Ketoosidieetti

Harmaahyljehän on riistaeläin. Niin kauan kuin kannat ovat elinvoimaisia ei asiassa ole mitään eettistä ongelmaa.

En nyt siis puhu kuuttien päiden murskaamisesta.

Laitan tännekin kyssärin kun aihe sivuaa ketodieetiä elikkä:

Olen tällä hetkellä keto-dieetillä ja tarkoituksena olisi pudottaa painoa 120kg->90Kg.
Kysyisin mielipiteitä ruokien makroista ja kaloreista eli kommentteja pyyyyyydän kauniisti

Eli tällä hetkellä ketolla ja makrot suunnilleen seuraavat (painoa siis 120kg):
Hiilarit 30g/6%, Protskut 200g/40% ja rasvat 120g/54%=2000kcal

Tavoitepaino 90 kg ja silloin VHH-ruokavaliolla:
Hiilarit 120g/20%, protskut 225g/41 ja rasvat 90g/37%=2190kcal

Miltä näyttää noin suunnilleen?

Laitan tännekin kyssärin kun aihe sivuaa ketodieetiä elikkä:

Olen tällä hetkellä keto-dieetillä ja tarkoituksena olisi pudottaa painoa 120kg->90Kg.
Kysyisin mielipiteitä ruokien makroista ja kaloreista eli kommentteja pyyyyyydän kauniisti

Eli tällä hetkellä ketolla ja makrot suunnilleen seuraavat (painoa siis 120kg):
Hiilarit 30g/6%, Protskut 200g/40% ja rasvat 120g/54%=2000kcal

Miltä näyttää noin suunnilleen?
Liian vähän kaloreita noin isolle miehelle. Kalorivaje kannattaisi olla noin 500 kcal vuorokaudessa. Nyt sulla on ihan älytön vaje.

OK, mitä lisäisit/poistaisit?
Proteiinia pois ja lisää rasvaa. Itse kattoisin, että saan noin 1,3-1,5 grammaa proteiinia / rasvaton painokilo vuorokaudessa. Näkisin sen olevan sulla (miestä näkemättä) noin 125-140 gramman luokkaa vuorokaudessa. Tuokin on laskettu rasvattomalla 85-95 kilon painolla kerrottuna 1,5:llä, joten voi olla ylikanttiin. Sitten loput rasvasta niin, että kalorivaje on se 500 kcal.

Edit: 65-70% kokonaisenergiasta saisi tulla rasvasta.

Kermajuustoa ja manteleita koneeseen niin ei lopu rasva. :)

Vähän ehkä OT mutta onko täällä joku kokeillut Atkinsin dieetiä eli induktiovaiheessa hiilarit alle 20g 14vrk sen jälkeen nostetaan 5g per viikko sopivalle tasolle että laihtuminen jatkuu ja sen jälkeen etsitään hiilaritaso jossa paino pysyy samana (ylläpitotaso)???

Eli sen "vanhan" ohjeen proteiinia 2g per rasvaton painokilo voi unohtaa ainakin ketolla???
Unohtaa ja unohtaa. Mun mielestä 2g on aika paljon. Melkoisen kovaa punttia saa tehdä, jos tarvii 2 g per rasvaton painokilo. Nyt on kyse lihasten ylläpidosta eikä niinkään lihaskasvusta, kun miinuskaloreilla kuitenkin ollaan. Eipä meillä nuo lihakset juurikaan miinuskaloreilla kasva.

Rasva on proteiinia tärkeämpää ketolla, joten sen takia ainakin itse olen valmis vähän tinkimään proteiinista.

Tosta Hulkin pikaohjeesta ymmärsin että ei ole pakko välttämättä pitää hiilareiden mättöpäiviä vaan voi lisätä niitä väliaikaisesti ennen treeniä, ymmärsinkö oikein???

Ymmärsit. TKD:llä toimitaan juuri noin. Idea on se, että otetaan hiilaria jotta on treenitehoja. Hiilarit palaa sitten siinä treenin aikana ja/tai treenin jälkeisen palautumisen aikana ja ketoosi pysyy päällä koko ajan.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Jos hiilarit pitää pitää "nollissa" ja proteiinia saa syödä alle 200g päivässä, niin mistä ihmeestä saa rasvoja niin paljon että kalorit tulee täyteen? Joka annokseen öljyä? Hyi helvetti!

Jos hiilarit pitää pitää "nollissa" ja proteiinia saa syödä alle 200g päivässä, niin mistä ihmeestä saa rasvoja niin paljon että kalorit tulee täyteen? Joka annokseen öljyä? Hyi helvetti!
no öö Lihasta? no öö kananmunista? no öö pähkinöistä? no öö raa-asta öljystä eihä sitä tarvii ruokaan sotkee cm'oon

Lisätään tohon nyt vielä kermajuusto ja meetvursti noin äkkiseltään. Avokadossa on paljon rasvaa ja myös paljon kuitua, erittäin hyvää ketoruokaa.

Rasvojen saanti ei todellakaan pitäisi olla ongelma.

Laitan tähän nyt vielä yhden päivän ruokailut niin näette mitä minä teen. Tämä nyt ei todellakaan ole mikään Jumalan tosi tai ainoa tapa, mutta toimii minulla. Yhden päivän ruokailut, vähän turhankin vähän kuituja kyseisenä päivänä ja läheskään kaikkea juotua vettä en ole lisännyt listaan. Vähintään 2,5 litraa menee päivässä. Kahvikermat olen merkannut kaikki keskelle päivää, kun en jaksanut pilkkua osiin.

Kyseisen päivän ravintoarvot oli seuraavat:
Proteiini: 180 grammaa, 721 kcal, 1,9 g/kg, 29% kokonaisenergiasta
Hiilarit: 26 grammaa, 102 kcal, 0,3 g/kg, 4% kokonaisenergiasta
Rasvat: 185 grammaa, 1666 kcal, 1,9 g/kg, 67% kokonaisenergiasta
Kuituja: 11 grammaa (liian vähän)
Kalorivaje -417 kcal

Liitteet

• ruokailut.webp
    ruokailut.webp
    142,6 KB · Katsottu: 830
Kiitos esimerkkiruokailusta JOAT, näyttää vähän suuntaa!!

Minkäkokoinen olet jos saa kysyä (ja minkä kokoinen olet rasvattomana)?

Oletko laskenut arviokulutuksesi (vajeen) perustuen tuohon kalorilaskurin sivustoon?

Sitten vielä yksi kyssäri->itsellä näläntunne on vähentynyt aivan sairaasti ketolla->onko pakko mättää sitä safkaa naamariin vaikkei tekisi mielikään jotta säästyy "säästöliekiltä/kitupoltolta"?

Elikkä että kalorivaje pysyisi kohtuullisena 500kcal-1000kcal jotta laihtumistahti olisi se 0,5kg-1kg viikossa?

Mitä alkoholia voi juoda ketolla (käsittääkseni Carlsberg ja Koff LITE sisältävät vähän hiilareita) samoin kuin punaviini???

Kiitos esimerkkiruokailusta JOAT, näyttää vähän suuntaa!!

Minkäkokoinen olet jos saa kysyä (ja minkä kokoinen olet rasvattomana)?

Oletko laskenut arviokulutuksesi (vajeen) perustuen tuohon kalorilaskurin sivustoon?

Sitten vielä yksi kyssäri->itsellä näläntunne on vähentynyt aivan sairaasti ketolla->onko pakko mättää sitä safkaa naamariin vaikkei tekisi mielikään jotta säästyy "säästöliekiltä/kitupoltolta"?

Elikkä että kalorivaje pysyisi kohtuullisena 500kcal-1000kcal jotta laihtumistahti olisi se 0,5kg-1kg viikossa?

Mitä alkoholia voi juoda ketolla (käsittääkseni Carlsberg ja Koff LITE sisältävät vähän hiilareita) samoin kuin punaviini???
Mä oon 188 cm ja noin 95-100 kiloa. Tällä hetkellä noin 96 kg. Rasvat on arviolta jossain 15% tietämillä. Olen laskenut kalorikulutuksen kalorilaskurin avulla ja aerobisten kalorit katson sykemittarista. Syötän tehdyn liikunnan, keston ja keskisykkeen -> saan oikean kulutuksen mielestäni tosi tarkasti. Ainakin mulla toi kalorilaskurin laskema kalorinkulutus pitää ihan hyvin paikkansa. Paino putoo hyvin lähellä teoreettista pudotusta.

Kyllä kannattaa syödä niin, että kalorivaje on 500-1000 kcal. Itsellä ei ole nälkä, mutta en saa itseäni myöskään ähkyksi ketosafkoilla, jos kaloreista pidetään kiinni.

ÄLÄ JUO ALKOHOLIA ketoosin aikana. Ketoosi tulee katkaista, jos juot alkoholia. Ketoosin aikana alkoholin nauttiminen voi olla hengenvaarallista.

Jos Ei kehossa hiilareita niin keitto humahtaa aika mukavasti kalloon.
Itse lauantaina biletän ja nyt ketoosissa, niin ajattelin että riittääköhän ku lauantaina syö hiilareita silleen "normaalin" verran ja illalla juo sit bissee viinaa? Vai tulisiko jo Pe tankata!

vaikka en olekkaan ketolla niin kiinnostaisi tietää että miksi?

Verensokeri laskee, koska alkoholi blokkaa täysin glukoneogeneesin. Seurauksena on verensokerin lasku ja kun aivot eivät saa polttoainetta ollaankin sitten aika vaarallisilla vesillä. Alkoholia voi toki ottaa, mutta mielellään hieman sellaista, missä on hiilaria mukana tai ihan ronskisti tankata hiilaria vaikkapa aamusta, jos meinaa kunnon kännit vetää.

Karppausfoorumilla tosin joskus on heitetty ihan uskomatonta soopaa, että krapulat vähenee ja kirkasta viinaa vaan... ei kannata kaikkia hurahtaneita uskoa.

Ei siis kannata mennä koittaan kirkkaan viinan ottamista isolla kädellä. Oon sen virheen pari kertaa menny tekemään ja voin kertoa, että sanomista tulee :piispa:... reissut ovat päätyneet kylppärin lattialle ja onneks on aina joku ollu runnomas mehua kurkusta alas.

Asidoosikin on riskinä, mutta se vaatii jo aika monta tähteä huonoon asentoon (ryyppyputki, ruoattomuus, adrenaliinia, B-vitamiinin puute jne.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom