Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pikaisella googletuksella ainakin Tallinnassa sijaitsevalta Christina's Cliniciltä saa uuden varustuksen tuohon hintaan. Tai karvan alle 3000€ ja siihen päälle ennen leikkausta tarvittavat verikokeet sekä rintojen mammografia/ultra sekä laivamatkat ja mahdollisen saattajan majoittuminen.

Heh....

Näin mielenkiintosta unta viime yönä...Olin ottanu silikoonit ja olin niihin TODELLA tyytyväinen! :D Vähän oli kyllä kipuja ja muutenkin melko todentuntuinen uni.

Alko mietityttämään, että oiskohan noin oikeastikin? Asiaa en ole missään vaiheessa tosissani harkinnu, mutta viime aikoina oma rinnattomuus on alkanu häiritsemään...:rolleyes:

Mäki näin silikoniaiheista unta ja se oli samantyyppinen, olin tosi tyytyväinen niihin ja esittelin kaikille mut sit yhtäkkii ne repes ja putos. :-D

joo mut jatkakaa toki.. sori offtopicist. :-)

p.s. Laatukirurgias maksaa myös silarit 3300-3400€. Normaalisti 3600.

Laatukirurgialla kävin, proteesina Mentorin pyöreät silikonit. Eurosiliconet ois kai vielä halvemmat ollu. Hirveän tyytyväinen olen ollut, en ois uskonut että mun rinnoista saa ikinä niin nättejä :) Lymfahoidoissa en käynyt, rinta/käsivarret alkoi tuntua OKlta n. 3 viikkoa leikkauksesta ja täysin normaalilta 6 viikkoa leikkauksen jälkeen (eli olis punttaus onnistunut tossa vaiheessa). Mun proteesit on tosin lihaksen päällä, jos olis alla saattais kestää pidempään.

Rasvasiirroissa on se ongelma että suuri osa rasvasoluista kuolee siirron jälkeen, eli jäljestä tulee epätasaista ja epäluotettavaa. Jos taas lähdetään rintasyöpäpotilaan tyyliin ihan leikkaamaan pala kudosta pois ja istuttamaan se rintaan niin siinä on samat kapseloitumisriskit kuin silikoneissakin, tai itse asiassa siirteet kapseloituu möykyiksi paljon todennäköisemmin kuin silarit. Että silikoneissa kannattaa pysyä, suolaliuoksessa jos silikoni pelottaa, ne saa ainakin helposti ulos toisin kuin pieleen menneet oman kehon siirteet.

Jos englanti taipuu niin http://www.justbreastimplants.com ja niiden foorumit on hyvä paikka etsiä infoa. Jos englanti taas ei niin taivu niin suomenkielistä keskustelua löytyy http://groups.msn.com/silikonitytot tuolta, lienee tosin tämän keskustelun aikana linkitetty nämä muutenkin.

Ottamatta sen enempää kantaa silikonien puolesta/vastaan, mua kiinnostas kuulla, minkälaisia reaktioita uudistunut rintavarustus on herättäny niin lähipiirissä kuin tuttujenkin keskuudessa. Jotenkin tuntuu, et edelleen silikonit herättää täälä "perä-Pohjolassa" (yleistys) lähinnä negatiivista kummastelua ainakin mitä julkisuuden henkilöihin tulee. Itsensäkorjailu kirurgisin toimenpitein liitetään aika helposti joko turhamaisuuteen tai huonoon itsetuntoon niin kuin tässäkin threadissä on jo tullut ilmi, mikä puolestaan todistaa ihmisten ennakoluuloja ja "musta-valkoista" ajattelua. Törmääkö näihin ennakkoluuloihin oikeesti vai onko nää vaan mun omia olettamuksia?

Hmm...lueskelin tuolta, että silarit pitää vaihtaa n. 10 vuoden välein. Onko tosiaan näin?

Onko täällä ketään tuon "korjausleikkauksen" läpikäynyttä? Muuttuiko suhtautuminen silareihin silloin? Olisitko halunnut olla menemättä koko leikkaukseen?

Kiitos vaan, jos joku jaksaa vastailla! Muutenkin saa laittaa komenttia aiheesta...Esim. miten te, joilla silarit on suhtaudutte tuohon toiseen leikkaukseen jne.?

Nykyään käytettävät kohesiivigeeli-implantit (Mentor, McGhan) ovat käytännössä ikuisia, koska kapseloitumisriski on hyvin pieni...eroa on myös sillä, onko implantti lihaksen alla vai päällä. Suomessa kirurgit suosivat lihaksen alle laittamista, kun taas Tallinnassa laitetaan useimmiten päälle...tähän vaikuttaa myös se, kuinka paljon sitä omaa rauhas- ja rasvakudosta on. http://www.justbreastimplants.com/breast_implant_faq.htm

Sattui silmään eräältä toiselta foorumilta tällainen tietolähde:

"Naiset voivat pian käydä suurentamassa rintansa nopeassa operaatiossa vaikka ruokatunnin aikana. Uusi menetelmä voi tulla mahdolliseksi naisille EU:ssa jo ensi vuonna.

Eräs kalifornialainen biotekniikan yritys on kehittänyt supernopean menetelmän rintojen suurentamiseen. Reilun tunnin kestävässä operaatiossa ruiskutetaan potilaan omasta rasvakudoksesta tehty tuju annos rintakudokseen.

Ihmisen omassa rasvakudoksessa on luonnollisesti monikäyttöisiä kantasoluja ja uudistavia soluja.

Läskiä eli rasvakudosta otetaan operaation aluksi pienimuotoisessa rasvaimussa potilaan pakarasta tai mahasta. Potilaan omasta rasvakudoksesta erotetaan hyödyllisiä solutyyppejä erityisen Celution-menetelmän avulla.

Erottelun jälkeen halutut kanta- ja uudistajasolut sekoitetaan omaksi vahvaksi seokseksi ja tämä vahva annospatruuna ruiskutetaan potilaan rintakudokseen. Soluviljelmiä tai muuta manipulaatiota ei tarvita.

Ruiskeen jälkeen rintojen rasvakudos laajenee noin puolen vuoden ajan. Tuloksena ovat jopa kaksi kuppikokoa suuremmat rinnat, jotka näyttävät luonnollisemmilta kuin kirurgisesti kohotetut rinnat. Hinnaltaan operaatio ei ole sen kalliimpi kuin tavallinen rintojen suurennosleikkaus.

Idea käyttää rasvaa ruumiin osien jälleenrakentamiseen, ei ole uusi. Mutta aiemmin rintojen muokkaukset ovat epäonnistuneet, osittain sen takia, että rasvalla on taipumus imeytyä uudelleen elimistöön.

Cytori Therapeutics-yrityksen tutkijat onnistuivat kiertämään tämän ongelman sekoittamalla potilaan rasvakudoksesta eroteltuja kantasoluja potilaan omaan rasvaan. Rasvakudoksen uudistavat solut edistävät kudoksen kunnostusta monella tavoin.

Aluksi menetelmää käytetään rintasyövästä kärsineiden potilaiden korjaavaan kirurgiaan. Rasvasiirros säilyy kehittelijöiden mukaan hyvin, täyttäen sen paikan, mistä rintaa on jouduttu poistamaan.

Vielä on epäselvää, millä mekanismilla rintakudos paranee ja kasvaa. Voi olla, että ruiskutetut solut tehtailevat kasvutekijöitä, jotka houkuttelevat verisuonia kasvamaan ja ravitsemaan uutta kudosta.

Kliiniset kokeet rintasyöpäpotilailla ovat käynnissä.

Menetelmä hyväksyttiin hiljattain Saksassa, mikä tarkoittaa sitä, että se laillistunee pian koko EU:ssa. Lääkäreiden täytyy kuitenkin odottaa kunnes kliiniset kokeet päättyvät alkuvuodesta 2008 ennen kuin menetelmää voi alkaa suositella potilaille."

(Radion tiedeuutiset, Chemistry & Industry)

Tosta voi tulla vielä supersuosittua koska on nopea tapa eikä tule pahemmin arpia ja jos ei tule edes sivuoireita niin menestys on taattu.

Oon viel niin nuori (18) mut silikonit pyöriny mielessä viimiset 2 vuotta. Erityisesti nyt, ku fättiä kerääntyny ni kaikki menny alakroppaan eikä tisseihin, epätasapaino mukava. Kauhulla odotan sitä hetkeä, ku lähen dieettaa rasvoja joskus pois, ni tuskinpa jää enää mitään tissiä jäljelle.

Tätä keskustelua on mukava lukea ja olis kiva jos keskustelu pysyis asiassa mutmut..

Samma här. Eli silikonien hankinta pyöriny mielessä jo pari - 3 vuotta, mutta aina olen jänistänyt, kun alkanut tarkemmin miettimään. (Kipukammonen kun olen) Nyt olen alkanut harkita noita ihan tosissani, mutta edelleen kauhistuttaa ne mahdolliset terveysriskit ja komplikaatiot.

Mitä olen katsonut niin aika kovia hintaeroja on jos kattoo klinikoita Suomessa kuin Tallinnan klinikoita.

Laatukirurgia ja Christine's Clinic kiinnostaa kovasti. Vaikea vaan päättää että mikä olisi se oikea ja mihin luottaa. Tuolla laatukirurgiassa suurennus Mentorin anatomisilla proteeseilla olisi 3640 euroa kun taas Siluetissa ja Professori Nordströmin sairaalassa hinnat hipovat 10 000. Epäilyttää.

Kuulisin mielelläni kokemuksia niiltä kellä on silikonit ja missä ovat laitattaneet, tuliko onglemia jne.:)

pakko kommentoida tähän väliin, että naisen rinnat kehittyy 25-vuotiaaks asti, joten en kyllä ennen sitä lähtis mitään niille tekemään.

pakko kommentoida tähän väliin, että naisen rinnat kehittyy 25-vuotiaaks asti, joten en kyllä ennen sitä lähtis mitään niille tekemään.
No toi ei pidä paikkaansa kun joillain hyvin harvoilla, rintojen kasvuhan loppuu 3–5 vuoden kuluttua alkamisestaan.

Rinnat varmasti muuttavat muotoaan läpi koko elämän (raskaudet jne) mutta 19 ikävuoden jälkeen ne eivät yleensä enään kasva ellei sitten liho.

Tää plastiikkakirurgia on kyllä mielenkiintoinen aihe. :)

Naama on kyllä sellanen mitä en kuuna päivänä alkaisi leikkelemään. Ihan vaan senkin takia että on niin näkyvä ja jotenkin se sitten muuttaa ihmisen persoonallisuuden täysin, esim jos silmiä muokataan. Toki ymmärrän jos luomi roikkuu niin pahasti silmän päälle että pakko leikata tms.

Toinen mikä kuulostaa kauhealle on botox, eikös se ole ihan myrkkyä joka lamaannutta lihakset?:eek:

Paljon noista leikkauksista keskustellaan ja yleisin kommentti ihmisiltä on, että ole tyytyväinen siihen mitä luoja on luonut.

Hyvä se on siin vaihees sanoa kun on itse tyytyväinen itteensä;) Ja veikkaan et monilla tuo leikkaus "mukamas"-vastaisuus johtuu suurimmaksi osaksi - tietenkin terveydellisten syiden takia, niin myös rahan takia. Mielipide muuttuu kummasti kun aatellaan "no jos ois paljon rahaa".

Satuitteko eilen katsomaan 4D-dokumentin, jossa 18-vuotiaalle transseksuaalille laitettiin implantit? Herätti ristiriitaisia ajatuksia ainakin minussa hänen kommenttinsa, esim. että "A-kupeilla ei tee mitään, vähintään C-kupit pitää olla", ja ettei ole hänen vikansa ettei ole syntynyt sellaiseen vartaloon kun minkä haluaisi. Kukapa meistä olisi syntynyt sellaiseen vartaloon minkä haluaisi ;)

En siis mitenkään tuomitse tuota sukupuolenvaihtoa, vaan tuo aika tyly mollaaminen että isot rinnat olla pitää.

Katsoitteko muut tuota, mitä ajatuksia se teissä herätti?

Tää plastiikkakirurgia on kyllä mielenkiintoinen aihe. :)

Naama on kyllä sellanen mitä en kuuna päivänä alkaisi leikkelemään. Ihan vaan senkin takia että on niin näkyvä ja jotenkin se sitten muuttaa ihmisen persoonallisuuden täysin, esim jos silmiä muokataan. Toki ymmärrän jos luomi roikkuu niin pahasti silmän päälle että pakko leikata tms.

Toinen mikä kuulostaa kauhealle on botox, eikös se ole ihan myrkkyä joka lamaannutta lihakset?:eek:

Paljon noista leikkauksista keskustellaan ja yleisin kommentti ihmisiltä on, että ole tyytyväinen siihen mitä luoja on luonut.

Hyvä se on siin vaihees sanoa kun on itse tyytyväinen itteensä;) Ja veikkaan et monilla tuo leikkaus "mukamas"-vastaisuus johtuu suurimmaksi osaksi - tietenkin terveydellisten syiden takia, niin myös rahan takia. Mielipide muuttuu kummasti kun aatellaan "no jos ois paljon rahaa".

Kyllä kai tuo 'naaman leikkely' on täysin verrattavissa rintojen leikkaamiseen, vai? Eli jos sitä ei vaan millään olisi siihen tyytyväinen, niin kai senkin olisi valmis leikkaamaan, jos rinnatkin? Onhan ne rinnatkin aika näkyvät, tavallaan?

Mulla suurin este silikonien ottamiseen on ne riskit. Ja seuraavaks isoin on sellainen lasten kasvatuksellinen näkökulma, etten haluaisi antaa sellaista mielikuvaa lapsille, että jos ei ole tyytyväinen omaan vartaloonsa niin voi mennä ja leikata siitä kauniimman....kun nuo lapset nyt on jo sen verran isoja että huomaisivat jos mulle ilmestyisi rinnat :), ihmettelisivät varmasti asiaa.

Raha ei sinänsä olisi mulle este, en todellakaan ole rikas :), mutta jos se rahasta olisi kiinni niin kyllä mä jostain ne kaivaisin, jos päättäisin silikonit hankkia.

Eli joo, haluaisin kyllä rinnat :), varmasti sillä olisi vaikutusta esim. itsetuntoon, mutta toistaiseksi olen päättänyt jatkaa linjalla 'niillä on pärjättävä mitä on annettu', ja mitäänhän mulla ei ole jäljellä kolmen imetyksen jälkeen, että joo käyhän se itsetunnon päälle, oikeestikin. Mutta toisaalta yritän ajatella niin, että onhan se hienoa että olen voinut imettää kaikkia lapsiani! Sittenhän se olisi surullista jos se ei olisi onnistunut. Kyllä sen vaan pitää nyt merkata enemmän kuin ne ulkonäkösyyt, siis minulle itselleni :)

Ehkä mua se harmittaa, jos joku luulee että esim. treenaamalla olen rintani kadottanut, koska se ei voisi vähempää pitää paikkaansa. Nimenomaan niin päin että kolmannen imetyksen loppumisen jälkeen kun mitään ei enää ollut jäljellä niin päätin alkaa treenaamaan, että saisin jotenkin edes sopusuhtaistettua tätä vartaloa, etten näyttäis niin hassulta :D

Asiasta kolmanteen, tietääkö kukaan missä vois teettää itselleen sopivia alusvaatteita?? Kai niitäkin joku tekee mittojen mukaan. Niitä liivejä nyt lähinnä, ja miksei bikineitä, jos kerrankin saisi itselleen sopivia. Sopivilla toppauksilla toki että näyttäis edes melkein A-kuppiselta :)

Näin ihan sivusilmällä (tv oli taustalla auki) tuosta dokkarista loppupätkän, jossa rinnat leikattiin ja jonka jälkeen kyseinen henkilö ilmeisestikin tahtoi vielä isommat rinnat. Jotenkin tuli sellainen oli, että nälkä kasvaa syödessä ja nyt sitten mennään taas yli johonkin toiseen suuntaan ja tahdotaan rakentaa itsestä ”todellinen nainen”, vaikka tuo on tietenkin tosiasiassa ihan muusta kiinni.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että ihan kauniit rinnathan noista tulivat, etenkin kun lähtökohtana oli, että henkilöllä ei ollut lainkaan omaa rintaa.

Satuitteko eilen katsomaan 4D-dokumentin, jossa 18-vuotiaalle transseksuaalille laitettiin implantit? Herätti ristiriitaisia ajatuksia ainakin minussa hänen kommenttinsa, esim. että "A-kupeilla ei tee mitään, vähintään C-kupit pitää olla", ja ettei ole hänen vikansa ettei ole syntynyt sellaiseen vartaloon kun minkä haluaisi. Kukapa meistä olisi syntynyt sellaiseen vartaloon minkä haluaisi ;)

En siis mitenkään tuomitse tuota sukupuolenvaihtoa, vaan tuo aika tyly mollaaminen että isot rinnat olla pitää.

Katsoitteko muut tuota, mitä ajatuksia se teissä herätti?
En kattonut, äiti mainitsi juuri tosta dokkarista. Mä en ymmärrä tota että tosi isot rinnat pitää olla. Mutta kuitnekin olisi kiva, että olisi ihan nätit ja kivat, joita voisi kutsua rinnoiksi jopa:D
Isoja silareita en todellakaan puolla, koon kasvaessahan vissiin riskitkin kasvaa, vai?
Ja mitä tohon nassuleikkaukseen tulee, kyllähän mä sen tavallaan ymmärrän että jotkut leikkaavat kun ei ole tyytyväisiä. Tässä tulee just se, että kun on ite suht tyytyväinen niin ei ymmärrä sitten;) Tai siis itse en leikkais. Kinkkistä. Nenäleikkauksethan on kans aika yleisiä vissiin?

"Mutta toisaalta yritän ajatella niin, että onhan se hienoa että olen voinut imettää kaikkia lapsiani! "

Silikonit eivät kuulemma vaikuta imetykseen. Tiedä sitten.

"Mutta toisaalta yritän ajatella niin, että onhan se hienoa että olen voinut imettää kaikkia lapsiani! "

Silikonit eivät kuulemma vaikuta imetykseen. Tiedä sitten.

Joo, pitää oikaista sen verran, etten ajatellutkaan silikoneja tuossa, vaan sitä että voishan sitä olla sellaistakin vikaa rinnoissa, ettei oikeesti pystyis imettämään (joka kai nyt kuitenkin on se ihan perimmäinen rintojen tarkoitus). Selvensiköhän tämä nyt ollenkaan :rolleyes:, tarkoitin vain että olen tyytyväinen ja iloinen siitä että olen voinut imettää, vaikkei rintoja nyt ookaan jäljellä, toki ei alunperinkään paljoa ollut :)

Kyllä varmasti silikonien kanssakin voi imettää, uskoisin, jos ei jotain ihme ongelmia tule leikkauksessa (?). Toisin sanoen en siis tiedä asiasta mitään :)

Näin ihan sivusilmällä (tv oli taustalla auki) tuosta dokkarista loppupätkän, jossa rinnat leikattiin ja jonka jälkeen kyseinen henkilö ilmeisestikin tahtoi vielä isommat rinnat. Jotenkin tuli sellainen oli, että nälkä kasvaa syödessä ja nyt sitten mennään taas yli johonkin toiseen suuntaan ja tahdotaan rakentaa itsestä ”todellinen nainen”, vaikka tuo on tietenkin tosiasiassa ihan muusta kiinni.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että ihan kauniit rinnathan noista tulivat, etenkin kun lähtökohtana oli, että henkilöllä ei ollut lainkaan omaa rintaa.

Kyllä, ihan kauniithan niistä tuli, ei siinä mitään. Sepä se aiheuttikin niitä ristiriitaisia tunteita allekirjoittaneelle, kun ajatteli (kateutta kai se lienee?), että miksi ex-pojalle pitää tehdä kauniit rinnat jos minullakaan ei niitä ole, vaikka olen ihan naiseksi syntynyt :). Ilman muuta ne siis hänelle suon, tottakai, mutta jonkinlaista kateutta se on. (Vaikka vähän typerältä kuulostaakin...)

Kyllä, ihan kauniithan niistä tuli, ei siinä mitään. Sepä se aiheuttikin niitä ristiriitaisia tunteita allekirjoittaneelle, kun ajatteli (kateutta kai se lienee?), että miksi ex-pojalle pitää tehdä kauniit rinnat jos minullakaan ei niitä ole, vaikka olen ihan naiseksi syntynyt :). Ilman muuta ne siis hänelle suon, tottakai, mutta jonkinlaista kateutta se on. (Vaikka vähän typerältä kuulostaakin...)
No todellakin. On se niin epäreilua et joku jätkä saa tissit ja mullakaan niitä ei oo vaik oon nainen. :D Kyllä mäkin olen kateellinen ja varmasti ihan luvallista se on;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom