Ketoosidieetti

mistäs muuten se mahtaa johtua kun ketoosilla tuli aika usein huimauskohtauksia? lähinnä ylösnoustessa. joku puutostila?

Verenpaine varmaan laskenut. Ihan normaalia et ylösnoustessa vähän huippaa.

ei ole oikeastaan koskaan huipannut ylösnoustessa paitsi ketolla. siksi ajattelin että voisi joku puutostila olla. eipä se nyt hirveästi häirinnyt sillon kun ketolla vielä olin, mitä nyt aina välillä piti ottaa seinästä tukea ja näyttää idiootilta :D

Jehee, eka viesti tänne. Luultavasti tyhmiä kysymyksiä, mutta en saanut tarkkaa vastausta vaikka ketjua selaillut olenkin, että ollaanko ketoosidieetillä samalleen miinuskaloreilla kuin "normaali"dieetillä, eli esim. -500 kcal/pv? Mitat on 178/76,6 ja tarkoituksena olisi, yllätys yllätys, saada pömppömahaa pois sekä muutenkin sitä kireyttä. Ja rasvojen osuus tällä dieetillä jotain 70%, sekä proteiinia väh. 2g/kg? Kiitos ja kumarrus etukäteen.

Jehee, eka viesti tänne. Luultavasti tyhmiä kysymyksiä, mutta en saanut tarkkaa vastausta vaikka ketjua selaillut olenkin, että ollaanko ketoosidieetillä samalleen miinuskaloreilla kuin "normaali"dieetillä, eli esim. -500 kcal/pv? Mitat on 178/76,6 ja tarkoituksena olisi, yllätys yllätys, saada pömppömahaa pois sekä muutenkin sitä kireyttä. Ja rasvojen osuus tällä dieetillä jotain 70%, sekä proteiinia väh. 2g/kg? Kiitos ja kumarrus etukäteen.

Toi proteiinien määrä varmaan riippuu vähän treenistäsi, millainen se on vai onko? Mutta varmaan ainakin tuota 2g/kg luokkaa.

"Asidoosi (lat. acidosis) tarkoittaa elimistön liiallista happamoitumista, jolloin vereen kertyy liikaa happamia aineenvaihduntatuotteita tai elimistöstä poistuu liikaa emäksisiä ainesosia"

Mahtaisikohan ketoasidoosin estäminen alkoholia juodessa onnistua täten myös esim.
tuorekurkulla, ruokasoodalla tai sitruunalla (elintarvikkeita, jotka tekevät elimistöä emäksisemmäksi), hiilaritankkauksen sijaan?
Itse en hirveämmin käytä alkoholia, niin ei ole sinänsä tarvetta käytännössä toteuttaa, mutta näin ajatusleikkinä ja lähinnä ihan teoreettiselta pohjalta kikkaillen?

Tyrmätkää ja korjatkaa!

ei ole oikeastaan koskaan huipannut ylösnoustessa paitsi ketolla. siksi ajattelin että voisi joku puutostila olla. eipä se nyt hirveästi häirinnyt sillon kun ketolla vielä olin, mitä nyt aina välillä piti ottaa seinästä tukea ja näyttää idiootilta :D

Mulla huippas kun aloitin ketoilun. Pyörrytti vähän väliä, mutta tasoittui kun ruokavaliota kesti parisen viikkoa. Verenpainetta on hyvä mitata jos mahdollisuus, tilanteen pitäisi kuitenkin tasottua.

eipä kyllä neljässä kuukaudessa pahemmin tasoittunut. oikeastaan ei mitään väliä enään kun en ketolla enää ole, kunhan mielenkiinnosta kyselen :)

Minulla ei ainakaan anna ketotikut juurikaan mitään tulosta.

Mulla ne on kyllä toimineet ja näyttäneet ihan hyvin punasta sitten kun ketoosissa oikeesti ollaan. Itsellä vaan ei siirtyminen ketoosiin vaan tunnu tapahtuvan ihan parissa päivässä vaan jonkun 1vk jälkeen alkoi vasta antaa syvemmänpunaista tulosta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juu, löysin toiselta foorumilta saman vastauksen.. tähän tyyliin:
Noin ääriyksinkertaistetusti. Kun glukoosivarastot loppuvat hiilihydraattien vähäisyyden takia alkaa elimistö tuottaa itse glukoosia sekä ketoaineita. Se tuottaa glukoosia proteiineista ja rasvasta. Kun rasvaa käytetään energiaksi niin suuri osa siitä käytetään suoraan rasvahappoina lihaksissa ja osasta tehdään ketoaineita joita voi energiakseen käyttää aivot (aivot eivät voi käyttää rasvahappoja suoraan energiaksi ja elimistön oma glukoosituotanto yksistään ei aina riitä aivoille vähillä tai ilman hiilihydraatteja olaessa), sydän, munuaiset ja muutamat muutkin jutut elimistössä käyttävät sujuvasti ketoaineita energiakseen. Sitä että elimistössä synnytetään ketoaineita osaksi energiankulutusta nimitetään ketoosiksi.

Kun maksan glykogeenivarastot on käytety paaston tai hiilihydraattivajeen seurauksena vähiin alkaa ketogeneesi kun rasvahappoja alkaa vapautua, osa niistä päätyy ketoaineiksi elimille joissa ne voivat korvata osittain glukoosin energialähteenä. Elimistö alkaa valmistaa ketoaineita energiaksi aivoille ja muutamille muille elimille kuten sydämelle ja munuaisille jotka osaavat sujuvasti käyttää ketoaineita ja oma glukoosintuotanto alkaa muista lähteistä kuin hiilihydraatista, muun muassa eräistä aminohapoista ja glyserolista sekä lihastyösä syntyneestä laktaatista. Välttämättä energiakseen tarvitsee glukoosia erytrosyytit (vähän määrällisesti) sekä aivot joiden kulutus on suuri ja noin 20-30% niiden tarvitsemasta energiasta on saatava glukoosista. Tämän glukoosin elimistö voi valmistaa itse sen lisäksi että sitä saadaan myös vähän siitä vähäisestä hiilihydraattimäärästä. Paastossa elimistö toimii täysin ilman hiilihydraattia valmistaen kaiken itse. Maksan glykogeenivarat riittävät glukoosiksi muunnetuna vain muutamia tunteja. Loppuosaksi energiatarvetta käy erinomaisen hyvin ketoaineet. Muut kudokset pärjäävät pääasiassa rasvahapoilla (ja ketoaineilla). Virtsassa näkyvä ketoainemäärä on lähinnä käyttämättä jääneitä ketoaineita jota ketoosiin sopeutuneeella ihmisellä ei kamalasti tapahdu, elimistöhän ei pyri tuhlaamaan.

Mulla välillä näyttää ja välillä ei. Vaikka hiilareita on tullu saman verran. Veikkaan että jos kokoajan ravaa vessassa niin se on jotenki liian laimeeta että näkyis?? Heh..naisenlogiikalla näin..koska jos oon pidempää ollu käymättä niin sit on näyttäny. Näin täälä..

Ihan hyvin tulee toimeen ilman noita tikkujakin. Omaa kroppaa kuunnelle kyllä tietää, ollaanko ketoosissa vai ei. Sitten, kun alkaa olemaan kevyt ja virkeä olo, niin ainakin itselle se on merkk siitäi, että kroppa on ketoosissa.

Nykyään tapahtuu jopa niinkin nopeasti kuin 1-2 pv kuluessa, sillä muutaman kerran on jo tullut ketoosiin siirryttyä.

Ketoosia takana pian 7 pv. Olen ehkä pari tilkkaa juonut light-limua, heti turvottaa. Samoin pieni määrä ksylitolipurkkaa (täysksylitoli) turvottaa. Jotenkin nyt viikon jälkeen olo on tosi turpea. Alussa lähti nesteet, mutta tällä hetkellä olen aivan turvonnut. Juon yli 3 l vettä päivässä JANOON, kahvia pari kuppia jne. Hiilaria alle 20 g/pv ja eniten energiaa rasvasta. Masu vain pömpöttää ja väitän, että turvotuksesta osalti. Lisäravinteina monivitamiini, omega-3, rauta, kalsium, D-vitamiini ja tänään ostin myös CLA:ta. Onko muilla samoja kokemuksia ja mitä mun pitäisi tehdä? Hirmuista.

ketosticksit varmaanki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom