Ketoosidieetti

Itse olen tässä nyt jonkinlaisessa ketoosissa ollut kai ~12 viikkoa. Silloin dieetin aloitin ja hiilarit pois jätin. Tarkoitus oli paleo ideologian mukaisesti ottaa sitten 2 viikon jälkeen marjat mukaan ja hiljalleen tumma riisi/bataatti/quinoa, mutta kun kroppa ja pää tottui olotilaan niin ilman on painettu menemään. 3 päivää työmatkan takia keskellä dieettiä söin hiilareita ja lisäksi muutamalla yksittäisellä aterialla jonkin verran. Rasvatkin on olleet tosi alhaalla eli pääasiassa vaan proteeinia ja kasviksia. Viikko vielä jäljellä ennen USAn matkaa jolloin sitten ruokaa tuleekin edestä ja takaa...
Kuumeilua oli pari viikkoa sitten ja vasta sen jälkeen treeneissä alkoi väsyttään normaalia enemmän ja muutenkin tuntumaan, että nyt kroppa alkaa väsyyn.
Jokunen vuosi aiemmin eka kerran hiilaritta olin ja silloin olotila oli paljon vaikeampi. Tästä jäi todella hyvä maku suuhun eli nopeaan saa painoa ja vyötäröä alas. 12,5 viikossa ~17 kiloa lähti. Kuvia löytyy VIP puolelta.

Tarkoitushan on lähinnä kokeilla miten kroppa ottaa vastaan keton ja jos ottaa paremmin kuin normaalin dietin niin jatkossa sitten ketoilee. Mutta eiköhän näillä pääse sitten ensi viikolla aloittamaan.

Helou. Olen uusi täällä ja nyt ois halua kommentoida omaa näkökulmaa.

Harrastan ennemmin aerobista liikuintaa kuin rauDan vääntöä, mutta jalkarikon takia liikunta on ollut vajaavaista ja paaaainoa on tullut.
Olen vegaani ja tottunut siis hankalaan ruokavalioon. Mutta voi se ketoilu multakin onnistua, EHKÄ. Mulle on tullut vuoden aikana painoa +10kg (63kg) ja halu saada ne pois. Tai edes muuttaa lihakseksi. Siksi ketoosin kokeilu.

En tiedä miten mun käy, mutta ens maanantaina meinaan aloittaa. Psyykkaan itteeni siihen saakka ja syön jääkaappiin valmiiksi kokkaamani ruuat ensin pois.

Oon joskus aikanaan (4 vuotta sitten) syönyt tarkalleen seuraten noita makroja, mutta nyt mennyt vähän huonommin. En ole 4 vuoteen juurikaan syönyt
sokeria, gluteenia, perunaa jne.. (niin ja lihaa 15 vuoteen, maitotuotteiden ja munien syönnin lopetin vuos sitten).

Ja koitan saada ketoosiin itteni. Kysymys; Paljonko rasvaa on liikaa? Oon kuullut, että liika prode muuttuu kehossa sokeriksi ja siksi jos syön sitä liikaa
lowcabilla, mennään ojasta allikkoon.

Mä meinaan mennä näin;

Aamu 6:00 Vesi 500g ja Kahvi 350g

Aamupala 09:00 Avokado kuorittu, kivetön (Fineli) 100g (185.4kcal: 2.6g/0.8g/19.4g)
SOIJAMAITO MAUSTAMATON (Alpro soya) 250g (87kcal:9,3g/0g/ 5,5g)

Lounas 11:30 Rypsiöljy kylmäpuristettu (Fineli) 5g (44.2kcal:0g/0g/5g)
Itu, mungpapu,sinimailanen 100g (33kcal:4g/2.6g/0.7g9
Lehtisalaatti-kurkku-tomaattisalaatti (Fineli) 150g(21kcal:1g/3.2g/0.3g)

Välipala 13:00 Manteli (Fineli) 50g(301.1kcal/12g/3,3g/27g)
Kahvi ja vesi 250g + 1000g

Päivällinen 16:00 Rypsiöljy kylmäpuristettu (Fineli) 5g (44.2kcal:0g/0g/5g)
Itu, mungpapu,sinimailanen 100g (33kcal:4g/2.6g/0.7g9
Lehtisalaatti-kurkku-tomaattisalaatti (Fineli) 150g(21kcal:1g/3.2g/0.3g)

Välipala 18:00 Saksanpähkinä (Fineli) 50g(324.9kcal:7.4g/1.7g/32.6g)
Kahvi ja vesi 250g + 500g

Iltapala 21:00 Avokado kuorittu, kivetön (Fineli) 100g (185.4kcal: 2.6g/0.8g/19.4g)

Laskettu kokonaisenergia 1543.2kcal PRODEA71.7g/HIILAREITA18.1g/RASVAA132.4g

Kuituja 31.1g

Niin, ja olen 159cm pitkä nainen, paino 63kg ja rasvaa on.....

Millaisilla kilohinnoilla olette löytäneet noita pellavansiemeniä ja mistä kaupoista?
Miltä osastolta löytyvät? Mikä "valmistaja"?

Millaisilla kilohinnoilla olette löytäneet noita pellavansiemeniä ja mistä kaupoista?
Miltä osastolta löytyvät? Mikä "valmistaja"?

Just ostin ihan Siwasta pellavansiemeniä 250g pussin ja hinta tais olla 0.98€ suunnilleen. Olikohan jauhojen ja muitten vastaavien seassa.

Ketoosi ruokavalio!

Mitenkäs tässä ketoruokavaliossa nuo kalorit pitäs olla ?

itsellä olisi tälläinen ruokavalio alkamaisillaan ensviikolla, mutta vähän ihmetyttää toi kalorien määrä

Ateria1= Kanamuna 4kpl, pekonisiivu 3kpl, omegat ja vitamiinit
Ateria2=Protskujuoma+hasselpähkinöita 50g
Ateria3=Lihaa/kalaa/kanaa 200-300g, Salaattia
Ateria4=Protskujuoma+hasselpähkinöita 50g
Ateria5=Lihaa/kalaa/kanaa 200-300g, Salaattia
Ateria6=Kermajuusto 100g

ilmaisen kalorilaskurin mukaan noin 2557 kcal. tuo vaikuttaa aika hurjalta määrältä diettaillessa.
Mutta onko se rasvan lähtö tässä kiinni enemmän nuiden hiilareiden vähyydestä
P 30 / H 1 / R 69

vielä kerkeää muuttaa ennen maanantaita, joten hyviä vinkkejä ja parannusehdotuksia kehiin

Niin ja sit viel, että miten kreatiini sopii ketodietille? voiko ottaa vaikka 5 g päivässä prodejuoman yhteydessä ?

Nyt olen syönyt koko viikon töissä pinaattia ja jauhelihaa eri höystöillä ja työpaikan tytöt ovat aivan kauhuissaan :D Repeilin jo kun tytöt eivät voineet uskoa että joku ei tykkää perunasta tai riisistä. Olisiko joillain heittää mahdollisimman outoja ketosafkoja joilla voisin kiusata tyttöjä? Meinasin ottaa joku päivä tartar jauhelihaa ja raakoja kananmunia.

^^Erehdyin kertomaan töissä perusaamupalastani - maustamatonta maitorahkaa höystettynä 30 grammalla oliiviöljyä. Nyt eivät kuulemma saa tuota mielikuvaa pois päästään. Koita siinä sitten konsultoida..

Nyt olen syönyt koko viikon töissä pinaattia ja jauhelihaa eri höystöillä ja työpaikan tytöt ovat aivan kauhuissaan :D Repeilin jo kun tytöt eivät voineet uskoa että joku ei tykkää perunasta tai riisistä. Olisiko joillain heittää mahdollisimman outoja ketosafkoja joilla voisin kiusata tyttöjä? Meinasin ottaa joku päivä tartar jauhelihaa ja raakoja kananmunia.

joo kannattaa kokeilla (vain äärimmäisessä mieliteossa hiilareita kohtaan) ei ole oikeasti kovin hyvää..ja kuulostaa epätoivoselta, mutta kokeiltu on dieetillä; keso-raejuustoa ja kanelia -> koska se näyttää vähän riisipuurolta niin voi kuvitella syövänsä puuroa!

mielenkiintosta nähdä kuinka kauan porukka jaksaa ihmetellä pelkän jauhelihan tai raejuuston syömistä töissä.. kolmatta viikkoa joku jaksaa mainita asiasta päivittäin.. no toisaalta sen ymmärtää kun muut siellä mussuttaa pullaa..

Kiinnostuneena olen lukenut tätä ketjua ja varsinkin ihmisten kertomukset onnistuneista dieeteistään ovat ns. herkkua. Nyt itsekin suunnittelen siirtyväni hiilarittomalle ruokavaliolle mahdollisesti heti juhannuksen jälkeen. Olen kuluvan viikon harjoitellut/totutellut vhh-ruokavalioon siirtymistä ja orastava optimismi jyllää. Nyt on menossa neljäs päivä matalilla hiilareilla ja hyvältä tuntuu. Olen selvinnyt ilman päänsärkyjä, vaikka kovaa treenatessa puhki on ollutkin. Alkuviikkoon on mahtunut kaksi rankkaa punttia (maven ympärille rakennettu vetopäivä ja kyykkyjen ympärille työntöpäivä), 1h kävelylenkki ja futismatsi. Normaalista palkkaristakin olen luopunut, paikat ovat olleet ehkä hieman normaalia tuntuvammin jumissa/hellänä. Kertaakaan ei ole tullut mielitekoja johonkin hiilarisafkoihin, wanhanajan nakit ja jauheliha maistuvat!

Omia huomioita neljässä päivässä:
- Ei ole nälkä, sapuska todella täyttää
- Ei napostelua
- Voiko olla näin helppoa?
- Joudunko jättämään Ehrmannin, maidon ja raejuuston pois safkoistani?

Joku kokeneempi ketoilija voisi kommentoida ruokavaliotani:

Aamupala (klo 8-9): 4-5 wanhanajan nakkia, jäävuorisalaattia, tomaatti, paprikaa, 4 viipaletta juustoa (edam tai kermajuusto), majoneesia, litra vettä, glutamiini, kreatiini, vitamiinit ja omega-3-kapselit
Välipala (klo 11-12): 1dl heraproteiinia
Ruoka (klo 14-16): 4-5 wanhanajan nakkia, 200g paistijauhelihaa, jäävuorisalaattia, 2 tomaattia, paprikaa, 4 viipaletta juustoa, majoneesia, mozzarellamöykky, vettä
Välipala (klo 17-18): 1dl heraproteiinia
Illallinen (klo 20): 200g paistijauhelihaa, jäävuorisalaattia, tomaatti, paprikaa, 4 viipaletta juustoa, majoneesia, puolikas mozzarella, vettä
Iltapala (klo 22-23): 1dl kuohukermaa, 50-100g vadelmia

+ päivän aikana saattaa mennä 1,5l kokista (zeroa), puolikas avokado
+ tällä hetkellä kreatiinin tankkausvaihe menossa (eli neljästi olen vetänyt päivän aikana, glutamiini kahdesti)

Tuossa viitteellinen normipäivän ruokailu. Nyt olen ollut lomalla, niin ruoanlaitto ja tasainen syöminen on ollut helppoa. Saa nähdä miten ruokailu asettuu kun työt jatkuvat ensi viikolla...Ainakin olen ollut todella täynnä ja tietoisestikin olen syönyt reilusti. Ketoosia tavoitellessani mukaan tulee vielä kananmunat ja rypsiöljy (rypsäri-protskusheikki oli kamalaa). Tomaatti korvataan ehkä kurkulla..iltapalaksi ehkä jotain rasvaisempaa marjojen tilalle?

Tavoitteet:
Nykyiset mittani ovat 181cm/99,5kg, rasvat noin 21% (kaksi viikkoa sitten inbody-mittauksella). Tarkoituksenani olisikin pudottaa joku about 10-15kg painoa. Jotenkin tuntuu, että ketoosi voisi olla se ratkaisu. Normaalisti pudottaessani olen kyllä saanut painon liikkeelle, mutta jatkuva napostelunhimo yllättää ja viikonlopun ahmimiset vesittävät ns. kevyen ruokavalion lähes tyystin. Nyt moisia tuntemuksia ja himoja ahmimiseen ei ole ollut lainkaan. Tämä seikkaa lienee painavin yksittäinen tekijä, miksi uskon ketoosidieetin sopivan itselleni.

Tulipahan sekavaa..vois lähteä puntille.

edit: ainiin, vaa'an mukaan olen 1,8kg kevyempi kuin ma-aamuna.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Riippuu mikä on paljon. Jos hiilarit alle 30g/pvä, niin rahkaa ei ainakaan paljoa pysty syömään, kun yhestä purnukasta tulee jo se 10g. Jos ketolla vielä vedetään esim.pellavansiemenrouhetta, kasviksia ja mahollisessa palkkarissa tai pre-workout juomassa hiilaria, niin nopeasti tulee 30g täyteen! Ite jouduin ottamaan jopa Keso raejuuston pois ruokavaliosta, kun se yks pikkunen purkki sisältää 5g hiilaria. Omat hiilarit tällä hetkellä loaderista, (20g kaseiinia, 10g heraa=2,5ghh) palkkarista (myofusion 35g= 5ghh), omena palkkarin kylkeen (100g=6ghh) ja loput sitten, mitä kinkku siivuista ja juustoista päivän mittaan kertyy....

Nyt tulee vkloppuna 2vk täytee pelkällä salaatilla, kalalla, kanalla ja jauhelihalla :D Eka viikko oli aika perseestä ja mielialat heitteli, mut nyt alkaa jo tottua tuoho ruokavalioon. Oon käyttäny rasvana pääasiassa ruokakermaa 17%, rypsäriä ja sit Valion meijerivoita...onko nuo niitä ns. oikeita mitä kroppa pystyy käyttää??? Ateriat päivän mittaa ollu tyyliin:

Aamu: 2 kananmunaa + pekonia, rasvassa paistettu
Eväät: 200g seitiä tms/400g jauhelihaa rasvassa, fetasalaattia oliiveilla
Palautusjuoma: 50g whey proteiinia + 2g-5g kreatiini
Lounas: 400g jauhelihaa rasvassa/200g seiti/lohi/300-400g broilerin filesuikaleita+2,5dl ruokakermaa 17%, salad
Iltapala: 1 kananmuna + pekonia rasvassa/25g protskua johon heitän 1-2dl ruokakermaa 17% (ei maistu kerma ollenkaa)/pirtelö 500g ehrmann + 1dl kevytmaito + parisataa grammaa mansikoita

Puntaria en omista ja vyötäröltä on kenties se 1cm kadonnu ja tuntuu vähä pettymykseltä, mut mitenkäs nopeesti tuo oikeesti rupee näkymää noissa vatsamakkaroissa? Muualta on kyl hyvi ruvennu lihat erottumaa...on kyl joutunu muutamana päivänä kermakakkua mansikoilla vetelee ku ollu juhlia, mut onneks ollu kaikki treenipäiviä ni on saanu kyl sit neki hiilarit kulutettua.

Muutama huomio mikä on täs tullu huomattua:

-Mielialojen ääripäät on voimistunu (jos vituttaa ni vituttaa oikeesti, joskus tuntuu aika agressiiviselta olo, ja jos on hyvä fiilis ni sit myös hymyilyttää)

-Jostai syystä rauta nousee koko aja paremmi. Treenin edetessä hiki virtaa helvetin paljoa paremmi mitä ennen ja painot tuntuu raskailta, mut jostai sitä energiaa löytyy kuitenni (treeniä ennen pelkkä omena alle)

-Panettaa välillä aika ankarasti (tää ihmetyttää, koska eikös tuo aggression lisääntymine ja tää vihjaa testojen noususta...onko ketolla tämmöstä vaikutusta todettu vai johtuuko pelkästää tasapainosesta rasvan saannista ku ennen rasvoja syöty vähä niin ja näin)?

-Ei oo oikeestaa koskaa nälkä vaikka vetää vaan aamupalan, eväät, lounas, iltapala. Välipaloja ei tartte muuta ku tuon omenan ennen treeniä ja hyvin menee. Pitkät sarjatki onnistuu vaikka hiki lentää iha helvetisti :)

Jenkkakahvat kadonnu melkei kokonaa ja ylävatsalihakset erottuu paremmi. Vyötärössä ei mitää muutoksia viel ainakaa mittanauhan mukaa mut josko sielläki osastolla juhannuksee mennes jotai tapahtus :D

Luin sitten koko ketjun läpi. Huh..

Vähän jännitti aloittaa kun luin ihmisten kokemuksia sumuisista olotiloista ja oksetuksista. Alle 20g/vrk hiilareita nyt reilu pari vuorokautta, ja täytyy sanoa että yllätyin miten helposti homma lähti käyntiin. 24h kohdalla oli hetken vähän huono olo. Sitten se meni ohi ja ollut peruspirteä fiilis siitä asti. Nyt 48h kohdalla jaksoi jo treenailla ja käydä pyöräilemässä ja lenkillä, energiaa tuntuisi riittävän vaikka mihin.

Olen pudotellu nyt maaliskuulta perus kaikkea vähän kitkunkitkun-dieetillä 96 -> 90kg. Onhan vaan hienoa vetää pekonia ja juustoa tuon jälkeen... Rasvoja varmaan pitää pudotella vähemmälle kohta mutta aloitetaan nyt suositusten mukaan läträysmeiningillä, niin kroppa oppii tuon rasvan käytön. Jospa tällä lähtis ne seuraavat 10kg kesän mittaan.

Nyt ollaan oltu vasta reilu viikko ketoosissa, painoa jo lähtenyt 2kg.

Tänään saattais kuitenkin joutua kahvittelemaan ja syömään kakkua ja muita antimia kohteliaisuuttaan.
Jos saan pidettyä kalorit miinuksella kakan maistelemisesta huolimatta, niin ollaanko jo mahdollisesti huomenna taas ketoosissa?
Vai onko viisaampaa vetää homma ihan sikailuksi, vaikka mättöpäivälle ei sinänsä olisi tarvetta, koska paino putoaa tasaiseen tahtiin, rauta nousee vielä normaalisti - eikä psyykekkään sitä vaadi.

3 viikkoa takana Atkinsia, ja paino pudonnut 101kg -- > 97.3kg. Punttia 3 krt viikossa.

Muija valittaa kun henki haisee, päässä humisee ja olotila on enemmän tai vähemmän höntti koko ajan. Tosin ihmekkös toi, kun hiilareita ei mene alas käytännössä mitään. Yritin kyllä, mutta ketoosi katkesi heti. :kakka:

Nyt vedetään sitten Juhannukseen asti ilman hiilareita, eli noin 5 viikon induktio.

Me insane.

Mistäs porukka vetää rasvat, kattelin läpi noita tulevan viikon makroja niin rasvaa ei oikeen meinaa saada tarpeeks mistään. En nyt viittis pullosta öljyä alkaa ryystämään 30g.

Salaattiin reippahasti oliiviöljyä, paistossaan ei kannata öljyn määrää säästellä, pähkinät, välipalaksi kokonainen avokado, majoneesi, keltuaiset... Pestokin on aika nannaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom