Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

2.1.2012-26.2.2012 aikana aamupaino tippunut 120,3 kg-> 100,7 kg, kohtapuoleen alle 100 kilon kerhoon ja 20 kilon rajapyykki pudotuksen suhteen :)

Ympärysmitoista vyötärö paksuimmasta kohdasta pienentynyt n.130 cm -> 105 cm ja Kädet paksuimmasta kohdasta n.44,5 cm -> n. 43 cm

Oho!! Tämä on kyllä jo hatunnoston arvonen suoritus:puntti: Kerroppas hieman taustoja ja miten tuollanen pudotus on onnistunut tuolla aikataululla ?

Lihoja oletettavasti lähtenyt 5-10kg ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä lihojen pienentymisestä omaan silmään ne on suurentunut :D (Läskin häviämisen tuomaa illuusiota). Ainakaan kädestä ei ole oletettavasti lihaa lähtenyt, koska koko pienentynyt 44,5-43 cm, eli luultavasti fättiä kaikki. Ja lähtökunto nyt oli aika vitun löysä (130 cm vyötärö) niin siitä nyt lähteekin nopeaan, kickstartin otin dietille 3 vkon velocitylla jolloin lähti ekat 13-14 kg ja loput lähtenyt sitten vähän hitaammin.

Mutta ei tuota nyt ainakaan mitään 10 kiloa lihasta ole kropasta lähtenyt :D

Jos olisi niin sitten joku olisi mennyt vikaan, treenipainot ainakin suhtsamat mitä vielä 120 kilosena :)

Niin ja ekat 3 vkoa velocitylla kalorit oli 800 ja sen jälkeen 1500-1600, ja tuohon aikaan mahtunut kaksi 6000-7000 kcal tankkausta, ja yhen yhtä aamuaerobista ei ole tehty, puntin ohessa kuntopyörää tällä hetkellä ennen 12 minuuttia ja jälkeen 12 minuuttia.

Sitte ois aika alottaa kiristely tonne kesää kohti. Bulkkailtu tässä hitaasti ja varmasti 7kk ja painoa tullut se 8kg lisää. Fläsää selkeästi tullut vain murto-osa painosta. Ajattelin lähteä tommosella ~ -600-800 kcal liikenteeseen ja kattelen miten paino lähtee putoamaan. Ei uskalla pudottaa kaloreita yli 1000 miinukselle, muuten lyö mulla vaan elimistön tukkoon. Vittu että hirvittää jo tässä vaiheessa se nälkä ja kaikista eniten se, että joudun luopumaan fazerin suklaapatukoista.

Aamupaino tällä hetkellä 86.6kiloa, katsotaan minne asti mennään.

Starttasin 3.2 ja alkupaino oli 92,2kg (pituus 172), eikä viikkoon tapahtunu muuta kuin et viisari pompsahti 93.6:een. :D
Pidin tossa viikko sitten tankkauspäivän ja tänä aamulla fikti näyttikin sit 89,5, joten suunta on oikea.
Treenejä 3x viikossa ja kalorit silloin 2800 ja 2x aerobinen per viikko, jolloin 2500kcal.
ps. Pituus ei ole muuttunut. ;)

Omalla kohdallani oon huomannut sellasen, että muutos ulkonäössä ja vaa'an lukemissa ei tapahdu yhtäaikaa. Kun näyttää laihtuneen/lihoneen, niin vasta muutaman päivän, joskus jopa viikon, jälkeen se paino muka on oikeasti muuttunut. (Tai toisinpäin.)

Lisäys vielä: Mitenköhän mä olen aina ollut siinä uskossa, että ns.treenipäivien ja muiden päivien kalorimäärien ei tarvis erota toisistaan. Aika moni ilmeisesti syö tarkotuksellakin enemmän treenipäivinä? Mihin se perustuu?

Mitenköhän mä olen aina ollut siinä uskossa, että ns.treenipäivien ja muiden päivien kalorimäärien ei tarvis erota toisistaan. Aika moni ilmeisesti syö tarkotuksellakin enemmän treenipäivinä? Mihin se perustuu?

Treenipäivinä kulutus on luonnollisesti kovempi, joten jos halutaan syödä joka päivä esim. n. -500 kcal alle kulutuksen, niin treenipäivinä voidaan ja pitääkin syödä enemmän. Lisäksi lihaksen säilymisen kannalta on myös parempi, että treenipäivinä tulee sitä ravintoa palautumiseen. Treenin yhteydessä syöty (erityisesti pari tuntia treenin jälkeen nautittu) ravinto myös menee tehokkaammin "lihakseen" eikä varastoidu niin helposti rasvaksi. (ns. "anabolinen ikkuna").

Laitetaan nyt vielä päivitys omastakin dietistä. 23.1 aloitin ja aamupaino on siitä pudonnut seuraavasti: 23.1. 103,2kg --> 30.1 99,6kg --> 6.1. 98,6kg --> 13.2. 97,7kg --> 20.2. 96,5 kg. --> tänään 27.2. 95,8 kg.

Viisi viikkoa ja -7,4 kg. Ihan jees.

Helmikuu alkaa oleen lopuillaan, mutta meikäläisellä dietti jatkuu ainakin vielä maaliskuun. Alle ysikymppiin olisi tarkoitus pudotella. Se on ollut tavoitteena jo useampana vuonna, mutta joskohan sitä tänä vuonna pääsisi ihan oikeasti "kesäkuntoon". Zemppiä edelleen kaikille kanssadiettailijoille!

Pakko kirjottaa tänne nyt kyllä omasta ongelmastani, jos joku vaikka osaisi auttaa.

Olen 20vnainen ja paino tällähetkellä 64,2kg ja pituus 161cm. Salilla olen käynyt neljä vuotta (paria taukoa lukuunottamatta) ja nyt vihdoinkin tämä oma dieettini on onnistunut ruokailujen suhteen ilman suuria "repsahduksia" eli olen löytänyt hyvän perusruokavalion mitä jaksan noudattaa, ja päivittäin tulee hiilaria semmonen 100g protskua 100-140g ja rasvaa 30-60g. Kuitenkin tässä kohta kahdessa kuu paino ei ole tippunut kun vähän alle kolme kiloa. monta viikkoa on nyt mennyt että paino junnaa samassa eikä muutu suuntaan eikä toiseeen.

Kalorivaje on ollut päivistä riippuen -300-700kcl, yleensä se -500kcl. Ruuat olen laskenut omasta mielestäni tarkasti ja laittanut kalorilaskuriin. Salia tulee viikossa 3-5krt ja aerobista vaihdellen 2-4krt viikko. Nyt ajattelin rueta ottamaan aamulenkit tyhjään vatsaan jos se vaikka laittaisi painon tippumaan.. Tavoite olisi saada paino sinne 55-57kg hujakoille niinkuin se oli joskus kaksi vuotta sitten (abivuosi ei tehnyt hyvää kropalle;D).

Osaako kukaan sanoa miksi paino ei tipu? Parissa viikossa se tippu sen 3kg mutta nyt jämähtänyt täysin! Alkaa usko loppumaan tässä hommassa.. Syönkö liian vähän vai liian paljon.. Oma peruskulutukseni ei ole paljoa ja siihen kun lisää salit ja lenkit niin kaloreita tulee päivässä syötyä yleensä se 1500-1600kcl että ollaan edes jonkinlaisella miinuksella.

ANY HELP HERE!!!???

Viime viikon alusta tän viikon alkuun -2,2kg. Voimatasot on pysyny samassa, hauistreeneissä jopa pystyny snadisti nostaan volyymia. Penkkitulos ainoa poikkeus, se on jonkunasteisessa syöksykierteessä.

Viime viikon alusta tän viikon alkuun -2,2kg. Voimatasot on pysyny samassa, hauistreeneissä jopa pystyny snadisti nostaan volyymia. Penkkitulos ainoa poikkeus, se on jonkunasteisessa syöksykierteessä.
Itse sama juttu. Muissa liikkeissä sarjapainot- ja toistot pysyneet ennallaan tai jopa hieman nousseet mutta penkissä toistojen määrä laskenut noin 30%.

punkero kävi tänään hakemassa vaa'an kotiin, aiemmin mitannut vaan salilla kerran viikossa, sillon paino ollut yleensä 78,5-79,5kg .

Tuossa äsken päivällisen jälkeen vaaka näytti 80,3 kg vaatteet päällä.

Tammikuun alusta asti dieettailtu ja painoa lähtenyt nyt yhteensä about 6kg. Exceliin olen laskenut kaikki kalorit sun muut ja pitänyt vajeen 500-700 kalorin kieppeillä. Tasaiseen tahtiin on paino tippunut ~0,5kg viikossa PAITSI NYT paino oli viikossa lisääntynyt 0,5kg. Salilla treenaan 4x viikossa, mutta aerobista en ole muuta harrastanut kuin koulumatkapyöräilyä. Otin viime viikolla testikäyttöön Mass Pump latausjuoman ja mietin, että voiko tuo lisäys olla nesteitä/lihasta vai mistä kiikastaa? Kaloreista en viitsisi enää alkaa ottaa pois. Pitää varmaan alkaa lisäämään tuota aerobista.

Itse ainakin uskoisin et olis nestettä :rolleyes:

Mulla itsellä on ollu plussa viikkoa kaks 8 viikkoon ja kummankin plussan jälkeen on sitten tippunut reilusti. Oikeesti olen nyt huomannut, kun olen viikon mennyt nukkumaan ajoissa et kroppakin tykkää paljon enemmän. Vaikka ei sitä ihan täysiä ja yhtenäisiä unia saa, kun ipana herää kolmekkin kertaa yössä. Pitäs vissiin itelläkin lisätä lenkkiä tai jotain tähän hommaan niin josko lähtis nopeempaa paino tippumaan.

Eilen kyllä herkuttelin, kun kehittelin hieman maapähkinä-vaahtokarkkeja :D Parempia nuo on makeannälkään kuin oikeet karkit. 100g/ prot.15g, rasv.16g, hiil.11g...ei oo kyllä protskujauhetta noissa...pitäs vielä jotenkin kehitellä vaan reseptiikkaa :D

Vähän sama homma kuin sulla brenkku, tai omassa tapauksessasi latausjuoma kuulostaa mahdolliselta nesteenlisääjältä kyllä. Ja periaatteessa se neste voi silloin olla myös lihakseen kertynyttä, jolloin se luetaan lihakseksi.

Nyt jämähti meikäläisenkin paino. Viime viikon alkupuolen paino oli tasan 56, mutta sen alle ei ole päästy ja tänä aamunakin oli 56,2 eli vähän enemmänkin (eilinen rankahko sali saattaa tietysti varastoida nestettä). Motivaatio on tähän mennessä nyt eniten koetuksella, kun kalorilaskurikin väittää viikkovajeen olevan noin 4000 kcal luokkaa mutta paino on ihan ennallaan. Toivottavasti vaikka vyötärö olis sentään tässä kaventunut, se selviää huomisella kuukauden päätösmittauksella.

Onkos muita maaliskuulle jatkajia? Pitää huomenna pykätä vastaava ketju aiheelle :D

Tammikuun alusta asti dieettailtu ja painoa lähtenyt nyt yhteensä about 6kg. Exceliin olen laskenut kaikki kalorit sun muut ja pitänyt vajeen 500-700 kalorin kieppeillä. Tasaiseen tahtiin on paino tippunut ~0,5kg viikossa PAITSI NYT paino oli viikossa lisääntynyt 0,5kg. Salilla treenaan 4x viikossa, mutta aerobista en ole muuta harrastanut kuin koulumatkapyöräilyä. Otin viime viikolla testikäyttöön Mass Pump latausjuoman ja mietin, että voiko tuo lisäys olla nesteitä/lihasta vai mistä kiikastaa? Kaloreista en viitsisi enää alkaa ottaa pois. Pitää varmaan alkaa lisäämään tuota aerobista.

joo, toi mass pump sisältää kreatiinia mikä tuppaa tota nestettä keräämään, itellä krea keränny nestetty joskus lähes 5 kiloa joten nou hätä :) .

oma hölmö kysymys muille aamupainon mittaamisen suhteen , otatteko montakin lukemaa ja laskette siitä keskiarvon vai kuinka , tuo vaaka minkä eilen hain tuntuu näyttävän 200-300g gäppejä joten ajattelin että kolmen punnituksen keskiarvo on tarkempi kuin yhden punnituksen.

Mie ainakin meinaan jatkaa siettailua niin pitkään kuin vain tää projekti vaatii :D Et mukana ainakin minä!

Itse yritän etsiä mahdollisimman tasaisen kohdan lattiasta, koska siitä ainakin tulee mun puntariin heitot. Esim mun vanhempien luona painoa saattaa tulla hiukan puntaria siirtämällä 2kg lisää :D

Meitsi ainakin jatkaa maaliskuulle myös, vielä on matkaa kesäkuntoon.

Ja mitä tuohon vaa'an heittoihin tulee, niin en mä montaa kertaa aamussa punnitse. Kun joka aamu tulee kuitenkin käytyä vaa'alla ja otettua lukema ylös, niin viikkokeskiarvoa seuraamalla näkee kyllä, että tuleeko se paino alas vai ei. Mut toi mitä haiidiah sanoi pitää kyllä ihan paikkansa; mulla on vaaka prikulleen samassa paikassa joka aamu, että lattiapinna epätasaisuudet ei pääse vaikuttamaan lukemaan ;-)

Suositut

Back
Ylös Bottom