Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Aikaisemmin webastot oli ainakin isommissa Volvoissa vakiotavaraa Scandinaviassa sekä Saksassa, Italian tuonneista ne puuttuivat mutta sieltäpä en ostaisi edes kenkiä. Samoin istuinlämppäritkään eivät ole niin harvinaisia.

Oikeastaan ainoa ropleema tuontiautossa on sen myynti. Liikkeet alkavat vittuilemaan eikä normaali fredriksonlakkinen suomalainenkaan semmoista uskalla ostaa. Pitää olla kotimainen auto, Suomessa valmistettu Toyota.

V60 ropleemassa suurin on se automaatti. Kaksoiskytkimet tulivat vasta juuri äskettäin markkinoile. Geartronic itsessään on kestävä ja ok, mutta kulutus lisääntyy reilulla litralla ja kaupungissa varmaan vielä enemmän. Omalla V70:llä en ikinä pääse alle kuuden, monesti menee yli seitsemänkin litraa maantiellä vaikkei edes sikaile.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
V60 ropleemassa suurin on se automaatti. Kaksoiskytkimet tulivat vasta juuri äskettäin markkinoile. Geartronic itsessään on kestävä ja ok, mutta kulutus lisääntyy reilulla litralla ja kaupungissa varmaan vielä enemmän. Omalla V70:llä en ikinä pääse alle kuuden, monesti menee yli seitsemänkin litraa maantiellä vaikkei edes sikaile.

Haluan nimenomaan geartronicin. Kaksoiskytkimiä on kyllä D2:ssa ja bensakoneissa, mutta en oikein jaksaisi luottaa semmoisen toimintaan. Vaikkakin noi Fordin powershiftit lienee suht luotettavia.
Jos haluaisin arpa-auton, ostaisin vagineen tai bemarin.

e: no ei kauaa tarvinnut googletella kun löysi powershiftistäkin itkua kytkimen kolinasta
 
Tuttu automaattikorjaaja sanoi korjanneensa alkuvuodesta jo kymmeniä uudehkoja Volvon automaatteja, ei kuitenkaan taida olla kovin kestävä.

Noissa turbiinilukko vetää kiinni heti kun mahdollista kulutuksien laskemiseksi. Ja siinä sitten jyrrätään alikierroksilla loota paskaksi. Ja ei muuten tee hyvää koneen laakereillekaan.
 
Oliko ne noita uusia 8-vaihteisia? Ainakaan tämä mun 6-vaihteinen aisini ei jurnuta liian isolla vaihteella tai lukitse muunninta välittömästi. Nimenomaan haluisin laatikosta herkemmin lukittautuvan, mutta tässä on kai samalla tarkoitus lämmittää öljyäkin nopeasti sopivaan lämpötilaan ja siksi luistatellaan kylmällä laatikolla :D Kaupunkiajossa lyhyillä ajoilla melkoisen epätaloudellista, mutta toisaalta mukavuus on huippuluokkaa ja kestävyyskin verrattain hyvää kunhan vain öljyt muistaa sinnekin vaihdella :)
 
Duunikaverin kanssa oli tuosta asiasta juttua. Hänellä on uudehko audi bensa koneella, kertoi että tämänkin automaatti pyrkii pitämään kierrokset jossain 1100-1300 kieppeillä. Tulee vähän väkisin mieleen onko tässä mukavuutta haettu kestävyyden kustannuksella.

Joskus aikoinaan varoiteltiin ajamasta liian isoilla vaihteilla sen takia että öljy ei kierrä riittävän hyvin varsinkaan kylmänä, onko tuohon tullut joku parannus?
 
Tuttu automaattikorjaaja sanoi korjanneensa alkuvuodesta jo kymmeniä uudehkoja Volvon automaatteja, ei kuitenkaan taida olla kovin kestävä.

Noissa turbiinilukko vetää kiinni heti kun mahdollista kulutuksien laskemiseksi. Ja siinä sitten jyrrätään alikierroksilla loota paskaksi. Ja ei muuten tee hyvää koneen laakereillekaan.

Ööö...siis ne uudethan on tuplakytkinvaihteistoja. Ei kai niissä mitään turbiinilukkoja ole, koska ne eivät normaalisti luistata yhtään. Ainakaan Volvo-forumeilla ei ole täällä Suomessa ollut vielä mitään valituksia, tai sitten ovat menneet ohi silmien. Kyseessä on kai Fordin sukuinen laatikko, mutta yhden myyjän mukaan valmistetaan eri paikassa. Tosin wikin mukaan kummassakin olisi käytössä Getragin 6DCT450 vaihteisto. Tosin tarina ei kerro onko tuo vain D2 koneessa ja miten D3/D4:ten kanssa on.

En minä näistä automaateista paljoakaan tajua. Talossa on kyllä geartronic sekä 7 vaihteinen kuiva DSG. Jälkimmäinen huomattavasti mukavampi ajella, kun ei lustata. Varsinkin talvella perinteinen manuaali on ihan perseestä ensimmäiset kilometrit. Oma aikaisempi 6 vaihteinen DSG oli myös tosi mukava ajaa, jos vain lompakko kestää VAGin. Itsellä ei 165tkm matkalla vaihteisto hajonnut eikä nykinyt.
 
Uus D4 + automaatti on kyllä perinteinen momentinmuunninloota. Kaksoiskytkimiä on vain Ford-lähtöisten koneiden kanssa. Eli D2, T3, T4.
 
Voi perkele että voi olla hankala löytää mitään tietoa mistään autosta netistä. Volvon sivun on päivitetty ja niiden informaatiosisältö alkaa lähentelemään nollaa. Pelkkää mainospaskaa vaan eipä tahdo löytyä käyttöohjeita tai teknisiä tietoja. No en löytänyt mistään tietoa vaihteistoista...

Oletin kyseessä olevan kaksoiskytkinlaatikon, kun manuaalin päästöt ovat 102g ja automaatilla 109g. Muilla kun perinteinen automaati antaa päästöjä 140-160g verran. Omassa yli 200g.

Alkoi myös vituttamaan jopa ns. "autosivustoillakin" jaettu tieto, että Volvon kaksoiskytkin on "manuaalivaihteisto missä on automaattinen kytkin". Mitä vi...a? Eikö ihmiset tajua mikä on manuaalin ja automaatin ero? Pitää veivata keppiä = manuaali, ei tarvi veivata keppiä = automaatti. "Automatisoitu manuaali" ja insinööri sisälläni itkee kyyneliä. Sama jos väittäisi, ettei Suomessa ole yötä. Meillä vaan 12h päivässä aurinko on toisella puolella maapalloa mutta päivähän sekin on.
 
Missään Volvon koneella olevassa ei oo kaksoiskytkentävaihteistoa, vaan joko 6/8vaihteinen momenninmuunnin aisin. Eli viis sylinteriset dieselit ja nää uudet d4 moottorilla olevat 2litraiset on aina momenninmuunnin laatikolla. Mielestäni tuossa ylempänä menee ihan oikein eli d2, t3 ja t4 on kaksoiskytkimellä ja koneetkin Fordilta :)

Noi kulutukset tippu reilusti tuon 8vaihteisen myötä. Ja sekin vielä että esim nelivetoinen xc60 on tämä vanha 5sylinterinen moottori ja etuvetoisen on uusi 4-sylinterinen. Eli uutta d4 moottoria ei ole nelivetoisessa vaan silloin on aina tämä vanha kone vaikka merkintä onkin sama D4.

Hemmetin sekavaa :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No prkl. Aina oppii jotain uutta, olin ihan saletti että kaikki Vollen automaatit ovat DSG tyyppiä.

Itse aloin miettimään, että josko siirtäisi auton ostoa. Pistäisi nykyistä kuntoon ja odottelisi että S/V60 mallit tulevat enemmän 20k€ pintaan käytettynä. Kävin koeistumassa uutta V40:tä. Hyvät penkit vaikka toki se ei mikään perheauto ole. Harmitti vaan, kun esim. takana ei ole kai puhaltimia. Tuli vähän turn-off fiilis. Vaikka D4 + automaattina se olisi kyllä messevä peli.
 
Tuttu automaattikorjaaja sanoi korjanneensa alkuvuodesta jo kymmeniä uudehkoja Volvon automaatteja, ei kuitenkaan taida olla kovin kestävä.

Noissa turbiinilukko vetää kiinni heti kun mahdollista kulutuksien laskemiseksi. Ja siinä sitten jyrrätään alikierroksilla loota paskaksi. Ja ei muuten tee hyvää koneen laakereillekaan.
Eiköhän ne uusista takuunalaisista Volvoista mene takuun piikkiin! Joten tuskin tuttusi niitä korjaa, vai onko Volvolla töissä?
Kyllä noita laatikkoja taksi käytössä on jonkin verran mennyt 200-300tkm ajoilla. Nykyään on taksien huolto-ohjelmassa laatikko öljyjen vaihto on 60tkm välein.
Niin itsellä on tätä uudempaa korimallia oleva XC60 D4 missä vakiona on 163hp/420nm.
Omaa on pikkaisen piristetty ja uudet lukemat on 275hp/536nm, joten kyllä kai se laatikko nuo vakio-arvot pitäisi kestää, kun tuollaisilla arvoilla iso kokenut ohjelmointipulju uskaltaa tuotteitaan pihalle laittaa;)
Toki kaiken hajalle saa, mutta heikoksi en tuota Aisinin 6 lovista sanoisi.
 
Zone-sarja -42%
Mulla on tosiaan kans tuo -10 D5 tuolla 6-vaihteisella aisinilla ja just tänään soittelin ohjelmointia niin kehu että sen 550-600nm pitäis kestää hyvin :) Tai ainakaan kellään ei oo menny rikki kelle ovat laittaneet, mutta kuten todettu kaiken saa varmasti hajallekin. Itsellä on vanha taksi ja öljyt vaihdettu juurikin tuon 60tkm välein uudesta asti, samalla syklillä minäkin jatkanut. Tuon pitäisi ongelmat lähes poistaa jos käyttö on normaalia.
 
Aikaisemmin webastot oli ainakin isommissa Volvoissa vakiotavaraa Scandinaviassa sekä Saksassa, Italian tuonneista ne puuttuivat mutta sieltäpä en ostaisi edes kenkiä. Samoin istuinlämppäritkään eivät ole niin harvinaisia.

Oikeastaan ainoa ropleema tuontiautossa on sen myynti. Liikkeet alkavat vittuilemaan eikä normaali fredriksonlakkinen suomalainenkaan semmoista uskalla ostaa. Pitää olla kotimainen auto, Suomessa valmistettu Toyota.

Näistä alueittaisista eroista varustelussa ja spekseissä kun olisi jossain avoimesti esillä puolueetonta tietoa niin ei varmaan niin pahasti "alkuperämaa" askarruttaisi. Mutta ei sellaista tulekaan, koska se olisi asiakkaan etu.
Töissä on yhdellä Saudeista pakkatuoreena ostamansa X3, oisko se nyt sen karvan yli vuoden ikäinen - sen verran että verottomana maahan tulee. Mutta siinä on jollekin ihan jännittävä laite, ei ole ollenkaan lämppäriä.
 
Tuli pari kuukautta sitten ostettua Volvo, V40 T3. Pari vuotta vanha, mutta mukana tuli 2 vuoden tai 40tkm takuu. Ostin näkemättä ja koeajamatta, kun auto oli myynnissä Espoossa, ja itse asun Pirkanmaalla. Jos olisin koeajanut, olisi hankinta voinut jäädä tekemattä suhteellisen ärsyttävän rengasmelun johdosta. Muuten auto on aika kiva. Moottori on taloudellinen ja riittävän tehokas, ja ajo-ominaisuudet ovat hyvät jousituksen pintakovuudesta huolimatta. Kulutus on yllättänyt positiivisesti, lähes 1500-kiloinen auto on ajotietokoneen mukaan kuluttanut keskimäärin 6.1 litraa satasella. Tämä moottori taitaa olla Fordin Ecoboost, joten tästä olisi kiva kuulla kokemuksia myös Fordin nokalta.

Ajo-ominaisuudet ovat aika hyvät, maantiellä auto tuntuu kokoistaan isommalta, ja penkit sekä sporttinen nahkaratti tuovat lisää mukavuutta. Hieman säröä laatuauton kilpeen toi etumatkustajan ovesta hajonnut lukko, joka jämähti kiinni eikä auennut millään ilveellä. Merkkihuollossa sitten murtautuivat sisään ja vaihtoivat uuden lukon. Millaisia kokemuksia palstalaisilla on näistä uudemmista "kiinavolvoista"? Aikanaan Volvoilla oli laatuauton maine, mutta onko nykypäivänä asiat toisin?
 
Eiköhän ne uusista takuunalaisista Volvoista mene takuun piikkiin! Joten tuskin tuttusi niitä korjaa, vai onko Volvolla töissä?
Kyllä noita laatikkoja taksi käytössä on jonkin verran mennyt 200-300tkm ajoilla. Nykyään on taksien huolto-ohjelmassa laatikko öljyjen vaihto on 60tkm välein.
Niin itsellä on tätä uudempaa korimallia oleva XC60 D4 missä vakiona on 163hp/420nm.
Omaa on pikkaisen piristetty ja uudet lukemat on 275hp/536nm, joten kyllä kai se laatikko nuo vakio-arvot pitäisi kestää, kun tuollaisilla arvoilla iso kokenut ohjelmointipulju uskaltaa tuotteitaan pihalle laittaa;)
Toki kaiken hajalle saa, mutta heikoksi en tuota Aisinin 6 lovista sanoisi.

Huimia tehoja! Lienee radikaali ero vakion ja tuon lastutetun välillä. Onko muita muutoksia kuin tuo lastutus? Polestar?
 
Huimia tehoja! Lienee radikaali ero vakion ja tuon lastutetun välillä. Onko muita muutoksia kuin tuo lastutus? Polestar?
Ei ole muita muutoksia. Rican tehokkain ohjelma sisässä(tai on mulla 2 muutakin vakio kartan lisäksi)
Toki penkissä ei ole käytetty, mutta Xc60 on 0-100km/h mitattu 6.8s tuolla Stage 2, joten kyllä kait lähelle luvattua on.

Asiakkaat kertovat | Ateho - moottoreiden optimointi, lastutus, tehon ja väännön lisäys

dynochart.aspx
 
Ja parin vuoden jälkeen taas Volvo harkinnassa, haukkukaa nyt kunnolla lyttyyn toi V70 D2 automaatti ni ei tartte vaihtaa. Autokuume päässy taas iskemään ja muutama lupaava yksilö tuolla ois mutta odottelen vielä parempaa tarjousta.

Mut tosiaan kävin koeajolla V70 D2 R-design tomaatilla vm 2013 ja tykkäsin, tykkäsin hemmetisti (vaikka "hybridihän" toi on, puoliksi auto puoliksi mopo). Vertailupohjana on -12 Avensis bensa multidrive,

Omiin ajoihin noi D2:kin luvut ja meno riittää vallan hyvin ja etenkin jos tuo kuluttaa sen mitä lupaa tai edes lähelle sitä (5l tai alle / 100km) työajot 80 km suunta / päivä ja n.80% motaria.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom