinka reiluil miinuksil. Tuntuu etten pääse tästä 68kilosta alaspäin :D No mut toivottavasti huomisen aamupaino on taas jotain 67kg kun en treenaa tänään.

Mulla menee hiilarit varmasti päivässä yli sadan ku koitan saada jakauman meneen yleensä näin: p30% h40% r30%. Mut ihme kyl et tähän asti oon pystyny tiputtaan painoo tolleen mut nyt ois tullu stoppi? Eiks ne oo ne kokonaiskalorit mitkä ratkasee?

Mul voi kans olla toi paino johtuu siit et alotin salihommatkin tossa viikon ennen kun kiihdytin aineenvaihduntaa. Eli nyt tullu kuukausi käytyy salil ja on varmaan tullu lihasmassaa. Kädet on ainakin kasvanu.
Taikka sitten toi painon nousu johtuu ihan vaan siittä et treenipäivinä ne lihakset kerää sitä nestettä. Se kyl selittäis sen et miks mun paino on maanantaisin, keskiviikkosin, perjantaisin ja sunnuntaisin kaikkein alhaisimmillaan, ja välipäivinä korkeimmillaan. Noi päivät on just ne mun treenipäivät niin tietenkin seuraavana päivänä painoo on vähän enemmän ku ne lihakset kerää nestettä.

No onneks edistymistä voi seurata peilistä. Pari kiloo muutenkin enään tiputettavana ja aikarajana kesäkuu, et ei tartte onneks viel panikoida. Jos kuukauden päästäkin mun paino on ton 68kg välipäivinäkin niin sitten kyllä jo huolestun ja alotan hiilarien välttelyn, mut aika epätodennäköstä :)

Nyt tuli selkeästi stoppi rasvanpolttoon. 6,5 kg lähti noin 10 viikossa ja tehot pysyi korkealla. Nyt junnannut kaksi viikkoa noin 102 kg ja eilen huomasin myös kovan väsymyksen. Treenipainotkin tuntuu raskaammalta. Selkeästi energiavaje menee nyt yleiseen vireyteen ja treenitehoon. Ei hyvä.

Onneksi kohta on viikon etelänreissu. Voipi hetkeksi normalisoida ravintopuolen niin jaksaa sitten dietata viimeiset pari kiloa pois. Noi lomat on vain hankalia kun ei ole käsitystä energiansaannista. Kotona mittaan kaiken vaa'alla grammalleen.

Huomenna alkaa ketoosin hakeminen. Painoa täl hetkellä 109 kg ja tavote olis siinä 85. Katotaan kui äijän käy...

Pakko kysyä että paljonko sulla on pituutta ja paljonko suunnilleen lihasmassaa Pentti-peruskulkijaan verrattuna kun itsellä suunnilleen samat alkumitat ja tavoite.

Mulla menee hiilarit varmasti päivässä yli sadan ku koitan saada jakauman meneen yleensä näin: p30% h40% r30%. Mut ihme kyl et tähän asti oon pystyny tiputtaan painoo tolleen mut nyt ois tullu stoppi? Eiks ne oo ne kokonaiskalorit mitkä ratkasee?

No karkeesti sanottunahan se on näin että kunhan vain kalorit pysyvät miinuksella niin fläsää lähtee. Tämmöset erilaiset dieetit on lähinnä vaan ''hienosäätöä'' siinä rinnalla, että miten haluaa sitä fläsää pois ja kuinka nopeasti. Haluaako ylläpitää lihasmassaa ja pudottaa painoa tasaisesti samalla? Haluaako ylimääräisestä fläsästä vaan todella äkkiä eroon? Kyllä näitä riittää. Tällaisen käsityksen olen ainakin itse saanut.

Eilinen päivä meni tankatessa ja tänään aamupainoa oli 2,3kg enemmän kuin eilen, mikä on vähemmän kuin odotin, koska hiilaria upposi kiitettävän paljon. Kohta alkaa paino 8:lla ja sitä ei ole tapahtunut sitten vuoden 2002.

25min aamulenkki suoritettu. Keuhkot huutaa hoosiannaa...eli vielä ei ihan elämänsä kunnossa tuosta flunssasta. Muuten olsi kyllä kroppa kestäny vetää enemmänkin, mutta kun ei keuhkot antanu periksi :( Jos sitä tämän viikon kävis hiukan lyhyemmillä lenkillä ja ens viikolla pidentäs. Tänään lähteä salillekkin kokeilemaan miten se rauta nousee 1½ viikon levon jälkeen.

Kaksi viikkoa kulunut ja lauantai meni ihan harakoille, kun söin mm. pitsaa ja jäätelöä, mitkä kumpikaan eivät kyllä olleet mitään makuelämyksiä. Enemmän teki mieli ajatuksen tasolla kuin todellisuudessa.

Paino on tippunut kahden viikon aikana 71,8 > 69 kg ja vyötärön mitta muuttunut 77cm > 73,5 cm. Aamulenkkeily on ollut yllättävän mieluisaa, vaikka jos joku oli kysynyt puoli vuotta sitten, että menenkö lenkille klo 5.30 olisi nauranut hänelle päin naamaa, että en :D Olen nyt innostunut juoksemisesta, vaikka matkat ja vauhti ei huimaa ketään, mutta minulle se on saavutus, jos juoksen 12min ilman, että tuntuu tuskaiselta. Vähitellen :) Puntti on mennyt ihan hyvin, välillä on todella energisiä päiviä, vaikka kohtalaisen kovilla miinuksilla mennään.

Eilen tuli sitten ensimmäinen p*rseily, cheat-päivä tarkoittamatta. Hillittömät ruokahimot piinasi koko päivän ja illalla oli illanvietto, johon en tajunnut tehdä omia eväitä mukaan, sitten ratkesi itsekuri ja kun kerran alkuun pääsi, niin erilaisia leipomuksia upposi aivan liikaa. Kyllä suututtaa jälkikäteen, että piti olla niin hölmö. Aamulla vaaka näytti +2,2 kg :face:

Hammasta purren eteenpäin ja seuraavalla kerralla omat eväät mukaan!

Tämän vuoden alusta rasvaa tiristelty täälläkin. Lähtötilanne oli 98kg(aamupaino) ja rasvat 17%. Nyt viime lauantain "aamupunnituksessa" lukema alkoikin jo mukavasti kasilla, melko niukasti kylläkin, mutta alkoipa kuitenkin eli 89.8kg. Tavote kait parin kilon päässä tai kun tuo rasva% muuttuu yksinumeroiseksi niin eiköhän tää dietti sitten tältä erää ole siinä. Luulis sen jo nipin napin alle kympin olevan, ellei sitten ihan väärästä paikasta ole paino lähtenyt, mutta ei kai:)

Miulla oli kanssa eilinen päivä ihme taistelua. Syytän sitä viime mättöpäivästä jäänyttä sipsipussia, mikä kummittelee edelleen kaapissa. Himotti kokoajan avata se pussi ja aloin jo hieman valehtelemaan itselleni, "äkkiä se ketoosi tulee takas" "ei ketoosin katkeeminen nyt niin paha asia ole" "auttaishan se taas huomisissa treeneissä jos olis hiilareita kropassa". Jännä se on se ihmismieli :)

Sipsipussi pysyy kuitenkin edelleen avaamattomana kaapissa.

Jos vaikka päivittäis omaa tilannetta.

Tuossa noin pari viikkoa takaperin kun nostin vähän kaloreita ja hiilareita sapuskoissa pitäen protskut kuitenkin noin 200g, ei paino ole tippunut kuin nimeksi, mutta omasta mielestä kiristynyt kuitenkin. Mittanauhan kanssa kun taas heiluin niin vyötäröltä lähtenyt parissa viikossa 1cm. Mitat muuttunut hyvin tähän asti

-paino 92kg -> 85.7kg
-vyötärö 105cm -> 98cm
-hanska 42.5cm -> 42cm

Ollu tuossa vähän kaikenlaista häiritsemässä dieetin toteuttamista, mutta jos tässä nyt pääsis nykäsee tuon tavoitteen loppuun, eli helmikuun alusta huhtikuun puoleenväliin -10kg, ehkä jopa -12kg.

Pakko kysyä että paljonko sulla on pituutta ja paljonko suunnilleen lihasmassaa Pentti-peruskulkijaan verrattuna kun itsellä suunnilleen samat alkumitat ja tavoite.

Pituutta on n. 171 cm, lihasmassaa on todennäköisesti keskivertoa tallaajaa enemmän, mutta liian vähän suhteessa rasvan määrään, sen verran pelastusrengasta vyötäröllä. Tarkkoja lukuja mistään en osaa heittää kuitenkaan.

Alkaa aamupaino pyörimään tuolla 76.x paikkeilla jo, peilistä kunto näyttää huomattavasti paremmalta, kuin esim 8kk sitten jolloin paino oli luokkaa 74kg, silti näyttää siltä, että ois pakko tiputella 70 pintaan tai alle, että vois oikeasti näyttää todella hyvältä :S

Pidin 2 cheattipäivää ja paino oli tippunut kilolla... dafug? Toisena päivänä söin koko aamupäivän roskaruokaa ja pienen iltapalan, eipä tule päivällä oikein mitään syötyä jos tuota crazea on vetänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom