Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Mitä tehdä nyt kun kerran sairastuin.. ? Syönkö normaalisti miinuksilla vai otanko plussilla? Vihreitä syön nyt niin maan perkeleesti ja juon vihreetä teetä, jos vaikka helpottais.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lueskelin jostain lehdestä tänään ns.säästöliekistä ja siinä kerrottiin että yksi herkkupäivä viikossa ei vaikuta mitenkään sen katkeamiseen, jos keho menee säästöliekille
niin se voi pysyä siellä helposti jopa kuukausi. Onko tästä mitään tieteellistä faktaa kenelläkään ?

Ei ole koko säästöliekistä mitään tieteellistä faktaa kenelläkään. Auschwiz -tyylisissä oloissa sellaisen saattaa saada aikaan, mutta normaalilla ruokailulla sitä ei tarvitse pelätä. Kannattaa tietysti muistaa että kun paino putoaa niin myös kaloritarve putoaa.

Kannattaa lukea tuo "asiat joilla ei ole merkitystä" -ketju läpi.

Nyt viikko sitten alkoi ensimmäinen "hallittu" dietti, 182/94.4 lähtömitat. Tarkoitus mennä 0.5kg/vko tahdilla 85kg hujakoille ja tutkailla sitten mahdollista dietin jatkamista jos intoa riittää enempi kiristellä. Tarkoitus vähentää hiilareita mutta ei mitään vhh hommaa. Keskivartalon turvotus vähentynyt viikossa jo aivan huomattavasti, ja 1,1kg nesteitä ja läskiä lähtenyt. Aloituskuvat ja ympärysmitatkin tuli otettua niin onpi motivaatiota hommaan :)

Dieettauksen alotin siis normaalin ihmisen mitoista, ei ollut iso maha, näytin hoikalta kaikin puolin, mut rasvaprosentti oli varmana 20 tai vähän päälle. Painokin oli noin 76kg. Nyt dieetattu 6kk ja paino tippunu 68,0 kiloon. Painojaki tullu ny nosteltua 3viikkoo, muuten laihdutin ihan vaan crosstrainerilla ja tekemällä leuanvetoja, punnerruksia ja vatsalihaksia.
Tavoitteena on siis kunnon näkyvä sixpack. Tällä hetkellä se sixpack on jo melkein näkyvissä täydellisesti. Valossa se ainakin näyttää täydelliseltä, mut koitan saada sen näyttään viel ilman valookin tiukalta.

Oletan et toi tavoite on saavutetaan jo kuukauden sisään, mikä ois kyl hyvä asia. Pääsis alottaan bulkin rauhallisilla kaloreilla ja pystyis hommaan sitä lihastakin. Tuntuu siltä ettei oo tullu yhtään lihasta täs miinuskaloreilla, vaik aloittelija olenkin. Tosin onhan toi 3viikkoo lyhyt aika, ja mittarina käytän vain hauista :D

Ja ois tossa tavote tiukkuuden saamisessa sekin hyöty et voi kesällä taas herkutella ja seurailla miten rasvaa tulee kun sixpack toimii mittarina. Ihanaa päästä pian taas syömään kunnolla ja välillä herkkujakin. Maltillisesti tietenkin. En kestäis jossen vois kesäl välillä syödä sipsei, pizzaa, kebabii tai muuta hyvää. Pia onneks sellane mittari et huomaa heti millon pitää kiinteyttää :)

No siis treenasin arviolta noin 2kk tekemällä vaan punnerruksia ja vatsoja, sit otin käyttöön leuanvedot kun tangon sain. Leukoja tehnyt siis tähän mennessä 4kk, punneruksii ja vatsoi 6kk. Niin ja crossannu viel 3x viikossa 21min. Et noissa ei kauheesti kyl oo mitkään kasvanu. Selkä on saattanu vähän, mut ojentajat ei kai yhtään, voimaa vaan tullu sinne. Kun taas kolme viikkoa oon salitouhuja harrastanut, et ei viel pitäskään kai minkään olla kasvanu. Hauiksen kasvua vaan kyl seuraan, vaik ohjelmassa on muitakin lihasryhmiä :D

Pitkän aikaa pakkista seuranneena tuli sitten itsekkin liityttyä.

Olen ollut dieetillä nyt n. 6 viikkoa ja paino on pudonnut aamupainoja vertaamalla 7 kg (86kg-->79kg). Viimeiset 3 viikkoa olen vetänyt n. 1500 kalorilla päivässä ja kulutus on ollut salipäivinä n.3400 kaloria kalorilaskurin mukaan eli keskimäärin varmaan miinus 1300 kaloria päivää kohti on menty. Tavoite painona on 75 kg. Kysyisin kannattaako plussa kalori päiviä alkaa ottamaan mukaan myös? Paino on kahden viime viikon aikana kuitenkin tippunut kilon per viikko eli näillä näkymin tavoitteeseen tulisi päästä neljässä viikossa, mutta onko mahdollista että ilman ns. tankkaus päiviä voimatasot laskisivat ja painon lasku hidastuisi? Lisäksi mietin tulisiko kreatiinin käyttö lopettaa dieetin ajaksi?

Aamupaino cheattipäivän jälkeen 80,8kg. Treenit kulki eilen hyvin ja jakso vääntää viellä salilla lajitreenien jälkeen kovaa. Saas nyt nähdä miten nopeasti pääsee takas ketoosiin, toivottavasti jo huomenna.

Mie oon ainaki jatkanu kreatiinin käyttöä dieetillä, nestettähän se vaan kerää... Ja hyvin on prospectilla paino tullu alas!

Vuoden alusta -12 kiloa. Vielä saman verran pois ja sit on ok. Ehkä.

Kovia tuloksia on jätkillä ja mimmeillä. Jos joskus inisen viiden kilon tiukkuutta, niin pitää muistaa, että jengi pudottelee oikeasti pois kymmenen tai jopa kymmenien kilojen kuormia veks. Siinä tarvitaan pitkäjänteisyyttä!

Tässä hiukan motivaatiota ainakin mimmeille, ja voihan tämä tietysti miespuolisiakin innostaa... ainakin johonkin :D
http://accomplishthevision.tumblr.com/

Joo mulla ei mihinkään paino ole heitelly nyt, kun on kipeenä. Senttejä kyllä onneks on lähteny et jotakin hyvää edes...protskujuomia pitäny tehä, kun voimat on poissa et jaksas ruokaa tehdä tai saada sit'ä tästä kurkusta alas.

Tankopippurin kuvat kyllä piristi...pirusti pitää tehdä töitä sen unelman eteen minkä haluaa. Vi***taa vaan niin heletisti, kun homma jämähtää sairasteluun...varsinkin, kun lomareissuunkin on aikaa vaan 5 viikkoa! Tarkotuksena olis ostaa uusi vaatekaappi reissulta niin pistää hieman ärsyttämään :( Noh jos sitä yrittäs tällä viikolla viimeistään perjantaina yrittää hiukan käydä salilla. Kotona nyt oon tehny hiukan käsipainoilla reeniä...jep jep..taas tuli vaan tämmönen valitusvirsi, sori :)

Hyvinhän tää etenee vaik tois aikasemmin valittelin et aamupaino oli nousemaan päin, mut aika äkkiä se sielt putos takas, en tiedä mikä sen aiheutti, mutta samapa tuo. Ny vähä harmittaa, kun pitää lähteä 4-5 päiväks (spring break jenkeissä ) niin tonne rannikolle frendien kanssa, niin menee varmaan syömiset vähän niin ja näin, mut tuskimpa sielt ihan kauheesti painoa takas karttuu. Tuleepahan pidettyä väliviikko ja alotettua uudella ohjelmana sit levänneenä :D

Tankkauskilot alkais jälleen kerran olla selätetty 1 päivän tankkauksella paino nousi 97,3 kg (Perjantai-aamunpaino) -> 99,9 kg (Lauantai-aamunpaino)

Ensimmäinen dieetti ikinä alkoi eilen.. Tätä on jo pitkään meinattu, jännä nähdä mikä on lopputulos. 100kg --> 92 :kuola:

On kyllä kovia pudotuksia ihmisillä...
Itse pudottanut nyt vuoden alusta reilusta 85 kilosta 81 kiloon ja joutunut tekemään ihan älyttömästi töitä ja
nyt tuntuu että on pysähtynyt kokonaan tuohon painoon.

On kyllä kovia pudotuksia ihmisillä...
Itse pudottanut nyt vuoden alusta reilusta 85 kilosta 81 kiloon ja joutunut tekemään ihan älyttömästi töitä ja
nyt tuntuu että on pysähtynyt kokonaan tuohon painoon.

Ohan se vähän eri lähteä 115 kilosta ku 85 kilosta... Mulle varmaan joku 90 alkaa oleen aika hyvä kesäkunto, mutta nyt pitäs kanssa laittaa uus vaihde silmään, että pudotus jatkuisi. Ruokavaliolla en pysty oikein enää pelaamaan ku kalorit on varmaan 2000 hujakoilla tai alle koko ajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom