Ketoosidieetti

Itseasiassa et sen takia.. enemminkin menet silloin kun vetelet sitä MCT-öljyä ja maapähkinävoita (ilman sokeria):)
Voit toki vedellä makaroonilaatikkoa ilman jauhelihaa tai hampurilaista ilman pihviä ei siinä mitään, mutta silloin ei suoranaisesti puhuta ketogeenisen ruokavalion aineksista:cool:

MCT-öljy ja maapähkinäöljy ei kuulu ketogeeniseen ruokavalioon? Sitäkö tässä tarkoitat? Tämähän meni mielenkiintoiseksi : )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi, täällä olisi yksi, joka kiinnostunut ketodietistä ja olenkin siitä lukenut viimeisen viikon aikana. Päätin sitten ostaa kahdelta eri henkilöltä ketodietti ohjelmat, jotka ovat enemmän tai vähemmän somessa esillä. Ostin ne kahdesta paikasta nähdäkseni, miten he ovat toteuttaneet sen ja samalla saisin vähän viittoja tälle tielle ja ei ne ollut kun pari kymmiä kappale.
Sitkun katsoin molempia ohjelmia,niiden ruokia ja makrotaulukoita, niin niissä oli aika lailla 50/50 protskut ja rasvat ja vain vähän hiilari eli mun mielestä ei ketoosi, vaan vain vähän hiilari dietti. Meneekö kroppa ketoosin tollasilla ohjelmilla tai kuinka paljon vaikeampaa se on vr. oikea ketoosi vai voiko noita kutsua edes siksi (molemmat mainosti niitä Ketoosi diettinä kuitenkin)? Olen kuitenkin saanut käsityksen että jakauma olisi hyvä olla jotain 75%, 20% ja 5%.

Sen jälkeen lähdin hieman miettiään itse, mitä voisi syödä, jotta saisi tuon 75%, 20% ja 5% jakauksen toimimaan ja tuntu, että proteeiniä tulee kuitenkin enemmän kun rasvaa. Mietiskelyssä oli mukana juustoja, liha proteiinina, kasviksia(kurkku, tomatti ja paprika), kananmunia, pähkinää ja öljyä, mutta tuntui protsku kuitenkin olevan aika vahvoilla. Toki voin syödä pekoni ja juoda öljyä, mutta se tuskin on idea, joten miten te olette saaneet jakaumon kuntoon, kunnollisilla raaka-aineilla? Itse syön myös mielummin helppoa, simppeliä ja kunnon ruokaa vaikka useasti samaa päivässä/viikossa, koska ruoka on itselle vain polttoaine :)
Ja pakko vielä lopuksi myöntää, oon hieman nirso

Viimeksi muokattu:
Moi, täällä olisi yksi, joka kiinnostunut ketodietistä ja olenkin siitä lukenut viimeisen viikon aikana. Päätin sitten ostaa kahdelta eri henkilöltä ketodietti ohjelmat, jotka ovat enemmän tai vähemmän somessa esillä. Ostin ne kahdesta paikasta nähdäkseni, miten he ovat toteuttaneet sen ja samalla saisin vähän viittoja tälle tielle ja ei ne ollut kun pari kymmiä kappale.
Sitkun katsoin molempia ohjelmia,niiden ruokia ja makrotaulukoita, niin niissä oli aika lailla 50/50 protskut ja rasvat ja vain vähän hiilari eli mun mielestä ei ketoosi, vaan vain vähän hiilari dietti. Meneekö kroppa ketoosin tollasilla ohjelmilla tai kuinka paljon vaikeampaa se on vr. oikea ketoosi vai voiko noita kutsua edes siksi (molemmat mainosti niitä Ketoosi diettinä kuitenkin)? Olen kuitenkin saanut käsityksen että jakauma olisi hyvä olla jotain 75%, 20% ja 5%.

Sen jälkeen lähdin hieman miettiään itse, mitä voisi syödä, jotta saisi tuon 75%, 20% ja 5% jakauksen toimimaan ja tuntu, että proteeiniä tulee kuitenkin enemmän kun rasvaa. Mietiskelyssä oli mukana juustoja, liha proteiinina, kasviksia(kurkku, tomatti ja paprika), kananmunia, pähkinää ja öljyä, mutta tuntui protsku kuitenkin olevan aika vahvoilla. Toki voin syödä pekoni ja juoda öljyä, mutta se tuskin on idea, joten miten te olette saaneet jakaumon kuntoon, kunnollisilla raaka-aineilla? Itse syön myös mielummin helppoa, simppeliä ja kunnon ruokaa vaikka useasti samaa päivässä/viikossa, koska ruoka on itselle vain polttoaine :)
Ja pakko vielä lopuksi myöntää, oon hieman nirso
Sama itsellä prot 160,rasv 160 ja hiilari 30=2200 kcal

Ota huomion,proteiini on 4kcal/g ja rasva 9kcal/g joten esim mulla tuossa on rasvojen osuus kcaloreista noin 65% ja proteiinien % osuus noin 29% vaikka ne on 50/50

Vähärasvainen ja ketoosi eivät oikein sovi samaan kontekstiin. Näitä bodisafkailijoita näkee aina silloin tällöin jotka alkavat vetää ketoa mutta käytännössä droppaavat sekä hiilarit että rasvat pois ruokavaliosta. Tai sitten ruokavalioon on ihan pakko ympätä "vähän vaan" jotain erittäin hiilaririkasta ruokaa, unohtamatta kunnon roskaruoka-cheat dayta vähintään 2 kertaa viikossa.

Sama itsellä prot 160,rasv 160 ja hiilari 30=2200 kcal

Ota huomion,proteiini on 4kcal/g ja rasva 9kcal/g joten esim mulla tuossa on rasvojen osuus kcaloreista noin 65% ja proteiinien % osuus noin 29% vaikka ne on 50/50
Noniin toi selittää aika hyvin, mutta kun laskin, niin tuntu olevan vieläkin olevan liikaa proteiini noissa ohjelmissa. Haluatko vähän avata, mitä sä syöt esimerkiksi, voit laittaa vaikka privaatillakin.

Ei..vaan että ennemminkin menet sinne ketoosiruokavalioon PÄIN tuolla mct öljyllä ja maapähkinävoilla KUIN pelkillä valkuaisilla.
Heitän viimeisen kommenttini tästä asiasta. Ilmeisesti viskimerkillä on luetun ymmärtämisessä pientä viilaamista. En ole missää vaiheessa sanonut meneväni pelkillä valkuaisilla aamiaisella. Kannattaa lukea viestit ennenkuin kommentoi. Loppu.

Heitän viimeisen kommenttini tästä asiasta. Ilmeisesti viskimerkillä on luetun ymmärtämisessä pientä viilaamista.

Heh, en ole VÄITTÄNYT että et muuta ottaisi..
totesin vain yleisesti, että suunta olisi oikeampi ketogeenisessä mennä rasvoilla ja proteiinilla kuin pelkällä proteiinilla valkuaisista. Vähän oli joo jonniinjoutava keskustelu :ROFLMAO:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tämän voisi heittää tänne:
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on yhdistynyt meta-analyysitasolla lisääntyneeseen tyypin 2 diabeteksen ja ennenaikaisuuden kuolleisuuden vaaraan, Noto ym. 2015, Namazi ym. 2017, mutta sydän- ja verisuonitautisairastuvuuden suhteen ei tietääkseni ole meta-analyysejä. Kuolleisuuden lisääntyminen vähähiilihydraattisen ruokavalion yhteydessä on yhteydessä runsaaseen eläinproteiinin (punaisen lihan ja prosessoidun lihan) ja maaeläimen eläinrasvan määrään (Seidelmann ym. 2018). Etenevien kohorttitutkimuksien tutkimusnäyttöä (eikä niistä yhteenvedettyjä meta-analyysejä) hyvin korkearasvaisesta ketogeenisesta ruokavaliosta ei ole olemassa.

Ravinnon merkitys terveyden edistämisessä: sydän- ja verisuonisairauksien ehkäisy – Laatikainen | Lihastohtori

Ja koska edit ei vieläkään toimi

Esimerkiksi vegaani- tai vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta ei ole toistaiseksi ainuttakaan kovien päätetapahtumien tutkimusta. Aina löytyy yksittäisiä tutkimuksia, jotka voivat erinäisistä syistä johtuen sojottaa eri suuntaan kuin suurin joukko tutkimuksia. Näitä ei pidä lukea kuin piru raamattua: laadukkaiden tutkimusten vuosikymmenten aikaan kertynyt massa ratkaisee sen, mikä on terveellistä. Tutkimuksia tulkittaessa on myös ymmärrettävä, että mitä alemman evidenssin tasolla liikutaan, sitä ristiriitaisemmaksi tutkimusnäyttö saattaa käydä.

Uus dokkari FAT katsottavissa ilmaiseksi tästä:

Oli ihan hyvä dokkari.
Vilkaisin trailerin ja ekana vierailijana oli tunnettu paskanpuhuja Gary Taubes.
Eli varmaan oli joo "hyvä dokkari" siinä mielessä, että väitteet meni yksiin low carb -uskomusten kanssa, mutta oikeilla kriteereillä todennäköisesti paska dokkari.

Kannattaa mieluummin katsoa Joe Roganin podcast, jossa Stephan Guyenet väitteli aiheesta Gary Taubesin kanssa. Todella nolo esitys Taubesilta.

Kuuntelin tuon jo keväällä kun se tuli, eikä Taubes mielestäni nolannut itseään mitenkään.
Joo, mutta sulla onkin tapana postailla tällaisia videoita.

Sori vaan, mutta kriittinen ajattelu ei taida olla sun vahvuuksias.

Mielenkiintoinen evoluutio lyhyen ajan sisällä btw. Vegaani-OMAD-äijän hehkutuksesta carnivore-hehkutukseen. Olisiko totuus mahdollisesti jossain siellä välimaastossa? Mikä näissä ääripäissä niin kiehtoo?

Joo, mutta sulla onkin tapana postailla tällaisia videoita.

Sori vaan, mutta kriittinen ajattelu ei taida olla sun vahvuuksias.

Mielenkiintoinen evoluutio lyhyen ajan sisällä btw. Vegaani-OMAD-äijän hehkutuksesta carnivore-hehkutukseen. Olisiko totuus mahdollisesti jossain siellä välimaastossa? Mikä näissä ääripäissä niin kiehtoo?

Lähdetään vaikka siitä aluks, että mitenkäs mä oon hehkutanut tuota äijää tai hänen ruokavalioa? Muistaakseni sanoit, että kukaan kova nostaja ei vedä if, niin linkkasin tuon videon ottamatta kantaan hänen syömisiinsä.

En oo myöskään ikinä fanittanut henkilökohtaisesti runsasta kasvisten syöntiä, mutta en myöskään väittänyt, että se ei voisi toimia joillakin. Tekeehän esim Clarence Kennedy älyttömiä tuloksia vegaanina, joten ei se mahdotonta ole. Väitän kuitenkin, että useimmille toimii paremmin kun syödään myös lihaa.

Huono yritys teikäläiseltä kaivaa vanha posti ja vääristellä sanomisiani.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom