Moi, täällä olisi yksi, joka kiinnostunut ketodietistä ja olenkin siitä lukenut viimeisen viikon aikana. Päätin sitten ostaa kahdelta eri henkilöltä ketodietti ohjelmat, jotka ovat enemmän tai vähemmän somessa esillä. Ostin ne kahdesta paikasta nähdäkseni, miten he ovat toteuttaneet sen ja samalla saisin vähän viittoja tälle tielle ja ei ne ollut kun pari kymmiä kappale.
Sitkun katsoin molempia ohjelmia,niiden ruokia ja makrotaulukoita, niin niissä oli aika lailla 50/50 protskut ja rasvat ja vain vähän hiilari eli mun mielestä ei ketoosi, vaan vain vähän hiilari dietti. Meneekö kroppa ketoosin tollasilla ohjelmilla tai kuinka paljon vaikeampaa se on vr. oikea ketoosi vai voiko noita kutsua edes siksi (molemmat mainosti niitä Ketoosi diettinä kuitenkin)? Olen kuitenkin saanut käsityksen että jakauma olisi hyvä olla jotain 75%, 20% ja 5%.
Sen jälkeen lähdin hieman miettiään itse, mitä voisi syödä, jotta saisi tuon 75%, 20% ja 5% jakauksen toimimaan ja tuntu, että proteeiniä tulee kuitenkin enemmän kun rasvaa. Mietiskelyssä oli mukana juustoja, liha proteiinina, kasviksia(kurkku, tomatti ja paprika), kananmunia, pähkinää ja öljyä, mutta tuntui protsku kuitenkin olevan aika vahvoilla. Toki voin syödä pekoni ja juoda öljyä, mutta se tuskin on idea, joten miten te olette saaneet jakaumon kuntoon, kunnollisilla raaka-aineilla? Itse syön myös mielummin helppoa, simppeliä ja kunnon ruokaa vaikka useasti samaa päivässä/viikossa, koska ruoka on itselle vain polttoaine
Ja pakko vielä lopuksi myöntää, oon hieman nirso