Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vilu sanoi:No voisiko ongelma olla juuri tuossa, että olet pudottanut painoa "helposti" ja "nopeasti". Dieetti, kun dieetti, jos pudotus on liian nopea, niin lihat palaa.
Vilu sanoi:Näetkö näissä pientä ristiriitaa. Syöt hiilareita lepopäivänä enemmän, koska hiilareilla kestää imeytyä päivä, mutta syöt silti reenin jälkeen hiilareita täyttääkses glykogeenit, vaikka ne imeytyykin vasta päivän päästä?
Vilu sanoi:Sun tyylis täälä kirjoittaa on vähän kyseenalainen. Käyt heittämässä jostain aiheesta kauheen monologin jotain paskaa, sittenkun kysytään perusteluja tai heitetään vastaväite, niin et vastaa mitään. Kaikilla on tietysti oma tapansa keskustella, mutta sinun on suhteellisen typerä. Tämän saman nahka-roikkuu-kommentinkin olen lukenut foorumilta jo ainakin 3 kertaa, joten eiköhän se ole tullut selväksi, että olet suunnitellut dieettisi päin helvettiä.
Emmä puolusta ketoosia, vaan puhuin yleisesti tosta sun tyylistä. Ihan sama mulle miten kukin dieettaa.
Mä en nyt ihan ymmärrä tuota nahat roikkuu ketoosin jäljiltä-juttua. Tietyt dieetit sopivat tietyille tyypeille ei tässä sen kummempaa. Mulla on voimatasot täysin ennallaan.
Pitkäkö dietti?, 4kk vai enemmän ja paljonko lähti montako kymmentä kiloa?
Lyhyillä pienen pudotuksen jaksoilla ei diettien välillä ole suuria eroja.
Jep, olen vähän turhan yksioikoinen ja välillä tulee heitettyä turhan raakaa tekstiä, mutta saitko selvää tuosta 24h-48h täydennysajasta, sen perusteella olen ajoittanut lepopäiville enemmän hiilareita ja treenipäivälle lihaskasvuun enemmän proteiineja.
Itsellä on toiminut loistavasti ja lihasta on tullut jopa lisää dietin ensimmäisillä viikoilla, jatkossa näkee miten menee loppu dietti.
No jooh, niin ja näin. Onhan se kuitenkin selvää, että reenin jälkeen kroppa on tehokkaimmillaan imemään ravinteita käyttöönsä. Hiilarit tässä auttaa myös ravinteiden kuljettamisessa lihakseen. En väitä, etteikö tuo sun olisi toimiva tapa. Tapoja kun on monia. Itse elän kuitenkin siinä 100g/hh pinnassa lähes jatkuvasti ja hyvin kulkee näinkin.
Joo mulla olikin hiilarit pahimillaan alle 20g/vrk ja vaikutukset sen mukaiset.
Vastoin yleistä tyyliä vedän lepopäivinä enemmän hiilihydraatteja ja treenipäivinä enemmän proteiineja, koska tutkimusten mukaan hiilihydraattien varastoutuminen glykogeeniksi lihassoluihin vie vähintään 24h-48h, joten treenipäivinä nautitut hiilarit vaikuttavat vasta seuraaviin treeneihin ja todellisuudessa treenien jälkeen proteiinien pitäisi olla korkeammalla koska niillä rakennetaan silloin juuri harjoituksella murjottu lihas entistä suuremmaksi.
Tietenkin vedän harjoituksen jälkeen myös hiilihydraatteja mutta vain sen verran kuin palautumiseen tarvitaan ja täyttääkseni voimaharjoittelussa syntyneen osittaisen glykogeenivarastojen vajeen.
Following exhaustive exercise and full glycogen depletion, glycogen can be resynthesized to
100% of normal levels (roughly 100-110 mmol/kg) within 24 hours as long as sufficient amounts
of carbohydrate are consumed (1,3).
...
The first 6 hours after training appear to be the most critical as enzyme activity and
resynthesis rates are the highest, around 12 mmol/kg/hour (4). Following weight training, with a
carbohydrate intake of 1.5 grams carbohydrate/kg LBM taken immediately after training and
again 2 hours later, a total of 44 mmol/kg can be resynthesized (17).
Miten suurilla hh määrillä (päivä, sekä ennen punttia) kannattaa TKD:tä kokeilla?
Olisiko lopullinen ratkaisu nyt siis siiryä VHH tai täysin hiilarittomaan safkaan, vai lisätä esimerkiksi aerobista harjoittelua esim 5krt viikkoon? Käyn jo 5 kertaa viikossa salilla, mutta mitä asiantuntiat ovat mieltä? Tarkoitus siis kiristyä vähän nopeammin kuin tuo puoli kiloa viikossa, kuitenkaan niin että vaivalla hankitut lihakset eivät palaisi poes.
Suorat lainaukset Lyle McDonaldin The Ketogenic Dietistä:
Following exhaustive exercise and full glycogen depletion, glycogen can be resynthesized to
100% of normal levels (roughly 100-110 mmol/kg) within 24 hours as long as sufficient amounts
of carbohydrate are consumed (1,3).
...
The first 6 hours after training appear to be the most critical as enzyme activity and
resynthesis rates are the highest, around 12 mmol/kg/hour (4). Following weight training, with a
carbohydrate intake of 1.5 grams carbohydrate/kg LBM taken immediately after training and
again 2 hours later, a total of 44 mmol/kg can be resynthesized (17).