Ketoosidieetti

Hep. Oot Näätä tässäkin ketjussa usein maininnut ketodietin yhteydessä "jotakin lipolyysiä potkivia" aineita. Samoin puhetta on ollut ruokahalua hillitsevistä valmisteista. Onko näiden puhumiesi valmisteiden joukossa mitään sellaisia juttuja, joista voidaan puhua tässä ketjussa, vai meniskö kaikki keskustelu näistä sun tarkoittamista/mainitsemista ainiesta paremminkin tuonne doping / antidoping -puolelle?

Ruokahalua hillitsevä valmiste: rasva :D Tosi rasvasta ja vähähiilihydraattista ruokaa ei hirveen paljo jaksa syödä ku tulee stoppi (ja ketoosissa mulla ainakin se tulee helpommin kuin yleensä)

Mä en laske mitään, hiilaritkin arvioin vaan. Hyvin toimii silti ja paino on lähtenyt laskuun (vaikken varsinaisesti laihdutakaan). Kaloreita syön varmaan 2000-2500 päivässä. Syön 3 kunnon ateriaa päivässä ja niin paljon että nälkä lähtee.

Mutta sulla on sitten kulutuskin vissiin vähän eriluokkaa kun mulla?

Semmoinen huomio on tullut tässä kun olen pitkään ketoillut (kuukausia). Jossain vaiheessa se ruokahalu palaa kummasti takaisin vaikka söisi rasvaa ja protskua. Silloin kannattaa tsekata verensokerit tai testata ALA/R-ALA kapseleita, todella varovaisesti. Pääsääntöisesti kai kaikki verensokeria tasoittavat voisivat auttaa asiaa. Itse kiskaisin kurkumaa vkonloppuna ja nyt on nälkä taas tipotiessään pitkän jakson jälkeen.

Toinen vaihtoehto lienee ottaa tankkauspäivät käyttöön. En tiedä kumpi on fiksumpaa/helpompaa.

Hep. Oot Näätä tässäkin ketjussa usein maininnut ketodietin yhteydessä "jotakin lipolyysiä potkivia" aineita. Samoin puhetta on ollut ruokahalua hillitsevistä valmisteista. Onko näiden puhumiesi valmisteiden joukossa mitään sellaisia juttuja, joista voidaan puhua tässä ketjussa, vai meniskö kaikki keskustelu näistä sun tarkoittamista/mainitsemista ainiesta paremminkin tuonne doping / antidoping -puolelle?

Ei nyt mistää doupeista voida puhua. Jos nyt efe luokitellaan kategoriaan *sallittu harjoituskaudella* ja sivuutetaan se, koska sitä ei oikein kaupoissa myydä, niin synefriini, oktopamiini jne. joita on ihan laillisissa lisäravinteissa yhdistettynä kofeiiniin vie ainakin nälän tehokkaasti matalakalorisella VHH:lla ja kiristyminen on vauhdikasta. Käytän itse jatkuvasti ketolla MRM:n valmistetta jossa on mm. oktopamiinia, teobromiinia, kofeiinia, tyrosiinia, vihreää teetä, caynnepippuria jne. Sitä tosin myydään kilpirauhasen toiminnan tukemiseen.

Yohimbiinin myynti taidettiin kieltää koko EU-alueella hiljattain, mutta sekin toimii hyvin. Itse en vain pidä sivuvaikutuksista, koska mulla se saa sylkeä erittymään aika paljon ja määrän suhteen pitää olla aika tarkkana, koska reagointi on yksilöllistä. Vaikka kyseessä on ihan luontaistuote (no onhan ephedrakin :jahas:) niin nythän sitä ei saa varmaan enää pelkästään mistään. Yohimbesta saattaa tulla esim ahdistunut olo ja siksi sen kanssa on hyvä olla tarkkana ja joku pöljä siihen tais joskus kuollakin kun otti poskettomia annoksia. Muutoinhan tota on kaupattu potenssilääkkeenä, mutta siinä asiassa en ole mitään erikoista huomannut :D

McDonaldhan suosittelee yleensä kirjoissaan ecaa ketolle, mutta koska elämme muuttuneessa lainsäädännössä, joudumme elämään ilman sitä.

Mutta sulla on sitten kulutuskin vissiin vähän eriluokkaa kun mulla?

Enpä nyt tiiä, mutta ehkä vähän enemmän sillä painan hieman enemmän 62 kg/171 cm. En oo nyt ketoosin aikana juuri liikkunut, ajattelin aloittaa treenaamisen kun olen sopeutunut ketoosiin, eli tässä lähipäivinä. Mä alkaisin laskemaan kaloreita vasta sitten jos tuloksia ei synny.

Semmoinen huomio on tullut tässä kun olen pitkään ketoillut (kuukausia). Jossain vaiheessa se ruokahalu palaa kummasti takaisin vaikka söisi rasvaa ja protskua. Silloin kannattaa tsekata verensokerit tai testata ALA/R-ALA kapseleita, todella varovaisesti. Pääsääntöisesti kai kaikki verensokeria tasoittavat voisivat auttaa asiaa. Itse kiskaisin kurkumaa vkonloppuna ja nyt on nälkä taas tipotiessään pitkän jakson jälkeen.

Toinen vaihtoehto lienee ottaa tankkauspäivät käyttöön. En tiedä kumpi on fiksumpaa/helpompaa.

Mulla menee kolmatta kuukautta jo kun oon halunnut hitaasti pudottaa ja aloin tankkailemaan viikonloput maltillisesti jo kuukauden jälkeen kun alkoi ilmenemään palelemista ja nälkää kun vedin niin pienillä kaloreilla alkustartin. En myöskään halunnut heti heittää sekaan esim. noita viimeisiä ruotsalaisen tehtaan yohimbeja (lämmittävät mukavasti), koska niidenkin valmistus lopetettiin.

Koko ajan tulevat kuitenkin rasvat tasaisen hitaasti alaspäin. Tankkaus tuntuu piristävän aineenvaihduntaa hyvin, esim. ruumiinlämmöt nousee. Pidin myös yhdin väliviikon ja söin huomattavasti enemmän hiilaria, joskin kalorit olivat edelleen hitusen miinuksella. Paino tuli alas tuonkin viikon aikana. Peilikuvasta en osaa sanoa kun nestettä kuitenkin kertyi myös hieman, mutta tuntu että lihaksiin menivät sokerit.

Nyt on tultu 104,5-> 96kg. Kuutisen kiloa fläsää vielä olisi tavoite poistaa, mutta joulusuklaat uhkailee jo nurkan takana. :wtf:
Tankkauspäivät ovat kuitenkin auttaneet jaksamaan mukavasti, samoin se, että korotin päivähiilareita 70g:aan, jolloin tulee vedettyä esim. pari pientä perunaa. Psykologinen apu.

Elikkä nyt on meikäläisellä iso ongelma... Lopettelin tuossa reilu pari viikkoa sitten ketoosia kun tiputin painoluokkaa. Viitisen viikkoa olin dieetillä ja paino tippui about 10 kg. Noh sitten dieetti loppui ja ensimmäinen viikko meni varovasti hiilareita lisäillessä ja toinen vähän vähemmän varovaisesti, mutta normaalia vähemmän kuitenkin... Nyt kolmannella viikolla on sitten tullut jo lähes kuusi kiloa lisää ja selvästi näkyy jo rasvan takaisin tulo. Myönnän että on vähän tullut herkuteltuakin, mutta ennen dieettiäkin oli paheenani tuo karkin syöminen (Runsas sellainen!) ja eipä se silloin painoa tähän malliin lisännyt. Nyt mietityttääkin siis että onko mahdollista että keho ei enää osaa käyttää niitä hiilihydraatteja tjms? Meneekö tämä ohi? Aloitin toki dieetin loputtua myös kreatiinin ja kovensin punttaamista, mutta tuo kuusi kiloa on viikossa kyllä jotain muutakin kuin nestettä. Ja mainittakoon nyt vielä että viikon ohjelmaan sisältyy siis neljä kovaa punttia ja viitisen kappaletta lajiharjoituksia/lenkkejä. Tiputin myös vuosi sitten ketoosilla vielä isomman määrän läskiä pois, eikä silloin ollut tällaista ongelmaa. Eli siis ei kai kroppa voi lopullisesti seota tällaisesta???!

Hmm. Mieti nyt rehellisesti, kuinka paljon esimerkiksi 3kg rasvaa on kaloreissa. Se on luokkaa gramma rasvaa sisältää 9kcal, eli 3000g sisältää 27 000kcal. Oletko edes viikon aikana syönyt nuin paljoa kaloreita? Puhumattakaan, että sen verran ylimääräistä? Kyllä nyt on käynyt niin, että kun olet hiilareita lisännyt ruokavalioon, on neste takertunut tähän hiilariin ja lisännyt huomattavasti nestevarastojasi, jotka saattoivat olla melko pienet ketoosin lopulla, vrt. ennen diettiäsi. Älä siis murehdi vielä painon noususta, sillä suurin osa on ehdottomasti nestettä.

Kuuluuko korkea pulssi ketoosiin? Tänään koko päivän ollu kauhetia sydämentykyksiä ja pulssi nyt istuessakin yli 100...

Muuten on mennyt ketoosi hyvin ja pari kiloa on jo lähteny :)

Hmm. Mieti nyt rehellisesti, kuinka paljon esimerkiksi 3kg rasvaa on kaloreissa. Se on luokkaa gramma rasvaa sisältää 9kcal, eli 3000g sisältää 27 000kcal. Oletko edes viikon aikana syönyt nuin paljoa kaloreita? Puhumattakaan, että sen verran ylimääräistä? Kyllä nyt on käynyt niin, että kun olet hiilareita lisännyt ruokavalioon, on neste takertunut tähän hiilariin ja lisännyt huomattavasti nestevarastojasi, jotka saattoivat olla melko pienet ketoosin lopulla, vrt. ennen diettiäsi. Älä siis murehdi vielä painon noususta, sillä suurin osa on ehdottomasti nestettä.
Kiitoksia todella paljon tästä huojentavasta vastauksesta. Ajattelin vain että olisi nesteet tullut jo silloin kun lisäilin hiilareita, kun jo silloin tuli pari kiloa, mutta ilmeisesti sitä mahtuu kroppaan melkoinen määrä. Puhuin tuossa myös parin treenikaverin kanssa ja sieltä tuli mainintaa, että aivan normaalia on nesteen näkyminen myös lantiolla. Säikähdin vain kun kroppa hyppäsi n. 74,5 kilosta 81 kiloon vajaassa kolmessa viikossa, josta tosiaan miltei neljä-viisi kiloa viimeisen vajaan viikon aikana. Ja joku oli vielä kirjoittanut, että saatta käydä niin että kroppa muistaa dieetin ja reagoi sen jälkeen saatuihin hiilareihin niin, että nyt kun niitä saa, niin pitää varastoida seuraavaa kriisiä varten. Ja joku vieläpä mainitsi, ettei montaa asiaa niin paljoa kadu kuin sitä, että on ketoosille joskus astunut ja että paluuta normaali ruokavalioon ei ole. Mutta huhhuh... Kyllä nyt on huojentunut olo. Kiitos, kiitos! =)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mikäköhän nyt mättää, kun paino ei ole laskenut viikkoon? Aluksi oli paino 79 kg kolme viikkoa sitten, putosi 75,5kg sitten pidin vkl mättöpäivän ja paino meni 77kg ja nyt on pyörinyt 76-76,5kg koko viikon? Syönkö liikaa vai liian vähän?

Tällä viikolla 4 treeniä+tunnin lenkki. Salien jälkeen MASSin heraa, kreatiiniia, glutamiinia ja leusiinia. Päivittäin oon saanu n. 1800-2000kcal. Onko toi nyt sitten liikaa vai liian vähän vai mikä mättää? Makrot yleensä on ollut tälläiset: P: n.120-150 HH: n.15-18 R: n.150. Ketostixit näyttää n. 4.

Bonuskysymys: Onko muilla ollut maha löysällä ja turvonnut, kun viimeiset kaks päivää on vähän turvottanut ja vatsa ollut sekaisin?

10 päivää menossa nyt keto. N. 3 kg pudonnut paino, ilmeisesti nesteitä, mutta alle 76kg en ole päässyt 5vuoteen joten tyytyväinen olo tällä hetkellä. Keskivertopäivä p: 200 r: 120 ja hh: 20 toivottavasti ei mennä ihan metsään näillä arvoilla. Olo on hyvä ja virkee, löysin myös itselleni 2g hiilaria sisältävän 2 minuutin todella hyvän kuituleivän josta saa tarvittavat kuidut..

Mikäköhän nyt mättää, kun paino ei ole laskenut viikkoon? Aluksi oli paino 79 kg kolme viikkoa sitten, putosi 75,5kg sitten pidin vkl mättöpäivän ja paino meni 77kg ja nyt on pyörinyt 76-76,5kg koko viikon? Syönkö liikaa vai liian vähän?

Tällä viikolla 4 treeniä+tunnin lenkki. Salien jälkeen MASSin heraa, kreatiiniia, glutamiinia ja leusiinia. Päivittäin oon saanu n. 1800-2000kcal. Onko toi nyt sitten liikaa vai liian vähän vai mikä mättää? Makrot yleensä on ollut tälläiset: P: n.120-150 HH: n.15-18 R: n.150. Ketostixit näyttää n. 4.

Bonuskysymys: Onko muilla ollut maha löysällä ja turvonnut, kun viimeiset kaks päivää on vähän turvottanut ja vatsa ollut sekaisin?

Sun pitää johdonmukaisesti pienentää energiansaantia esim. 100kcal/viikko. Jos sulla kusitikkukin näyttää vielä nelosta, niin rasvansaantia alemmas.

edit. kulutus riippuu täysin myös henkilöstä. Mulla putoaa vasta n. 1500-1800 kcal päivä, 4 treenillä ja aerobiset siinä, että kävelee n. puol tuntia päivässä. Painoa 96kg. Työaktiivisuus nolla.

10 päivää menossa nyt keto. N. 3 kg pudonnut paino, ilmeisesti nesteitä, mutta alle 76kg en ole päässyt 5vuoteen joten tyytyväinen olo tällä hetkellä. Keskivertopäivä p: 200 r: 120 ja hh: 20 toivottavasti ei mennä ihan metsään näillä arvoilla. Olo on hyvä ja virkee, löysin myös itselleni 2g hiilaria sisältävän 2 minuutin todella hyvän kuituleivän josta saa tarvittavat kuidut..

Viititkö laittaa reseptin tohon leipään?

Viititkö laittaa reseptin tohon leipään?

Kuullostaa aika kuralta, mutta on maistuvaa. Ensin sulatat rasvaa noin ruokalusikallisen johkin kippoon esim murokulhoon. ( leipä muodostuu kulhoon joten ei liian ahdas muttei liian isokaa , kokeilemalla oppii) sekaan 1 kananmuna. 1/4 teelusikallinen leivinjauhetta ( ei pakollinen), 0.6dl vehnäleseitä tai ruisleseitä (vehnäleseissä vähemmän hh, 1dl painaa 30g, 100g leseitä 11g hh) eli 0.6dl ei paljoa jää. Sit sekotat hyvin ja mikroon n. 1min täydellä teholla. ( itsellä 1min20s). Kippaa lautaselle ja anna hetken jäähtyä ( leivän kuuluu olla mikrosta tulleessaan hieman löysä koska kovettuu hiukan jähtyessään.

E: suolaa kannattaa lisätä jos on tottunut liialliseen suolankäyttöön. Rasvan voi korvata esim kookosöljyllä. Ja leseet melkein millä vaan, pähkinäjauhe, pellavansiemenrouhe ym. Itse tykkään leseistä ja pistää mahan kuntoon.

Mä alotin nyt sunnuntaina ketoon, ja sunnuntain luvut oli tällässeet: r 62,4 p 85,9 hh 23,55 kcal 1017. Tuli mielestäni vähän liikaa tota hiilaria, mutta tänään menikin jo sit hippasen paremmin, eli: r 108,57 p 100,51 hh 17,48 kcal 1469,42. Vähän kalorit kyllä heittelee..

Mutta mitä mieltä näin yleisesti ootte, mitä lisätä ja mitä vähentää? Haittaaks se jos noi kalorit vähän heittelee?

Mä alotin nyt sunnuntaina ketoon, ja sunnuntain luvut oli tällässeet: r 62,4 p 85,9 hh 23,55 kcal 1017. Tuli mielestäni vähän liikaa tota hiilaria, mutta tänään menikin jo sit hippasen paremmin, eli: r 108,57 p 100,51 hh 17,48 kcal 1469,42. Vähän kalorit kyllä heittelee..

Mutta mitä mieltä näin yleisesti ootte, mitä lisätä ja mitä vähentää? Haittaaks se jos noi kalorit vähän heittelee?

Tosi alhasilta vaikuttaa noi kalorit. Rasvaa lisäisin ja paljon! Mä pyrin syömään vähintään 200 g rasvaa päivässä...

Moiks!
Olen pari viikkoa kahlannut tätä thredia läpi (päässyt jo viestiin 2100) mutta pari kysymystä mulla on... Aloitin itse ketoilun ekaa kertaa viikko sitten ja ajattelin pitää tätä putkeen yllä sen 6 viikkoa (jos ei korvien välissä naksahda ja tartte jo aiemmin) jonka jälkeen eka HHtankkaus kun on pikkujoulut tiedossa. Vähän kuitenkin mietin tota kun täällä ihmiset tankkailee vähän erilailla ja eri materiaalilla (toiset syö edelleen terveellisesti ja tankkaa esim perunalla/riisillä/rahkalla ja sitten on toiset jotka ei hirveesti kattele, menee pizzaa, hampparii, limuu, karkkii, sipsii, varmaan normiruokaakin välissä) niin miten tuo hiilariturvotus sitten esiintyy? esim jos laitan kireen mekon juhliin ja siinä päivän aikana kun syö ja juo (herkkuja/siideriä) niin ratkeeko saumat sitten loppuillasta :hyper: vai miten "nopsaan" tuo "paisuminen" hiilareista tapahtuu, vai tapahtuuko? vai tuleeko siinä ihmisillä kummosia turvotuksia kun kommentoitu suurimmaks osaks vaan painon nousua mutta kait se jossain näkyykin sitten??:rolleyes:

Toinen kysymys, mistä porukka on hankkinut noita McDonaldin kirjoja?
The Ketogenic Diet: A Complete Guide for the Dieter & the Practitioner
The Ultimate Diet 2.0

Oon yrittäny kirjakaupoista katella mut edes bookplussa ei tienny noista mitään...

UK amazonista löyty käytettynä 70 taalaa... :dance:

Suositut

Back
Ylös Bottom