Kevään 2012 dieettaus, vertaisketju

Mitä mieltä olette saako pelkällä salitreenilla pudotettua painoa? Menossa polvi leikkaukseen niin ei kestä juoksemista yms..
Maaliskuussa olisi tarkoitus aloittaa, mutta aerooppinen ei onnistu, niin onko mitään järkeä?

Todellakin saa. Lihas pysyy vieläpä paremmin ilman aerobista. Vähemmän joutuu kylläkin syömään, kun kulutusta ei saa lisättyä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä olette saako pelkällä salitreenilla pudotettua painoa? Menossa polvi leikkaukseen niin ei kestä juoksemista yms..
Maaliskuussa olisi tarkoitus aloittaa, mutta aerooppinen ei onnistu, niin onko mitään järkeä?

Kuten beginner jo sanoin niin aerobinen ei ole mitenkään pakollista.

Siltä kantilta kannataa miettiä vielä, että miten pääset leikkauksen jälkeen tekemään yhtään mitään. Itse olin polvileikkauksessa viime syyskuussa ja heti sen jälkeen meni kolmisen viikkoa tekemään yhtään mitään edes salille. Kepeillä kun kulkee eikä jalan päälle pysty varaamaan, niin ei siinä pumppailla edes yläkroppaa. Prioriteetti siinä kohtaa kuitenkin on polven kuntoon saaminen eikä mikään muu. Tuon jakson jälkeen pääsi yläkroppaa tekemään jonkin verran, mutta edelleenkin kaikki ne liikkeet missä on yhtään painoa jalalla oli pois laskuista. Tein lähinnä dippiä ja leuanvetoa :) Eikä se polven kuntoutuminenkaan ole parasta mahdollista jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Kaikki tämä toki riippuu siitä, että millainen leikkaus on kyseessä.

Itse ajoitin dietin aloituksen vuoden vaihteen paikkeille, koska silloin leikkauksesta oli mennyt jo 3½kk ja jalkojakin pystyi taas jonkin verran treenaamaan.

Terve kaikille. Nyt lähdin ensimmäsitä kertaa motivoituneena diettailemaan ja dietti alkoi tammikuun 2. päivä eli tänään 7 viikkoa diettailua takana. Lähtökohdista sen verran, että salitreenamista takana jonkun aikaakin mutta aika kausiluontoisesti on menty. Treenaan 6 kertaa viikossa ja kroppa läpi 2 viikossa. Jokaista lihasryhmää treenaan viikoittain lyhkäsillä ja pitkillä toistomäärillä. Paino dietin alussa oli 98.4 ja tänään oli 91.2 eli 7.2 kiloa pudonnut.

Aluksi kävin päivittäin lätkimässä kiekkoa ulkojäillä suht kevyesti aerobisena treeninä. Nyt otin 1h aamukävelylenkin mukaan treeniin ja jätin kiekkoilun pois, jotta iltapäivällä olisi paremmin aikaa muihin juttuihin. Ongelmana oli ennen kaikkea keskikropan alue, johon oli kertynyt monien vuosien synnit mukavaksi tynnyriksi. En ole mittaillut ympärysmittoja, mutta mukavasti on rasvaa lähtenyt mahan alueelta. Maha oli enemmänkin sellainen kova pallomaha, kuin pullataikina maha. Vielä pömpöttää vähän, mutta tarkoitus olisi saada kiinteä keskikroppa. Mukavaa on huomata, että jännityksessä saattaa jopa erottaa hivenen vatsalihaksia mahasta.

Kalorilaskurin mukaan arvioitu kalorikulutukseni olisi 3500 paikkeil liikunnan kanssa. Päivittäin syön samat safkat ja niistä kertyy noin 2200 kaloria. Makrot P47/HH30/R23 %. Olen koettanut lueskella paljon kalorivajeesta ja suurin osa tuntuisi olevan sitä mieltä, että vajeeni on aivan liian suuri. En tiedä mikä mättää, mutta tuntuu siltä, että paino ei tule alaspäin ilman yli 1000 kalori vajetta. Minulla ei ole tälläkään vajeella mikään hirveä nälkä päivän aikana ja energiaa riittää hyvin koko ajan. Treenit ovat joka päivä kovia ja jaksan tehdä ne aina hyvin. En usko, että lihaskato on hirveän suuri tällä vajeella, koska nostelen tällä hetkellä joka liikkeessä isompia rautoja, kuin koskaan elämässäni. Sarjapainotkin ovat kasvaneet tasaisella vauhdilla joka liikkeessä. Kehitystä mm. Penkki 130->140, Kyykky 3*8 80->105 (tosi heikot jalat, ja niitä olen pyrkinyt treenaamaan kovaa kehityksen toivossa) leuanveto max 14 leukaa -> nyt menee varmaan liki 20. Mavea en tee alaselkä ei tykkää.

Kalorivajeesta sen verran, että jos en lätkinyt kiekkoa, niin aamupainossa ei tapahtunut mitää muutoksia, saattoi pahimmillaan nousta hivenen. Ja kiekon pelailulla tarkoitan vaan lätkimistä ja neppailua matalalla sykkeellä noin 1-2h. Kun kävin jäällä, niin paino tuli 100-200 g alas lähes joka aamu. Haluaisinkin kuulla mielipiteitä siitä, miksi minä tarvitsen reilun 1000 kalorin vajeen painonpudotukseen? Ja miksi tälläkin vajeella pysyn energisenä ja treeni kulkee ja kehitystä tapahtuu? Prodea tulee 255 g päivässä eli noin 2,8g per painokilo. Syön ruokani 6 kertaa päivässä ja hiilarit vähenevät päivän mittaan. Aamulla eniten, illalla pelkkää protskua. Kahvia juon 3-4 kuppia päivässä ja lisäravinteina protskun ja palkkarin lisäksi käytän omega-3, vihreä teetä ja burnereita sekä multivitamiinipillereitä. Ja pituus 183, ikä 25.

Tällä viikolla tippu paino hyvin 500g/6 päivää, jolloin paino oli 79,5, sit se tipahti yhdessä päivässä 79,0 mistä eilen 80,2 ja tänään aamulla oli 80,4, mut oletan et noi johtu jotenkin vaan parin päivän syömisistä. Muuten viikko tahdilla viimeisen kahden viikon keskiarvot on tippunut 1kg per viikko, mikä on vähän enemmän kuin toivoin, mut kattoo miten tää ens viikko ny menee.

Täällä on yksi laihduttaja lisää :D

Ensimmäinen dieetti menossa, aloitin 30.1.
16. päivä paino oli matalimmillaan, 78,1kg, eli -4kg/2,5vko. Sitten aloin treenaamaan salillakin kunnolla ja paino onkin nyt vain noussut. Noh, eiköhän se vähän liikuntaa lisäämällä ja ruokavaliota tiukentamalla lähde taas laskuun :D

Terve kaikille. Nyt lähdin ensimmäsitä kertaa motivoituneena diettailemaan ja dietti alkoi tammikuun 2. päivä eli tänään 7 viikkoa diettailua takana. Lähtökohdista sen verran, että salitreenamista takana jonkun aikaakin mutta aika kausiluontoisesti on menty. Treenaan 6 kertaa viikossa ja kroppa läpi 2 viikossa. Jokaista lihasryhmää treenaan viikoittain lyhkäsillä ja pitkillä toistomäärillä. Paino dietin alussa oli 98.4 ja tänään oli 91.2 eli 7.2 kiloa pudonnut.

....

Kalorivajeesta sen verran, että jos en lätkinyt kiekkoa, niin aamupainossa ei tapahtunut mitää muutoksia, saattoi pahimmillaan nousta hivenen. Ja kiekon pelailulla tarkoitan vaan lätkimistä ja neppailua matalalla sykkeellä noin 1-2h. Kun kävin jäällä, niin paino tuli 100-200 g alas lähes joka aamu. Haluaisinkin kuulla mielipiteitä siitä, miksi minä tarvitsen reilun 1000 kalorin vajeen painonpudotukseen? Ja miksi tälläkin vajeella pysyn energisenä ja treeni kulkee ja kehitystä tapahtuu? Prodea tulee 255 g päivässä eli noin 2,8g per painokilo. Syön ruokani 6 kertaa päivässä ja hiilarit vähenevät päivän mittaan. Aamulla eniten, illalla pelkkää protskua. Kahvia juon 3-4 kuppia päivässä ja lisäravinteina protskun ja palkkarin lisäksi käytän omega-3, vihreä teetä ja burnereita sekä multivitamiinipillereitä. Ja pituus 183, ikä 25.

Eli sulla on paino pudonnut noin kilon viikossa dietin alusta alkaen, eikö? Mun mielestä toi on ihan ok tahti, kun kyseessä ei ole ammattibodari ja pudotettavaa on reilusti. Oma tahti on ollut nyt: aamupaino 23.1. 103,2kg --> 30.1 99,6kg --> 6.1. 98,6kg --> 13.2. 97,7kg --> 20.2. 96,5 kg. Eli neljän viion saldo on 6,7 kg, mitä en pidä itselleni vielä liian nopeana tahtina, kun ottaa huomioon tuon ekan viikon reilumman pudotuksen nesteiden lähtemisen myötä. Olen 174 cm lyhyt, eli pudotetettavaa on reilusti.

Noin 1000 kalorin päivävajeella painonpitääkin pudota noin kilon viikossa, mikä ei siis MINUN MIELESTÄNI ole liian nopea tahti, silloin kun:
a) painoa on pudotettavana reilusti ja
b) kyseessä ei ole mikään ammattibodari.
Eli voisi ajatella, että kalorinkulutuksesi on arvioitu suunnilleen kohdilleen, mutta toisaalta tuo mitä kerrot aerobisen/lätkän vaikutuksesta pudotukseen voisi viitata siihen, että kulutus on arvoitu himpun verran yläkanttiin, jos pudotus on vaatinut pienen lisäliikunnan toteutuakseen. Itselläkin ns. "laskennallisenkalorivajeen" pitää olla noin 1000 kcalorin luokkaa ennnekuin paino lähtee putoamaan.

Edelleenkin oma mielipiteeni on se, että liian paljon pelätään sitä lihojen lähtemistä isommilla miinuksilla. Oman näkemyksen ja kaveripiiristä saatujen havaintojen perusteella perusharrastajalla käy vieläpä usein niin, että kun ruvetaan dietille niin samalla tehostetaan sitä treenaamistakin, jolloin se lihaskato on harrastajalla aika pientä, näin siis mutuilen. Samoin mun mielestä on vain luonnollista, että painokin putoaa ehkä nopemmin kuin on arvioitu, koska kulutus kasvaa lissäntyneen treenin myötä.

Jos haluat / sitten kun pitää alkaa säätämään, niin kaloreita ja makroja voisi ruveta viilaamaan esim. niin, että kohdistat treenipäivinä hiilareita enemmän treenin ympärille (ennen ja erityisesti jälkeen). Viestistäsi ei käy ilmi, että mihin aikaan treenaat,mutta tuskin kuitenkaan heti aamusta, jolloin nyt kerrot nauttivasi paljon hiilaria. Samoin kerrot syöväsi joka päivä samat safkat; näitäkin voisi jaottaa niin, että olisit väli-/lepopäivinä vähän enemmän miinuksilla ja treenipäivinä söisit sit vähän lähemmäs kulutusta.

summa summarum vois sulle SamiM kuitenkin olla se, että tee niinkuin hyvältä tuntuu ja mikä itselle toimii. Jossain vaiheessa se painon putoaminenkin väistämättä hidastuu ja joudut varmaan säätään kaloreita/makroja, mutta niin kauan kuin tuo systeemi toimii niin jatka ihmeessä sillä.

Aluksi kävin päivittäin lätkimässä kiekkoa ulkojäillä suht kevyesti aerobisena treeninä. Nyt otin 1h aamukävelylenkin mukaan treeniin ja jätin kiekkoilun pois, jotta iltapäivällä olisi paremmin aikaa muihin juttuihin. Ongelmana oli ennen kaikkea keskikropan alue, johon oli kertynyt monien vuosien synnit mukavaksi tynnyriksi. En ole mittaillut ympärysmittoja, mutta mukavasti on rasvaa lähtenyt mahan alueelta. Maha oli enemmänkin sellainen kova pallomaha, kuin pullataikina maha. Vielä pömpöttää vähän, mutta tarkoitus olisi saada kiinteä keskikroppa. Mukavaa on huomata, että jännityksessä saattaa jopa erottaa hivenen vatsalihaksia mahasta.

Kalorilaskurin mukaan arvioitu kalorikulutukseni olisi 3500 paikkeil liikunnan kanssa. Päivittäin syön samat safkat ja niistä kertyy noin 2200 kaloria. Makrot P47/HH30/R23 %. Olen koettanut lueskella paljon kalorivajeesta ja suurin osa tuntuisi olevan sitä mieltä, että vajeeni on aivan liian suuri. En tiedä mikä mättää, mutta tuntuu siltä, että paino ei tule alaspäin ilman yli 1000 kalori vajetta. Minulla ei ole tälläkään vajeella mikään hirveä nälkä päivän aikana ja energiaa riittää hyvin koko ajan. Treenit ovat joka päivä kovia ja jaksan tehdä ne aina hyvin. En usko, että lihaskato on hirveän suuri tällä vajeella, koska nostelen tällä hetkellä joka liikkeessä isompia rautoja, kuin koskaan elämässäni. Sarjapainotkin ovat kasvaneet tasaisella vauhdilla joka liikkeessä. Kehitystä mm. Penkki 130->140, Kyykky 3*8 80->105 (tosi heikot jalat, ja niitä olen pyrkinyt treenaamaan kovaa kehityksen toivossa) leuanveto max 14 leukaa -> nyt menee varmaan liki 20. Mavea en tee alaselkä ei tykkää.

Tämähän on melkein kuin lukisi omasta dieetin etenemisestä. Diettailen täsmälleen samoilla 2200 kalorilla ja aloitin samana päivänä 2.1, rasvan prosentuaalinen osuus ruokavaliossa on minulla hieman suurempi. Alussa kalorit oli tosin hieman suuremmat. Lähtöpaino oli 99,5kg ja tänä aamuna 93,7kg. Itselläni kyllä välillä nälkä kurnii, jos samana päivänä on aamulenkki ja salitreeni, mutta muuten jaksan hyvin ja treenipainot ovat koko ajan nousseet. Varsinaisia tankkauspäiviä tai "mässypäiviä" en pidä, mutta lauantaisin on poikkeus, jolloin syön yhdellä aterialla mahan aivan täyteen aasialaisesta buffetista riisivoittoisesti ja siihen päälle vielä pari Arnoldin donitsia, loppupäiväksi palaan taas tutuille dieettisafkoille. Jonkinlaista buustia tuon täytyy aineenvaihduntaan laittaa, koska loppupäivän hikoilen runsaasti, myös ruokahimot tyydyttyvät mukavasti. Mahasta on lähtenyt ympärysmittaa 7cm ja hauiksesta ei yhtään.

Jahas, täälläkin onneksi paino tippui jumituksen jälkeen -0,8kg. Tasan 6kg on nyt lähteny 7 viikossa ja plussaviikkoja on ollu 2. Mulla on ollu tavoitteena se et olis se -1kg/viikkoon, mutta ihan siinä tahdissa ei oo pysyny tää homma. Vielä olis jäljellä 9 viikkoa ennen reissua, jolloin ajattelin laittaa vaatekaapin uuteen uskoon. Ehkä tässä pitäs kiristää tahtia! Onneks tänään pääsee uuden ohjelman kimppuun. Haluaa lihasta :D

Pakko tulla tänne ketjuun purkamaan tunteita. Nyt (viimeisintä) dieettiä kestänyt 5 viikkoa. Välissä oli 5 kuukauden bulkkikausia ja sitä ennen puolen vuoden dieettaus. Bulkkikausi oli pakko vetää väliin, ettei pää hajonnut jatkuvaan miinuskaloreilla oloon.

Painoa vedetty alas nyt yhteensä 12 kiloa, ja nyt alkaa maistumaan niin puulle tää touhu. Sen sanon, että enää koskaan en päästä rasvoja tonne liki 20 hujakoille. No ei voi mitään. Noin 4 kiloa olisi vielä matkaa tavoitteeseen ja silloin pitäisi olla rantakunto saavutettu (< 10 r%). Pari kuukautta tossa vielä suurinpiirtein menee, jos pysyy ruokavaliossa. Voimille tää vaan ottaa. Treenistä ei taas tule mitään. Etenkin jalkapäivinä tuntuu, ettei energiatasot riitä ohjelman läpiviemiseen. Muutenkin (kuten juuri nyt) ajatukset keskittyy vaan siihen, koska saa seuraavaksi laittaa jotain suuhun.

Tsemppiä kaikille omiin projekteihin!

Kun joskus pääsisi itse tuonne lähemmäs kympin rasvoja no koko ajan lähestyy tietty mutta vielä on matkaa miinustella. Sen on huomannut, että rasvakertymä on eri paikoissa kuin nuorempana eli jalat tiukat mutta ohuet vielä ;) sekä kädetkin aikas kohtuu kunnossa no vatsa tietty se pahin ongelma kohta joka rumentaa koko ropan :)

Varoituksen sana kaikille kesäkiristelijöille!

Oma dietti alkoi lukemista 104kg ja kahtena ensimmäisenä viikkona lähti kaksi kiloa vaivatta. Tämän jälkeen iski armoton vatsatauti ja kuume, joka verotti painoa neljässä päivässä kolme kiloa. Tällä hetkellä näytän auton alle jääneeltä oravalta ja pikkuhiljaa imen sisään menettämiäni nesteitä ja ravintoaineita. Huomenna saatan uskaltaa salille hakemaan kadonneita lihaksiani lyhyen bulkin avulla.

Eli peskää käsiänne, syökää glutamiinia ja pitäkää itsenne terveinä. Sairastuminen ja dietti eivät sovi yhteen.

Jipii!

Kolmen viikon tulos 58,4 -> 56,0 eli -2,4 kg / -4,1 % :rock:

Ekalla viikolla lähti nestettä tai muuta enemmän, kaksi seuraavaa viikkoa ollut -0,6 kg/viikko ja olen viikon verran aikataulusta edellä. Jatkossa pudotustahdiksi olen laskenut 0,4 kg/viikko, joten tämähän alkaa näyttää hyvältä. Mutta on tässä vielä tulossa seuraavakin kuu dieettiä, että vielä ehtii pettää :D

jussi666: itse olen syönyt protskua keskimäärin näemmä 115g / pv eli noin 2g/painokilo tai 2,8g/rasvaton painokilo, kummalla laskeekaan. Energiamäärästä protskua on ollut noin 35 %.

Kofeiinin sanotaan auttavan rasvanpolttoa ja lisäksi lukemieni tutkimusten mukaan se lisää verenkierrossa? olevien, energiakäyttöön suoraan kelpaavien rasvahappojen määrää -> ymmärrykseni mukaan ennen esim. aerobista liikuntaa kofeiini voisi tehostaa sen vaikutuksia. Muista en sitten tiedä, taitavat monet markkinakikkoja olla.

Morjens! Millaisilla proteiinimäärillä menette dieetilla? Entä onko oikeasti tehokkaita tuotteita rasvanpolttoon?

Protskua tulee 2g/painokilo. En tiedä mitkä tuotteet on oikeasti tehokkaita, mutta itsellä menee vihreätee kapseleita, CLA:ta, kofeiinia sekä cayennepippuria ruokaan mahdollisimman paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom