Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vähän samaa aihetta koskien. Olen nyt ollut 3viikkoa ketoosidieetillä ja eilen iski vatsatauti päälle. Kun mikään muu ei pysynyt sisällä niin söin eilen aika lailla pelkästään mansikoita ja sokeritonta mansikkakeittoa.
Miten kävi dieetin?

Olen nyt ollut 3 viikkoa ketoosidieetil (alle 30hh/pv) mut oon menossa muutaman viikon päästä laivalle ja tietenkin buffettia ahmii :kuola: Buffetissa tulee aina sikoiltua. Kysymys ois et kannattaako mun jotenkin vähä nostaa hiilareita ettei tuu huono olo (vai tuleeko jos yhtä äkkiä syö paljon hiilareita?) ja katkeeko vaivalla hankittu rasva adaptio jos kahtena päivänä syö reilusti hiilareita? heti matkan jälkee ois tarkoitus palata dieetille vielä 3kk.

Jos aiot viinaksia juoda enemmän kuin 1-2 annosta niin sitten nosta muutamaa päivää ennen hiilarit tonne 100g paikkeille. Jos alkaa ketoosilla ryypiskeleen voi tulla happomyrkytys.

Ja juurikin tuon tuo rasva-adaptaatio katkeaa mutta käsittääkseni se on helppo saavuttaa taas muutamassa päivässä

Jos aiot viinaksia juoda enemmän kuin 1-2 annosta niin sitten nosta muutamaa päivää ennen hiilarit tonne 100g paikkeille. Jos alkaa ketoosilla ryypiskeleen voi tulla happomyrkytys.

Ja juurikin tuon tuo rasva-adaptaatio katkeaa mutta käsittääkseni se on helppo saavuttaa taas muutamassa päivässä

Ite oon käsittäny et ketoosi katkee mut rasva-adaptaatio ei?

Jos nyt vaikka kipeänä joutuu vetämään hiilareita (iteki kyl joutuisin oksennustaudissa ihan suosiolla pitää lomaa ketoosista) ni saahan sen keton sitten taas päälle melko nopeaan vaikka ehtiskin katketa. Ja tuskin on normijantterille kauhean hyödyllistä priorisoida rasvanpoltto ykköseks sairastelun aikana, varsinkin kun kunto ottaa takapakkia yleensä muutenkin. :)

Mulla takana nyt ketolla reilu viikko ja selkeä negatiivinen puoli nostaa päätä: heräilyt yöllä. Paikat puutuu patjaa vasten aika paljon ja jotenkin semmonen tuskanen olo. Viime yönä nousin suoraan kesken herättyäni juomaan puolisen litraa vettä ja venyttelemään ni tuli se uni sieltä sitten. Toisaalta hyvää on nukahtaminen illalla. Melkein ku kytkimestä valot sammuttas ku kääntää kyljelleen sänkyyn.

Mulla takana nyt ketolla reilu viikko ja selkeä negatiivinen puoli nostaa päätä: heräilyt yöllä. Paikat puutuu patjaa vasten aika paljon ja jotenkin semmonen tuskanen olo.

olisko tässä takana päävikaa eli mielentervyspuolen hommia? jotain huolia,pelkoa,hulluutta tms takana

No... En millään usko :) masennuksesta ja esim paniikeista on vuosien takaa kyllä kokemusta eikä ne tuntemukset liity mitenkään näihin mistä on nyt kyse. Esim venyttely auttaa näihin juttuihin, eli puutuminen ei ole yhtään samanlaista kuin vaikkapa disoosiaatio-oireisiin lukeutuva ruumiin tunnottomuus. Masennuksista ja ahdistuksista on muutenkin jo vuosia aikaa. Arkielämän "normaali" stressikin kyllä aiheuttaa mulla välillä tensiota mutta tämä ei ole oikein sitäkään. Yöllä auttoi olla hetken jaloillaan, juoda puoli litraa vettä ja venytellä vähän. Voisiko olla nesteissä syy? Olo on melko kuiva jatkuvasti ja varsinkin heräämishetkellä on sellanen olo että pitää heti juoda reilusti.

Edit. Psyykkiset asiat kyllä vaikuttaa erittäin paljon fyysiseen vointiin, veikkaisin ettei monikaan arvaisi miten paljon, joten sikäli ihan pätevä arvaus minusta.

Miten paljon ketoosidieetillä pitäisi olla miinuksilla? Nyt 5 päivä vähäisillä hiilareilla menossa ja paino ei ole vielä pudonnut ollenkaan. Olisin odottanut että painoa putoaisi edes muutama kilo nesteen muodossa mutta kun ei. Painoa löytyy 81kg ja rasvat ~20%, salitreeniä tulee 4 kertaa viikossa. Kaloreita n 2100/päivä proteiinia 160g, hiilareita max 25g ja loput sitten rasvasta. Pitäisikö tässä tehdä jotain muutoksia ruokavalioon vai menenkö näillä vielä toiset 5 päivää ja tarkkailen miten paino liikkuu?

Ja onko ketoosin varmistamiseen mitään luotettavaa tapaa? Olo on ihan ok, mutta sellainen se on ollut jo päivästä 1 lähtien. Ei merkittävää väsymystä, mutta en myöskään koe olevani yhtään pirteämpi kuin mitä olin aiemmin. Hengityksen hajusta ei vielä ole tullut valituksia, joten tuskin se nyt ihan hirveälle haisee. Apteekin ketotikut ilmeisesti ovat suht turhia?

Moi, ketostickkejä apteekista. En ole ikinä itse käyttänyt, mutta kuulemma toimivat. Miinuksista kysymys kuuluu ennemmin, kuinka paljon olla miinuksilla dieetillä yleensä. Ota väliltä -500 -> -800 ja katso lähteekö paino tippumaan. Hyvä tahti kilo per viikko tai vähemmän. Itse olen vetänyt hiilareita alkuun selkeästi vähemmän kuin mitä suositellaan. Muutoin suhteet ravintoaineissa näyttää olevan ihan kunnossa. Odottele vielä hetki ja jos ei lähde tippumaan niin sitten rutistaa kaloreita pois. Kuinkas pitkä oot jos painoa on 81kg?

Pituutta löytyy 177cm, eli ei tuota lihasmassaa näillä rasvaprosenteilla nyt mitenkään ihan hirveästi ole. Olo on aika löysä ja mielummin vetäisin itseni tiukkaan kuntoon, vaikka olisinkin sen jälkeen mallia tikku.

2100 näin perstuntumalta on varmaan sun kokoselle ihan ok kalorimäärä. Jos sullakaan niitä nesteitä ei paljoa ollut mistä ottais alkuun pois. Eli odota vielä viikko ja jos vaaka näyttää vähemmän niin oikealla tiellä olet. Muista juoda runsaasti vettä ja käyttää suolaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Luulisi noita nesteitä olevan 20% rasvoilla suht paljon? Nestettä tulee vedettyä teen muodossa päivässä aika paljon, lisäksi kreatiinia 5g päivässä. Mutta jatkan siis näillä vielä viikon verran :)

Kreatiinia tullut vedettyä jo pidemmän aikaa. Ei siis mitenkään yhtäkkiä ole kerännyt nestettä lihaksiin, joten luulisi että paino putooaa ihan normaalisti? Vai estääkö tuo kreatiini nyt kokonaan nesteiden poistumisen ja lähtevä paino on sitten jo (ainakin toivottavasti) ihan oikeasti läskiä ?

Moi. Miten olette yhdistäneet ketodieetin aamutreeniin? Tyhjällä mahalla vai aamiaisen (millaisen?) jälkeen? Vai suositteko esim BCAA:ta tms?

Eiköhän tuo ole ihan oman makusi mukaan. Jos tykkäät treenata tyhjällä vatsalla, niin treenaa niin, mutta jos se ei maistu, niin syö ennen pari tuntia ennen treeniä. Loukkaantumisriski on aamuisin ehkä korkeampi kuin myöhempänä ajankohtana, johtuen käsittääkseni vireystilasta. BCAA sopii kyllä ketodieettiin, jos sitä haluaa käyttää. Ei ole mikään pakollinen tuote, mutta ihan kiva lisä, jos siitä apua kokee saavansa.

Treenailen siis normaalisti aamuisin puuro- ja hera-aamiaisen jälkeen. Mietin vaan, että miten järjestän aamun safkat sitten ketodieetillä. Mutta kokeilemalla selvinnee.

Olisi vielä kuukausi liikuntakieltoa jäljellä ja painoa aattelin tiputtaa silti. Peruskulutus on n.1950kcal. Nyt on mennyt n.1000kcal p125g hh30g r25g. Onkoha tommosessa järkeä? Paino on ainakin lähteny tippumaan.

Olisi vielä kuukausi liikuntakieltoa jäljellä ja painoa aattelin tiputtaa silti. Peruskulutus on n.1950kcal. Nyt on mennyt n.1000kcal p125g hh30g r25g. Onkoha tommosessa järkeä? Paino on ainakin lähteny tippumaan.

Suosittelisin nostamaan kalorit ainakin sinne peruskulutuksen tuntumaan ihan vain välttääkseen kropan ajautumisen säästöliekille ja hirmuiseen jumiin...
Voit tietysti nostaa vähän kerralla ja seurata viikon sykleissä miten painokehitys muuttuu kaloreiden lisäyksellä.
Jos ketolla haluat jatkaa niin rasvat, etenkin rasvat 1g x omapaino ja mahdollisesti protskujen nosto (2gxpaino) riippuen elopainostasi!

Tuli haettua ketostixejä kaupasta ja noiden perusteella ketoaineiden määrä virtsassa näyttäisi olevan kokoajan asteikon toiseksi ylin arvo. Tarkoittaako tämä että kehoni ei osaa käyttää kaikkia ketoneita ?

Onko jokin raja mitä ei saisi ylittää, mitä jos nousee asteikon ylimpään arvoon? Miten tuota saisi silloin laskettua, nostanko hiilareiden määrää vai miten?

^Alussa keho ei osaa vielä hyödyntää kaikkia ketoaineita.

Ei mitään ihmeellistä tuossa, jatka vaan samalla tavalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom