Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mielestäni maine on nykyisin paljon huonompi kuin ruotsalaisen omistajan aikoihin ja tulevaisuus näyttää kovin synkältä. Täällä Saksassa ei volvoja näy, ei oikein euroopassa näytä "kiinalasuus" myyvän. En ihmettele yhtään, eipä kiinosta enää muakaan.

Tiesithän, että Volvo on ollut ruotsalaisomistuksessa viimeksi 90-luvulla?

Itse perustan näkemykseni brändin kiinalaistumiseen

Mun mielestä _brändi_ on lähtenyt kiinalaisomistuksessa ainoastaan enemmän ruotsalaiseen suuntaan. Uskalletaan painottaa skandinaavisuutta aivan eri tavalla kuin Fordin aikoihin. Samaa mieltä olen D.Yatesin kanssa, eli Ford-omistuksesta on menty parempaan päin ja paljon.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tiesithän, että Volvo on ollut ruotsalaisomistuksessa viimeksi 90-luvulla?

Siksi tuossa on nuo lainausmerkit. Esimerkiksi BMW taitaa olla paljon "kiinalaisempi" jos tarkastellaan valmistusta, mutta silti se mielletään saksalaiseksi. Nää on mielikuvajuttuja, ja Volvo on mielikuvissani muuttunut kiinalaiseksi. 90-luvulla Volvo olikin kova brändi.

Kyllä mä tiesin että sohaisen muurahaispesää, kun tuun Volvo-miesten kanssa keskustelemaan, mutta tämän ketjun aihehan nimenomaan on Volvon maineesta jne. keskustelu.

Jos Fordin omistuksesta on menty parempaan päin, ja paljon, niin miten tämä näkyy merkin myynnissä ja firman tuloksessa? Tämähän on se tärkein asia bisneksessä. Ei ole mitään tietoa, mutta Volvoisteilla on varmaan noi luvut paremmin hallussa. Mutulla heitän että 10-20-vuotta sitten myi paremmin kuin tänä päivänä, vaikka uusien autojen myyntimäärät on varmasti selkeästi kasvaneet 20 vuodessa. Prosentuaalinen osuus on varmasti tippunut selkeästi.
 
Jos Fordin omistuksesta on menty parempaan päin, ja paljon, niin miten tämä näkyy merkin myynnissä ja firman tuloksessa? Tämähän on se tärkein asia bisneksessä. Ei ole mitään tietoa, mutta Volvoisteilla on varmaan noi luvut paremmin hallussa. Mutulla heitän että 10-20-vuotta sitten myi paremmin kuin tänä päivänä, vaikka uusien autojen myyntimäärät on varmasti selkeästi kasvaneet 20 vuodessa. Prosentuaalinen osuus on varmasti tippunut selkeästi.

Myyntiä on euroopassa aika lailla samat kuin 15 vuotta sitten, mutta markkinaosuus on noussut. Eli päinvastoin kuin epäilit.

Volvo European sales figures

Nythän parin vuoden sisään koko mallisto menee uusiksi, saa nähdä miten vaikuttaa myynteihin.

Muuten tää ketju alkaa mennä nimensä mukaisesti volvon mustamaalaamisen puolelle ;)
 
Myyntiä on euroopassa aika lailla samat kuin 15 vuotta sitten, mutta markkinaosuus on noussut. Eli päinvastoin kuin epäilit.

Kannatti siis tulla tänne lässyttämään, opin jotain uutta :)
Globaali tarkastelu mulla oli kyllä enemmänkin mielessä, mutta hyvää dataa tuokin.

Edit:
Globaali:
2013: 427,840 units
2012: 421,951 units
2011: 449,255 units
2010: 373,525 units
2009: 334,808 units
2008: 374,297 units
2007: 458,323 units
2006: 428,780 units
2005: 443,963 units
2004: 455,950 units

Lähde: Volvo
 
No se Volvon mainehan on vähän hämärä juttu. Ehkä me ei suomalaisina edes oikein tajuta sitä, paitsi että M_atti ehkä voisi Saksasta antaa perspektiiviä vaikka itsekin on vähän jäävi suomalaisena. Meille puhutaan pohjoismaalaisesta laadusta ja skandinavisesta designista. Mutta tajuaako kukaan missään mikä koko Skandinavia on?? Euroopassa ehkä tavallaan. Mutta jos joku tulisi hehkuttamaan minulle pohjoisbaskimaista osaamista, niin olisihan se vahvasti wtf:kin paikka. Laadultaan Volvo on IMHO Mersun tasoa, mutta onhan jollain BMW/Audi/Mersu sektorilla varmaan 1000x kertaa suurempi markkinointibudjetti millä brändi rakennetaan. Ja kaikki tietää "saksalaisen tarkkuuden"...

Mutta Volvolla on nyt kyllä mielestäni asiat todella hyvin. Oikeasti omannäköisiä autoja huipputekniikalla. Saab oli aika surullinen tarina. Helvetin hyviä autoja, mutta omistaja ei panostanut yhtään. Siinäpä sitten myyt kahta 10v vanhaa korimallia. Uusi 95 tuli markkinoille (Muumin näköinen), kävin koeistumassa sen ja prkl samat penkit ym. mitä Insigniassa. Tiedän sen koska olivat vierekkäin ja hyppäsin autosta toiseen. Hämmentävä kokemus.
 
Saas nähdä se päivä, kun Kiinasta alkaa tulla Volvon laatuesimerkillä tehtyjä halpiksia, kuten Rellulta Daakkioita. Meinaan, Suomeen kun ei uskalleta tuoda vielä mitään Kiinan nykyisiä maasturimöhköjä. Venäjällähän niitä myydään eksoottisilla merkeillä, mutta mitä olen ymmärtänyt, ovat oikean auton 1:1 leikkimalleja.

Mä uskallan kokeilla Dacia Dusteria, kun sellainen tulee lähemmäs maksukykyäni, vaikka sitten vain etuvetoisena. En kuitenkaan ihan niiden ensipainoksiin meinaa tähdätä. Koirat haukkuu, jne.
 
Meille puhutaan pohjoismaalaisesta laadusta ja skandinavisesta designista. Mutta tajuaako kukaan missään mikä koko Skandinavia on?? Euroopassa ehkä tavallaan. Mutta jos joku tulisi hehkuttamaan minulle pohjoisbaskimaista osaamista, niin olisihan se vahvasti wtf:kin paikka.

Se on markkinointiälämölöä ja mielikuvamarkkinointia.

Sillään mennään mitä on annettu. Saksalaiset surffaa edelleen natsien ikiaikaisella maineella isojen, teknisten ja oikukkaiden vaunujen valmistajana. Ne tekee edelleen Tigereita. Hieno on kyyti ja perä edellä vastaantulijat pelkää, mutta mitäs sitten kun telat uppoaa Ukrainan mutaan? Viimeistään Moskovan esikaupungin pakkaset hyydyttää koko motin. Vorsprung durch teknik, vai miten se meni?

Italialaiset on temperamenttisia. Parhaimmillaan tulisia rakastajia, mutta herkkiä kilahtamaan. Ranskalaisilla on... joku oma juttunsa.

Skandinavialla on... design? Tai ainakin joku saattaa tuntea jotain Eero Aarnion tekemää ihan ulkonäöltä. Nykyään enemmänkin Ikean varassa tosin tämä maine. Mutta varman päälle turvallista matskua josta ei tule tikku sormeen. Tosin autojen kohdalla ei ole tarkoitus myydä bulkkia taviksille, vaan sille jengille joka ton designin ymmärtää. Eikös saabbeja ostaneet aikoinaan kaikki arkkitehdit?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko pahaa sanottavaa VOLVO S60 D5 Momentum aut vm 2010.
Onko jo uutta mallia?
Ei pitäisi kummassakaan olla mitään ihmeellistä. Uusi korimalli tuli 2010 ja mitään ns. lastentauteja ei tuossa ollut.
Jos on viimeistä vanhaa mallia tuo S60:nen, niin eipä alustan osistakaan enää pääse huomauttamaan kamalasti :jahas:
 
Uudempaa korimallia. Kamux antoi kohtuullisen vaihtotarjouksen mun nykyiseen. Eikös noissa ole hihna vaihdettava 5v välein?

Vaikea muuten löytää tietoa uudemmasta korimallista..
 
Ei se hihnan vaihto ainakaan vanhempiin naftakoneisiin mitään megakallista ollut. V70:een se oli 350€ luokkaa. Itsekin V/S60:stä katselen ja Kamux antoi tarjouksen :D Mutta se Volle oli jo myyty.

Meillä oli viikon vuokralla V60 D2. Törkeän kiva auto ajaa moottori- ja maanteillä. Toki vähän tehoton, mutta isommalla koneella varmasti hyvä. Auto oli manuaali, joten se latisti rankasti tunnelmaa kaupungissa. Volvon manuaalikepit eivät ole mitenkään VAGin tasoa. Jälkimmäisessä kevyet ja lyhytliikkeiset, Volvossa "perinteiset".
 
Uudempaa korimallia. Kamux antoi kohtuullisen vaihtotarjouksen mun nykyiseen. Eikös noissa ole hihna vaihdettava 5v välein?

Vaikea muuten löytää tietoa uudemmasta korimallista..
Suositus on Suomessa 5v, mutta 10v se on virallisesti.
Jakoremminvaihto kiristimineen pyörii siinä 350€ luokkaa. Vesipumppu kannattaa smalla vaihdattaa, niin tekee noin +150€ lisää. Merkkiliikkeessä taitaa pyöri noin 550-600€ luokkaa vesipumppuineen.
 
Meillä oli viikon vuokralla V60 D2. Törkeän kiva auto ajaa moottori- ja maanteillä. Toki vähän tehoton, mutta isommalla koneella varmasti hyvä. Auto oli manuaali, joten se latisti rankasti tunnelmaa kaupungissa. Volvon manuaalikepit eivät ole mitenkään VAGin tasoa. Jälkimmäisessä kevyet ja lyhytliikkeiset, Volvossa "perinteiset".

Katellut V60:stä, mutta pitäis olla vähintään D3 ja automaagi jossa tarjonta on heti vähäisempää ja hinnat sitä mukaa.
Saksasta noita alkaa saada kohtuukilsoilla ~17000 eurolla, verot olis luokkaa 5 tonnia ja vähän pitää laskea hakukuluihin ja toisiin renkaisiin. Että ihan ilmaista ei ole tuontikaan.
 
Itse kattelin eilen Ruotsista. Ainakaan hakukuluihin ei menisi paljoa. Kruunun kehitystä en ole seurannut, joten sen suhteen en tiedä, onko aika otollinen.
 
Katellut V60:stä, mutta pitäis olla vähintään D3 ja automaagi jossa tarjonta on heti vähäisempää ja hinnat sitä mukaa.
Saksasta noita alkaa saada kohtuukilsoilla ~17000 eurolla, verot olis luokkaa 5 tonnia ja vähän pitää laskea hakukuluihin ja toisiin renkaisiin. Että ihan ilmaista ei ole tuontikaan.

Joku lämppäri kans talveksi.
 
Joku lämppäri kans talveksi.

Joissain on standheizung mainittu ilmoituksessa, mutta ei liene sielläpäin vakiovaruste? Kaukokäynnistin taisi olla 300e jälkikäteen ohjelmoituna.
 
Joissain on standheizung mainittu ilmoituksessa, mutta ei liene sielläpäin vakiovaruste? Kaukokäynnistin taisi olla 300e jälkikäteen ohjelmoituna.

Ei ole ei. Monessa autossa on talvipaketti, mutta se tarkoittaa käytännössä lämpeneviä etuistuimia.

Edit. Volvo V60 näyttäis kyllä olevan aika kattavasti lämppärikin, n. joka viidennessä yksilössä autoscoutissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom