Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun vetelit menemään Velocityllä niin miten treenasit eli veditkö punttia ja minkätyyppisellä ohjelmalla? Entäs mites aerobinen treeni eli teitkö ollenkaan ja jos teit niin minkälaista. Itsellä myös neljäs päivä Velocityä menossa ja todella kunnianhimoisena tavoitteena vetää seuraavat 5 ja puoli viikkoa eteenpäin jos pää/selkäranka vaan kestää.

Velocitylla vedin 4-jakoisella punttiohjelmalla (5-6 krt/viikko), ja ennen ja jälkeen treenin vedin 10 minuutin setit kuntopyörää, treenin kokonaiskestoksi tuolloin tuli joku 80-90 min. polkemisineen ja lämmitelyineen :)

Muuta aerobista omasta mielestä on täyttä hulluutta vetää, koska kalorit ovat jo valmiiksi siellä 800-1000 kcal, ehkä jos meinaa 6 viikkoa vetää niin ihan viimesellä 2 viikolla voi ottaa mukaan, mutta kyllä varsinkin ekalla viikolla, oli ihan tarpeeksi tuskaista saada edes treenit vedettyä läpi.

Suosittelen kyllä velocitya, itse vedin vain 22 päivää läpi ja lopetin päivän 23 kohdalla, koska alkoi tuolloin aineenvaihdunta heittää niin jumiin, ettei mistään tullut enään mitään, ei reenistä eikä painonputoomisesta, että jos haluaa 6 vk vetää läpi niin, ehkä välitankkaus 3 vkon kohdalla voisi olla paikallaan.

Veditkö tosiaan reenipäivinäkin vain tuon 800-1000kc ? Tuossa mennään kyllä jo välillä tajunnan menetyksen rajamailla tuollasella kalori määrällä:)

Nonii inbody sanoi 115kg ja rasvat 17%.. iha odotettu tulos ja sairasteltu on runsaasti ja taas vaihteeksi lämpöä on tälläkin hetkellä. Eikhä net rasvat kymppii saa kesäksi.. siitä alemmas ei ole tarvis mennäkää täl hetkellä.

Nonii inbody sanoi 115kg ja rasvat 17%.. iha odotettu tulos ja sairasteltu on runsaasti ja taas vaihteeksi lämpöä on tälläkin hetkellä. Eikhä net rasvat kymppii saa kesäksi.. siitä alemmas ei ole tarvis mennäkää täl hetkellä.

Hirvee mörökölli!

No niin 103.7kg lähdetty joulu tienoilla. Nyt paino 96.2kg. Nyt on menty sellaista 700kcal ruokavaliolla päivässä saanti. Paljon on normaali hiilihydraatin tarve päivässä?

Paljon on normaali hiilihydraatin tarve päivässä?

Aivot tarvinnee sen ~20g hiilareita päivässä, sen alle en paljoa menisi. On kyllä siulla ihan jäätävän pieni toi päivän saanti...

e: lisätään viellä oma dieetti. Ketoosissa mennään ja 4.5kg viellä matkaa tavoitepainoon, eli 77,1kg:hen. Rasvat on jo nyt aika alhaalla, suonet alko paistamaan olkapäistä, rinnasta, lantiosta ja alapalikoista. Tohon 77,1kg:hen tulee varmaan nesteet päälle dieetin lopuks, eli jossain 80kg:ssa pitäs olla aamupaino ku dieetti on lopetettu ja palattu normaaliin ruokavalioon. Siitä on sit helppo tiristää tarpeen mukaan nesteet pois.

No niin 103.7kg lähdetty joulu tienoilla. Nyt paino 96.2kg. Nyt on menty sellaista 700kcal ruokavaliolla päivässä saanti. Paljon on normaali hiilihydraatin tarve päivässä?

Kannattaako oikeesti noin pienillä kaloreilla kituuttaa? Tuohon kalorimäärään ei varmaan paljoo mahdu rasvaa ja tarvittavaa protskua? En kyllä tiedä tosiaan mitä sun ruokavalioon oikein kuuluu...Itse syön n. 1500kcal päivässä ja oon alottanu oman urakan 1.1 ja paino on tippunu tasan 7,kg. Eli puolisen kiloa vähemmän kun sulla...Ymmärrän kyllä jos haluaa pikastartin ottaa vaikka sen pari viikkoa, mutta et noin kauaa.

Mulla vaan ärsyttää kaiken maailman pussidiettailijat :D En siis nyt ketään esim. tästä porukasta tarkota vaan yleisesti. Mulla serkkukin kyseli et millä ihmeellä oon saannu tiputettua painoa et oonko noilla pusseilla, kun oli itse menny ostamaan paketillisen. Sanottasko nyt niin et laihduttamaan pystyy kaikki jos oikeesti haluaa, mutta sen laihdutuksen jälkeen vasta tulee oikeesti se taitolaji et onko sitä oikeesti sisäistäny terveellisen elämäntavan ja kohtuuden ruoassa, jolla se paino saadaan sit pysymään siinä painossa mikä kullekkin tuntuu omalta. Sori pieni ylimääränen avautuminen :D Kuuluisat päivät tuloillaan, joten hieman kiristää vanne...

Kannattaako oikeesti noin pienillä kaloreilla kituuttaa? Tuohon kalorimäärään ei varmaan paljoo mahdu rasvaa ja tarvittavaa protskua? En kyllä tiedä tosiaan mitä sun ruokavalioon oikein kuuluu...Itse syön n. 1500kcal päivässä ja oon alottanu oman urakan 1.1 ja paino on tippunu tasan 7,kg. Eli puolisen kiloa vähemmän kun sulla...Ymmärrän kyllä jos haluaa pikastartin ottaa vaikka sen pari viikkoa, mutta et noin kauaa.

Mulla vaan ärsyttää kaiken maailman pussidiettailijat :D En siis nyt ketään esim. tästä porukasta tarkota vaan yleisesti. Mulla serkkukin kyseli et millä ihmeellä oon saannu tiputettua painoa et oonko noilla pusseilla, kun oli itse menny ostamaan paketillisen. Sanottasko nyt niin et laihduttamaan pystyy kaikki jos oikeesti haluaa, mutta sen laihdutuksen jälkeen vasta tulee oikeesti se taitolaji et onko sitä oikeesti sisäistäny terveellisen elämäntavan ja kohtuuden ruoassa, jolla se paino saadaan sit pysymään siinä painossa mikä kullekkin tuntuu omalta. Sori pieni ylimääränen avautuminen :D Kuuluisat päivät tuloillaan, joten hieman kiristää vanne...

No kyllä proteenia saa tonnikalapurkeista niitä menee jokunen päivässä, lihaa tulee vejettyy, näkkileivästä saa hiilarit kuntoon, vettä vaan hitosti päivässä kun näläntunne tulee, sokeria en syö. Treenipäivänä vejetään safkaa kui hevonen muuten rupee tärisyttää :D Olen kyllä pieni mies 168cm pitkä ja 96.2kg . Jospa sitä ennee kesäkuuta alle 90kg.

Eli lihaa ja näkkäriäkö :D Toimiiko maha? :rolleyes: Kyllä sitä tuohon kokoon saa oikeesti syödä enemmänkin sitä ruokaa ja monipuolisesti...ja rasvaa :) Kokeileppa kuukausi niin varmasti tippuu paino ;)

Eli lihaa ja näkkäriäkö :D Toimiiko maha? :rolleyes: Kyllä sitä tuohon kokoon saa oikeesti syödä enemmänkin sitä ruokaa ja monipuolisesti...ja rasvaa :) Kokeileppa kuukausi niin varmasti tippuu paino ;)

Maha oli alussa ihmeissään tirinä pieruu tuli monet kerrat pöntöllä käydessä :hyvä: Voishan sitä jotain vaihteluu kehittää.

Veditkö tosiaan reenipäivinäkin vain tuon 800-1000kc ? Tuossa mennään kyllä jo välillä tajunnan menetyksen rajamailla tuollasella kalori määrällä:)

Jep, aikalailla 800 kcal oli jokapäivä, jos oli tosi heikko olo niin sitten meni yks ylimääränen drinksu kaloreitten tuolloin noustessa n. 1000 kcal:n :)

Miulla on ollu keskimääräinen saanti jossain 2200-2400kcal, pienemmällä ei jaksais treenata mitenkään. Arviolta 1000kcal pakkasella mennään. Sinänsä mennyt dieetti tähän mennessä hyvin(joskin ihan alkumetreillä viellä), ettei ole voimatasot tippuneet lainkaan ja peilistä huomaa selkeästi kiristymistä.

Mun mielestä tuollaiset kitudieetit ovat aina ihmetyttäneet. Miksi pitää laihtua noin radikaalilla tavalla, kun parempiakin tapoja on. No mikäs siinä, jos ottaa proteiinit tonnikalasta. Se vain ei ole paras tapa, sillä purkkitonnikalassa on paljon elohopeaa. Ei ehdä pitkällä tähtäimellä ole terveellistä ruokaa. Muutenkin tonnikala on ekologisesti ajateltuna huono valinta. No mutta asiaan.

Pitäisi varmaan itsekin liittyä ketjuun. Dieetti on menossa, joskin toteutus vähän ontuu välillä. Tänään söin palan pannaria ja pullaa sekä ison vaalean leivän kanasalaatin kanssa. Yritän välttää hiilareita. En tosin kokonaan vaan hiilarit pyörii varmaan siellä 100g tietämissä. Puntarilla en ole vähään aikaan käynyt.. Jos sitä jossain vaiheessa rohkenisi :) Tavoitteena olisi sellaiset 5-10 kiloa pois kesään mennessä.

Joskus marraskuun loppupuolella aloitin pudottamaan painoa n. 114-115 kilosta ja nyt on käynyt 103,6 kg paikkeilla parhaillaan (tosin hieman vakavampaa dieettaamista on ollut vasta tammikuun alusta lähtien). Pituutta on 190 cm. Kuitenkin viime päivinä on ollut suunta kilon tai pari takaisinpäin (n. 104-105kg) ja mättöpäivän seurauksena näyttää olevan 107. Tavoitteena oli päästä tasalukuun eli sataan viimeistään huhtikuun loppuun mennessä, mutta luulisi että jos tuo putoaisi takaisin siihen 103 tienoille, niin loput lähtee kyllä aiemminkin. Viime viikolla pistin muistiin kaikki kokonaiskalorit ja laskujen mukaan söin keskimäärin n. 1900 kcal päivässä, eli 700-800 kcal miinuksilla vedetään tätä touhua. En ole dieetin aikana treenannut yhtään muuten kuin kävellyt silloin tällöin lenkkejä.

Tsemppiä muillekin.

Mua ihmetyttää kans älysti se, miten jotkut pystyy ja haluaa vetää noin tiukilla kuureilla. Etenkin kun itsellä toimii kuin tauti dieetti jos vedän -500 kcal eli 1850 kcal dieetin ja nälkää ei tarvitse potea. Mutta sit heräsikin kysymys, että onko se niin, että eri lähtötilanteissa olevien kannattaa dieetata eri tavalla? Vai onko se aina yksilöllistä miten kannattaa / mikä toimii oli lähtötilanne mikä tahansa? Itselläni kun ei paljoa ole ylimääräistä, ja halutaan vaan nipistää viimeiset rasvat pois, niin silloin toimii tämä. Jos olisi paljon pudotettavaa, niin sitten ehkä tällainen maltillisuus ei enää toimisikaan vai?

No siis minusta siihen vaikuttaa se et miten ne kilot on tullu, elämäntavat yms..esim. todella ylipainoselle ihmiselle riittää kyllä näin alkuun kalorien vähentäminen. Ja siinäkään e tarvitsei lähteä sille kituutuspuolelle. Nopeaa loppuu alkuinnostus ja nälkä yllättää ja, kun nälkä vaanii kokoajan niin sorrutaan herkemmin sitten niihin herkkuihin. Siitäpä se kierre voikin alkaa. Minusta dietillä ei tarvi nähdä nälkää jos tekee oikeasti fiksuja valintoja mistä ne kalorinsa ottaa. Ja pitäis ymmärtää jo alusta asti tehdä se remontti ruokavalioon...se ei ole vain siihen asti kun ollaan tavoitepainossa. Sillä ei ole mitään väliä jos sitten palataan vanhoihin tapoihin.

Itse olen aina lapsesta asti ollut pyöreempi kuin mun sisko, vaikka samalla ruoalla ollaan kasvettu ja karkkipäivät on ollu samat. Ala-asteen kolmannella luokalla on alkanu tuleen jo naisellisia muotoja, mikä oli jo sen ikäselle aika kaamee kokemus, kun kaverit oli niin lautoja muhun verrattuna. Voimistelukin piti jättää valmentajan kehotuksesta, koska rinnat alko kehittymään. Koko ikäni olen kamppaillut painon kanssa, vaikka olen pelannut lentopalloa säännöllisesti ja muutenkin liikkunut. Tuntuu vaan et mulla ainakin kroppa imee kaiken mahollisen energian rasvaksi pahan päivän varalle. Varsinkin, kun aloin odottamaan lasta niin ensimmäisenä rasva meni selkään lapaluiden alle. Ja kaikkihan tietää kuinka vaikee niistä rasvoista on päästä eroon :D Normaalilla VHH olin koko raskauden ja siltikkin tuli 35kg. Osa tuli raskausmyrkytyksen takia..pahimmillaan 3kg viikossa tahtiin. Ja kyllä se täytyy nyt sanoa et liikkunu en enään niin aktiivisesti kuin ennen raskautta..selkä meni huonoon kuntoon ja supistelut tuli jo 500m kävelystä. Ensimmäiset 20kg lähti kuukaudessa pois ja loppuja oon yrittäny jo vuoden tiputtaa. Viime kesänä tuli sitten syötyä hiilarareita enemmän ja parissa kuukaudessa tuli 8kg lisää. Et siitä ainakin opin et liika hiilarin syönti ei ainakaan toimi mulla..hyvältä hiilarimäärältä tuntuu siinöä 70g päivässä niin oikein hyvin homma luistaa ja maha tykkää :) Mun ainakin pitää mennä suunnilleen 700-1000kcal vajeella et tippuu paino ja alkaa jotain edistystä tapahtumaan.

Itsekään en varsinaista kituutusta kannata, mutta oma paino esimerkiksi ei liikkunut mihinkään silloin kun keskisaanti oli 1600kcal/pv (liikuntaa oli kolme salia viikossa ja 3-5h aerobista päälle, aineenvaihduntakulutus inbodyn mukaan 1240/pv). Toisaalta omalle päälleni joku 1000kcal/pv on kidutusta muutamaa päivää pidempään, joten kompromissina mennään 1300-1400 kcal/pv keskiarvoilla, salipäivinä suhteessa enemmän ja muina vähemmän, ja lisätyllä liikunnalla. Sillä tuloksia näyttää tulevan.

Itse olen nyt ensi kertaa dieetillä, joka alkoi tammikuun puolivälissä. Silloin aamupaino 88kg ja tänään 80.4kg. Nälissään ei ole tarvinnut olla ja salilla tulee ravattua 4krt viikossa. Toistaiseksi menty vähällä (eli ei ollenkaan) aerobisella, mutta nyt kun lumet rupee sulaa niin pitäs pari kertaa viikossa vetää tossut jalkaan ja painella lenkille. Ja semmosilla -500kcal/pv ollaan menty, lepopäivinä nyt lähemmäs kulutusta eli parin sadan miinuksilla. Toistaiseksi tuntuu erittäin hyvältä :) kiitos pakkotoisto ja kumppanit, täältä saa hyviä vinkkejä siitä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei todellakaan kannata tehdä :D

Ps. Perjantaina töissä oli tarjolla kahta eri täytekakkua aamukahvilla, no voi voi. Mutta eilen veljenpojan syntymäpäivillä myös tarjolla täytekakkua (ja taas kahta eri laatua!), keksejä, juustonaksuja, karkkia ja limua! Ja minä menin ja join 2 kuppia kahvia ja annoksen syntha-6! Kummallista oli, että makeeta ei tehnyt juurikaan mieli, mutta illemmalla kun nälkä rupesi iskemään niin joutui hieman taistelemaan juustonaksuja vastaan. Ja välillä ihmettelen itsekkin miksi sitä pitää pysyä niin lujana. Ei ole kisoja mielessä, eikä muutenkaan kummempaa syytä miks pitää olla kondiksessa. Terveys nyt houkuttelee tällä hetkellä enemmän kuin ulkonäkö. Mutta kuun viimeisenä päivänä on mun karkkipäivä ja sit käydään vähän plussilla 11 viikon dieettamisen jälkeen! Sitä odotellessa :) Elämässä pitää olla myös nautintoja.

Kannetaan nyt oma korsi tähänkin kekoon. Eli Heinäkuun lopussa on häät (omat), joten kiristämisen paikka on, vaikka tuota elopainoa ei nyt kovinkaan paljoa liikaa ole. Eli lähtötilanne oli 187/90 ja olen nyt viikon ollut dietillä. Paino on 6 päivässä laskenut nytten 85,6:teen. Nestettähän tuossa on suuri osa, mutta voi että kun silti pistää lämmittämään mieltä.

Olen nyt mennyt sillä linjalla, että päivässä vetäsen noin 1800kcal, eli sellaisella -700kcal tahdilla mennään. Nälkä ei ole vielä missään välissä yllättänyt. Kalorit haetaan pääsääntöisesti proteiinistä ja rasvasta. Ihan hiilarittomalla ei kuitenkaan mennä.

Perus päivä näyttää kutakuinkin tältä (ei välttämättä varsinaisessa järjestyksessä):

- 5kpl kanamuna (paistettu tai keitetty, riippuen päivästä)
- 250g maitorahka ja 150g pakastemarjoja ja 25g prodejauhetta

- 250g kallkunan/broilerin rintafilettä tai 200g paistijauhelihaa ja vihanneksia

- 250g maitorahka ja 150g pakastemarjoja 25g prodejauhetta

- palkkari salipäiväni (Fast FEED)

- fiiliksestä riippuen 200g rintafilettä/paistijauhelihaa tai prodetrinkki

- 1 annost triple wheytä + BCAA

Salilla mennään 4-jakoisella ja kertoja viikkoon noin 5. Aerobista tenniksen, hiihdon, ym. muodossa sitten päälle fiiliksen mukaan. Tavoite päästä tuonne noin 77kg, jotta nesteiden takaisinsyöksyn jälkeen paino olisi tuola 80kg kieppeillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom