Ketoosidieetti

Mistäs porukka vetää rasvat, kattelin läpi noita tulevan viikon makroja niin rasvaa ei oikeen meinaa saada tarpeeks mistään. En nyt viittis pullosta öljyä alkaa ryystämään 30g.

hasselpähkinät, 22% jauheliha, pellavansiemenet, tonnikala öljyssä, savustettu lohi, kananmunat. Onhan noita. Eikä tartte vetää kuin muutama ruokalusikallinen öljyä päivässä, tai hetkinen en olekaan hetkeen vetänyt lusikallistakaan.

No nyt tässä on 2 päivää vedetty 2000 kalorilla rasvaa 70% proteiinia 28% ja hiilareita 2%. Nesteet tippunu about 1kg päivässä tosin viikonloppuna oli hyvät tankkaukset. Se minkä olen tässä huomannut niin palautuminen treeneistä on kyllä aivan tuskaa, jokainen lihas tuntuu olevan jumissa vaikka lihashuolto on ihan kunnossa.

Mulla taitaa olla kroppa ihan sekaisin. Vuosi sitten ketoilin viimeksi ja kaikki meni vallan loistavasti. Ei ollut ikinä nälkä, niin kuin tällä dieetillä ei pitäisikään. Ei tehnyt oikeastaan ikinä mieli syödä mitään. Nyt taas vedän ihan samalla tavalla kuin viimeksi ja on ihan koko ajan nälkä ja voisin syödä jatkuvasti. Liikunnan määrä on vakio eikä mikään ole muuttunut. Taitaa olla lapamato. No laihtuupa ainakin paremmin.

Mulla taitaa olla kroppa ihan sekaisin. Vuosi sitten ketoilin viimeksi ja kaikki meni vallan loistavasti. Ei ollut ikinä nälkä, niin kuin tällä dieetillä ei pitäisikään. Ei tehnyt oikeastaan ikinä mieli syödä mitään. Nyt taas vedän ihan samalla tavalla kuin viimeksi ja on ihan koko ajan nälkä ja voisin syödä jatkuvasti. Liikunnan määrä on vakio eikä mikään ole muuttunut. Taitaa olla lapamato. No laihtuupa ainakin paremmin.

Mulla oli samat ekat kaksi viikkoa. Kolmannella viikolla pitää väkisin yrittää syödä kun ei muuten tee mieli, eikä maistu.

Mistähän vois päätellä toimiiko keto vai ei (kuulemma ei sovi kaikille)? Kolmas viikko menos, paino pysyny samassa&vyötärönympärys kenties jopa hurjan 1cm kaventunu ja tuntuu et pattia tullu lisää käsivarsii+treenit sujuu hyvi ja palautumine onnistuu muute paitsi jalkojen osalta.

Kuitenki samalla tuntuu et ois läskit sulanu varsinki tuosta kylkiluiden päältä. Mutta lihasten kasvu ja läskin sulaminenha ei oo mahollista samaan aikaan? Vai onko se mahollista ketoosilla? Kannattaako ees jatkaa jos tulokset tällasia vai onko jotai parempaa vaihtoehtoa suositeltavissa?

Enpä jaksa uskoa, että tämä mikään ihmedieetti olisi, että läskit katoaa ja lihasta tulee. Eiköhän se patin kasvaminenkin johdu tuosta kiinteytyksestä, dieetin aikana läskit karisee ja kroppa kiinteytyy niin ne hauiksetkin näyttää lihaksikkaammille. Korjatkaa viisaammat toki.

Itelläkin menossa ketoosi, ja nyt on laihduttu n. 7kg ja sarjapainotkin ovat kasvaneet. Meinasin mennä näin tuonne heinäkuun lopulle, jonka jälkeen aloitan massakauden ja sitten taas ensi kesää kohti kiristelemään. Ehkä ketoosidieetillä. En siis ketoilisi koko aikaa, ei sitä pidemmän päälle minun ymmärryksen mukaan voi kasvaa.

eihän jojoilu kannata, kenellä pysyy paino 2-3kg sisällä koko vuoden?

Mulla

Muuten mikä on ratkaisu kramppeihin. Syön magnesiumia n. 250mg pvä sekä multitabsista tulevan määrän verran. Suolaa tulee tonnikalasta ja lisään myös vähän ruokaan. Pitäs varmaan mittauttaa arvot tuon osalta, tahtoo jopa VATSA krampata välillä toki pienen rasituksen alla. Todella tuskallista jos sanois.. Toki vois hommata natriumkloridi 500mg tabuja apoteekista, kaliumia ei vissiin sellaisenaan saa?

Mulla

Muuten mikä on ratkaisu kramppeihin. Syön magnesiumia n. 250mg pvä sekä multitabsista tulevan määrän verran. Suolaa tulee tonnikalasta ja lisään myös vähän ruokaan. Pitäs varmaan mittauttaa arvot tuon osalta, tahtoo jopa VATSA krampata välillä toki pienen rasituksen alla. Todella tuskallista jos sanois.. Toki vois hommata natriumkloridi 500mg tabuja apoteekista, kaliumia ei vissiin sellaisenaan saa?

Saa kaliumiakin sellaisenaan. Todennäköisesti sen puutos on myös syy noihin kramppeihin. Mulla poistu kaliumilla.

Kyselläänpäs nyt, vaikka veikkaisin olevani yksi pisimpään ketoosissa olleista ihmisistä tällä foorumilla! :D Treenikokemusta yhdistettynä ketoosiin tai vhh:n ei siltikään ole kovin paljoa. Ainoastaan aerobisesta kokemusta, ja varsin positiivista sellaista! Eli energia ei lopu kesken vaikka vetelisin jotain 14-16km lenkkejä päivittäin. Siinä missä kaveri hyytyy, niin mä jaksan tarvittaessa tehdä vaikka parikin tuollaista pidempää lenkkiä.
Taustoja vielä sen verran, että salitreenissä on ollut aikamoisen pitkä tauko sattuneista syistä, ja nyt hiljattain olen alkanut taas treenaamaan säännöllisesti!

Mieleeni onkin tullut kysymyksiä mm. palautusjuomasta, treenipäivien hiilarimääristä ja palautumisesta yleensäkkin. Eli mulla ei siis nyt vielä ole ollut palautusjuomaa treeneissä, koska kovasti pohdin noiden proteiinivalmisteiden sopivuutta mun elimistölle. Eli siis en normaalisti syö maitotuotteita juurikaan ja jos syön, niin sen pitää olla vähintään hyla tai laktoositon. En tiedä onko mulla jotain muutakin ongelmaa noiden maitotuotteiden kanssa, kuin tuo laktoosivamma, koska mulla menee esimerkiksi nenä aina samantien tukkoon, jos syön mitä tahansa maitotuotetta. Joka tapauksessa ajattelin ehkä riskillä kokeilla jotain heraproteiini-valmistetta, kunhan vain löydän sopivan. Ellei kenelläkään tule mieleen mitään vaihtoehtoista palautumiskeinoa?
Onkos porukalla ollut käytössä ihan hiilariton palari? Eli hiilari sit ennemmin siitä treenin jälkeisestä ruoasta? Mietin myös semmoista, että jos ottaisin jonkun hedelmän tuohon palautujuoman kaveriksi treenin jälkeen, jos se siis edesauttaisi sitä nopeampaa palautumista. Onkohan tuo huono idea? Mietin tuossa sitä, että tuleekohan siinä liikaa hiilaria sitten, koska en halua, että systeemi menee sekaisin sen energia-aineenvaihdunnan kannalta.

Mitenkäs sitten hiilarimäärät treenipäivinä ja lepopäivinä? Vaihteleeko vai pysyykö samana? Entäpä palautuminen, onko se ketoosissa jotenkin hitaampaa, kuin hiilarivoittoisella ruokavaliolla? Tokihan en nyt usko, että edes huomaisin mitään eroa! Mun viimeisimmät muistikuvat palautumisesta hiilareilla on jostain vuosien takaa, ja treenikin oli aika paljon monipuolisempaa lajitreeneineen kaikkineen. Kaippa sitä silloin palautui ihan hyvin, vaikkakin muistelen olleenki jonkinlaisessa ikijumissa! :D
Nyt ei ole tuota ikijumia enää ja mielestäni tässä ollaan palauduttu ihan hyvin vaikkei mitään palareita olekkaan ollut kuvioissa! Mut mielelläni ottaisin vinkkejä vastaan sikäli mikäli ne on hyväksi havaittuja! :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Uhkaa kyllä tällä hetkellä tämä testaaminen jäädä aika lyhyeen, ei energia tunnu yksinkertasesti riittävän yhtään mihinkään ja koko ajan aivan vetämätön olo. Ja nälkä ei kyllä tunnu pysyvän poissa yhtään helpommin.

Uhkaa kyllä tällä hetkellä tämä testaaminen jäädä aika lyhyeen, ei energia tunnu yksinkertasesti riittävän yhtään mihinkään ja koko ajan aivan vetämätön olo. Ja nälkä ei kyllä tunnu pysyvän poissa yhtään helpommin.

Älä vielä luovuta. Kokeile vielä vkonlopun yli ja päätä vasta sitten. Kaikillahan tuo ei varmastikaan toimi, mutta 2000 kaloria on kyllä jäniksen ruualla elämistä vaikka en kokoasi tiedäkään.

Älä vielä luovuta. Kokeile vielä vkonlopun yli ja päätä vasta sitten. Kaikillahan tuo ei varmastikaan toimi, mutta 2000 kaloria on kyllä jäniksen ruualla elämistä vaikka en kokoasi tiedäkään.

No 180cm ja painoa 80kg mutta ongelmana tossa oli se että vaikka vedin runsaan aamiaisen niin olo oli aivan samanlainen kuin ennen aamupalaa. Tosiaankin maanantaista lähtien melkein nolla hiilareilla, ainoat hiilarit tuli parista hassusta vihanneksesta mitä päivällisen kanssa napsin.

Millaisilla kilohinnoilla olette löytäneet noita pellavansiemeniä ja mistä kaupoista?
Miltä osastolta löytyvät? Mikä "valmistaja"?

Tähän vielä palatakseni:
Pitääkö nimenomaan olla pellavansiemenROUHETTA vai onko pakkislaiset niin kovaa tekoa, että kokonaiset siemenetkin toimivat?
Kilohinnaltaan lähes 2kg halvemmassa siemenpussissa luki, ettei elimistö välttämättä pystyisi sulattamaan ilman rouhimista.

Jostain luin että siemenet voisi jättää mukiin hetkeksi pehmettymään ja sitten juodaan syntynyt "lima".
Kattaako kyseinen "lima" myös ne siemenet sieltä kupin pohjalta, vai liukeneeko niistä joku "lima" siihen pinnalle/nesteen sekaan?

T: Pellavaneitsyt

Toista viikko o n paino jumitanut samassa, eikä heittoa ole tullut 100 grammaa enempää. Nappasin eilen kaupasta matkaan semmosen snadin lauantai-karkkipussin ja mutustelin matkalla kotiin. Ylläripylläri paino oli tullut yöllä 300 grammaa alas. Se hiilari shokki kai.

Paitövei, mites tässä pitäs alkaa hiilareita nappailemaan ja miten paljon, kun keskiviikkona ja torstaina olis tarkoitus riipasta kännit? Takana siis Atkinsia ja tipatonta kuukausi..

Joko sitä rouhetta tai tosiaan liottaa niitä siemeniä, niin toimii parhaimmalla tavalla. Kyllä niistä kokonaisista siemenistäkin hyötyä on, mutta siinä menee paljon ko. aineen ominaisuuksista hukkaan. Ja kun liotat niitä, niin vedät kupin nurin niin, että on limat ja siemenet suussa :)

Täälä alkoi karppailu viime su ja nyt on olo ihan hyvä. Alkuun oli karsee nälkä muutaman päivän kun on tottunu syömään sen 6 kertaa päivässä...Tarpeeks kun vaan vahti että tulee rasvaa niin nälkäkin on kadonnu. Nyt riittää se 3 ateriaa ja pieni iltapala (joka on enemmänkin tapa). Tein alkuun ihan sunnitelman mutta en sitä päivääkään noudattanu. Syön mitä haluan, makkaraa, pekonia, munia, voita ja juustoja ja paino putoo kokoajan. Alkuun meinas tulla liikaa proteinia ja liian vähän rasvaa mutta nyt nekin osuu jo kohdilleen. Se 70 % kun tulee rasvasta niin olo on hyvä eikä oo nälkä. Treeniä oon vetäny ihan samalla kaavalla kun tähänkin asti, kovaa punttia, tanssitunteja ja yhen juoksulenkinkin uskalsin heittää. Ihan hyvin on jaksanu, ainakin vielä. Palautusjuomaa en oo käyttäny, syön vaan heti reenin päälle..Sen kyllä muutan sit kun hiilareita saapi nostaa mutta nää 2 viikkoa ainakin näin.
Mietin kans tota juhannusta, jos silloin vähän valkkaria kuluu niin tarviiko syömisiä muuttaa jotenkin ennenku alkaa tissutteleen????

mä kadun sitä että karppasin ja olin ketoosissa pari kk.. siirryin normiruokavalioon ja tsädäm, nesteet kerty ja paino nous ihan hemmetisti ja nopeesti! :jahas: kyl se olis sit pitempiaikasta, varmaan loppuelämän juttu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom