Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liian vähän kaloreita noin isolle miehelle. Kalorivaje kannattaisi olla noin 500 kcal vuorokaudessa. Nyt sulla on ihan älytön vaje.Laitan tännekin kyssärin kun aihe sivuaa ketodieetiä elikkä:
Olen tällä hetkellä keto-dieetillä ja tarkoituksena olisi pudottaa painoa 120kg->90Kg.
Kysyisin mielipiteitä ruokien makroista ja kaloreista eli kommentteja pyyyyyydän kauniisti
Eli tällä hetkellä ketolla ja makrot suunnilleen seuraavat (painoa siis 120kg):
Hiilarit 30g/6%, Protskut 200g/40% ja rasvat 120g/54%=2000kcal
Miltä näyttää noin suunnilleen?
Proteiinia pois ja lisää rasvaa. Itse kattoisin, että saan noin 1,3-1,5 grammaa proteiinia / rasvaton painokilo vuorokaudessa. Näkisin sen olevan sulla (miestä näkemättä) noin 125-140 gramman luokkaa vuorokaudessa. Tuokin on laskettu rasvattomalla 85-95 kilon painolla kerrottuna 1,5:llä, joten voi olla ylikanttiin. Sitten loput rasvasta niin, että kalorivaje on se 500 kcal.OK, mitä lisäisit/poistaisit?
Unohtaa ja unohtaa. Mun mielestä 2g on aika paljon. Melkoisen kovaa punttia saa tehdä, jos tarvii 2 g per rasvaton painokilo. Nyt on kyse lihasten ylläpidosta eikä niinkään lihaskasvusta, kun miinuskaloreilla kuitenkin ollaan. Eipä meillä nuo lihakset juurikaan miinuskaloreilla kasva.Eli sen "vanhan" ohjeen proteiinia 2g per rasvaton painokilo voi unohtaa ainakin ketolla???
no öö Lihasta? no öö kananmunista? no öö pähkinöistä? no öö raa-asta öljystä eihä sitä tarvii ruokaan sotkee cm'oonJos hiilarit pitää pitää "nollissa" ja proteiinia saa syödä alle 200g päivässä, niin mistä ihmeestä saa rasvoja niin paljon että kalorit tulee täyteen? Joka annokseen öljyä? Hyi helvetti!
Mä oon 188 cm ja noin 95-100 kiloa. Tällä hetkellä noin 96 kg. Rasvat on arviolta jossain 15% tietämillä. Olen laskenut kalorikulutuksen kalorilaskurin avulla ja aerobisten kalorit katson sykemittarista. Syötän tehdyn liikunnan, keston ja keskisykkeen -> saan oikean kulutuksen mielestäni tosi tarkasti. Ainakin mulla toi kalorilaskurin laskema kalorinkulutus pitää ihan hyvin paikkansa. Paino putoo hyvin lähellä teoreettista pudotusta.Kiitos esimerkkiruokailusta JOAT, näyttää vähän suuntaa!!
Minkäkokoinen olet jos saa kysyä (ja minkä kokoinen olet rasvattomana)?
Oletko laskenut arviokulutuksesi (vajeen) perustuen tuohon kalorilaskurin sivustoon?
Sitten vielä yksi kyssäri->itsellä näläntunne on vähentynyt aivan sairaasti ketolla->onko pakko mättää sitä safkaa naamariin vaikkei tekisi mielikään jotta säästyy "säästöliekiltä/kitupoltolta"?
Elikkä että kalorivaje pysyisi kohtuullisena 500kcal-1000kcal jotta laihtumistahti olisi se 0,5kg-1kg viikossa?
Mitä alkoholia voi juoda ketolla (käsittääkseni Carlsberg ja Koff LITE sisältävät vähän hiilareita) samoin kuin punaviini???
Ketoosi tulee katkaista, jos juot alkoholia. Ketoosin aikana alkoholin nauttiminen voi olla hengenvaarallista.
vaikka en olekkaan ketolla niin kiinnostaisi tietää että miksi?