Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Paljonko on kehon rasvat tällä hetkellä arviolta? Proteiinin määrää varmasti kärsii pudottaa hieman, koska liiallinen proteiinin syönti varsinki ketoosin alkuvaiheessa vaikeuttaa ketoosiin menoa. Omasta kokemuksesta ketolla proteiinia kannattanee nauttia ainakin alkuvaiheessa 2 kertaa kehon rasvaton paino eli sinun tapauksessa jotain vajaa 200 g. Se ylimääräinen proteiini tuppaa nimittäin muuttumaan glukoosiksi elimistössä ja varastoituu samalla tavalla mitä hiilihydraatit. Toivottavasti mulla meni nyt termit oikein.

Ei hätää, ymmärsin kyllä!
Kyllä se sinne yli 20% menee, varmaan lähempänä 25%.. Mistä kohtaa kannattaisi ottaa proteiinia pois? Syön aamulla ja illalla yhteensä 6-8 kananmunaa, eli sieltä ainakin voisi varmaan ottaa muutaman pois?
Normaalisti olen syönyt naudan 10% jauhelihaa, mutta nyt ketoosilla ilmeisesti ei ole niin väliä syökö sitä vai tuota 17%? Tuosta saa vaan jonkin verran enemmän rasvaa.

On sillä sen verran väliä että vaikka ketoosi onkin kyseessä niin hyviä rasvoja kannattaa suosia niiden kovien rasvojen sijaan. Jauhelihan pitäisin 10 prosenttisena korkeintaan niin ruokavalioon saa helpommin lisättyä hyvää rasvaa tarpeen mukaan. Kanaa sinulla näyttäisi menevän melko reippaasti, mikä on erittäin proteiinivoittoinen ruoka-aine, ja lähtisin karsimaan niitä proteiineja sen osalta. Aika hyvä nyrkkisääntö on pitää se lihan kulutus päivässä 300-400 g paikkeilla. Ei se liha niin hyvää ole ja kallistakin vielä! Kokeiles niin että pudotat ne proteiinit jonnekin 180 g tuntumaan ja lisäät rasvaa sen verran että kalorit pysyy suunnilleen kuten ne nytkin on. Älä lähde kananmunista karsimaan vielä ainakaan! Nehän on aminohappokoostumukseltaan ja hintalaatu-suhteeltaan parasta evästä ketoosilla!

On sillä sen verran väliä että vaikka ketoosi onkin kyseessä niin hyviä rasvoja kannattaa suosia niiden kovien rasvojen sijaan. Jauhelihan pitäisin 10 prosenttisena korkeintaan niin ruokavalioon saa helpommin lisättyä hyvää rasvaa tarpeen mukaan. Kanaa sinulla näyttäisi menevän melko reippaasti, mikä on erittäin proteiinivoittoinen ruoka-aine, ja lähtisin karsimaan niitä proteiineja sen osalta. Aika hyvä nyrkkisääntö on pitää se lihan kulutus päivässä 300-400 g paikkeilla. Ei se liha niin hyvää ole ja kallistakin vielä! Kokeiles niin että pudotat ne proteiinit jonnekin 180 g tuntumaan ja lisäät rasvaa sen verran että kalorit pysyy suunnilleen kuten ne nytkin on. Älä lähde kananmunista karsimaan vielä ainakaan! Nehän on aminohappokoostumukseltaan ja hintalaatu-suhteeltaan parasta evästä ketoosilla!

Kiitos taas vastauksesta!
Voi sen kanan vaikka jättää kokonaan pois, en siitä niin paljon välitäkkään. Sen tilalla voi sitten vetää vaikka kokonaisen paketin naudan kymppiprossasta!
Tommosen listan sain nyt aikaseksi, tuota öljyn määrää on kyllä tosi vaikea arvioida, mutta menin nyt sen 13,5g/ruokalusikallinen kaavan mukaan.

upload_2016-1-28_22-29-32.png

Hei!

Osaisko joku kokeneempi pudottelija auttaa vähän.

Tarkoituksena tiputtaa ketoosilla n. 12kg tässä kevään mittaan ja tämä on toinen kerta kun olen ketoosilla.

Lähtöpaino oli n. 108kg ja pituutta on 186cm eli laardia löytyy. Olen nyt ollut kaksi ja puoli viikkoa eli aloitusvaiheessa vielä.

Olen syönyt n. 2300-2400 kcal / päivä. Hiilarit kolmenkympin tietämillä ja suhteella 40-10-50 mennyt. Ongelmana on nyt se, että painoni on jumittunut totaalisesti jo noin viikon verran.

Nesteiden kanssa lähti heti n. 3kg ensimmäisen kahden viikon aikana ja homma pysähtyi kun seinään. Rupesin miettimään, että olenkohan syönyt liian vähän, liikaa en usko syöväni.

Mitäköhän kannattaisi tehdä, olen kuullut että tankkauspäivä voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta vasta parin-kolmen viikon kohdalla tuo tuntuu tyhmältä idealta.
Esim pari vuotta sitten pidin ensimmäisen tankkauspäivän vasta 4-5 viikon kohdalla ja painoa oli silloin pudonnut jo reilu 6kg.

Kiitos jo etukäteen!

Skinnyfat, nyt näyttää paljon paremmalta. Kasviksia kärsii vielä lisätä, mutta enpä saarnaa niiden syönnistä kovin paljoa kun siinä asiassa pitäisi itsekin skarpata. Periaatteessa finelistä kannattaa aina ne kananmunatkin lisätä tuohon listaan ihan raakana tai keitettynä, koska silloin niiden ravintoarvot ovat varmasti oikein. Tuossa finelin paistetussa kananmunassa on ymmärtääkseni jo lisätty sen rasvan määrää paistamisen tuloksena. Yleensäkin kaikki raaka-aineet mitä finelistä laskee niin raakapainon mukaan saa kaikkein luotettavimman tuloksen.

JP: Dieetillä tulee viikkoja, jolloin paino ei putoa. Seuraa nyt vielä ainakin toinen viikko asiaa. Riippuen omista taustoista voi ketoosi dieetillä paino pysyä hyvinkin samoissa lukemissa, mutta kroppa kiristyä. Jos seuraavankaan viikon aikana ei ole muutosta havaittavissa puntarilla tai peilikuvassa niin kokeiles muuttaa ravinteiden suhteita samoille linjoille skinnyfatin kanssa. Tuo 10 % hiilaria on melko paljon varsinkin alkuketoosilla. Ja juo vettä paljon. Onhan se perseestä juosta ketoosilla jatkuvasti vessassa kun keho ei varastoi nestettä johtuen hiilihydraattien puutteesta, mutta se kannattaa. sanoisin että sinun kokoisella kannattaa juoda se 4-5 litraa päivässä.

Moro! Tarkoitus aloittaa ketoilu viikonloppuna ja mietin vähän millä kalorimäärällä lähtisin liikkeelle!? Mies ja painoa 96kg 3 krt sali viikossa ja joka päivä kävelyä 5km! Riittääkö noin 2300kcal vai onko liian vähän? Macrot ois P150g hh20g R180g.

Kiitos asiallisista vastauksista.

Olis perjantaina eka tankkaus ja tarvitsisin vähän vinkkejä toteutukseen. Periaate kai olis rasvat minimiin (20g esim), proteiinit joku 160g ja hiilaria ajattelin kiskasta 1kg edestä.

Mutta mistä lähteistä hiilarit? Onko 600g (kuivapaino) basmatiriisiä hyvä vai pitäiskö olla vähemmän riisiä ja enemmän nopeampaa hiilaria? Päivän ajattelin omistaa hiilariherkuille.

Liitteet

• 20160215_204553.jpg
    20160215_204553.jpg
    4,2 MB · Katsottu: 485
Tervehdys, aattelin nyt itsekkin ottaa ko. keinon kokeiluun kiristelyyn. makroista päätellen luulen olevani oikeilla jäljillä? Ketään fiksumpaa joka voisi vähä parantaa? Ja kyllä olen tottunut tylsään ja yksinkertaiseen ruokavalioon.

Liitteet

• argh.png
    argh.png
    100,8 KB · Katsottu: 698
Tervehdys, aattelin nyt itsekkin ottaa ko. keinon kokeiluun kiristelyyn. makroista päätellen luulen olevani oikeilla jäljillä? Ketään fiksumpaa joka voisi vähä parantaa? Ja kyllä olen tottunut tylsään ja yksinkertaiseen ruokavalioon.

Kasviksia kannattaa kyllä lisätä ja mahdollisesti jotain muutakin kuidun lähdettä. Sujuu ne aamuiset vessatoimituksetkin huomattavasti helpommin. Makrojen puolesta en osaa sanoa erityisemmin kun et maininnut painoasi ja arvioitua rasvaprosenttia. Jos sinulla kuitenkin on painoa alle 100 kiloa niin suosittelen vähentämään proteiinin saantia jonkin verran. Helpottaa ketoosiin pääsyäkin kun proteiinia ei syö liikaa, koska se ylijäämä tuppaa muuttumaan glukoosiksi elimistössä ja käyttäytyy hiilihydraattien lailla.

Aloittelin ketoosidieetin reilu viikko sitten ja alle 30 hh mennään. Yhteensä kaloreita tulee ~1600kcal päivässä (olen nainen). Salilla olen käynyt, enkä ole huomannut mitään suurta eroa normaaliin. Mutta eilen olin crossfitissä ja oli kyllä voimat aivan kadoksissa!

Eli kysymykseen: jos aikoo syödä hiilareita treenin ympärillä (ennen ja aikana), niin syödäänkö niitä myös tämän maagisen ensimmäisen 4-viikkoisjakson aikanakin? Vai vasta sen jälkeen? Ja kuinka paljon? Lasketaanko ne hiilarikalorit päivän kokonaiskaloreihin (eli sit syödään päivällä vähemmän)?

Kiitän tietäviä vastauksista ☺

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aloittelin ketoosidieetin reilu viikko sitten ja alle 30 hh mennään. Yhteensä kaloreita tulee ~1600kcal päivässä (olen nainen). Salilla olen käynyt, enkä ole huomannut mitään suurta eroa normaaliin. Mutta eilen olin crossfitissä ja oli kyllä voimat aivan kadoksissa!

Eli kysymykseen: jos aikoo syödä hiilareita treenin ympärillä (ennen ja aikana), niin syödäänkö niitä myös tämän maagisen ensimmäisen 4-viikkoisjakson aikanakin? Vai vasta sen jälkeen? Ja kuinka paljon? Lasketaanko ne hiilarikalorit päivän kokonaiskaloreihin (eli sit syödään päivällä vähemmän)?

Kiitän tietäviä vastauksista ☺

Ensimmäisen maagisen 4-viikkoisjakson aikana ei syödä hiilihydraatteja. Kohdennetulla ketoosidietillä hiilihydraatit ennen, aikana & jälkeen. Suosittelen pelkästään ennen / aikana, ellet ole treenamassa heti seuraavana päivänä samoja lihasryhmiä. Määrään ei ole absoluuttista totuutta, mutta jotain 30-50grammaa YHTEENSÄ treenä ennen / aikana ja nämä kalorit tulevat normaalin ketoosiruokavalion LISÄKSI.

Kannattaa lueskella edellisellä sivulla linkitetty artikkeli ketoosidietistä. Ja sieltä etenkin kohta "Kohdennettu ketoosidieetti".

Taas kyselen lisätietoa... Nyt on siis 5 ketoviikko meneillään. Ekat 4 viikkoa sujuivat hyvin, ei mitään ongelmia, väsytystä, tms. Mutta, mutta...

Paino putosi ensimmäisen viikon aikana 4 kg (nesteet) ja sen jälkeen koko 4 viikon aikana on lähtenyt 1 kg! No tiivistymistä on ehkä tapahtunut, mutta onhan tämä kovastikin hidasta

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että tällä viikolla on väsyttänyt tolkuttomasti, nälkä vaivaa ajoittain ja pää on ihan tyhjä. Tällä viikolla siis nostin hiilarit n. 50g/pvä, kalorit pysyneet samassa.

Viikon keskimääräinen kalorin saanti on 1640kcal ja mun mitat 170cm/68kg

Onko kaloreita liikaa? Täytyiskö hiilarit tiputtaa takaisin <30g/pvä?
Eikö tämä ketodieetti yksinkertaisesti sovi minulle? Huomenna ajattelin pitää hiilaritankkauspäivän.

Tulipa taas ymmärrettyä lisää asioita, oon näköjään tehnyt kaiken väärin. :D Tässä on jo yli kuukausi ketoilua takana, joskin oon viikonloppuisin yhden päivän verran poikennut ketoosista ettei mee liian ankaraksi :D Eli jos oikein ymmärsin niin tämä on ollut aika hyödytöntä eikä rasva-adaptoitumista ole päässyt tapahtumaan ja niin pois päin?

Ei sillä, olo on ollut loistava ja painonpudotustarvetta ei varsinaisesti edes ole, miehen vertaistukena tässä lähinnä oon karpannut. Ja jokapäiväisten vatsakipujen loppuminen on niin suuri plussa että laihtumisen puute ei ole haitannutkaan. Nesteiden lähtö kyllä herätti mielenkiintoa sen verran, että saatanpa tässä pari kiloa tiputtaakkin nyt jos tää homma lähtee pyörimään oikeasti oikein.

Taas kyselen lisätietoa... Nyt on siis 5 ketoviikko meneillään. Ekat 4 viikkoa sujuivat hyvin, ei mitään ongelmia, väsytystä, tms. Mutta, mutta...

Paino putosi ensimmäisen viikon aikana 4 kg (nesteet) ja sen jälkeen koko 4 viikon aikana on lähtenyt 1 kg! No tiivistymistä on ehkä tapahtunut, mutta onhan tämä kovastikin hidasta

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että tällä viikolla on väsyttänyt tolkuttomasti, nälkä vaivaa ajoittain ja pää on ihan tyhjä. Tällä viikolla siis nostin hiilarit n. 50g/pvä, kalorit pysyneet samassa.

Viikon keskimääräinen kalorin saanti on 1640kcal ja mun mitat 170cm/68kg

Onko kaloreita liikaa? Täytyiskö hiilarit tiputtaa takaisin <30g/pvä?
Eikö tämä ketodieetti yksinkertaisesti sovi minulle? Huomenna ajattelin pitää hiilaritankkauspäivän.

Painohan ei kaikilla putoa suinkaan tasaisesti. Ketodieeteistä en mitään tiedä, enkä aio kokeilla, mutta älä nyt ainakaan kaloreita pudota! Vertailun vuoksi, omat mitat 171 cm ja n. 66 kg ja pelkkä koomakulutuskin itsellä 1500 kcal. Koskaan en ole ainollakaan dieetilläni mennyt noin alas kaloreissani edes lepopäivänä.

Painohan ei kaikilla putoa suinkaan tasaisesti. Ketodieeteistä en mitään tiedä, enkä aio kokeilla, mutta älä nyt ainakaan kaloreita pudota! Vertailun vuoksi, omat mitat 171 cm ja n. 66 kg ja pelkkä koomakulutuskin itsellä 1500 kcal. Koskaan en ole ainollakaan dieetilläni mennyt noin alas kaloreissani edes lepopäivänä.
No, kiitos vastauksesta. Ainakin laskurin mukaan peruskulutukseni on n. 1900 kcal ja treenipäivinä n. 2200 kcal, joten 1600 kcal:n keskimääräinen saanti ei ole niin kauheasti miinuksilla. Olen kuitenkin 40-vuotias, enkä oikeastaan harrasta muuta kuin salitreeniä x3/vko. Ja 1 kg 4 viikossa ON todella vähän painonpudotusta, vaikkei se tasaisesti tippuisikaan.

Olisiko kenelläkään alkuperäiseen pulmaan vinkkejä?

No, kiitos vastauksesta. Ainakin laskurin mukaan peruskulutukseni on n. 1900 kcal ja treenipäivinä n. 2200 kcal, joten 1600 kcal:n keskimääräinen saanti ei ole niin kauheasti miinuksilla. Olen kuitenkin 40-vuotias, enkä oikeastaan harrasta muuta kuin salitreeniä x3/vko. Ja 1 kg 4 viikossa ON todella vähän painonpudotusta, vaikkei se tasaisesti tippuisikaan.

Olisiko kenelläkään alkuperäiseen pulmaan vinkkejä?

Huolimatta hieman tylyn sävyisestä responssista haluan nyt kuitenkin kertaalleen vielä koittaa auttaa.

Koomakulutus on eri asia kuin peruskulutus. Koomakulutus on siis se, mikä menee normaalien elintoimintojen ylläpitämiseen -> siihen että kroppa yleensäkään funkkaa. Se, että raportoit jo toisella dieettikuukaudella melkoisen hälyttäviä oireita, eli että pää tyhjä, väsyttää jne. kuulostaa siltä, että ihan nyt ei kaikki enää funkkaa.

Se, mikä kunkin koomakulutus on, toki vaihtelee. Itse olen samaa ikäluokkaa kanssasi, mitä nyt treenejä yleensä neljä kertaa/ per viikko, eli se siitä argumentista. Lisäksi cardiota määrä x, luonnollisesti niin että lisään jo pelkkää arkiaktiivisuuttakin dieetillä. Joskus aiemmin koomakulutukseni oli n. 1300, nykyisellään se on 1500+. Eli ikää myöten vain kasvanut. Tosin johtuen lisääntyneestä lihasmassasta.

Keskimäärin tässä iässä näissä painoissa ja pituuksissa, keskitason tai yli lihasmassalla vaihteluväli koomakulutukselle on bouttiarallaa 1200-1600.

Jos siis koomakulutuksesi olisi vaikka 1300 ja käyt toimistotöissä: Siihen koomakulutuksen päälle tulee esim.se, kun peset hampaat ja käyt suihkussa, kävelet dösälle, istut toimistolla 8h, touhuat lasten kanssa jne. Ei isoa kulutusta, mutta useampi sata heittämällä. Eli äärimmäisen epätodennäköistä lienee, että kovin usein on päiviä, jolloin ei 1600 kalorin keskiarvolla mentäisi jo potentiaalisesti haitallisen puolelle ja kroppa saa jatkuvia signaaleja, että nyt ollaan nääntymässä, joten laihtumisen sijaan tapahtuu päinvastainen ja/tai ei tapahdu mitään.

Ensimmäistä ketoosidieettiä kohta viikko takana ja noin 4 kg tippunut. 4 kg johtuneen siitä, että tuli ryypättyä ja mätettyä runsaasti paskaa ennen ketoosidieetille menoa. Hyvin on sujunut tähän mennessä eikä nälkä ole juurikaan vaivannut, vatsa toimii hyvin ja unikin tulee paremmin. Päivittäinen ruokavalio näyttä jotakuinkin tuolta, mutta itseäni on jäänyt vaivaamaan se, että olenko edes ketoosissa ja onko proteiinin saantini liian suuri? Tällä hetkellä painoa n. 88kg ja ketoosidieetin alussa oli 92kg. Omasta mielestäni henki eikä hiki haise vielä pahalta, mutta ei kyseiset "oireet" vissiin edes ilmaannu kaikilla?

Liitteet

• Ketoosi.png
    Ketoosi.png
    61,1 KB · Katsottu: 554
Tuo proteiinin määrä nyt riippuu täysin paljonko arvioit rasvattoman kehonmassasi olevan. Sanoisin että alle 200 g / päivä kun pidät prodet niin ei mene kauhean överiksi. Jos tuntuu että tökkii niin pudota proteiineista hieman. Omalla kohdallani ainakin liiallinen proteiini on vaikeuttanut ketoosiin menoa ja olen ketoosilla päätynyt syömään proteiinia 160-180 g päivässä. Painoa oli tuolloin reippaat 90 kg rasvojen ollessa karvan alle 20 %.

Suositut

Back
Ylös Bottom