Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa Laatukirurgian suorittamista leikkauksista? Eli onko hyvä paikka vai ei?
Olen itse menossa marraskuussa Christina's clinicin konsultaation ja ehkä sitten käyn tuolla Laatukirurgiankin konsultaatiossa ja yritän sitten päättää mitä tehdä...

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa Laatukirurgian suorittamista leikkauksista? Eli onko hyvä paikka vai ei?
Olen itse menossa marraskuussa Christina's clinicin konsultaation ja ehkä sitten käyn tuolla Laatukirurgiankin konsultaatiossa ja yritän sitten päättää mitä tehdä...

Ystävälläni oli muistaakseni samat vaihtoehdot, joista valitsi Laatukirurgian ja oli tosi tyytyväinen lopputulokseen. Christina's Clinicissä oli jotain miksi hän ei sitten sitä loppujen lopuksi valinnut, valitettavasti en muista mitä se oli.

Täytyy muuten myöntää niiden tuntuvan tosi aidoilta ja yllättävän pehmeiltä, kuvittelin jotenkin niitä aikaisemmin tosi koviksi. Itellä on käyny nyt kohotus mielessä, mutta toistaiseksi sokerointia kummempaa "operaatiota" en ole saanut aikaiseksi. Tsemppiä ja onnea!

Mäyräkoira... ei pahalla, mut en oikein ymmärrä mitä ajat nyt takaa. Mä ainakin sain Viiwin viesteistä sen käsityksen, että hänellä nimenomaan rintavarustus on niin eriparinen, että ero on todellakin silminnähden havaittava. Jos siis kerta poikaystäväkin asian on huomannut jne. Mulle tuli vaan sellainen olo, ihan kuin vähättelisit asiaa - ethän voi tietää kuinka joku muu tuollaisen jutun kokee henkilökohtaisesti, vaikka psykologiasta paljon ymmärtäisitkin.

Yritin lähinnä tuoda esiin sen, että ei se ero oikeasti ole välttämättä niin suuri, kun itse kuvittelee. Kaikilla meillä on omat kompleksinsa ja ulkonäölliset puutteensa. Kauneuskirurgia on ok, jos kokee jonkun puutteensa todella suureksi, mutta yleensä ihmisillä on paha tapa nähdä omat ulkonäölliset ongelmansa suurempana kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Tarkoitan siis, että vaikka ero olisi todellinen, se ei kuitenkaan ole välttämättä niin iso kun miltä se itse asiaa tuskastellessa peilin edessä tuntuu. Ei, vaikka poikaystävä olisi samaa mieltä.

Ymmärrän kyllä, että eriparirinnat tuntuvat varmasti tuskallisilta. Asiasta ei puhuta julkisuudessa ja ongelman kanssa voi tuntea olevansa yksin.

Tarkoituksena ei siis ollut vähätellä asia.

Kyllapas tissit puhuttaa :D

Itse mietin silikoonien ottoa joskus 18-20-vuotiaana kovasti, mutta nyt ajattelen etta onneksi en silloin ottanut.
Kun ei ne minulle mitenkaan valttamattomat olisi olleet, nuorempana olin vaan kovin tyytymaton ulkomuotooni, vaikka ei siina kai todellisuudessa koskaan mitaan sen kummempaa vikaa ole ollutkaan.
Tissit tuli joskus sillon 13-vuotiaana ja ovat olleet kokoa 70C normaali kaudella ja kovina treenikausina 70B, eli ihan tavallisen kokoiset kokooni nahden, (ei vaan maailman kauneimmin muotoutuneet, saman kokoiset on mutta vahan kaukana toisistaan ja vahan "tyhjat"). Ja nyt raskausaikana 70D ja imetys vaiheesta en viela tieda mita, katsotaan mitas sen jalkeen seuraa... :)

Nyt tosiaan ajattelen etta onneksi en silloin ottanut kun muutamat ystavani ovat kayneet toppauttamassa poveaan ja osalla kaikki on mennyt oikeen hyvin mutta sitten on myos eras vahan surullisempikin tarina :(

Eli puoliksi japanilainen ystavani otti joskus 5 vuotta sitten silikoonit jossain siella Tallinnassa koska hanella ei koskaan ollut geeniperimansa vuoksi minkaan nakoisia tisseja ja hanella oli aikamoinen kompleksi asiasta. Hanen kohdallaan kaikki meni oikeen hienosti ja on kasittaakseni tahankin asti hyvin.

Myos eras salikaveri joka kisaa taalla Espanjassa kovasti fitness-skaboissa ja sijoitukset ovat olleet todella hyvia otti silikoonit n 4 vuotta sitten eika niittenkaan kanssa ole tainnut sen kummempia ongelmia olla.

Mutta sitten tama viimeinen surullinen tapaus on eras Etela-Amerikkalainen tanssijatytto taalta Espanjasta,
(han otti samalla hyvassa maineessa olevalla klinikalla jossa tama fitness-kisaaja myos toppautti tissejaan) vahan reilumman puoleiset fyllingit tisuihinsa ja ei kauaakaan kun taytteet lahti liikkeelle...
Eli implantit eivat halua pysya paikoillaan ja ovat aiheuttaneet tulehduksia ja lisaoperointi kertoja taitaa olla jo 4-5 kappaletta.
Kuulema ovat kovin kivuliaatkin niin etta tyontekoa haittaa (kun on tanssija) ja jos eivat kohta puoleen ala asettua on ne kai poistatettva :(
Kauhulla han odottaa etta mitas sitten on enaa jaljella omista tisseista. :itku:
Tama tapaus on vaikuttanut kovasti myos omaan ajatteluuni aiheesta kun olen sivusta saanut surulla seurata kaverin epaonnea.

Kavin myos lukemassa sellaisia sivuja kun www.silikonitieto.net...
osa kuvista on myos aika kamalia, etta ei kannata katsoa jos on kovin herkka tallaiselle kuvamateriaalille.

Ajan myota kasitys omasta kehosta voi myos muuttua aika radikaalisti kuten itsellani on kaynyt, joten mielestani kannattaa antaa ajan kulua...

Suomen ja Espanjan suurina kauneusihanne eroina naan sen etta taalla silmilla ja silla takalistolla eli beryylilla on huomattavasti isompi merkitys kuin tisseilla. Ja taalla ihan rehellisesti on myos huomattavasti enemman miehia jotka tykkaa pikku tisuisista ja hyvinkin muhkea peppuisista naisista, kuten Etela-Amerikassakin. Se Suomen naisihanne vastaa lahinna sita mita Jenkkilassa ihannoidaan ;)
Suomessa lukeudun muhkea takapuolisiin ja taalla taas minulle on ihan suoraan sanottu etta muuten on oikeen hyvan mallisen pepun mutta etta kokoa saisi olla lisaa!!! :D :D :D :D

juu, etenkin nama fuengirola ja torremolinos taitaa olla aika suomalais miehitettya aluetta ;)
toissa olen vaan ollut, ensi vuoden lopulla pitaisi aloittaa opinnotkin taalla ja aikanaan laittaa oma pulju pystyyn...
ja loppuvuodesta muutetaan ehka benalmadenaan, jos saadaan yksi asunto sielta (joka olisi tarkoitus sitten ostaa).
suomessa en ole kaynyt nyt yli vuoteen, mutta ensi kesana pitaisi tulla varmaan sukuloimaan jalkikasvun kanssa :D

juu, etenkin nama fuengirola ja torremolinos taitaa olla aika suomalais miehitettya aluetta ;)
toissa olen vaan ollut, ensi vuoden lopulla pitaisi aloittaa opinnotkin taalla ja aikanaan laittaa oma pulju pystyyn...
ja loppuvuodesta muutetaan ehka benalmadenaan, jos saadaan yksi asunto sielta (joka olisi tarkoitus sitten ostaa).
suomessa en ole kaynyt nyt yli vuoteen, mutta ensi kesana pitaisi tulla varmaan sukuloimaan jalkikasvun kanssa :D

Sanoisinko erittäin suomalais miehitettyjä...tai skandinaavien valtaamia:D
Ite asuin ihan Malagan keskustassa ja pitäis varmaan taas tulla joulun aikoihin käymään. Ootkos löytäny itelles kivan salin sieltä? Minkäs laisen puljun meinaat laittaa???:)

juu!
olen kaynyt useammillakin saleilla mutta ehka eniten yhdella edullisella ihan perus kellarisalilla tyopaikkani lahella :)
toukokuusta asti olen tosin pitanyt treenivapaata, tarkoitus olisi jatkaa mahdollisuuksien mukaan ensi vuoden puolella synnytyksen jalkeen...
suunnitelma on viela aika auki etta laitetaanko kauneushoitola vai kahvila, sen aika nayttaa... :)

Tässä hyvä sivusto, ei meinaan niillä julkkiksillakaan kenellä luulis olevan rahaa kunnon lääkäriin tunnu olevan aina onnea veitsen alla.

http://www.awfulplasticsurgery.com

Itellä kuppia liikaakin eli 75D, melkein aina vaan tiellä ja pomppimassa liikkuessa vaik ois millaset urheiluliivit. Eli saisi melkein olla pienemmät. Yhdellä ystävälläni on päinvastainen ongelma ja suorastaan kompleksi vaikka kuppikoko on B. Ite en ymmärrä, koska se näyttää tosi hyvältä. Jokainen tekee mikä tuntuu parhaalta itelleen ja mikä tekee onnelliseksi.

Piti nostaa tämä tredi esiin kun itsellä on tässä keväällä ajankohtasta tissien laitto.. :) Vajaa pari kk on vielä aikaa ja ihan hyvillä fiiliksillä olen, mutta lähinnä mietityttää kuinka pitkä treenitauko tässä on sitten edessä? Eli te jotka ootte läpikäyneet saman, niin kuinka kauan täyty salilta pysytellä poissa? Jotain kevyttä areobistahan voi varmaan jo melko pianki leikkauksen jälkee tehdä mutta yläkropan kovemmat treenit joutuu varmaan hetkeksi jättää totaalitauolle (ja tuskin sitä sen paremmin kyykkäilemäänkään pystyy..)? Saa nähdä miten pää ton tauon kestää :( Mutta toisaalta ei kyllä haluta mitään riskejäkään ottaa paranemisen kanssa. Eli kuinka pitkään meni ennen ku olitte takasin normitreenaamisessa? Muutenki saa kertoilla miten selvisitte ekat päivät kipujen(?) ja uusien tissienne kanssa. Kiitos :)

^ Noita samoja seikkoja olen itsekin miettinyt eli noihin olis kiva kuulla vastauksia. Olen menossa ens viikolla Viron puolelle hankkimaan silikonit ja alkaa jo jännittämään. Lähinnä niistä ongelmista haluaisin kuulla, jos niitä nyt sattuu vaikka tulemaan. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Tiina Jylhän paikasta Tallinnassa?

Piti nostaa tämä tredi esiin kun itsellä on tässä keväällä ajankohtasta tissien laitto.. :) Vajaa pari kk on vielä aikaa ja ihan hyvillä fiiliksillä olen, mutta lähinnä mietityttää kuinka pitkä treenitauko tässä on sitten edessä? Eli te jotka ootte läpikäyneet saman, niin kuinka kauan täyty salilta pysytellä poissa? Jotain kevyttä areobistahan voi varmaan jo melko pianki leikkauksen jälkee tehdä mutta yläkropan kovemmat treenit joutuu varmaan hetkeksi jättää totaalitauolle (ja tuskin sitä sen paremmin kyykkäilemäänkään pystyy..)? Saa nähdä miten pää ton tauon kestää :( Mutta toisaalta ei kyllä haluta mitään riskejäkään ottaa paranemisen kanssa. Eli kuinka pitkään meni ennen ku olitte takasin normitreenaamisessa? Muutenki saa kertoilla miten selvisitte ekat päivät kipujen(?) ja uusien tissienne kanssa. Kiitos :)

Itsellä ei ole silikoneja, mutta olen keskustellut aiheesta tosi paljon silarit-omaavien ystävien kanssa. Ihan omakohtaisesta kiinnostuksesta, pienirintainen kun olen.

Treenitauko riippuu tosi paljon ihmisestä ja kipukynnyksestä. Ja toki myös verenvuototaipumuksesta (toisilla pienikin liikehdintä voi aiheuttaa verenvuotoa leikkausalueella ja tämä veri voi "pussittaa" ja aiheuttaa sitä kautta ikävää paineen ja kivun tuntua rinnan/kyljen alueella).

Mutta jos ajatellaan että leikkaus menee hyvin ja mitään erityistä verenvuototaipumusta ei ole niin eka viikko kannattaa pitää ehdottomasti tauko yläkropan treenaamisessa. Eikä kannata kotonakaan nostella kauppakasseja pöydille jne. Toiset pystyvät tekemään kevyttä selkä, haba jne. treeniä heti parin viikon kuluttua leikkauksesta mutta sitten toisilla voi mennä kuukausi että uskaltaa edes käsiä nostaa ylös. Kyllä se kroppa kertoo mitä voi tehdä - ei kannata etukäteen päättää että 15 päivän kuluttua leikkauksesta teen kyllä sen ja sen treenin. Katso päivä kerrallaan.

En jaksanut lukea ihan koko threadia läpi, sorry jos asia on ollut esillä. Monilla tuntuu olevan juurikin silikonit ratkaisuna rintojen roikkumiseen, eikö niitä voi ihan "vain" kohottaa? Omani ovat olleet aina juuri minulle sopivat, mutta veikkaan lähestyväni kolmenkympin jälkeen kriisitilannetta jos nämä alkaisivat roikkumaan (kuten varmasti laihdutuksen ja painovoiman takia tulee käymään). En siltikään ajattele meneväni ottamaan silikoneja heti kun taistelu on hävitty. Täytyy kai muitakin keinoja olla?

En jaksanut lukea ihan koko threadia läpi, sorry jos asia on ollut esillä. Monilla tuntuu olevan juurikin silikonit ratkaisuna rintojen roikkumiseen, eikö niitä voi ihan "vain" kohottaa? Omani ovat olleet aina juuri minulle sopivat, mutta veikkaan lähestyväni kolmenkympin jälkeen kriisitilannetta jos nämä alkaisivat roikkumaan (kuten varmasti laihdutuksen ja painovoiman takia tulee käymään). En siltikään ajattele meneväni ottamaan silikoneja heti kun taistelu on hävitty. Täytyy kai muitakin keinoja olla?

Tätä minäkin olen miettinyt nyt kun odotan vauvaa ja kauhulla raskauden ja imetyksen jälkeistä aikaa... Kyllä musta on olemassa semmoinenkin kauneuskirurginen toimenpide kuin rintojen kohotus (ilman suurennusta). Kokemuksia/tietoa kaivataan!

Piti nostaa tämä tredi esiin kun itsellä on tässä keväällä ajankohtasta tissien laitto.. :) Vajaa pari kk on vielä aikaa ja ihan hyvillä fiiliksillä olen, mutta lähinnä mietityttää kuinka pitkä treenitauko tässä on sitten edessä? Eli te jotka ootte läpikäyneet saman, niin kuinka kauan täyty salilta pysytellä poissa? Jotain kevyttä areobistahan voi varmaan jo melko pianki leikkauksen jälkee tehdä mutta yläkropan kovemmat treenit joutuu varmaan hetkeksi jättää totaalitauolle (ja tuskin sitä sen paremmin kyykkäilemäänkään pystyy..)?
Parempi varautua >1kk taukoon kovista yläkropan treeneistä.
Paraneminen vie aina oman aikansa vaikka kaikki menisi kuten suunniteltu. Tuntuu olevan todella yksilöllistä se, että miten paljon kenelläkin on leikkauksen jälkeisiä kipuja tms. , mutta parempi treenaamisen suhteen ottaa varman päälle vaikkei kipuja juuri olisikaan. :)

Tätä minäkin olen miettinyt nyt kun odotan vauvaa ja kauhulla raskauden ja imetyksen jälkeistä aikaa... Kyllä musta on olemassa semmoinenkin kauneuskirurginen toimenpide kuin rintojen kohotus (ilman suurennusta). Kokemuksia/tietoa kaivataan!

Listahinnat ainakin taitaa olla kohotukselle tai ainakin pienennykselle (lyhennykselle :D ) isompia kun täyttö. Aika paljon painavakin rinta imetyksestä palautuu (vaati itsellä toista vuotta) mutta eihän se entiselleen palaa, profiili varsinkaan - IMO.

Back
Ylös Bottom