Ketoosidieetti

Koitin vittuillakseni ottaa hiilaria 45min ennen treenejä (about 2dl jogurttia ja ehkä ruokalusikallinen kaurahiutaleita) ja eipä oo kyllä koskaan ollu näin voimaton olo.
Lähti löysästi ja heikkeni vain loppua kohden. Tuliko hiilaria liian vähän vai liikaa? Olisiko pitänyt olla nopeammassa muodossa?

Mulla ne on kyllä toimineet ja näyttäneet ihan hyvin punasta sitten kun ketoosissa oikeesti ollaan. Itsellä vaan ei siirtyminen ketoosiin vaan tunnu tapahtuvan ihan parissa päivässä vaan jonkun 1vk jälkeen alkoi vasta antaa syvemmänpunaista tulosta.
Mulla tikku ei anna juuri mitään tulosta, vaikka olen ollut jo kolmatta viikkoa about 0-hiilareilla, ja treeniä tulee paljon. Tosin ei paljon haittaa, homma kyllä toimii.

Oon huomannut, että käytännössä ainoat kerrat, jolloin mulla tikku on näyttänyt yhtään mitään(enimmilläänkin se matala pitoisuus), on ne päivät, jolloin en ole urheillut ollenkaan! Eli olisiko niin, että treenipäivinä/muutenkin aktiivisina päivinä kroppa hyväksikäyttää ne ketoaineet niin hyvin, ettei niitä juuri virtsaan erity?

Oon huomannut, että käytännössä ainoat kerrat, jolloin mulla tikku on näyttänyt yhtään mitään(enimmilläänkin se matala pitoisuus), on ne päivät, jolloin en ole urheillut ollenkaan! Eli olisiko niin, että treenipäivinä/muutenkin aktiivisina päivinä kroppa hyväksikäyttää ne ketoaineet niin hyvin, ettei niitä juuri virtsaan erity?

Eikös se mittaus pitäisi tehdä aamuisin, että se on luotettavin?
Silti jännä jos aktiivinen/passiivinen päivinä myöhemminkin mitatut tulokset poikkeaa radikaalisti toisistaan. Täytyy johtua rasituksesta.

EDIT: Mielenkiintonen laite http://www.abbottdiabetescare.fi/precisionxceedtuotteet/precision-xceed

Ja ketoasidoosista:
http://web.archive.org/web/20070927015414/http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=263

Hookoo. Asiaa on, mutta ei ehkä kosketa muita, kuin diabeetikkoja. Ja siinäkin enemmän tyypin-I diabetestä.

Varmasti suurilta osin näin, mutta siitä ketoasidoosista on ollut paljon tässä keskustelua niin sitä sivuten. Happamuus on asia toinen, valmarinhan on tehty tasoittamaan happamuutta, liekö siitä sitten yleisesti ketoosissa apua?

Eikös se mittaus pitäisi tehdä aamuisin, että se on luotettavin?
Silti jännä jos aktiivinen/passiivinen päivinä myöhemminkin mitatut tulokset poikkeaa radikaalisti toisistaan. Täytyy johtua rasituksesta.
Aivan, aamuisinhan tuo oikeaoppisesti tulisi tehdä! Mä en vaan ikinä muistanut sitä, ennen kuin oli liian myöhäistä! :D Siispä nuo mun huomiot tältä osin ajoittuu just sinne loppupäivän puolelle.
Toinen huomio, jonka olen tehnyt jo vuosia sitten on se, kuinka tehokkaasti liika proteiini muuttuu glukoosiksi. Eli tuolloin söin aivan liikaa proteiinia tarpeisiin nähden, enkä ainakaan tikkujen mukaan(mittaukset tehty aamulla tuolloin) ollut ikinä ketoosissa, vaikka sitä kovasti tavoittelin. Jollakin 2g/rasvaton painokilo homma luistaa, mutta jos alkaa paljokin mennä yli, niin elimistö kyllä aika lahjakkaasti hyväksikäyttää sen "ylimäärän". Pitkä tie tässä on ollutkin, ennen kun tajusin, etten oikeasti tarvi sitä proteiinia niin paljoa, ja ettei se lihasmassa mihinkään katoa vaikka söisinkin sen 2g/rasvaton painokilo.

Toinen huomio, jonka olen tehnyt jo vuosia sitten on se, kuinka tehokkaasti liika proteiini muuttuu glukoosiksi. Eli tuolloin söin aivan liikaa proteiinia tarpeisiin nähden, enkä ainakaan tikkujen mukaan(mittaukset tehty aamulla tuolloin) ollut ikinä ketoosissa, vaikka sitä kovasti tavoittelin. Jollakin 2g/rasvaton painokilo homma luistaa, mutta jos alkaa paljokin mennä yli, niin elimistö kyllä aika lahjakkaasti hyväksikäyttää sen "ylimäärän". Pitkä tie tässä on ollutkin, ennen kun tajusin, etten oikeasti tarvi sitä proteiinia niin paljoa, ja ettei se lihasmassa mihinkään katoa vaikka söisinkin sen 2g/rasvaton painokilo.

Tämä on aivan totta. Itse uskaltaisin väittää, empiiristen kokemusten perusteella, että 2g elopainokilolle riittää sekin. Jos ajattelee 2000 kcal nurkilla pyörivää energian päiväsaantia, ei siihen ketomittasuhteilla paljoa proteiinia saa mahtumaankaan..

Välillä huvittaa tälläkin palstalla tuo proteiinimatematiikka. Todennäköisesti 'keskiverto' pakkislainen ei hurjia proteiinimääriä päivässä syö. Heti kun listalla on 'kouluruoka' tai muu mittaamaton määre, voidaan puhua vain arvioista. Ja ne ovat yleensä ylimitoitettuja.

Proteiinimäärät on iskostunut niin kovasti salitreenaajille kaikista lehdistä yms. Suuret protskut toimii kun vetää horkkaa, mutta tavistreenaajalle riittää vähempikin se on totta. Siksi ketoosidieetit ei toimi välttämättä kovinkaan hyvin kun protskua vedetään hurjia määriä, jotta "lihat ei lähde". Liiasta protskusta tulee myös energianlähde. Lihasta lähtee, joka tapauksessa jossain määrin jos ja kun ollaan miinuskaloreilla varsinkin jos treenaa liikaa ja vielä syödään vähän kaloreita. Ja vaikka vähän lähtisi, lihasmuistista tulee takaisin kun syödään enemmän.

Rasvat sopivasti ylös, protskua maltillisesti, treeniä max 4 krt viikossa, turhat liialliset aerobiset pois jossei nyt ihan rankkaa kuntoa hae. Raskaat painot, muutama liikesarja, mielellään pääsääntöisesti suorat sarjat. Makrosuhteet määräytyy paljon sen aktiviteetin mukaan, siksi ne on etsittävä yksilöllisesti. Itse treenaan 3x viikossa 45 min kerrallaan ja pelkkää salia, työkin on toimistotyötä. En tarvitse proteiinia 2g enempää per kilo vaikka miten päin seisoisin töissä. Ketoosidieetin hyvä puoli on se että saan syödä aika huolellisesti ja paljon. Nälkä ei vaivaa ja on helppo noudattaa.

Palautusjuoma on toinen juttu, pitääkö siinä olla hiilaria mukana vai ei. Ei mun mielestä kun treenaan näin vähän. Tulokset paranee koko ajan ja kroppa kiristyy vaikka paino ei juuri enää laske kuin sen 100-200g viikossa. Kohta tässä alkaa olla aikuusen oikiasti kunnossa aika vähäisin ponnisteluin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juhannukseen loppu ketoosi kun tuli otettua olutta huolella ja muutenki syötyä erittäin rankalla kädellä. Kuukauden kerkesin kokeilla ja painon suhteen lopputulos oli +/-0, kenties se 0,5kg putos joten en voi sanoa et oisin paljoa kostunu tuosta. Kenties vyötärö sen sentin kaventu ja ihrat pehmeni sormituntumalla. Mitat siis edelleen sen 183cm/85kg. Johtuneeko sit siitä et kalorit oli kuitenki liian korkeella (rasvaa 50-80gr/pv lähinnä ruokakermasta, valion meijerivoista ja lihojen omasta rasvasta sekä joskus rypsäristä, proteiinia about 140-150g/pv ja hiilarit tuli salaatista n.0,5kg-1kg/pv+omena) vai voisko olla ettei ketoosi vaan toimi meikäläisellä :S

Pitää nyt toivoa et tästä sen verran kostuu jotta kroppa vastaanottaa taas ilolla hiilareita ni saa kasvupyrähdyksen kesän kunniaks ku uus massaohjelmakin oli nyt ketoosikokeilun aikana ns. sisäänajossa :D

veikkaan liian vähän rasvaa. Tuolla syömisellä laihtuu vaikka kuka, tossahan on alle 2000 kaloria. Joko mittasit/laskit väärin tai todellakin söit liian vähän rasvaa. En keksi muuta selitystä.

veikkaan liian vähän rasvaa. Tuolla syömisellä laihtuu vaikka kuka, tossahan on alle 2000 kaloria. Joko mittasit/laskit väärin tai todellakin söit liian vähän rasvaa. En keksi muuta selitystä.

Rupesin tuossa miettii tuota rasvan määrää ni oliha sitä pakosti enemmä ku tuo 50-80g. Normipäivänä vedin aamul pekonia 3 siivua+3 kananmunaa meijerivoissa paistettuna. Duunissa meni 22% sikanautaa sen 400g+tuo salaattimäärä. Ennen salia vetäsin omenan ja palkkariks 50g protskua. Himas viel esim. broilerin filesuikaleita ruokakermas, liekkisiipiä tms. Iltapalaa en syöny ku maitorahkan joskus kerran-kaks viikossa.

Razorblade: Ei tuossa nyt mielestäni kovin korkeista kaloreista puhuta, vaan päinvastoin! Itse sanoisin, että olet mennyt aika nopesti säästöliekille tuolla ruokamäärällä. Esim. rasvan määrä on ollut aika alhainen.

No paljonko tuota rasvaa sit pitäs mättää? Vai onko tuo 0,5-1kg fetasalaattia (kirsikkatomaatit, jäävuorisalaatti, feta, kurkku) liikaa sit ketoosille? Mitä ite tästä ketjusta tajunnu ni eikös 1g rasvaa sisällä 7kcal? Tolla oon laskeskellu noita saanteja ja jos päiväs rasvaa tulee rasvassa paistetusta pekonista ja kananmunista+jauhelihasta 80g+voista 50-70g, ruokakermasta 1,5-2dl ja siihen iskee tuon 150g proteiinia ni eihä se nyt mahottoman alhanen ole...

Vai onko kyse ollu sit ateriakohtasista määristä noissa rasvoissa jotka oon käsittäny määriks /pv? Duunissa istun 8h koneen ääressä ja ei tuo aineenvaihdunnan nopeus päätä huimaa eli ei kulutus varmasti paljon tuota 2000kcal suurempi ole treenipäiviä lukuunottamatta.

Vielä tuosta ketodieetin tankkauksesta. Jos tankkaus suoritetaan niinkuin itse teen n. kerran viikossa päivän ajan, (juujuu tiedän, että esim. tdk:ssa käytetään 2 päivän tankkausta jne.) niin eikö iltaa kohden voisi jo alkaa syödä normaalisti proteiinia? Pystyn päivän aikana mättämään, vaikka sen 10000kcal hiilaria, joka varmasti täyttää glykogeeni varastot, ja kun tankkauksen jälkeen pitäisi mah. nopeasti taas päästä ketoosiin, niin eikö esim. iltapalan voisi suorittaa jo pelkästään roteiini painotteisesti (rasvat tietenkin poissa, kun hiilaria keho täynnä)?

No paljonko tuota rasvaa sit pitäs mättää? Vai onko tuo 0,5-1kg fetasalaattia (kirsikkatomaatit, jäävuorisalaatti, feta, kurkku) liikaa sit ketoosille? Mitä ite tästä ketjusta tajunnu ni eikös 1g rasvaa sisällä 7kcal? Tolla oon laskeskellu noita saanteja ja jos päiväs rasvaa tulee rasvassa paistetusta pekonista ja kananmunista+jauhelihasta 80g+voista 50-70g, ruokakermasta 1,5-2dl ja siihen iskee tuon 150g proteiinia ni eihä se nyt mahottoman alhanen ole...

Vai onko kyse ollu sit ateriakohtasista määristä noissa rasvoissa jotka oon käsittäny määriks /pv? Duunissa istun 8h koneen ääressä ja ei tuo aineenvaihdunnan nopeus päätä huimaa eli ei kulutus varmasti paljon tuota 2000kcal suurempi ole treenipäiviä lukuunottamatta.

Karppaussivuilta löytyy infoa noista jutuista ja siellä ketolla yleisohjeena on, että proteiinia 1,0-1,5 g/painokilo treenimäärästä riippuen, alle 20 g hiilaria ja loput rasvaa siitä syötävästä energiamäärästä.

Itselläni on ketolla mennyt ruokahimot ja -halut pois eli tulee syötyä naurettavan vähän. Ruokahalua ei juuri ole, enkä mä silloin pakota itseäni ahtamaan sen enemmän rasvaa kuin muutakaan. Tällä hetkellä nautiskelen soijaproteiinidrinkkiä (0,2 g hiilaria & prodea 18 g), koska proteiini ei pauku yli ja oikeasti ei tee yhtään mieli kiinteää ruokaa. Ennen ketoilua/karppausta en tajunnut, että mulle voisi tulla aikoja, jolloin en halua syödä ihan fyysisestä olosta. Enää ei tee mieli edes tummaa suklaata, vaan syön nälkään ja silloin yleensä tekee mieli jotain munakasta tms.

Vatsa toimii ketolla typerästi. Nyt näyttää jo, että kasvikset tulevat sulamattomina ulos. :jahas: Välillä ummettaa (aamulla) ja tänään on ollut tyhjennyspäivä eli hirmua. Siinä sitä on ummetuksessa +2 kg elopainoa aina lisää!

Meinasin siirtyä ketoosiin VHH:lta, niin haittaako se jos ottaa suurimman osan rasvoista rypsiöljystä? (otan myös illalla udo`s choice nimistä öljyä)

Vatsa toimii ketolla typerästi. Nyt näyttää jo, että kasvikset tulevat sulamattomina ulos. :jahas: Välillä ummettaa (aamulla) ja tänään on ollut tyhjennyspäivä eli hirmua. Siinä sitä on ummetuksessa +2 kg elopainoa aina lisää!

Itsellä toiminut aika hyvin masu. Syön yleensä aamuisin ja iltaisin n. 30g (0,5dl about jos ilman vaakaa) hasselpähkinöitä, niissä on kuituja mukana. Päivällä lisään safkaan n. 25 g pellavainen pellavansiemeneniä. Joskus oon ottanut myös lisäkuitua, mutta en koe sitä tarpeelliseksi enää kun lisäsin pellavansiemenet mukaan. Kasvisten kanssa ei onkelmia, lähinnä vain kurkkua tulee naposteltua, joskus kukkakaalia ja parsakaalia (telkkari-iltoina herkkua).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom