Ketoosidieetti

6000kcal :rock:

Kova naama oot. Ehkä siks mun kannattiki vaihtaa toi CKD TKD:iin, koska en jaksanut syödä kokonaista pizzaa viikonloppuna ja mun 40 kg kevyempi sisko söi sellaisen...ei ihan mee noi tankkaukset hyvin kun mahalaukku on noin vastaanottavainen...:jahas:

Heheeh no helpostihan tollanen tulee, ilman pizzaakin. Kunnolla vaan maltoa palariin ja protskupatukkaa naamaan heti To-illan treenien jälkeen, ja Pe-iltana voikin sit jo alkaa rauhoittelemaan tahtia.

Ei, ei mulla ihan noi määrät aina täyty. Katotaan nyt taas ensi To-Pe että miten tankkaillaan, ja suoritetaanko jotain supertankkauksia ollenkaan. Pitää taas sosialisoida illallisella sekä Tiistaina että Perjantaina. Siirtyy varmaan ensi viikkoon tää dieetin uusinta-aloitus.

Onko joku huomannu tolla TKD:lla jotain parannusta treenitehoihin? Tuntuu meinaan joka treeni menevän vain huonommin ja jotain pitäisi kehitellä. Ei oikein innosta ajatus pitsan syönnistä aina viikonloppuisin.

Onko joku huomannu tolla TKD:lla jotain parannusta treenitehoihin? Tuntuu meinaan joka treeni menevän vain huonommin ja jotain pitäisi kehitellä. Ei oikein innosta ajatus pitsan syönnistä aina viikonloppuisin.

Itellä meni, mutta pääasiassa kestävyyspuolelta. Lyhennä treenejä ja/tai treenaa useammin. Itellä auttoi 20-30 min. treenit, eikä tullu heikkenemisiä, mitä tuli pidemmissä. Toki en kyllä katsonut oliko totaalinen ketoosi päällä, mutta aika vähillä hiilareilla mentiin. Ja alkuviikosta pystyi ottamaan kovempiakin satseja ja yleensä ke-pe olikin lepoa tai kevyitä päiviä.

Noniin ketoosi lähtenyt kunnolla käyntiin ja täytyy sanoa että olo on todella hyvä! sellainen rento ja raikas. Nälkäkään ei pahemmin vaivaa kunhan ei mieti hiilareita :D

Onko joku huomannu tolla TKD:lla jotain parannusta treenitehoihin?
Minä kokeilin eilen sellaista temppua että otan aamulla noin 40 min ennen treeniä nopeasti imeytyvää hiilihydraattivalmistetta. Eli en varsinaisesti tankannut, vaan otin vaan 'ryypyn' ennen lähtöä. En ollut ihan varma auttoiko se. Jotenkin tuntui jaksavan paremmin, mutta en ollut ihan satavarma, kun toisaaltahan hiilarit pistävät stopin rasvanpoltolle joten kun ne loppuvat treenien aikana, voi tulla jämähdys kun ketoosi ei lähdekään ihan heti uudelleen käyntiin...

Harrastan sekä raskaita liikkeitä (puntit ja painoliiveily, tavoitteena massan kasvattaminen) että pitkäaikaisempaa tahkoamista (uinti, tavoitteena kunnon kohottaminen ja rasvanpoltto) vuoron perään. MuTuni sanoo ettei tahkoamista varten kannata tankata (sillä se estää rasvanpolton), vaan ainoastaan punttien nostelua varten antamaan lisätehoa.

Tämä oli tietenkin vain MuTuilua ja voikin olla ettei noinkaan kannata toimia. Ämpärillinen urheiluhiilaria kuitenkin löytyy ajalta ennen ketoilua, joten onko hyviä neuvoja miten sitä kannattaisi käyttää? Voi tietty mennä vähän hankalaksi kun en jaksa tarkemmin laskea kaloreita vieläkään...

6000kcal :rock:

Kova naama oot. Ehkä siks mun kannattiki vaihtaa toi CKD TKD:iin, koska en jaksanut syödä kokonaista pizzaa viikonloppuna ja mun 40 kg kevyempi sisko söi sellaisen...ei ihan mee noi tankkaukset hyvin kun mahalaukku on noin vastaanottavainen...:jahas:

Sama vika rahikaisella. On sitten vatsalaukku pienentynyt puoleen entisestä... Vkonlopun tankkailu kävi ihan työstä. Eikä lopputulos ollut ihan sitä, mitä odotin. Aamupaino tänään vain kaksi kiloa enemmän kuin perjantaina, vaikka sunnuntaina aloin tankkaamaan myös kreatiinia. Paino nousi juuri sen verran, kuin kiskoin hiilareitakin, mutta mihin se hiilarin sitoma neste oikein jäi? :curs:

Vyötärönympärys PIENENI sentillä ja nestettä hävisi ihon alta. Tankkauksen aikana join kyllä niin paljon että mahassa hölskyi. Odottelin 3-4 kilon painonnousua... Ehkä en vaan osaa? :(

Toivottavasti salilla saisi edes jonkinlaisen pumpin... Muuten täytyy vaihtaa harrastus joogaan.

BTW, lauantaina söin malton, pastan ja myslin lisäksi karkkia ja jäätelöäkin, joten oli hieman karu fiilis kaataa kananmunat paistinpannulle tänä aamuna. :D

Ketoilevat tutut jenkeissä kiskovat niasiinia (B3-vitamiini), jotkut jopa 500 tai 1000 mg vuorokaudessa. Tiedän että se nostaa HDL ("hyvää") -kolesterolia ja laskee VLDL-kolesterolia (se erityisen paha) isoina annoksina, mutta muu osa Wikipedian jutusta vaikuttaa vähän arveluttavalta: estää rasvanpolton, nostaa verensokeria, on toksinen maksalle suurina annoksina, ja aiheuttaa vartiksi kihelmöintiä ja punoitusta vähän kuin beeta-alaniini. Silti sanovat että toimii ketolla hyvin. Ja on naurettavan halpaa.

Kellään täällä mitään sanottavaa aiheeseen? Käsitinköhän jotain väärin tuosta jutusta?

Minä kokeilin eilen sellaista temppua että otan aamulla noin 40 min ennen treeniä nopeasti imeytyvää hiilihydraattivalmistetta. Eli en varsinaisesti tankannut, vaan otin vaan 'ryypyn' ennen lähtöä. En ollut ihan varma auttoiko se. Jotenkin tuntui jaksavan paremmin, mutta en ollut ihan satavarma, kun toisaaltahan hiilarit pistävät stopin rasvanpoltolle joten kun ne loppuvat treenien aikana, voi tulla jämähdys kun ketoosi ei lähdekään ihan heti uudelleen käyntiin...

Harrastan sekä raskaita liikkeitä (puntit ja painoliiveily, tavoitteena massan kasvattaminen) että pitkäaikaisempaa tahkoamista (uinti, tavoitteena kunnon kohottaminen ja rasvanpoltto) vuoron perään. MuTuni sanoo ettei tahkoamista varten kannata tankata (sillä se estää rasvanpolton), vaan ainoastaan punttien nostelua varten antamaan lisätehoa.

Tämä oli tietenkin vain MuTuilua ja voikin olla ettei noinkaan kannata toimia. Ämpärillinen urheiluhiilaria kuitenkin löytyy ajalta ennen ketoilua, joten onko hyviä neuvoja miten sitä kannattaisi käyttää? Voi tietty mennä vähän hankalaksi kun en jaksa tarkemmin laskea kaloreita vieläkään...

Ok, kiitos vastauksista.

Itse siis ihan punttia varten tuota ajattelin, kun tuntuu aina kolmanteen toistoon hyytyvän totaalisesti sarjat. Ei siis niinkään jaksamisesta ole kiinni, hyvin voisi vaikka kahden tunnin treenejä tehdä. Eli vaikka kyykyssä ekassa työsarjassa pari ekaa toistoa tulee helposti ja tuntuu että saa sen vitosen ainakin tehtyä, niin kolmas toisto onkin yhtäkkiä aivan pirun raskas ja neljättä turha edes kokeilla. Sama juttu kaikissa "isoissa" liikkeissä.

Mahtaako TKD olla edes ratkaisu tähän?

Toimii mulla ainakin huomattavasti paremmin, suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

Hyppään keskusteluun sekaan pää edellä ja oma napa mielessä.. :D eli kysymyksiä. Mä lopetin ton ketokokeilun (jälleen), kun a) menkat menee sekaisin ja b) nälkä rupes vaivaa tosi oudosti.

Toi kuukautiskierto-ongelma on ollut joka ikisellä ketokokeilulla ja se on todella ärsyttävää. Menkat 2 kertaa kuussa, ei kiitos. Antaa olla, jos on näin vaikeeta.

Mut ihan uus juttu oli toi nälkä, joka rupes hiipimään salakavalasti siinä iltapäivän tunteina, vaikka lounas oli syöty klo 11 aikoihin. Eikä se ollut mikään pieni vatsankurniminen, vaan ekana sen huomas pinnan kiristymisenä (mitä mulla ei tapahdu KOSKAAN!) ja sit iski hirvee nälkä. Mikähän näihin mahtais olla selityksenä? Kiinnostais. :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Toi kuukautiskierto-ongelma on ollut joka ikisellä ketokokeilulla ja se on todella ärsyttävää. Menkat 2 kertaa kuussa, ei kiitos. Antaa olla, jos on näin vaikeeta.

Mut ihan uus juttu oli toi nälkä, joka rupes hiipimään salakavalasti siinä iltapäivän tunteina, vaikka lounas oli syöty klo 11 aikoihin. Eikä se ollut mikään pieni vatsankurniminen, vaan ekana sen huomas pinnan kiristymisenä (mitä mulla ei tapahdu KOSKAAN!) ja sit iski hirvee nälkä. Mikähän näihin mahtais olla selityksenä? Kiinnostais. :)

No just joo! Mä jo ihmettelinkin kun menkat alkoi taas lauantaina vaikka justhan ne oli tasan 2 vk sitten! Ai ett ketoilu vois olla syynä...? Hmm...Voisko se johtuu rasvan syönnistä jota ei muuten normi ravinnolla tuu syötyä ihan niin hirveesti?

Mua on helpottanut kreikkalaisen jugurtin syöminen yleensä ilman mitään makuaineita.
Löysin Lidlistä sellaisen ämpärin jossa on kreikkalaista jugurttia, aiemmin olin ostanut tosta S-kaupasta turkkilaista. Jos on ollut makeanhimo nälän yhteydessä, olen laittanut 2 dl jugurttia ja puoli tl Fun Lightia.
Jos tekee mieli suolasta, laitan puoli tl hienoa merisuolaa niin silloin se muistuttaa sitä Turkissa juotavaa Ayrania.
Toki se vaikuttaa sit loppupäivän safkoihin siten että kasviksia tai muita hillarilähteitä ei sit enää sinä vrk syödä.
Kokeile sitä jugurttikikkaa, jos vaikka sullakin nälkä sit helpottaa.

En tiedä, onko tämä oikea threadi ja saako tänne postata fotoa, mutta kai tämä topicin alle osuu...

Ohessa siis viime viikonloppuisen tankkauksen tulos visuaalisessa muodossa. Vasemmanpuoleinen foto on otettu perjantaina ennen tyhjennystreeniä ja tankkauksen aloittamista. Oikeanpuoleinen foto puolestaan tänään tankkauksen jälkeen. Paino nousi siis melko maltillisesti (2 kg), mutta ihon alta hävisi nestettä ja lopulta lihaksiin ilmaantui melko kivasti painetta. Tosin sellainen olo jäi, että vielä enemmän täytyisi hiilareita vkonlopun aikana kiskoa...

Täytyy petrata viikon päästä, nyt seuraillaan, kuinka ketoosi saadaan uudestaan käyntiin. On tämä ketoilu mielenkiintoista kikkailua. :D

Liitteet

• tankkaus2.webp
    tankkaus2.webp
    81,2 KB · Katsottu: 1 199
Hoh, todella mielenkiintoista. Mitäs sä söit, ja etenkin, mitä lisäravinteita kreatiinin lisäksi?

Hyppään keskusteluun sekaan pää edellä ja oma napa mielessä.. :D eli kysymyksiä. Mä lopetin ton ketokokeilun (jälleen), kun a) menkat menee sekaisin ja b) nälkä rupes vaivaa tosi oudosti.

Liian vähän rasvaa ruokavaliossa? Ootko laskenut makrot kunnolla?

En tiedä, onko tämä oikea threadi ja saako tänne postata fotoa, mutta kai tämä topicin alle osuu...

Ohessa siis viime viikonloppuisen tankkauksen tulos visuaalisessa muodossa. Vasemmanpuoleinen foto on otettu perjantaina ennen tyhjennystreeniä ja tankkauksen aloittamista. Oikeanpuoleinen foto puolestaan tänään tankkauksen jälkeen. Paino nousi siis melko maltillisesti (2 kg), mutta ihon alta hävisi nestettä ja lopulta lihaksiin ilmaantui melko kivasti painetta. Tosin sellainen olo jäi, että vielä enemmän täytyisi hiilareita vkonlopun aikana kiskoa...

Täytyy petrata viikon päästä, nyt seuraillaan, kuinka ketoosi saadaan uudestaan käyntiin. On tämä ketoilu mielenkiintoista kikkailua. :D

Kyl tos mun mielestä näkee, et on menny oikeesee paikkaa nesteet. Pitää melki iteki koittaa ens viikolla ottaa vastaavat fotot, tehdä joku sikatankkaus vaikka tkd tyylillä meenkin. Pitäis vaa maltoo hommailla jostai...tai sit syödä kilo perunoita.:rolleyes:

Hoh, todella mielenkiintoista. Mitäs sä söit, ja etenkin, mitä lisäravinteita kreatiinin lisäksi?

Ennen tyhjennystreeniä söin yhden banaanin, ja tunnin päästä painelin salille. Aloitin tankkauksen maltolla. 100 grammaa maltoa ja ripaus heraa heti tyhjennystreenin päälle. Sitten sama setti uudestaan kahden tunnin päästä ja yöllä sama homma kahteen kertaan. Aamulla sitten vasta leipää (täysjyväpaahtoleipää), lounaaksi pastaa, iltapäivällä perunamuusia, välipalana mysliä jne... Jälkkäreinä meni jopa karkkia ja jätskiä.

Sunnuntaina aloin sitten ottaa myös kreatiinia, kun tuntui ettei kroppa ota vastaan nestettä toivotussa tahdissa. Söin hiilareita sunnuntaille iltapäivään asti ja iltapala oli sitten jo ketoruokavalion mukainen. Eli vähän pitkäksi meni mässäily, mutta jostain syystä tankkaus tuntui silti jäävän "vajaaksi". Olisiko syynä se, että takana oli kahden viikon tiukka ketojakso?

Kreatiinin lisäksi en ottanut mitään muita lisäravinteita. Jätin tarkoituksella vihreä tee- uutteen ja CLA:n pois tankkauksen ajaksi.

No just joo! Mä jo ihmettelinkin kun menkat alkoi taas lauantaina vaikka justhan ne oli tasan 2 vk sitten! Ai ett ketoilu vois olla syynä...? Hmm...Voisko se johtuu rasvan syönnistä jota ei muuten normi ravinnolla tuu syötyä ihan niin hirveesti?

Aika outoa, mulla taas kroppa toimii just parhaiten ketolla. Normaalisti ei ole menkkoja oikeastaan ikinä (ehkä n. 4kk välein), mutta nyt kun ketoilen taas, ne on jotakuinkin säännölliset. Tai ainakin luulen niin, ihan varmaksi en osaa sanoa.

Löysin Lidlistä sellaisen ämpärin jossa on kreikkalaista jugurttia, aiemmin olin ostanut tosta S-kaupasta turkkilaista. Jos on ollut makeanhimo nälän yhteydessä, olen laittanut 2 dl jugurttia ja puoli tl Fun Lightia.

Vitsi toi kreikkalainen on muuten hyvää, melkein parempaa kuin bulgarialainen.

Mua on helpottanut kreikkalaisen jugurtin syöminen yleensä ilman mitään makuaineita.
Tää on muuten hyvää kamaa. Tai mun tapauksessa turkkilainen, vähemmän hapanta makuuni (ja on muuten halvempaakin). Olen syönyt turkkilaista ämpärijugurttia jo jonkin aikaa, mutta vasta hiljattain älysin sekoittaa siihen heraa. Kun syön kulhollisen heralla terästettyä turkkilaista vaikka mustikoiden kera rankan treenin päätteeksi, tunnun palautuvan huomattavasti paremmin kuin ennen, kun kulautin pelkkää heraa (ja vähän kalaöljyä ja esmes glutamiinia ja/tai arginiinia).

Jugurtissa on kyllä laktoosia ( = hiilaria), mutta se ei nosta insuliinitasoja erityisen rajusti. Tuntuu siltä että ne nousevat juuri sopivasti palautumiseen, mutta ketoosiin pääsee kohtuullisessa ajassa takaisin sillä jugurtissa on reilusti rasvaakin. Ehkä ketoilu onnistuu tälleen syklisesti. Välipäivinä puhtaasti ketolla, ja treenipäivinä tykitetään jugurttia. Ainakin fiilisten mukaan on tuntunut toimivalta. Massakausikin voisi onnistua tällä, sillä jugurtti sulaa helposti joten plussakaloreille pääsee ilman safkan hampaat irvessä kiskomista.

Toki se vaikuttaa sit loppupäivän safkoihin siten että kasviksia tai muita hillarilähteitä ei sit enää sinä vrk syödä.
En usko että vihanneksilla on paljoa merkitystä tässä, niissä on tuskin lainkaan tärkkelystä tai sokereita.

Kahden viikon ketoilun jälkeen päätin tänään aloittaa hiilaritankkauksen. Aamulla herätessä söin yhden banaanin, 30 grammaa heraa ja join pienen pullon colaa sekä pari kuppia kahvia. Tunnin kuluttua sitten salille tekemään tyhjennystreeniä. Tässä vaiheessa huomasin että eilen ostamani maltopussi olikin dextroosia, puusilmien puusilmä:D Onneksi lähikaupasta löytyi Malto 6:n joten ei mennyt heti alkuunsa suunnitelmat myttyyn.

Salilla tein kolme kierrosta 20 toiston sarjoja pitäen liikkeiden välillä minuutin tauon ja kierrosten välillä noin viiden minuutin huilin. Täytyy kyllä sanoa että koville otti vaikka painot olivat paikoin jopa alle 50 prossaa maksimista muuten ei 20 toistoa olisi tullut millään. Pidemmän aikaa kun on treenannut Bill Starin single factoryn mukaisella 5x5 systeemillä niin alkaa kummasti hapottaa pidemmät sarjat ja tietenkin tämä ketoosi on osasyyllinen että ei meinaa jaksaa painaa pitkiä sarjoja. Eli kolmen kierroksen jälkeen olin aivan puhki ja lähdin kotia. Treenin perään huitasin 25 grammaa heraa ja 80 grammaa maltoa ja kohta onkin aika napata toinen samanlainen. Sitten kiinteän ruuan pariin... pastaa, perunaa, jogurttia irtokarkkeja... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom