Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Itellä lähtenyt 3.3-9.3 aika välillä aamupainosta 2kg pois. Onko normaalia, että paino nousi 0,3kg yhden päivän aikana, vaikka aika tarkasti vedetty miinuskaloreilla? Tuokin oli varmaan nestettä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tippuuko paino liian nopeasti? Lepo päivinä kalorit 2700~ , Sali päivinä 3000~

Alotus kunto 182/84KG - 21-23% rasvoilla

Lähteekö tässä dietin alussa vaan nesteet nopeesti (eka dietti) ? Vai pitäisikö lisätä syöntiä.

Tässä aamupainot 7 pvän ajalta.

2.3 - 84.1 KG
3 - 83.1
4 - 84
5 - 83.3
6 - 83.4
7 - 82.5
8 - 82.5

Siis sun laskut ei vaan voi pitää paikkansa. Oon 181/86 ja vedän vittu massalla tollasiin kalorimääriä (!?). Ilmota itsestäs kuukauden päästä ja ihmettelen jos on lähteny tasasesti kiloja. Kyllä, dietin ensimmäisinä päivinä/viikkoina nesteet poistuvat kehosta. Ja sinun ei missään nimessä tule ainakaan nostaa kaloreita noiden laskelmien perusteella, ellet liiku aivan saatanasti tai ellei painosi ala tippumaan useina viikkoina peräkkäin yli kiloa. En myöskään ymmärrä mikä tuo treenisi intensiteetti on jos se lisää kulutustasi vain 300kcal, ellet sitten jostain syystä halua treenipäivillä isompaa kalorivajetta... Ensimmäiseksi viikoksi tuo painonpudotuksesi on kuitenkin hyvin tyypillinen ja jos noilla kaloreilla saat tiputettua viikossa sen 0,3-1kg niin älä muuta mitään.

Itellä lähtenyt 3.3-9.3 aika välillä aamupainosta 2kg pois. Onko normaalia, että paino nousi 0,3kg yhden päivän aikana, vaikka aika tarkasti vedetty miinuskaloreilla? Tuokin oli varmaan nestettä?

Hyvinkin normaalia. 0,3kg ei ole painona mitään ellet paina 10 kiloa. Heittely voi johtua mm. mittausajankohdasta (aamun ja illan välillä voi helposti olla 2kg), vaatetuksesta (mm. farkut + huppari vs. speedot), vatsan toiminnasta (suoli täynnä ison ruokasatsin jälkeen vs. aamupaskan jälkeen keho kuivana), kehossa olevista nesteistä tai vaikka urheilusta.

Tippuuko paino liian nopeasti? Lepo päivinä kalorit 2700~ , Sali päivinä 3000~

Alotus kunto 182/84KG - 21-23% rasvoilla

Lähteekö tässä dietin alussa vaan nesteet nopeesti (eka dietti) ? Vai pitäisikö lisätä syöntiä.

Tässä aamupainot 7 pvän ajalta.

2.3 - 84.1 KG
3 - 83.1
4 - 84
5 - 83.3
6 - 83.4
7 - 82.5
8 - 82.5

Mä olen saman painoinen mutta melkeen puolet lyhyempi :). Mun kalorit millä laihdun on 2000 hujakoilla, ehkä hieman alle. Tällä systeemillä viikkovajeeksi tulee 3000-4000. Riippuu treenin intensiteetistä ja määrästä.
Isommalla rasvaprossalla saa tietysti hieman helpommin sitä rasvaa palamaan, mutt silti kummastuttaa nois sun kalorimäärät. Tuleeko vedeltyä hurjasti aerobista?

Ainiin ja ajattelin nyt alkaa aktiivisesti, joka tankkausta edeltävä aamu ottamaan noita ympärysmittoja vähän laajemmin, tässä olisi tämän aamun satoa:
Hyvä idea, mittailin vähän iteltänikin mittoja. Saas nähdä miten 84kg->77kg vaikuttaa. Pintapuolisesti ei missään ole sen suurempaa rasvakerrosta, joten toivoisin, että mitat olisivat suht samoissa.

Vyötärö: 80 cm
Lantio: 92 cm
Rinta: 107 cm
Hauis: Oikea: 40 cm Vasen: 39,5 cm
Reisi: Oikea/Vasen 60 cm
Pohje: Oikea: 39,5 cm vasen: 40 cm
Forkku: Oikea: 31 cm Vasen: 31 cm
Kaula: 44 cm

e: painon ollessa illalla 80.9kg

Siis sun laskut ei vaan voi pitää paikkansa. Oon 181/86 ja vedän vittu massalla tollasiin kalorimääriä (!?). Ilmota itsestäs kuukauden päästä ja ihmettelen jos on lähteny tasasesti kiloja. Kyllä, dietin ensimmäisinä päivinä/viikkoina nesteet poistuvat kehosta. Ja sinun ei missään nimessä tule ainakaan nostaa kaloreita noiden laskelmien perusteella, ellet liiku aivan saatanasti tai ellei painosi ala tippumaan useina viikkoina peräkkäin yli kiloa. En myöskään ymmärrä mikä tuo treenisi intensiteetti on jos se lisää kulutustasi vain 300kcal, ellet sitten jostain syystä halua treenipäivillä isompaa kalorivajetta... Ensimmäiseksi viikoksi tuo painonpudotuksesi on kuitenkin hyvin tyypillinen ja jos noilla kaloreilla saat tiputettua viikossa sen 0,3-1kg niin älä muuta mitään.

Kalorit on joo oikein, mutta esimerkiksi treenipäivän kulutukseen, oon vaa heittäny extra hiilarit ja palautusjuoman. Eli voinko nostaa treenipäivän kaloreita jos vaan paino silti tippuu ? Olis elämä helpompaa kyllä, jos massaa tarttuis näillä kaloreilla. ;p Mutta onneks tää dietillä olo, on mukavaa ku ei tarvi mättää koko ajan. Ilmottelen miten käy

Mä olen saman painoinen mutta melkeen puolet lyhyempi . Mun kalorit millä laihdun on 2000 hujakoilla, ehkä hieman alle. Tällä systeemillä viikkovajeeksi tulee 3000-4000. Riippuu treenin intensiteetistä ja määrästä.
Isommalla rasvaprossalla saa tietysti hieman helpommin sitä rasvaa palamaan, mutt silti kummastuttaa nois sun kalorimäärät. Tuleeko vedeltyä hurjasti aerobista?

En tee ollenkaan aerobista.Ihan pelkkää puntti treeniä ja töitä jotka on ajoittain aika raskasta. Ja siihenku lisää vielä mun aineenvaihdunnan nii saa syödä oikeen hyvin ;P

Onneks tehosekotin on keksitty helpottaa elämää kummasti.

En tee ollenkaan aerobista.Ihan pelkkää puntti treeniä ja töitä jotka on ajoittain aika raskasta. Ja siihenku lisää vielä mun aineenvaihdunnan nii saa syödä oikeen hyvin ;P

Onneks tehosekotin on keksitty helpottaa elämää kummasti.

Juu no arvelinki, että saatat tehdä jotain hieman raskaampaa hommaa (raksa, varasto, mikälie personal raineri) :D. Yllättävän helposti tulee tehtyä ns. tahatonta aerobista esim. duunin takia juostessa ympäri kaupunkia. Siinä helposti tulee käveltyä 1-1,5h tuntia ja jos vielä kofeiinia litkii siihen päälle niin hupsista, saatkin syödä 500kcal lisää ;).

Ja mitä tulee kysymykseesi "Eli voinko nostaa treenipäivän kaloreita jos vaan paino silti tippuu?" niin vastaus on "tottakai, jos paino tippuu!". Mieluummin ahdat itseesi treenipäivinä mahd. paljon protskua niin maksimoidaan palautuminen. Ei sitä yli tonnin miinuksillakaan kannata olla, jos lihaksia haluaa kehossaan pitää. Tehokas massatreeni kuluttaa sen 500-600kcal tunnissa ilman mitään loppuaerobisia soutulaitteella tai vastaavia. Siis painon tiputtaminen itsessään on maailman helpointa puuhaa, jos lihaksista ei tarvitse välittää. Mutta heti kun otetaan yhtälöön mukaan katabolian minimoiminen niin hommasta tuleekin piirun verran haasteellisempaa. Muista: peili on ystävä.

Se oli semmoinen tankkaus tällä kertaa aamupaino oli 99,9 kg jes, jes jopa tankattuna ollaan alle 100 kg kerhossa :D

Tuli aamulla heti 4.30 heitettyä käsi/vatsatreeni + yhteensä 26 min. kuntopyörää olipa vähän täysi olo :D

Mulla hajottaa....paino ei ole vieläkään tippunut viikonlopusta normaaleihin lukemiin...huoh...jostain syystä tuntuu et kroppa vetäsee kaikki nesteet itteensä, vaikka vessassa saakin juosta normaaliin tiuhaan tahtiin. Kurkku ollu kipeenä jo kolmatta päivää ja muutenkin heikohko olo...voko tuloillaan oleva flunssa muka näin paljon vaikuttaa?

Mulla hajottaa....paino ei ole vieläkään tippunut viikonlopusta normaaleihin lukemiin...huoh...jostain syystä tuntuu et kroppa vetäsee kaikki nesteet itteensä, vaikka vessassa saakin juosta normaaliin tiuhaan tahtiin. Kurkku ollu kipeenä jo kolmatta päivää ja muutenkin heikohko olo...voko tuloillaan oleva flunssa muka näin paljon vaikuttaa?

Kannattaa dieetillä varmistaa riittävä vitamiinien saanti vaikka sitten synteettisesti. Muista myös syödä paljon kasviksia!

Itselläni oli tänään laskenut aamupaino eilisestä 84,3-->83,7 eli nesteitä lähtee vieläkin.. Paljon noita nesteitä mahtaa yhteensä lähteä? :D

Älkää hyvät ihmiset tuijottako joka päivä sitä puntaria. 1-2 kertaa viikossa riittää ihan hyvin. Pääsee hermotkin helpommalla.

Nestetasapaino ja suolensisältö vaikuttaa niin paljon painoon että se voi helposti heitellä päivästä toiseen +-2kg. Treenikaveri laihtui päivässä 5-6kg kuuluisalla "ripulidietillään" (mahatauti). Vasta kun paino ei laske 2 viikossa, on aika tarkistaa syömiset ja liikkumiset.

Ja ei 1000kcal cheatylitys perustarpeen päälle lihota kiloa. Se on vain 1000kcal ekstraa, eli tasaus tulee kyllä kahdella -500kcal päivällä. Se vain lykkää sen 3-4 päivää tavoitetta.
Itse olen cheatpäivien puolella, koska elämässä tulee hetkiä jolloin on kiva irrotella. Ne päivät kannattaa suunnitella niin että pitää silloin kun on joku juhla tms, ettei tartte kärvistellä turhaan nurkassa kun muut juhlii. Itsellä tulossa 2 viikon päästä tällainen ja sitten ei pariin kuukauteen ole tiedossa, eli ei tartte cheatata ens kuussa.

Älkää hyvät ihmiset tuijottako joka päivä sitä puntaria. 1-2 kertaa viikossa riittää ihan hyvin. Pääsee hermotkin helpommalla.

Nestetasapaino ja suolensisältö vaikuttaa niin paljon painoon että se voi helposti heitellä päivästä toiseen +-2kg. Treenikaveri laihtui päivässä 5-6kg kuuluisalla "ripulidietillään" (mahatauti). Vasta kun paino ei laske 2 viikossa, on aika tarkistaa syömiset ja liikkumiset.

Mulla oli ennen sama periaate (1 punnitus viikossa), mutta nykyään joka päivä. Tämä juurikin siksi, että huomaa tuon painon heittelyn eikä sitten vietä viikkoa vittuuntuneena, jos viikkopunnitus jostain nestetasapainosta johtuen näyttää epätoivottuja tuloksia. Joka-aamuisella punnituksella voi sitten vertailla eri viikonpäiviä edelliseen viikkoon suhteutettuna. Avainasia on olla stressaamatta painon jokapäiväisestä heittelystä, ei vältellä sen tarkistamista

No joo siis vitamiinit tulee purkista ja kasviksia kilo päivässä et kyllä on riittämiin. Ja se vain siinä ärsyttää et tämä on eka kerta sitten yli 2kk, kun nesteet ei lähe mihinkään viikon sisällä..se se vain tässä masentaa, ei mikään muu :) Kun muilla kerroilla ollaan normaalissa painossa jo 1-2 päivän sisällä...

Mites toi alkoholi? pilaako koko loppu dietin, tällä hetkellä menty 2vk ja painoa lähtenyt 3.5kg :rolleyes:

Itselläni oli tänään laskenut aamupaino eilisestä 84,3-->83,7 eli nesteitä lähtee vieläkin.. Paljon noita nesteitä mahtaa yhteensä lähteä? :D

Itellä lähti painoa parin ekan dieettiviikon aikana 90kg -> 85.3kg eli varmaan siinä <5kg paikkeilla lähtee nesteitä (villi veikkaus :D). Siihen se sitten onkin nyt hetkeksi tyssännyt. Toivotaan nyt että lähtee siitä laskuun.

Painoa on pudoteltu nyt parisen viikkoa, paino pudonnut tollaisen 2-3kg(vaa'asta riippuen). Tarkoitus olisi jatkaa varmaan toukokuun loppuun. Viime vuonna dieettasin ekaa kertaa, silloin kahdessa kuukaudessa lähti 8-9kg. Tänä vuonna ajattelin painaa alle 80 kiloon.

Mites muilla, jotka vetävät reippailla miinuskaloreilla, on tuo herkkujen (karkit ja muut mässyt) himon iskeminen? Itselläni tulee lähes päivittäin himo johonkin, esim suklaaseen, mutta tähän mennessä itsekuri on pysynyt hyvänä.

Mites muilla, jotka vetävät reippailla miinuskaloreilla, on tuo herkkujen (karkit ja muut mässyt) himon iskeminen? Itselläni tulee lähes päivittäin himo johonkin, esim suklaaseen, mutta tähän mennessä itsekuri on pysynyt hyvänä.

Itellä ei sen suurempia himoja mihinlään mässäilyyn tule viikon aikana, paitsi jos jollain kaverilla on esim. joku mättöpussi, niin tiukkaa tekee :D Vettä kun juo niin maar pirusti, ettei tee edes mieli mitään karkkia, sipsiä yms.

Mites toi alkoholi? pilaako koko loppu dietin, tällä hetkellä menty 2vk ja painoa lähtenyt 3.5kg :rolleyes:

"Turhaahan" alkoholi on, mutta pilaako, riippuu ihan nauttimismääristä.

Itselläni punaviini ei ole haitannut dieetin etenemistä ja salituloksetkin ovat parantuneet. Mutta juomamääräni ovatkin sellaisia, että vastaa yleensä max. 3 pikkuolutta per ilta. Aika monella taitaa kertamäärä olla ihan eri luokkaa, jos korkin ylipäänsä avaa. (Ja kaikki sokeria sisältävät alkoholijuomat ovatkin sitten jo ihan eri asia – punaviinihän on useimmiten hiilaritonta)

Viikon sisään taitaa ropsahtaa paino 55 kg alle, edellisestä kerrasta onkin jo melkein vuosi aikaa!

Mitä hemmettiä tässä on käyny. Syömiset ja treeni pysyny samana, mut paino on viimesenä muutamana aamuna noussu tasasesti ylöspäin. Ma: 77,8 Ti: 77,8 ke: 77,8 To: 78,0 Pe: 78,2 La 79,0! Oli tarkotuksena pitää ens viikko totaalilepoa, kun oon ollu tän viikon ihan älyttömän puhki. Aattelin keräillä voimia uuden 5-jakosen alottamiseen kovalla intensiteetilla, mut kaipa sit joutuu aerobista ens viikolla kiskomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom