Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Näin on. Mutta hetkinen, S60 V8?? :wtf:

Edit. Kaveri otti joskus vuoden 2000 528:lla kiihdytyskisan S80 V8 kanssa. S80 kuulemma täys jengiä, ei sitten volvo päässytkään ikinä ohi. Varmaan on kuski ihmetellyt vaikka tarkemmin ajatellen ihan ymmärrettävää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tai BMW miehiä ;) Alkaa muuten tuolla liikenteessä olemaan "kauneimmat" autot nykyään Kioja/Hundaita ja Ranskiksia , Toyotat, Bemarit, Audit ym on selvästi pudonnut kelkasta muotoilun saralla. IMO
 
Zone-sarja -42%
Mitenkäs näitten Volvojen ajettavuus? Se painaa tällä hetkellä vaakakupissa enemmän kuin ulkonäkö. Rav4, Qashqai ja CR-V on kokeiltu, mutta ne eivät ole sitä mitä kaipaan. Sanomattakin varmaan selvää että aion käydä koeajamassa, mutta aina kiva tietää etukäteen mitä voi odottaa :)
 
S80 menee maantiellä ainakin, kuin juna. Pitkän taipaleen ajamiseen Volvo on paras auto, siitä ei tarvitse edes keskustella. ;)
 
S80 menee maantiellä ainakin, kuin juna. Pitkän taipaleen ajamiseen Volvo on paras auto, siitä ei tarvitse edes keskustella. ;)

Joo, oon jotain muita volvoja (uus s40 ja vanhempi v40) ja niistä kyllä tykkäsin maantiellä. Tarkotus oliskin käydä jollain euroopan turneella autolla, niin sitä silmällä pitäen tätä ajettavuutta haen. Kyllä kaupungissa kauppareissut hoitaa vaikka millä kipolla. Maasturi sattuu olemaan vaan vaimokkeen toive.
 
Joo, oon jotain muita volvoja (uus s40 ja vanhempi v40) ja niistä kyllä tykkäsin maantiellä. Tarkotus oliskin käydä jollain euroopan turneella autolla, niin sitä silmällä pitäen tätä ajettavuutta haen. Kyllä kaupungissa kauppareissut hoitaa vaikka millä kipolla. Maasturi sattuu olemaan vaan vaimokkeen toive.
Eihän noista sporttisia saa tekemälläkään, mutta muuten kyllä loistavia pelejä on ajolleen.
Niin ja Xc60 alkupääkin on kohtuu viaton;)
Näin perheellisenä turvallisuus näkökohdat huomioiden, niin ei oo XC60 voittanutta:D
Entinen XC60 mulla oli vm 2009, ja nyt mulla on tämä 2014 facelift, niin kyllä molempiin olin/olen tyytyväinen.
Tällä uudemmalla pääsee maantieajossa jopa alle 6litran, ja monia kohtia on tuunattu paremmiksi!
Puhumattakaan Volvon uusilla koneilla/8v laatikoilla, mitä toistaiseksi saa vain etuvetoisiin:(
Onhan se tosiaan vähän tylsän näköinen.
5ng3.jpg


Tilojen takia jouduin hylkäämään Land Rover "Evokin":(
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan tuo tyylikäs, mutta käsittääkseni aika kovan hintainen ja siihen nähden niitä on katukuvassa tosi paljon. Osa tietysti varmaan työsuhdepelejä.
 
Onhan tuo tyylikäs, mutta käsittääkseni aika kovan hintainen ja siihen nähden niitä on katukuvassa tosi paljon. Osa tietysti varmaan työsuhdepelejä.
Paljon varmaan menee työsuhdeautoiksi.
Tänä vuonna huhtikuuhun mennessä oli XC60 rekisteröity 554kpl , joten onhan se paljon tuossa segmentissä, kun esim. Corollaa oli samaan aikaan rekisteröity 603kpl;)
Kaikki täällä maksaa, mutta kilpailijat kuten X3 tai Q5 on heittämällä 10000€ kalliimpia, kun alkaa varusteita ruksimaan;)
Xc60 on esim. vakiona polttoainelämmitin, ja Bemariin maksoi yli 2t€ ja Audiin melkein 3t€.
Lisäksi noiden toiminnassa oli jotain ihmeellisyyksiä, ettei niitä saanut laitettua ennakkoon lämmittämään (taukolämmittimen nimellä)
Xc60 onnistuu tuon Volvo On Call kautta ohjaamaan auton toimintoja puhelimella.
 
Tyly kone tuo D4. Joutuvat myymään sitä kalliilla, sillä auto vero on paljon pienempi mitä D3:ssa ja silloin hinnatkin keikahtaisivat väärin päin. Mutta oliko D3:ssa vanha geartronic ja D4:ssä joku muu? Eilen meinaan katselin V40 D4 automaatin hintoja ja päästöjä ja sehän räjäytti esim. TDI RS Octavian joka tähän asti on ollut kovin luu piheille naftahurjastelijoille.
 
Onko kukaan ajanut tollasella, mitä toi normaali ihmisen ajossa kuluttaa? Omalla naftavehkeellä joskus tullut testailtua pihistely ajoa mm alamäkiin antaa vauhdin nousta ja ylämäkiin rullaillaan vapaalla olen päässyt 4l kulutukseen alinopeutta ajamalla.. Normaalisti tuo vie sen 5.6l sadalla-.
 
Mielestäni maine on nykyisin paljon huonompi kuin ruotsalaisen omistajan aikoihin ja tulevaisuus näyttää kovin synkältä. Täällä Saksassa ei volvoja näy, ei oikein euroopassa näytä "kiinalasuus" myyvän. En ihmettele yhtään, eipä kiinosta enää muakaan.
 
Eikös Volvolla ollut talous parantunut huomattavasti? Viikon ajelin V60:llä ja oli se vaan todella hieno peli. Nyt on vaimon Octavian kanssa ankeutta. Oma V70 on yli 200tkm rullattu, joten se ei ihan pakast repäisty ole...

Päästömääräykset kiristyvät koko ajan ja sillä alueella Volvo on aika vahvoilla. Jos esim. nafta-automaattia haluaa liisariksi, niin ei taida esim. Opelilla olla mitään vähäpäästöistä. Eikä aasialaisilla.
 
Ainakin tuon uutisen mukaan vakavaraisuus ja sitä kautta talous on kohtalaisissa pitimissä:

Vieläkö Volvon uskaltaa ostaa? | Taloussanomat

Itse perustan näkemykseni brändin kiinalaistumiseen, se ei käsittääkseni ainakaan euroopassa ja jenkeissä ole erityisiin ansioihin kirjattava asia. Tietysti jos kehittyvät markkinat Kiinassa ja Intiassa jne. alkavat vetää niin miksei tuolta vielä noustaisi "entisajan loistoon". Omaan näkemykseeni vaikuttaa myös tietenkin henkilökohtaiset tuntemukset; aina on tullut seurattua tarkasti mitä autorintamalla tapahtuu ja ennen koin Volvon keskimääräistä kiinnostavammaksi merkiksi. Nykyään en koskisi pitkällä tikullakaan.
 
No tuo Kiina-kortti tuleekin yleensä tyypeiltä jotka eivät Volvoa koskaan ostaisi. Mitään järkiperustettahan siihen ei ole. Ehkä joku lapsuuden trauma naapurista pesemässä uutta 240DL:ää liian pienissä shortseissa? :D

Mutta tiukoillahan tuo autobisnes kai on. Ranskalaisilla varsinkin taitaa olla huomattavan paljon tehtaita tyhjäkäynnillä. Kauppa ei käy, mutta ranskalaisia ei voi irtisanoakaan. Muistelen jostain lukeneeni, että VAG on ainoa voitollinen eurooppalainen autovalmistaja? Heilläkin kyllä hirveitä laatuongelmia, joten ehkä asetelmat muuttuvat muutaman vuoden sisällä.

edit: Wikin mukaan muutkin valmistajat näyttävät tekevän voittoa. Ehkä itkevät lamaa ja huonoja tuloksia ihan vain verosyistä ja lobbausta helpottaakseen?

edit2: VAGista 17% kuulunee Qatarilaiselle firmalle. Miksei ketään pelota arabiautot? Kuitenkin tehty kamelipellistä :D

edit3: http://www.statista.com/statistics/232958/revenue-of-the-leading-car-manufacturers-worldwide/ joten VAGi voi paksusti...Silti pihtasivat pumppusuuttimien korjausta. Vaikka eihän sitä rahaa jää käteen jos sitä annettaan pois.
 
Ei näytä jengiä haittaavan se ainakaan että Land Rover on oikeasti Tata nykyään. Eli intialainen riksa.

Mutta oliko D3:ssa vanha geartronic ja D4:ssä joku muu?
D4 ja T5 taitaa olla tähän asti ainoat omalla uudella koneella ja 8-lovisella automaatilla saatavat. Muitakin pitäis olla tulossa, mutta en nyt muista koska. Onhan toi toki aika hyvä all-arounder.
3-pyttyisiäkin on jo väläytelty.

Volvo on mennyt kyllä roimasti eteenpäin Fordin ajoista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom