Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hain nettiautosta seuraavilla kriteereillä: merkki BMW, vuosimalli alkaen 2005, vetotapa neliveto. Kaikki joko miljoonan ajettu tai sitten mopokoneella. Voisitko laittaa jonkin esimerkin tuohon hintaan?

Kokovartalomies kertoi myös takavedon kelpaavan. Vuosimalli alkaen 2005, vetotapa takaveto. Itse löysin ainakin kohtuullisilla kilometreillä sekä ei mopokoneella.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kokovartalomies kertoi myös takavedon kelpaavan. Vuosimalli alkaen 2005, vetotapa takaveto. Itse löysin ainakin kohtuullisilla kilometreillä sekä ei mopokoneella.

Kappas, ei tullut edes luettua edeltävää postausta kokonaan, sorry :D

Mutta jos ripeän nelivedon haluaa niin todella hyvä vaihtoehto tuo on tuossa hintaluokassa. Olen vastaavalla V50:llä ajellut ja tykkäsin kovasti. Kaupunkiajossa vie toki bensaa automaattina varmaan 15 l / 100 km, maantiellä pääsee alle kympin.

Vajaavetoisiin jos mennään niin saattaa löytyä BMW:ltäkin hyviä vaihtoehtoja.
 
Jep, bmw:tä, c mersuja sekä audia olen katsellut ja tuo volvo siinä mielessä herätti kiinnostusta, että esim audia samoilla varusteilla ja varsinkaan kilometreillä oikein löydy alle 15k, ja ---> 2005 vuotisena.
 
Zone-sarja -42%
Jep, bmw:tä, c mersuja sekä audia olen katsellut ja tuo volvo siinä mielessä herätti kiinnostusta, että esim audia samoilla varusteilla ja varsinkaan kilometreillä oikein löydy alle 15k, ja ---> 2005 vuotisena.

Jos A4:sta kattelit niin sittenhän toi volvo on noista ainoa jossa neliveto on "kuluva osa", haldexi haisee jos sitä käyttää kunnolla.
Bemariinhan ei mitään nelivetoa tarvii etupyöriä häiritsemään kun auto vetää ainoasta oikeasta päästä. Taitaa vaan mennä yli budjetista, edes 325:sta vanhemmalla 2.5 koneella ei löydy hyvin tohon hintaan. Tuskin kyllä meseäkään.

Edit. Enpä löydä noihin kriteereihin osuvaa volvoakaan yhtään kappaletta.
 
Täällä varmaan jollakin on kokemuksia 1gen Volvo S80:stä? Tuollasia 1998-2001 mallisia oon katellu ja lähinnä 2.9vapari/T6 on mielessä ja <250tkm ajettuna? Ylläpitokulut on varmaan jonnin verran isommat kuin pienemmissä myllyissä, mutta arvostan vaivatonta kulkua maantiellä ym.. Noissa rivikutosissahan on se vanha 4-vaihteinen automaattiaski, ja siitä oon kuullu monenlaista.. Jotkut väittää että kestää hädin tuskin T6 vakiovääntöjä, kun taas olen lukenut että kuhan väännöt pysyy alle 500nm,(mahdollinen ohjelmointi) niin ei pitäis haitata.

Seuraava auto tulee olemaan tod.näk S80 tai BMW e39 525/528/530ia. Kuhan tässä saan rahatilanteen kuntoon, niin sillä välin on vielä aikaa vertailla. Bemareista joutuu maksamaan vähän enemmän ja ylläpitokulutkin varmaan ainakin Volvon veroiset.. Riippuu toki kuun ja tähtien asennosta jne.:jahas:
 
Täällä varmaan jollakin on kokemuksia 1gen Volvo S80:stä? Tuollasia 1998-2001 mallisia oon katellu ja lähinnä 2.9vapari/T6 on mielessä ja <250tkm ajettuna? Ylläpitokulut on varmaan jonnin verran isommat kuin pienemmissä myllyissä, mutta arvostan vaivatonta kulkua maantiellä ym.. Noissa rivikutosissahan on se vanha 4-vaihteinen automaattiaski, ja siitä oon kuullu monenlaista.. Jotkut väittää että kestää hädin tuskin T6 vakiovääntöjä, kun taas olen lukenut että kuhan väännöt pysyy alle 500nm,(mahdollinen ohjelmointi) niin ei pitäis haitata.

Seuraava auto tulee olemaan tod.näk S80 tai BMW e39 525/528/530ia. Kuhan tässä saan rahatilanteen kuntoon, niin sillä välin on vielä aikaa vertailla. Bemareista joutuu maksamaan vähän enemmän ja ylläpitokulutkin varmaan ainakin Volvon veroiset.. Riippuu toki kuun ja tähtien asennosta jne.:jahas:

Jonkun verran lueskellu volvo foorumilla ja eihän tuo tosiaan ihan bensahöyryillä liiku. Muuten kai hyväkuntoisissa yksilöissä suhteellisen mukava kyyti. On kai noista t6 malleista noita laatikoita mennyt, tiedä sitten että miten iso ongelma on. Toisilla kestää ja toisilla ei. Varmaan riippuu myös huolloista, että onko säännöllisesti laatikon öljyt vaihdettu. Kannattaa käydä ajamassa, koska volvo ja bmw on alustaltaan kovin erilaisia. Saksalainen sporttisen täsmällinen kun taas volvo varsinkin tuossa ykkös korimallin s80 amerikkalaismaisen letkeä ajettava. Ei tosin noista moottoreista kokemuksia mutta vanhassa työpaikassa silloin tällöin kuljettiin 05 d5 kasikympillä ja ihan mukava matka-autohan se on :) nyt itsellä alla kakkoskopan d5 ja menihän siinä jokunen päivä totutella madalletusta focuksesta tuohon volvoon. Mutta sen jälkeen oon tykännyt kyllä paljon! Leppoinen matka-auto.
 
Jonkun verran lueskellu volvo foorumilla ja eihän tuo tosiaan ihan bensahöyryillä liiku. Muuten kai hyväkuntoisissa yksilöissä suhteellisen mukava kyyti. On kai noista t6 malleista noita laatikoita mennyt, tiedä sitten että miten iso ongelma on. Toisilla kestää ja toisilla ei. Varmaan riippuu myös huolloista, että onko säännöllisesti laatikon öljyt vaihdettu. Kannattaa käydä ajamassa, koska volvo ja bmw on alustaltaan kovin erilaisia. Saksalainen sporttisen täsmällinen kun taas volvo varsinkin tuossa ykkös korimallin s80 amerikkalaismaisen letkeä ajettava. Ei tosin noista moottoreista kokemuksia mutta vanhassa työpaikassa silloin tällöin kuljettiin 05 d5 kasikympillä ja ihan mukava matka-autohan se on :) nyt itsellä alla kakkoskopan d5 ja menihän siinä jokunen päivä totutella madalletusta focuksesta tuohon volvoon. Mutta sen jälkeen oon tykännyt kyllä paljon! Leppoinen matka-auto.

Väittävät kestäviksi ja välillä taas ei-kestäviksi noita Volvojen laatikoita. Kuten JS88 mainitsee, niin laatikon säännöllisellä huoltamisella pääsee jo pitkälle. Monihan laiminlyö noiden Volvojen ja saksalaisten premium-autojen laatikkoöljyjen vaihtoa ja se on mielestäni kuitenkin se isoin ongelma. Ei kuulemma tarvi vaihtaa, on olemassa "ikiöljyjä" jne. kaikenlaista soopaa sitä kuuleekin sekä sitten vielä joidenkin laiskuus ja pihiys ajaa siihen, että vaihdetaan ennemmin auto, kuin laatikkoöljyt. Kukin toki tyylillään.

Itse ajelin 2002 vuosimallisella S80 D5:lla ja alustanosat tuottivat paljon murheita. Jälkeen päin kun asiaa puntaroin, niin veikkaanpa edellisen omistajan kurittaneen autoa; korokkeisiin täysillä jne. En usko, että olisi niinkään Volvon huonon laadun syytä se remppaaminen. Tai en ainakaan aio moista julistaa, koska vain yhdestä yksilöstä kokemusta.

Tosiaan aika jenkkimäinen ajaa verrattuna saksalaisin takavetoihin. Eteenkin motarilla tuo vanhempikoppanen S80 tuntuu aikamoiselta maantielaivalta. Turvallinen iso "jyrä". Kaupunkien keskustoissa ja parkkihalleissa hiukan ankeampi käyttää verrattuna samankokoisiin saksalaisiin.

En lähtisi laatikon maineen vuoksi ainakaan virittelemään/softaamaan millään tapaa automaatti-S80:iä. Tai kannattaa ainakin alkuun ottaa joltain ko. auton kunnolla tuntevalta lausunto. Muutenkin tuollaisen auton ostaessa kannattaa katsoa, että lähinurkilla olisi joku mielellään ei-merkkipaja, joka tuntee ko. tyyliset autot hyvin. Saa apuja sitten, jos jotain tulee, eikä tarvi maksaa marmoritiskilisää.
 
Väittävät kestäviksi ja välillä taas ei-kestäviksi noita Volvojen laatikoita. Kuten JS88 mainitsee, niin laatikon säännöllisellä huoltamisella pääsee jo pitkälle. Monihan laiminlyö noiden Volvojen ja saksalaisten premium-autojen laatikkoöljyjen vaihtoa ja se on mielestäni kuitenkin se isoin ongelma. Ei kuulemma tarvi vaihtaa, on olemassa "ikiöljyjä" jne. kaikenlaista soopaa sitä kuuleekin sekä sitten vielä joidenkin laiskuus ja pihiys ajaa siihen, että vaihdetaan ennemmin auto, kuin laatikkoöljyt. Kukin toki tyylillään.

Itse ajelin 2002 vuosimallisella S80 D5:lla ja alustanosat tuottivat paljon murheita. Jälkeen päin kun asiaa puntaroin, niin veikkaanpa edellisen omistajan kurittaneen autoa; korokkeisiin täysillä jne. En usko, että olisi niinkään Volvon huonon laadun syytä se remppaaminen. Tai en ainakaan aio moista julistaa, koska vain yhdestä yksilöstä kokemusta.

Ainakin Bemarin kohdalla automaatin ikiöljyt on tehtaan mielipide.

-00 vuotinen V40 ei ole edeltävään kolmeen tai neljään vuoteen mennyt katsastuksesta läpi ilman yhdenkään alustan osan vaihtoa. Nyt pitäis jo mennä, ellei iskari katkea :D Mutta ei oo onneksi pahoja hommia korjaamollakaan.
 
Ainakin Bemarin kohdalla automaatin ikiöljyt on tehtaan mielipide.

-00 vuotinen V40 ei ole edeltävään kolmeen tai neljään vuoteen mennyt katsastuksesta läpi ilman yhdenkään alustan osan vaihtoa. Nyt pitäis jo mennä, ellei iskari katkea :D Mutta ei oo onneksi pahoja hommia korjaamollakaan.

Itellä ne öljyt oli kaikesta päätellen ollut jo 203tkm sisällä kun bemarin hankin joten antaa olla. Monet sanoo että tossa vaiheessa laatikon öljynvaihto saa sen vaan kulumaan nopeammin. Sehän olis kiva jos olis vaihdettu uudesta alkaen säännöllisesti mutta kun semmonen ei kuulu enää huolto-ohjelmiin. Ei myöskään S60:ssä kuulunut kun sellasta kattelin eli harvassa varmaan on volvot joihin on vaihdeltu.
 
Kyllä se huolto-ohjelmaan volvolla sinällään kuuluu. Takseissa se on ainakin tässä mun omassa 60tkm välein ja yksityiskäytössä taisi olla 90tkm/4vuotta tms.. Mutta se on erikseen ostettava lisätyö, niin ei kaikki viitti noita tehdä. Itse vaihdatin tähän omaani öljyt laatikkoon 240tkm kohdalla ja se oli siis tässä yksilössä neljäs laatikon öljynvaihto. Tämä siis on entinen taksi. Ja hyvin tämä laatikko ainakin toimii, vaikka varmasti taksikäytössä on jokunen vaihto tapahtunutkin :D Ray lewis mainitsi noista alustan osista ja kai se tuossa mk1 s80 varsinkin ensimmäisissä vuosimalleissa oli melkoinen ongelma. Entisellä työmaalla oli ennemmin 99 s80 ja sitten se 05 s80 ja vaikka kumpikin oli ensimmäistä korimallia ei tuossa jälkimmäisessä ollut ongelmia, kun taas ensimmäisessä joka katsastukseen oli kuulemma pitänyt jotain vaihtaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Normitallaajalla toi tarkottaa käytännössä sitä ettei se kuulu huolto-ohjelmaan. Muistaakseni 2001 bensa S60:ssä oli mainittu vain laatikon öljyn lisäys tarvittaessa mutta voin muistaa väärin.
 
Normitallaajalla toi tarkottaa käytännössä sitä ettei se kuulu huolto-ohjelmaan. Muistaakseni 2001 bensa S60:ssä oli mainittu vain laatikon öljyn lisäys tarvittaessa mutta voin muistaa väärin.

Tuo voi hyvinkin olla noin, että jos kysyy vaikka xhuollon sisältöä niin siihen voi kuulua juurikin laatikon öljymäärän tarkistus yms ja tuo vaihto pitää monesti kysyä, koska jostain syystä sitä ei yleisesti huoltoon kuuluvaksi jutuksi lasketa. En kyllä ymmärrä miksei sitä voida ilmoittaa huoltoaikaa tilatessa että 'tähän 90tkm huoltoon olisi mahdollista lisätyönä tehdä vaihteiston öljynvaihto ja se on myös tehtaan suositus' ja lisäksi maininta tehdyistä lisätöistä sitten tietysti huoltokirjaan niin seuraavakin ostaja tietäisi mitä on autolle tehty. Tuossa omassa tuli auton mukana taksiajalta huoltopöytäkirjat tms ja aina 60tkm välein on tosiaan kohta että vaihteiston öljynvaihto ja rasti ruutuun onko tehty. En tiedä onko yksityiskäytössä sitten erityyppiset listat (ei mainintaa koko laatikon öljynvaihto tarpeesta), hyvin mahdollista koska onhan tuossa ammattikäytössä muutenkin tiheämpi huoltoväli 20tkm vs yksityiskäytön 30tkm.

E: Puhun siis automaatista koko ajan, manuaalivaihteistoihin ei kai öljyjä vaihdeta huolto-ohjelmien mukaan juuri missään autossa.
 
Joku joka ajaa uudemmilla autoilla kuin minä, voisi kertoa miten manuaalien öljyn vaihto on.

Minun molemmissa ysäri autoissa on vaihto noin satkun välein.
 
Sekä Volvo että Bemarifoorumeilta olen lukenut että kyllä tuo laatikkoöljyn vaihto kannattaisi tehdä vanhemmallakin iällä, mutta nimenomaan HUUHTELEMALLA. Varmaan sen itsekkin teetän mahdolliseen uuteen autooni, vaikka niitä ei olisi aiemmin vaihdettukaan. Varsinkin jos laatikko meinaa toimia vähän tahmeasti, mekaaniset viat toki erikseen..

Kyllähän se S80 "jenkki"alusta vähän mietityttää ja siinä(kin) mielessä bemari vois olla urheilullisempana ajettavana enemmän minun mieleen. Omat vikansa toki niissäkin. -99 530da:ta farkkuna olen ajanut mutta Volvoa en metriäkään vielä. Tuossa kaverin bemarissa vaihteisto ei ollu ihan terässä(380tkm ajettu), mutta hyvähän se muuten oli ajaa. Bensakutosten tomaatit on kuitenkin paremmassa maineessa, joten eipä minun siitä tarvi liikaa ressiä vetää jos semmoseen sekaannun.
 
Oli taksikäytössä tai ei, niin kondenssiovettä kertyy Suomen vaihtelevissa sääoloissa laatikkoon. Oli "ikiöljyt" tai ei. Ja ns. huuhtelu on ainoa oikea tyyli... ja nimen omaan ammattimiehen suorittamana. S80sessä vaihdatin laatikkoöljyt muistaakseni 60 tai 80 tkm välein. W211 Mersuissa 60 tkm välein 7-vaihteiseen ja vanhaan 5-vaihteiseen muistaakseni 80 tkm välein (ellei useammin). 520d facelift-E60:een 100-120 tkm välein. Kaupparatsuna paljon ajoa, joten olen mennyt tuntemieni konkareiden ohjeiden mukaisesti.
 
Oli taksikäytössä tai ei, niin kondenssiovettä kertyy Suomen vaihtelevissa sääoloissa laatikkoon. Oli "ikiöljyt" tai ei. Ja ns. huuhtelu on ainoa oikea tyyli... ja nimen omaan ammattimiehen suorittamana. S80sessä vaihdatin laatikkoöljyt muistaakseni 60 tai 80 tkm välein. W211 Mersuissa 60 tkm välein 7-vaihteiseen ja vanhaan 5-vaihteiseen muistaakseni 80 tkm välein (ellei useammin). 520d facelift-E60:een 100-120 tkm välein. Kaupparatsuna paljon ajoa, joten olen mennyt tuntemieni konkareiden ohjeiden mukaisesti.

Niin tarpeenhan se on vaihtaa jokatapauksessa. Lähinnä ajattelin sitä etteikö niissä yksityiskäytön huoltolapuissa sitten mahda olla tuota vaihteistoöljyn vaihtoa paperilla, niinkuin tuossa omassa on niissä papereissa mitkä tuli mukana. 240€ tuo taisi omaan maksaa öljyjen vaihto ja sitä meni 11,5 litraa, että alko tulla puhdasta läpi. Alkuperäinen arvio oli kahdeksalla litralla n200€. Ei siis luulisi vievän ketään konkurssiin, jos on autolla yleensäkin varaa ajaa. Tuo on kuitenkin vain 60-100tkm välein tehtävä toimenpide :)
 
Onko tossa S80:ssa se sama paska Magneti Marellin kaasuläppäkotelo kuin V70:ssä? Terveisin kypsynyt volvomies.
 
Niin tarpeenhan se on vaihtaa jokatapauksessa. Lähinnä ajattelin sitä etteikö niissä yksityiskäytön huoltolapuissa sitten mahda olla tuota vaihteistoöljyn vaihtoa paperilla, niinkuin tuossa omassa on niissä papereissa mitkä tuli mukana. 240€ tuo taisi omaan maksaa öljyjen vaihto ja sitä meni 11,5 litraa, että alko tulla puhdasta läpi. Alkuperäinen arvio oli kahdeksalla litralla n200€. Ei siis luulisi vievän ketään konkurssiin, jos on autolla yleensäkin varaa ajaa. Tuo on kuitenkin vain 60-100tkm välein tehtävä toimenpide :)

Monet "pitkän matkan" autot olivat etenkin 2000-luvun alkupuolen näiden "ikiöljyjen" yms. linjojen vuoksi sillä VIRALLISELLA ohjeistuksella, ettei tarvi vaihtaa. Tämä ei kuitenkaan Suomen vaihtelevissa sääolosuhteissa toimi. Mm. Peugeot 607 huoltokirjassa asia sivuutetaan, mutta jossain välillä 2006-2009 se otettiin osaksi virallista huolto-ohjelmaa huonojen kokemusten takia. Ko. auton automaattiloota maksoi merkkiliikkeen mukaan 10 tonnia (kaveri ajeli sellaisella pitkää työajoa 2010-2012), eli ihan fiksua vaihdella niitä öljyjä.
 
Monet "pitkän matkan" autot olivat etenkin 2000-luvun alkupuolen näiden "ikiöljyjen" yms. linjojen vuoksi sillä VIRALLISELLA ohjeistuksella, ettei tarvi vaihtaa. Tämä ei kuitenkaan Suomen vaihtelevissa sääolosuhteissa toimi. Mm. Peugeot 607 huoltokirjassa asia sivuutetaan, mutta jossain välillä 2006-2009 välillä se otettiin osaksi virallista huolto-ohjelmaa huonojen kokemusten takia. Ko. auton automaattiloota maksoi merkkiliikkeen mukaan 10 tonnia (kaveri ajeli sellaisella pitkää työajoa 2010-2012), eli ihan fiksua vaihdella niitä öljyjä.

Niin sitähän mieltä minäkin olen, että vaihtaa niitä kannattaa vaikkei nyt välttämättä ohjelmaan sitten kuuluisikaan. Tuo tuntuu kyllä melko optimistiselta ajtusmaailmalta autotehtaiden ja maahantuojien puolelta, että oikeastaan mitkään öljyistä olisivat 'ikiöljyjä' saatika nyt näissä oloissa. Olihan sitä noissa 1,9tdi vageissa tuohon aikaan myös 50tkm öljynvaihtovälejä, mutta näistäkin on henkilöautoissa jo taidettu luopua. Pakettiautoissa noihin tosin vielä törmää...
 
Silmissäni Volvolla on maine turvallisena ja hieman HMV autona. Mutta nyt on alkanut tuollainen 2000-luvun alun S60/S80 kiehtomaan.. Automaatti ehdottomasti. Mitenkäs noissa automaatit pelaa? Entä onko se kääntösäde oikeasti mallia "ei käänny, kaartaa"?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom