Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuo proteiinin määrä nyt riippuu täysin paljonko arvioit rasvattoman kehonmassasi olevan. Sanoisin että alle 200 g / päivä kun pidät prodet niin ei mene kauhean överiksi. Jos tuntuu että tökkii niin pudota proteiineista hieman. Omalla kohdallani ainakin liiallinen proteiini on vaikeuttanut ketoosiin menoa ja olen ketoosilla päätynyt syömään proteiinia 160-180 g päivässä. Painoa oli tuolloin reippaat 90 kg rasvojen ollessa karvan alle 20 %.
Lyle McDonald antaa The ketogenic diet kirjassa ohjeen tohon eli jos treenaat niin leanbodymass (LBM) paunoissa *0,9 on proteiinin määrä. Mikäli et treenaa niin LBM (paunoissa) *0,8. Huomioitavaa kuitenkin tässä on se, että mikäli tuo lukema jää alle 150g niin otetaan ohjeeksi 150g proteiinia.

Mitä porukka sanoo tästä suhtkot uudesta tutkimuksesta, jossa verrattiin hyvin vähähiilihydraattista ruokavaliota korkeahiilihydraattiseen? Bloggaaja ja ravitsemustutkija Stephan Guyenet näppärästi ruotii tutkimuksen läpi http://wholehealthsource.blogspot.fi/2016/07/nusi-funded-study-serves-up_6.html. Tutkimuksessa siis huomattiin, että ketoosidieetti vähensi rasvan palamista ja lisäsi lihaksen palamista verrattuna korkeahiilihydraattiseen dieettiin. Nykyisen todistusaineiston valossa näyttää aika lailla siltä, että vhh-dieetit suurin toimintamekanismi on dieetistä aiheutuva spontaani kaloreiden vähentyminen, eikä esimerkiksi aineenvaihdunnan vilkastuminen tai makroravinnejakaumasta johtuva rasvanpolton vilkastuminen.

Samassa blogissa on käyty myös asiaan liittyvä toinen erittäin laadukas viime vuonna julkaistu tutkimus, jossa ruokavalion energiatasapainoa muutettiin joko vähentämällä hiilihydraatista tai rasvasta saatavaa energiamäärää. Tulos oli selvä: korkeahiilihydraattisempi ruokavalio poltti enemmän rasvaa. http://wholehealthsource.blogspot.fi/2015/08/a-new-human-trial-seriously-undermines.html

Mitä porukka sanoo tästä suhtkot uudesta tutkimuksesta, jossa verrattiin hyvin vähähiilihydraattista ruokavaliota korkeahiilihydraattiseen? Bloggaaja ja ravitsemustutkija Stephan Guyenet näppärästi ruotii tutkimuksen läpi http://wholehealthsource.blogspot.fi/2016/07/nusi-funded-study-serves-up_6.html. Tutkimuksessa siis huomattiin, että ketoosidieetti vähensi rasvan palamista ja lisäsi lihaksen palamista verrattuna korkeahiilihydraattiseen dieettiin. Nykyisen todistusaineiston valossa näyttää aika lailla siltä, että vhh-dieetit suurin toimintamekanismi on dieetistä aiheutuva spontaani kaloreiden vähentyminen, eikä esimerkiksi aineenvaihdunnan vilkastuminen tai makroravinnejakaumasta johtuva rasvanpolton vilkastuminen.

Samassa blogissa on käyty myös asiaan liittyvä toinen erittäin laadukas viime vuonna julkaistu tutkimus, jossa ruokavalion energiatasapainoa muutettiin joko vähentämällä hiilihydraatista tai rasvasta saatavaa energiamäärää. Tulos oli selvä: korkeahiilihydraattisempi ruokavalio poltti enemmän rasvaa. http://wholehealthsource.blogspot.fi/2015/08/a-new-human-trial-seriously-undermines.html

Tutkimukset on tutkimuksia. Samaan lopputulokseen on montakin eri tietä. Onhan toi myös siitä kiinni, että kenelle sopii mikäkin dietti. Toiset kokee miellyttävämmäksi ja tehokkaammaksi keton ja toiset sen hiilari version.
Lyle McDonald kirjoitti tosta sen verran, että siinä kohtaa kun se hiilaridietti supistuu vähähiilariseksi, olisi fiksumpi vaihtaa ketolle lihaksen säilymisen kannalta. Mikä se sitten on se oikea totuus tuossa niin sitä tuskin selviää kun nuo ovat niin yksilöllisiä juttuja. Ehkä se on vaan parempi, että kukin tavallaan. Kisoihin diettaamisessa se on sitte siitäkin kiinni, että kaikki eivät saavuta tarvittavaa kireyttä hiilaridietillä ja tarvitsevat sitä keto vaihetta sinne saadakseen kaiken rasvan pois.

Lyle McDonald kirjoitti tosta sen verran, että siinä kohtaa kun se hiilaridietti supistuu vähähiilariseksi, olisi fiksumpi vaihtaa ketolle lihaksen säilymisen kannalta.
Tässäpä se kupletin juoni juurikin on. Kun mennään vähäisillä hiilareilla muttei tarpeeksi vähäisillä niin ketoaineenvaihdunta ei ikinä käynnisty vaan keinutaan hiilarireiden ja kehon proteiinien välillä aivojen polttoaineena. Itse olen tutkimusten valossa sitä mieltä että joko mennään aivan perus hiilaridieetillä tai sitten ketolla, mutta jätetään typerät välimallit pois.
+ lisättäköön että ihan puhtaalla ketollakin tuloksia on hankala osoittaa tutkimuksessa jonka seurannan kesto ei riitä edes rasva-adaptoitumisen tapahtumiseen.

Tosiaan ketoosidiettiä käsittelevä tutkimus 4 viikon aikajaksolla on aika hv-kamaa.

Lähtökohtaisesti vähähiilarinen ja korkeahiilarinen molemmat toimii. Suurin jakaja sille kumpaa kannattaa käyttää on 1. aktiivisuustaso(urheilija/yms) 2. nykyinen rasvaprosentti.

Hei, olen ollut reilu kaksi viikkoa ollut keto dietillä ja pidin tankkauksen. Tankkausta edeltävinä päivinä Ketostix kusiluiskat näytti aivan punaista eli sitä korkeinta pitoisuutta. Nyt tankkauksen jälkeen (2-3pv) arvot pyörineet matalan ja kohtalaisen kohdalla. Meneekö homma oikein? Pidinkö tankkauksen liian aikaisten kun ainakaan vielä kusilätkät eivät aivan purppuranpunaista näytä vai pitääkö niiden edes? Anyways kunto mennyt hyvin eteenpäin ja jopa suonet tulleet pintaan(näitä ei siis koskaan ole näkynyt).

Hei, olen ollut reilu kaksi viikkoa ollut keto dietillä ja pidin tankkauksen. Tankkausta edeltävinä päivinä Ketostix kusiluiskat näytti aivan punaista eli sitä korkeinta pitoisuutta. Nyt tankkauksen jälkeen (2-3pv) arvot pyörineet matalan ja kohtalaisen kohdalla. Meneekö homma oikein? Pidinkö tankkauksen liian aikaisten kun ainakaan vielä kusilätkät eivät aivan purppuranpunaista näytä vai pitääkö niiden edes? Anyways kunto mennyt hyvin eteenpäin ja jopa suonet tulleet pintaan(näitä ei siis koskaan ole näkynyt).
No jos aivan kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan mennään niin n.4 viikkoa olisi hyvä olla tankkaamatta ja korostaa rasvojen määrää jotta kroppa "rasva-adaptoituisi".
Tässä kuitenkin aika paljon myös yksilöjen välillä eroa. Joka tapauksessa et ole palannut lähtöpisteeseen koska palaat kyllä nopeammin ketolle kuin alunperin dieetille lähtiessä.

En jaksa laiskuuttani nyt lukea koko ketjua läpi niin kysäsempä tässä suoraan, mistä tuotteista/ruoka-aineista varmistatte kuitujen saannin ketoosidieetillä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kokeilin joskus ketoosia viikon verran ja pakki aivan sekasin koko ajan. Siis ruokavalio piti olla paperilla kunnossa eli kanaa,kalaa,kananmunia,punaista lihaa ja kylkeen paljon kasviksia eli melkein kilo päivässä.. Vai oisko pitäny olla jotain pähkinöitä myös joukossa että vatta toimii normaalisti?

Olen nyt kuudetta päivää tuolla Markku Tikan ketoosioppaalla mennyt,kaikki on ookoo,mutta en nuku enää,viitenä yönä olen mennyt nukkumaan 01 aikaan ja herään klo 04-05 täysin pirteänä ilman kelloa,menen salille noin klo 8 eikä väsytä koko päivänä millään tavalla,treeneissä painot on nousseet mutta ainoa on että sarjat jämähtää kyllä siihen kasiin kuin seinään joten teenkin vain 4-6 toiston sarjoja,eikä mitään päänsärkyä,hengityksen mätänemistä tms ole ollut,itse asiassa en ole huomannut mitään eroa paitsi tuon vähä unisuuden ja pitkien sarjojen toivottomuuden..Onko muilla ollut samanlaista vähä unisuutta?
Hillarit 20-30g/vrk,proteiinit 175g ja rasvat 175g=kcal n. 2400/vrk,oma lähtöpaino oli 87kg,nyt on noin 86kg ja kävikin jo 85.4kg asti.

Ketoosidietiillä saa nopeasti sokeriarvot alas ja kun viettää loppuelämänsä VHH:lla niin diapetes ei pitäisi iskeä. Allekirjoittaneelle jojoilu sokeriarvojen kanssa (4-6) on v**tun raivostuttavaa, ei tarvi paljoakaan lisätä hiilareita kun sokerit jo nousee. Ja lisäksi mulla turpoo maha tosta pallean kohdalta, tai siis hieman palleasta alaspäin.

Olen nyt kuudetta päivää tuolla Markku Tikan ketoosioppaalla mennyt,kaikki on ookoo,mutta en nuku enää,viitenä yönä olen mennyt nukkumaan 01 aikaan ja herään klo 04-05 täysin pirteänä ilman kelloa,menen salille noin klo 8 eikä väsytä koko päivänä millään tavalla,treeneissä painot on nousseet mutta ainoa on että sarjat jämähtää kyllä siihen kasiin kuin seinään joten teenkin vain 4-6 toiston sarjoja,eikä mitään päänsärkyä,hengityksen mätänemistä tms ole ollut,itse asiassa en ole huomannut mitään eroa paitsi tuon vähä unisuuden ja pitkien sarjojen toivottomuuden..Onko muilla ollut samanlaista vähä unisuutta?
Hillarit 20-30g/vrk,proteiinit 175g ja rasvat 175g=kcal n. 2400/vrk,oma lähtöpaino oli 87kg,nyt on noin 86kg ja kävikin jo 85.4kg asti.
Tasan viikko takana ja tulos -1.3kg,olo on hyvä mutta taas eilen illala kauhea väsymys ja meninki nukkumaan klo 23,nukahdin iskusta ja heräsin klo 03 täysin pirteänä :D Hohhoijaa :D

Montako ateriaa teillä menee päivän aikana? Itsellä menee se 3 joskus neljä.. ei vaan ole nälkä. Ruokailuvälit venyy aika pitkiksi.. Yleensä aamupala, lounas, töiden jälkeen heraa ja salille, salin jälkeen päivällinen n. 19-20 aikoihin ja sen jälkeen ei saa enää syötyä. Jonain päivinä vaikea saada edes se 2000kcal syötyä.

Minkälaisia kokemuksia porukalla on vhh ruokavaliosta plussa kaloreilla? Tarkoitus ei siis ole laihtua. Hiilihydraatit aiheuttaa helposti turvotusta ja muita vatsavaivoja, joten sen takia kiinnostaisi koittaa. Käy varmaan aika kalliiksi pidemmän päälle kun ei saa halpoja kaloreita hiilareista...

Montako ateriaa teillä menee päivän aikana? Itsellä menee se 3 joskus neljä.. ei vaan ole nälkä. Ruokailuvälit venyy aika pitkiksi.. Yleensä aamupala, lounas, töiden jälkeen heraa ja salille, salin jälkeen päivällinen n. 19-20 aikoihin ja sen jälkeen ei saa enää syötyä. Jonain päivinä vaikea saada edes se 2000kcal syötyä.

Olen taas nyt hetken ketolla, kun toimi viimeksi niin hyvin. Nälkä ei tosiaan ole. Mulla kans aamupala, lounas, välipala ja päivällinen aikalailla riittää. Välillä lisäksi protskut treenin jälkeen. Kaloreita en ole ollenkaan laskenut. Rasvaa koittanut syödä reippaasti monesta eri lähteestä, ja proteiinia tulee varmasti tapeeksi :)

En ole koskaan "varmistanut" ketoosia, mutta aika varma olen siitä että se on käynnissä, kun poskissa maistuu koko ajan makealle. Kuin olisi hedelmäkarkki sulamassa kummassakin poskessa :D

Kuulostaa hyvinkin tutuilta oireilta, mutta enpä noista oikein haittapuoliakaan ole löytänyt. Kohta tässä on vuosi painettu syklisellä ketoosilla menemään ja hyvin on kulkenut, kun on tyytynyt tiputtamaan painoa keskimäärin kilon kuussa. Alussa toki lähti painoa vauhdikkaammin, mutta sen jälkeen on menty tasaisella sahausliikkeellä alaspäin.

Suositut

Back
Ylös Bottom