Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mites teillä, onko teidän hiki alkanut haista hiilaritankkauspäivänä ketoillessa?

Itse ainakin huomasin, et vaikka vedin puhtaat treenikamat niskaan ja olin käynyt edellisenä iltana saunassa ja kainalot pesin vielä aamulla, niin salille mennessä hikoilu aiheutti aivan käsittämättömän pistävän hienhajun miltei tyyliin "treenikamat kuukauden pesemättä" :confused:

Juuh, ketoaineiden tuotossa syntyy asetonia joka tulee hien mukana pihalle. Myös keuhkot suodattaa sitä ulos, jolloin henki haisee myös pahalle.

Mitkäs hiilarit ne nyt menikään maksaan, mitkä lihaksiin? Tankkauspäivää huomenna arvelin pitää ja aprikoin, että mitä tuon kaupasta. Fruktoosi/hedelmäsokeri sekä tavallinen sokeri/ruokosokeri/sakkaroosi taitaa olla niitä mitä kannattaisi vetää aika vähän suhteessa? Eli ei niinkään banaania ja muroja vaan makaroonia, eikös? Mites esimerkiksi maito (laktoosi)?

Tankata lihaksia tosiaan, syklistä ketoa koitan harrastaa. Tokihan se ketoosi siinä katkeaa eikä se mitään haittaa, kun seuraavana päivänä jätän taas hiilarit pois ja kohti uutta ketojaksoa.

Lähinnä mietin, että mistä otan tankkauspäivän hiilarit. Tieto on vähän ristiriitaista ollut lähteistä riippuen.

Jossain on puhuttu, että vedetään jo tankkausta edeltävän treenin alle vähän hedelmää ja treenin aikana aletaan lipitellä maltoa sekä treenin jälkeen vielä toinen malto ja muuta nopeahiilarista ateriaa, jonka jälkee siirrytään pikku hiljaa hitaampiin. Toisaalta oon lukenut myös, että hedelmäsokeri ja valkonen sokeri menee maksaan, joka täyttyy suht nopeesti ja sitten loput alkaakin mennä vyötärölle. Eli hitailla lihakset täyteen ja nopeita vältellen.

Fruktoosi menee maksaan, galaktoosi käyttäytyy suunilleen samoin. Puhdas valkoinen sokeri koostuu glukoosi+fruktoosi, maidon laktoosi taas galaktoosi+glukoosi, ja hedelmät sisältää aikalailla pelkkää fruktoosia. Eli noita kannattaa välttää jos haluaa että maksan glykogeenit ei täyty hiilaritankkauksen yhteydessä

Piirtäkää joku Paintilla kaavio mikä sisältää mitäkin ja mikä menee mihinkin ja tulee sieltä ulos milläkin niin lakkaa tää jankutus! :D

Ei suinkaan vaan hyvin vähän fruktoosia. Hedelmiä saa syödä aika reilusti ennenkuin maksan glykogeenivarastot täyttyy.
esim. omena ja banaani.

Totta, mulla pyörii aina vaan hedelmistä puhuttaessa mielessä sitrushedelmät yms "mehuisat" hedelmät. Toi finelin sivu on muuten hyvä lähes kaikessa kun aletaan ketoa suunittelemaan :)

Mitähän helvettiä teen väärin kun ainakaan itse en huomaa olevani ketoosissa...eikä eukko valita hengityksestäkään. Nyt yli viikon ollut pelkällä rasvalla ja proteiinilla ja liuskoja oli kolmelle ensimmäiselle päivää. Toisella ja kolmannella päivää liuskat näytti matalaa tasoa mutta sitten loppu liuskat ja uusia en oo saanu mistään. Nyt 3 viimesimpään päivään en ole syönyt edes vähääkään salaattia tms missä olisi hiilaria. Ainoa missä on niin maito jota käytän noin desin kahvin seassa. Ruokavalio koostuu kananmunista, meetvurstista, juustosta, lihasta (porsas) ym. Hiilarit PITÄISI jäädä helposti alle 20g. Marinaaditkin huuhtelen vittuun lihoista... Yks mitä mietin on Mivitotal Flex vitamiini mitä tulee hörpättyä päivittäin, katkaiseeko tuo töhnä ketoosin http://www.mivitotal.fi/mivitotal_flex.php. Toinen mitä mietin niin kun juon niin tulee imettyä melkeimpä pelkästään laittilimsoja tms, noin 1,5-2 litraa päivässä. Vaikuttaako juomisen määrä jotenkin?

Mitähän helvettiä teen väärin kun ainakaan itse en huomaa olevani ketoosissa...eikä eukko valita hengityksestäkään. Nyt yli viikon ollut pelkällä rasvalla ja proteiinilla ja liuskoja oli kolmelle ensimmäiselle päivää. Toisella ja kolmannella päivää liuskat näytti matalaa tasoa mutta sitten loppu liuskat ja uusia en oo saanu mistään. Nyt 3 viimesimpään päivään en ole syönyt edes vähääkään salaattia tms missä olisi hiilaria. Ainoa missä on niin maito jota käytän noin desin kahvin seassa. Ruokavalio koostuu kananmunista, meetvurstista, juustosta, lihasta (porsas) ym. Hiilarit PITÄISI jäädä helposti alle 20g. Marinaaditkin huuhtelen vittuun lihoista... Yks mitä mietin on Mivitotal Flex vitamiini mitä tulee hörpättyä päivittäin, katkaiseeko tuo töhnä ketoosin http://www.mivitotal.fi/mivitotal_flex.php. Toinen mitä mietin niin kun juon niin tulee imettyä melkeimpä pelkästään laittilimsoja tms, noin 1,5-2 litraa päivässä. Vaikuttaako juomisen määrä jotenkin?

Laitas vähän tarkemmin noita sun ruokailuja. Paljonko tulee proteiinia ja paljonko rasvaa päivässä? Et ainakaan mainitse, että otatko esim. öljyjä ollenkaan. Ketoosiin pääsemiseksi pitäisi kaloreita ottaa enemmän rasvasta kuin proteiineista ja proteiinin määräkään ei saisi olla liian korkea.. Noissa light limsoissa on muistaakseni hiilaria 1-2g/100ml eli kahessa litrassa voi olla jo 20g. Onko tossa mivitotal flexissä purkin kylessä ravintoainejakaumaa? sivulta en ainakaan löytänyt onko hiilaria seassa..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Laitas vähän tarkemmin noita sun ruokailuja. Paljonko tulee proteiinia ja paljonko rasvaa päivässä? Et ainakaan mainitse, että otatko esim. öljyjä ollenkaan. Ketoosiin pääsemiseksi pitäisi kaloreita ottaa enemmän rasvasta kuin proteiineista ja proteiinin määräkään ei saisi olla liian korkea.. Noissa light limsoissa on muistaakseni hiilaria 1-2g/100ml eli kahessa litrassa voi olla jo 20g. Onko tossa mivitotal flexissä purkin kylessä ravintoainejakaumaa? sivulta en ainakaan löytänyt onko hiilaria seassa..

Ilman rasvaakin pääsee ketoosiin. Cola zerot ym sisältää <0,1g hh/100ml, joten huoletta voi vetää. Mikään öljyn juominen ei taa sitä ketoosia.

Joo alle 0,1 kcal/l on limsoissa jota juon. Rasvat tulee ruuasta ja sit muutamat omega3 kapselit jos muistaa ottaa. Tänäänkin tonnikalaa pari purkkia öljyssä ja päivällä sit 300g lohta. En tiedä mitä siinä mivitotalissa on. Kai nyt purkin kyljestä katon ennemmin kun kyselen täältä. Veikkaan että hiilareita on...

Edit. Xylitolia on ainakin tossa vitamiinikurassa

Ilman rasvaakin pääsee ketoosiin. Cola zerot ym sisältää <0,1g hh/100ml, joten huoletta voi vetää. Mikään öljyn juominen ei taa sitä ketoosia.

Juu ei se öljyn juominen takaakaan ketoosia ja saahan rasvaa toki myös ruuastakin eikä välttämättä tarvitse öljyjä vetääkään. Itse olen vain huomannut, että parhaiten pääsee ketoosiin ja stixit näyttää korkeaa ketoositasoa, kun on rasvan saanti suurempaa kuin proteiinin. Ja heti jos vähentää reilusti rasvoja niin stixit ei näytä ketoosia enään. Ja öljyjä pidän helppona tapana saada sitä rasvaa kun muuten ruuista ei nyt hirveästi sitä rasvaa itsellä tule. Riippuu paljolti mitä ruokia vetää.

Voi hyvät ihmiset, kun sillä mitä ne stixit näyttä ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä ketoosin (tai edes painon putoamisen) kanssa!

Jos ette mua usko, niin uskokaa Hulkkia: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/99051-ackd-dieetti-7/#post3212381

--> Hulkki: "Mutta siis käytännössä ketodieetillä ei kannata murehtia jostain ketostixien olemattomista tuloksista, jos paino kuitenkin jatkuvasti tippuu. Ja vastaavasti on aivan turha tuudittautua johonkin ketostixien näyttämään ketonuriaan, jos paino EI laske. "

Olemme työkaverin kanssa kiistelleet hänen 7-10 päivän pussikeittodieetistä, jossa päivän aikan syödään 3 pussikeitto ja 5 kananmunaa. Paino on laskenut kiitettävästi, mutta itse olen sitä mieltä, että noilla kaloreilla kataboliaa tulee huomattavasti. Hänen väitteensä taas on, ettei noin pienessä ajassa lihakset ehdi kadota.

Olisiko perusteluja puolesta / vastaan?

Olemme työkaverin kanssa kiistelleet hänen 7-10 päivän pussikeittodieetistä, jossa päivän aikan syödään 3 pussikeitto ja 5 kananmunaa. Paino on laskenut kiitettävästi, mutta itse olen sitä mieltä, että noilla kaloreilla kataboliaa tulee huomattavasti. Hänen väitteensä taas on, ettei noin pienessä ajassa lihakset ehdi kadota.

Olisiko perusteluja puolesta / vastaan?

Eipä 10 päivässä oikein kerkiä mitään tapahtumaam, varsinkin jos jaksaa käydä samalla salilla, niin aika minimaalinen toi lihaskato on. Eri asia kun puhutaan jostain 3-4kk dieeteistä.

Muutama kysymys liittyen ketoosidiettiin. Miten se pitää aloittaa ja miten lopettaa?
Eli voiko ketoa aloittaessa mennä heti ->30g HH ja sitten lopettaessa välittömästi takaisin normaaliin?

Joku linkki tjms. ketodietin yleisohjeeseen olisi hyvä, kun tieto tässä ketjussa on "pirstaloituneena" ympäriinsä.

Muutama kysymys liittyen ketoosidiettiin. Miten se pitää aloittaa ja miten lopettaa?
Eli voiko ketoa aloittaessa mennä heti ->30g HH ja sitten lopettaessa välittömästi takaisin normaaliin?

Joku linkki tjms. ketodietin yleisohjeeseen olisi hyvä, kun tieto tässä ketjussa on "pirstaloituneena" ympäriinsä.

Jees, Vilun linkkaamassa postissa hyvää perustietia. Lyhyesti vastaten kysmykseesi.
Aloitettaessa: Hillarit mahdollisimman minimiin (tarkoittaa, että mielellään jopa alle 20g/päivä). Varsinkin jos olet siirtymässä ketolle ensimmäistä kertaa, kannattaa tätä ns. "induktiovaihetta" jatkaa sen noin 2 viikkoa, jolloin kropan olisi pitänyt jo VARMASTI siirtyä käyttämään rasvaa energiaksi hiilareiden sijaan. Mikään absoluuttinen aikahan tuo kaksi viikkoa ei ole, mutta tuossa ajassa ketoosin siis pitäisi varmasti käynnistyä, kun hillareita ei kroppaan käytännössä tule. Rasvaa saa alussa olla mukana todella reilulla kädellä, jotta keho oppisisi sitä käyttämään.
Kun ketoosiin on päästy voi hiilareita nostaa jonkin verran. Varsinkin pidempän ketolla olleet pystyvät säilyttämään ketoosin jopa yli 50g:n päivittäisillä hiilareilla, mutta tällöin hiilareiden ajoituskin nousee merkittäväksi seikaksi.

Lopetus:
Jos ketolla ollaan oltu yhtään pidempään, niin en missään tapauksessa lopettaisi ketoa "kuin seinään", vaan hiilareita pikkuhiljaa lisäilemällä (hiilarit esim. 1. vko n 40g/päivä, 2.vko n. 50g/päivä, 3. vko 60g päivä jne. Toinen vaihtoehto on lisäillä siirtymävaiheessa hiilareita hieman reilummin, mutta nauttia niitä aina vain treenin ympärillä, jolloin niistä tuleva energia toimisi paremmin lihaskasvua tukevana kuin läskiä kerryttävänä) ja rasvaa vähentämällä lähtisin palaamaan "normaaliin" ruokavalioon. Kun ketolla lähtee dieettaamaan niin on heti alusta asti hyvä sitten pitää mielessä, että jos kuitenkin aikoo vielä palata normaaliin hiilarivoittoiseen ruokavalioon, niin paino nousee dieetin jälkeen ihan satavarmasti. Samoin nälkä voipi vaivata ihan eri malliin kuin ketolla.

Lopetus:
Jos ketolla ollaan oltu yhtään pidempään, niin en missään tapauksessa lopettaisi ketoa "kuin seinään", vaan hiilareita pikkuhiljaa lisäilemällä (hiilarit esim. 1. vko n 40g/päivä, 2.vko n. 50g/päivä, 3. vko 60g päivä jne. Toinen vaihtoehto on lisäillä siirtymävaiheessa hiilareita hieman reilummin, mutta nauttia niitä aina vain treenin ympärillä, jolloin niistä tuleva energia toimisi paremmin lihaskasvua tukevana kuin läskiä kerryttävänä) ja rasvaa vähentämällä lähtisin palaamaan "normaaliin" ruokavalioon. Kun ketolla lähtee dieettaamaan niin on heti alusta asti hyvä sitten pitää mielessä, että jos kuitenkin aikoo vielä palata normaaliin hiilarivoittoiseen ruokavalioon, niin paino nousee dieetin jälkeen ihan satavarmasti. Samoin nälkä voipi vaivata ihan eri malliin kuin ketolla.

Itse pidän tuon painon nousun keton lopettaessa kurissa juurikin siirtymällä varovasti ja ajoittamalla hiilarit tiettyyn ajankohtaan, pientä turvotusta tulee aina, mutta ei pahaa. Ruokavalioon jossa hiilareita vedetään yli 100g päivässä en oikein osaa sanoa mitään kun itse syklittelen dietit ketolla ja "massakaudet" VHH-ruokavaliolla. Henkilökohtaisesti tuo toimii parhaiten ja en uskalla paljoa hiilareita syödäkkään kun tuntuu et tämmösellä ex-läskipojalla ne menee suoraan keskivartaloon :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom