Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Samalla tavalla minäkin tuon ensimmäisen postin ymmärsin kuin sporttimimmi. En vaan jaksanut itse alkaa vastaamaan.

Olen muuten super tyytyväinen ratkaisuuni, ainut vaan... olisi voinut laittaa pari desiä lisää täytettä :). Alunperin syynä oli oli vaatteiden parempi istuvuus. Tosin ainakaan Suomesta ei löydä helposti kokoa 85-90B liivejä. Nahka ei silloin antanut periksi laittaa yhtään enempää, mutta muutaman vuoden kuluttua se varmasti onnistuu.
Tunto on minulle ainakin palannut täydellisesti ja muutenkaan mitään terveyshaittoja tai muitakaan haittoja ei ole ilmennyt. Eikä kauneuskirurgisissa toimenpiteissä ole sen suurempia riskejä kuin missä tahansa muissakaan leikkauksissa. En koe olevani sen kummemmassa riskiryhmässä kuin kukaan muukaan. Nykyisin implantteja ei tarvitse enää uusia, jollei niiden kokoa halua itse vaihtaa tai jotenkin muuten muokata.
Teininä en edes rintojani ajatellut, koska niitä ei ollut. Minua ei ole ikinä sen takia kiusattu. Uskon, että olen ollut aina muuten niin vahva ihminen ja ansainnut hyväksyntäni jotain muuta kautta kuin ulkonäön perusteella. Kun vielä urheilin tosissani, ei tullut mieleenkään laittaa mitään ylimääräistä vauhtia hidastamaan.
Yksikään mies ei ole minua ikinä rintojeni takia halunnut tai ollut haluamatta. Joten se siitä miesten painostuksesta ja muusta kitinästä. Useimmiten kehuja saa toisilta naisilta ja homomiehiltä. Enemmänkin yhteiskunta painostaa mielestäni laihuusihanteeseen, ja jokainen kuka minut tuntee, tietää että en sitä ainakaan vastaa. Tällä toivottavasti kuitattu tuo yhteiskunnan painostus näkökanta.
Tuo Reginan laittama linkki ei mielestäni ole kovin objektiivinen, joten oikeasti asiasta kiinnostuneet voivat katsastaa www.implantinfo.org

Kyllä, jos siellä autiolla saarella olisi kirurgi laittaisin silikonit heti, kävisin vielä rasvaimussakin!

Ja seuraava kaikkitietävä, väärää infoa levittävä, saa oikeasti turpaansa ;)
Hehe :D

En muuttanut missään vaiheessa aloitusviestiä, se on ollut kyllä ihan sama koko ajan. Sporttimimmi, hyvä että kirjoitit! Älä missään nimessä kadu. :) Kyllä minusta asioista voi keskustella ja esittää mielipiteitä, mutta juurikin tämän vuoksi laitoin tuohon että EI FLEIMAUSTA. Kun kirjoitetaan halveksuvaan, syyllistävään sävyyn, niin sillä karkoitetaan kyllä keskustelusta hyvin pian juuri sinun kaltaisesi kirjoittajat joilla on omia kokemuksia asiasta.

Nämä autiosaari-jutut yms. oli mielestäni aivan turhia tässä ketjussa. Ei kukaan nyt niin idiootti ole, että jollain autiolla saarella haaveilisi silikoneista. Ei tarvitse olla paljonkaan psykologiaa lukenut, että ymmärtää Maslowin tarvehierarkian... joten eiköhän ne silikonit ja ylipäätään itsensä kohentaminen keinolla millä hyvänsä (treenaaminen, kunnossa pysyminen yms.) ole niitä asioita joita mietitään siinä vaiheessa kun elämässä on perustarpeet tyydytetty ja ihminen on niiltä osin elämäänsä tyytyväinen. Sen jälkeen vasta tulee kaikki muu, mukaan lukien ulkonäkö.

Mun mielestä. :)

Niin joo, ja yksi juttu vielä. Mulle ainakin nämä ulkonäön kohentamiskysymykset on tulleet ajankohtaisiksi vasta sen jälkeen, kun olen muuten vihdoin sinut itseni kanssa. Tykkään elää minuna - ei mulla olisi mitään ongelmaa itseni kanssa, vaikka olisin tällainen hamaan maailmanloppuun. MUTTA ihminen on juurikin sellainen, että aina pitäisi olla vähän jotain lisää. Aina pitää parantaa, mennä eteenpäin... aika lailla kaikissa asioissa. Tai ainakin minä olen sellainen. Ehkä sen vuoksi näitäkin juttuja on tullut mietittyä vasta viime aikoina enemmän, kun muuten asiat ja elämä on kunnossa. Ne on vaan sitä kaikkea pientä extraa mitä elämässä voi tehdä, ainakin minulle. Joku ostaa urheiluauton, toinen kohentaa ulkonäköään... mikä siinä on niin erikoista. Ihmiset arvottavat asioita eri tavalla - kuka meistä on riittävän "ylhäinen" tuomitsemaan tai arvostelemaan toisten ihmisten itseään koskevia päätöksiä?

Varsin mielenkiintoinen keskustelu, ja arvatenkin tunteita herättävä. Mutta nakkanpa vielä omia ajatuksiani soppaan.

Itse suhtaudun kauneuskirurgiaan ja erityisesti silikoneihin enimmäkseen negatiivisesti. Jotenkin arvostan enemmän sitä, jos ihminen on itse liikunnan ja ravinnon avulla muovannut kehoaan ja tyytynyt sitten siihen, mitä sen avulla saa aikaan. Noita motivoivia kuvia katsoessakin omaan silmään miellyttävimmän näköinen on yleensä aina se nainen, jolla ei silikoneja ole. Pidän siitä ajatuksesta, että nämä naiset uskaltaa erottautua vallitsevasta trendistä ja kantaa itsensä ylpeinä. Nykyään on niin paljon vallalla sellainen keinotekoinen itsensä muokkaus, että melkein harvinaisempaa on olla "luomu" (mukaan luettuna tatuoinnit, lävistykset ym.). Arvostan todella paljon päätöstä jättää kaikenlainen kirurgia pois. Isot rinnat ja rasvaton kroppa ei vain mun silmääni istu.

Toisaalta sitten ajattelen, että helppohan mun on näin ajatella, kun itsellä ei ole omaa silmää haittaavia juttuja omassa kropassa. Siksi mulla on myös ymmärrystä niitä ihmisiä kohtaa, joita on esimerkiksi kiusattu ulkonäön takia, että he turvautuvat kirurgin veitseen. Joillekin ulkonäölliset seikat voi vaikuttaa niin paljon itsetuntoon, että mikäpä minä olen heitä kieltämään leikkausta, jos se heidän elämänlaatuaan parantaa. Mua vähän mietityttää ne kommentit, että yhteiskunnan vallitsevien ihanteiden mukaan ei pitäisi esim rintoja suurennuttaa. Ei minunkaan mielestäni näin pitäisi tehdä, ihmisen tulisi tehdä päätöksensä omien "aitojen" mieltymystensä mukaan. Mutta voiko ihminen tehdä eroa siinä, tuleeko "tarve" suurentaa rintojaan itsestä vai ulkopuolelta, jos se häntä yhtä paljon joka tapauksessa häiritsee?

Itsekin olen ja aion pysyä "luomuna" koko ikäni. Tämä on tämänhetkinen ajatus, enkä voi sanoa satavarmasti mitä kymmenen vuoden kuluttua ajattelen, kun olen (toivottavasti) muutaman mukulan imettänyt. Olen kuitenkin rakentanut oman minäkuvani niin, että haluan olla tällainen kuin olen ja kantaa sen tyylillä.

Mikä tahansa kenenkin itsetunnon lähde on (isot/pienet rinnat, treenattu kroppa...), niin näiden asioiden pitäisi kuitenkin olla elämässä sivuseikkoja. Jos elämä rakentuu rintojen varaan, kannattaa varmaan varata aika jonnekin muualle kuin plastiikkakirurgille. Minusta ensin pitäisi opetella hyväksymään itsensä ja vasta sitten pohtia ulkonäön silottelua. Vaikka kirurgiset toimenpiteet onkin isoja päätöksiä, myös niiden pitäisi olla loppupeleissä vain "sivuseikkoja", jotka (toivottavasti) parantaa elämänlaatua, mutta joiden varaan koko identiteetti ei kuitenkaan rakennu.

Tää oli varmaan sekavaa ja sisäisesti ristiriitaista pohdintaa, mutta eipä nämä asiat yleensäkään ole kovin mustavalkoisia... Hyvä, että näistä asioista keskustellaan, toivottavasti kukin saa uutta ajateltavaa. Ainakin minä olen saanut!

Halutaanko täällä ymmärtää tahallaan väärin? Ei kai.. :) Väännetäänpä vielä rautalangasta: olisi hienoa, jos yhä useampi pienirintainen/rinnaton/rintansa menettänyt nainen olisi sinut itsensä kanssa ilman silikoneja ja löytäisi itsestään naisellisuutta ja seksikkyyttä muista asioista, eikä häpeäisi tai aliarvostaisi itseään rintojen takia, eikä välittäisi, vaikka jollain tapaa poikkeaa valtavirrasta ja ihanteista. Jos itsetunto on 100% kunnossa, niin mikäs siinä, mutta monesti leikkaukseen mennään sen takia, että rinnat vaikuttaa itsetuntoon, seksielämään ym.. ja leikkauksella pyritään parantamaan näitä asioita, vaikka ne saattaisivat parantua muillakin asioilla/muutoksilla elämässä, enempikin henkisellä puolella, vaikkapa ihanan ja turvallisen kumppanin tuella tai muiden vahvuuksien löytämisellä. Täällä onkin moni kirjoittanut hyvin, että jos silarit on vain sivuseikka, "lisä" elämään, eikä identiteetin perusta, niin hyvä niin.

miksi

miksi pitää vatuloida ja taivastella .. jos joku haluaa itselleen isot tissit niin siitä vaan ja minäkin hakisin het sellaiset jos olisi rahaa ja rohkeutta. kaikki naiset ovat pohjimmiltaan tissikateellisia ja miehet oikeasti tykkäävät kookkaista rinnoista siitä ei valehtelemalla pääse mihinkään .. se on osa ihmisen eloonjäämis vaistoja ja turjaa on nekin puheet että koolla ei ole väliä. Samalla voisi vatuloida haluanko nyt isot muskelit kun ne voi olla jonkun mielestä epäluonnolliset?? totta helv.. haluan !! halua niin isot että miehet pyörtyy ja paidat repee! heti mulle kaikki tänne ;)

Itse näin kesäksi ylimääräistä tiristelleenä täytyy kyllä myöntää, että joskus etenkin oma sivuprofiili masentaa; kuka on vienyt mun tissit?!:hyper: Näiden aatoksien keskellä sitä rupeaa pohtimaan, että josko sittenkin silikonit pitäisi hommata, olisi ehkä itseensä tyytyväisempi, sillä se on myös itselleni tärkeää, että omassa kropassa on hyvä olla.

Mutta sitten kun asiaa ajattelee, niin luulen ja uskon, että itselläni ei rohkeus riittäisi. Pelkään kaikkia leikkauksia, jo ajatus niistä kammottaa. Rokotuksiakin kammoan. Menisin verenluovutukseenkin, jos rohkeus riittäisi. Siksi olenkin tullut siihen tulokseen, että en tosissani silikoneja halua. Jos tosissaan ne haluaisi, niin sittenhän sitä rohkeuttakin olisi.

Mutta ketään, jolla on silikonit, en koskaan tuomitsisi. Se on jokaisen oma valinta, ja jos itseensä on mahdollista olla tyytyväisempi jonkun leikkauksen tms operaation myötä, niin miksi ei hyödyntäisi niitä.:rolleyes:

Tuo Reginan laittama linkki ei mielestäni ole kovin objektiivinen, joten oikeasti asiasta kiinnostuneet voivat katsastaa www.implantinfo.org

No ei ehkä kovin objektiivinen, se on totta:) Mutta laitoinkin siihen, että nuo sivut esitti paljon sellaista tietoa mulle mikä sai mun pään kääntymään lopullisesti sinne ein suuntaan. Eli eihän niissä hirveesti ollut juttua implanttien puolesta vaan pääosin vastaan. No hyvä, että laitoit tuon toisen linkin myös. Löytyy sitten mielipiteitä ja infoa puolesta ja vastaan ja kaikkea siltä väliltäkin:)

M-Nutrition OsmoPure 1 kg -35%
miksi pitää vatuloida ja taivastella .. jos joku haluaa itselleen isot tissit niin siitä vaan ja minäkin hakisin het sellaiset jos olisi rahaa ja rohkeutta. kaikki naiset ovat pohjimmiltaan tissikateellisia ja miehet oikeasti tykkäävät kookkaista rinnoista siitä ei valehtelemalla pääse mihinkään .. se on osa ihmisen eloonjäämis vaistoja ja turjaa on nekin puheet että koolla ei ole väliä. Samalla voisi vatuloida haluanko nyt isot muskelit kun ne voi olla jonkun mielestä epäluonnolliset?? totta helv.. haluan !! halua niin isot että miehet pyörtyy ja paidat repee! heti mulle kaikki tänne ;)

Olisi oikeasti kiva tietää, mikä on miesten mielipide. En ihan oikeasti usko, että kaikki miehet tykkää ihan valtaisista tykeistä ja että se olisi ihan sama onko ne tissit aitoja vai ei.

p.s. en ole tissikateellinen. Mussa on varmasti jotain todella pahasti vialla.

Olisi oikeasti kiva tietää, mikä on miesten mielipide. En ihan oikeasti usko, että kaikki miehet tykkää ihan valtaisista tykeistä ja että se olisi ihan sama onko ne tissit aitoja vai ei.

Uskon, että se menee jotenkin näin: kun mies tutustuu naiseen, niin riittää että naisella on rinnat (tässä vaiheessa isot rinnat saattavat saada kuitenkin plussan) ja sitten jos miehen ja naisen välille tulee rakkaussuhde, niin mies rakastaa juuri niitä rintoja mitkä tällä naisella on, koska hän rakastaa tätä naista.

Eli siis.. pinnallisesti miehet saattavat kuolata isojen rintojen perään (but who gives a fuck???), mutta todellisuudessa sillä koolla ei ole väliä. Vähän sama juttu kuin väite, että kaikki naiset haluaa iso munaisen miehen. :D

Mut nyt loppu :offtopic:

...
Aiemmin en ole asiasta keskustellut kenenkään kanssa, miestäni tietysti lukuun ottamatta. Enkä olisi kirjoittanut tännekään, jos olisin tiennyt millainen keskustelu/väittely tästä sukeutuu. Vähän kaduttaa. Jos lukisin vasta nyt threadin läpi, en haluaisi osallistua koko keskusteluun.
Miksi et? Kun silikonit olet kuitenkin omasta vapaasta tahdostasi ottanut ja elämänlaatuasi/itsetuntoasi niillä parantanut, miksi et tahtoisi seistä ylpeänä valintasi takana?Niin minä tekisin, jos moiset omistaisin. Ja kyllä eriäviäkin mielipiteitä pitää kestää, niinkuin useimpien valintojen suhteen.

Eli siis.. pinnallisesti miehet saattavat kuolata isojen rintojen perään (but who gives a fuck???), mutta todellisuudessa sillä koolla ei ole väliä. Vähän sama juttu kuin väite, että kaikki naiset haluaa iso munaisen miehen. :D

Jatkan sitä vielä. Onhan toki ns. "tissimiehiä", mutta sitten on myös näitä "persemiehiä", jotka tykkää enemmän että peppu on hyvä. Eli kaikki ei tissien perään ole.

Miksi et? Kun silikonit olet kuitenkin omasta vapaasta tahdostasi ottanut ja elämänlaatuasi/itsetuntoasi niillä parantanut, miksi et tahtoisi seistä ylpeänä valintasi takana?Niin minä tekisin, jos moiset omistaisin. Ja kyllä eriäviäkin mielipiteitä pitää kestää, niinkuin useimpien valintojen suhteen.

Useammastakin syystä:

Ensinnäkin en ole ennenkään rinnoistani kenenkään kanssa jutellut, miksi siis nyt pitäisi.

Toiseksi kukaan ei ole asiasta mitään kysellyt. En tietenkään olisi asiaa kieltänyt, jos joku olisi kysynyt, mutta kun ei ole. Voi myös johtua siitä, että rintani ovat vieläkin pienet, enkä usko ihmisten huomanneen että minulla on silikonit. Aiemmin kun käytin aina säälittäviä irtotoppauksia jne, enkä näyttäytynyt missään alasti. Eli edes läheiset ihmiset eivät varmasti tienneet, että minulla ei todellisuudessa ole rintoja. Todella säälittävää vai mitä?

Kolmanneksi, kuten jo tälläkin palstalla huomaa, silikonit omaava nainen saa aina tietynlaisen leiman. Pienellä paikkakunnalla kun asuu, asiat saavat usein ihan älyttömät mittasuhteet.

Neljänneksi olen itse äiti ja työskentelen lasten parissa. Vaikka minulla itselläni ei ole ollut tarpeeksi vahvaa itsetuntoa elää rinnattomana, toivon tietenkin, että lapsilleni ja oppilailleni pystyisin sellaisen kasvattamaan. Olisin surkea esikuva heille, jos he tietäisivät implanteista.

Mielestäni rinnat ovat hyvin henkilökohtainen aihe. Jo se, että uskaltaudun täällä aiheesta puhumaan on minulle saavutus. En osaa kuvitella ikinä ylpeileväni rinnoillani. Ja mitä eriäviin mielipiteisiin tulee, kestän kyllä niitä. Mutta kun kerroin kokemuksistani tässä theadissa, en tiennyt osallistuvani tällaiseen väittelyyn. Päinvastoin yritän parhaani mukaan välttää tällaista mielestäni turhaa kinaa. Ja valehtelisin, jos väittäisin ettei siitä tulisi paha mieli.

Uskon, että se menee jotenkin näin: kun mies tutustuu naiseen, niin riittää että naisella on rinnat (tässä vaiheessa isot rinnat saattavat saada kuitenkin plussan) ja sitten jos miehen ja naisen välille tulee rakkaussuhde, niin mies rakastaa juuri niitä rintoja mitkä tällä naisella on, koska hän rakastaa tätä naista.

Asiaa. Olen myöskin sitä mieltä, että sellaisen ihmisen jolla aina on ollut jonkinlaiset rinnat, on turha tulla lässyttämään silikonien pinnallisuudesta jne. Itseäni kiinnostaisi kuulla lisää informaatiota niiltä henkilöiltä, jotka ovat jo silikonit laittaneet...kestikö kauan parantua leikkauksesta jne.

Mun mielipide ylipäätään kauneuskirurgiaan on se, että kukin taplaa tavallaan. Jos elämässä on kaikki muu kunnossa ja haluaa vaikka ne silikonit, niin gouöhed!

Jos siitä on haittaa jollekkin (esim lapsi jää ruoatta, kun äippä haluaa tissit), tai jos se tapahtuu jonkun muun tahdosta tai ulkopuolisesta painostuksesta, niin se on aina arveluttavaa. Mutta hertsileijaa, onko parempi ihminen, jos tupakoi ja saa sisälleen tervakeuhkot tai mahalaukkua ympäröi metrin paksuinen rasvakerros... tai vetää viinaa ja lapset odottaa baarin narikassa... (nämä ei siis ole samalla viivalla toistensa kanssa!)

Kyllä mä arvostan ihmistä ihan sisäisten arvojen ja persoonallisuuden mukaan, vaikka kuinka olis käyny veitsen alla. Ne töttöröbimbot nyt on ihan omaa luokkaansa, mutta ne onkin vetäny usein överiks!

Itse en harkitse mitään operaatioita (rintoja varmaan edes pystyisi fyysisistä syistä laittamaan), mutta hampaat ja silmät, voisi tarpeen vaatiessa kyllä kunnostaa.

Olen myöskin sitä mieltä, että sellaisen ihmisen jolla aina on ollut jonkinlaiset rinnat, on turha tulla lässyttämään silikonien pinnallisuudesta jne.

Hm. Entä, jos tuo pinnallisuus on ko. ihmisen ihan oikea mielipide, eikä suinkaan "lässytystä" tai "jeesustelua"? Miksi vaikkapa roskien viemistä varten meikkaamista saa pitää pinnallisena, mutta silikonirintoja ei? (Disclaimer: itse en edelleenkään tuomitse silikonit laittaneita/niitä harkitsevia.)

Kuten jo aikaisemmin totesin, on varmasti totta, että ihmisen, jolla on aina edes jonkinlaiset rinnat ollut, on varmasti todella vaikeaa (ellei jopa mahdotonta) samastua sellaisen ihmisen ajatusmaailmaan, jolla ei (juuri) minkäänlaisia rintoja ole. Mutta toisaalta tämä toimii myös kääntäen (ja sen huomaa voimakkaasti myös tässä keskustelussa): ihmisten, joille rinnat/rinnattomuus ovat aina olleet iso ongelma ja kompleksien lähde, eivät tunnu lainkaan ymmärtävän sitä, että osalle ihmisistä rinnoilla ei_ihan_oikeasti ole juurikaan minkäänlaista merkitystä. Aivan samoin, kuin itsensä tuskalla huippukuntoon hioneet eivät kertakaikkiaan tunnu aina tajuavan sitä, että onnellinen voi olla, vaikka pepussa olisikin sitä hyi-hyi-kamalaa selluliittia ;)

Hm. Entä, jos tuo pinnallisuus on ko. ihmisen ihan oikea mielipide, eikä suinkaan "lässytystä" tai "jeesustelua"? Miksi vaikkapa roskien viemistä varten meikkaamista saa pitää pinnallisena, mutta silikonirintoja ei? (Disclaimer: itse en edelleenkään tuomitse silikonit laittaneita/niitä harkitsevia.)

Kuten jo aikaisemmin totesin, on varmasti totta, että ihmisen, jolla on aina edes jonkinlaiset rinnat ollut, on varmasti todella vaikeaa (ellei jopa mahdotonta) samastua sellaisen ihmisen ajatusmaailmaan, jolla ei (juuri) minkäänlaisia rintoja ole. Mutta toisaalta tämä toimii myös kääntäen (ja sen huomaa voimakkaasti myös tässä keskustelussa): ihmisten, joille rinnat/rinnattomuus ovat aina olleet iso ongelma ja kompleksien lähde, eivät tunnu lainkaan ymmärtävän sitä, että osalle ihmisistä rinnoilla ei_ihan_oikeasti ole juurikaan minkäänlaista merkitystä. Aivan samoin, kuin itsensä tuskalla huippukuntoon hioneet eivät kertakaikkiaan tunnu aina tajuavan sitä, että onnellinen voi olla, vaikka pepussa olisikin sitä hyi-hyi-kamalaa selluliittia ;)

Täyttä asiaa Gillyannelta!!:thumbs:

No mites nuo muut kauneusleikkaukset? Onko joku ottanut silikonia pyllyyn, huuliin, botoxia otsaan tai leikkauttanut nenän? Itselläni on aivan järkyttävä nenä. Nyrkkeilijän nenä. Yksi syy siihen miksi en koskaan ikinä minnekkään laita itsestäni photoshoppaamatonta kuvaa. Eipä silti, en minä nyt tosissani koskaan sitä tule leikkaamaan, mutta onhan se kiva leikitellä ajatuksella, että tuo pärstäkerroin olisi joku päivä lähempänä normaalia :rolleyes:

No niin likat, palataanpa aiheeseen. Asiallista keskustelua tai muuten tulee lowcarb-Totoro ja vie kaikki viestit roskikseen!

- - Päinvastoin yritän parhaani mukaan välttää tällaista mielestäni turhaa kinaa. Ja valehtelisin, jos väittäisin ettei siitä tulisi paha mieli.

Älä pahoita mieltäsi. Ei kukaan täällä varmastikaan ole tarkoittanut sinun valintaasi kyseenalaistaa tai tarkoittanut juuri sinua puhuessaan "liiasta ulkonäkökeskeisyydestä ja sen vaikutuksista". Lähinnä kai ihmiset pyrkivät pohtimaan omaa eettistä suhtautumistaan esteettisiin korjausleikkauksiin ja niiden "tarpeeseen". Niitähän ei pitäisi kenenkään tarvita tarvita. (Mikä lause! :rolleyes: )

Minä ainakin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei puhuta enää "kauneuskirurgiasta", jos henkilöllä luonnostaan kuuluisi olla rinnat, mutta ne jostain syystä ovat joko surkastuneet, leikattu pois osin tai kokonaan (rintasyöpä) tai eivät alunperin kasvaneetkaan. Jos pituuskasvu ei lähde käyntiin, piikitetään lapsille hormonia.

Minulle yksi erittäin läheinen ihminen ei tuota piikkiä saanut puolen sentin takia ja on siksi järkyttävässä identiteettikriisissä, ihan ulkoisistakin paineista johtuen - nimittäin hänet ajetaan usein (myös väkivalloin) ulos naistenhuoneesta tai hänelle ei myydä alkoholia, vaikka näyttää paperit - koska hän näyttää yhä 12-vuotiaalta pojalta. Kyse on siis 20-vuotiaasta naisesta.

Yksi hormonipiikki tai silikonit ovat korvaamattomaan henkiseen vahinkoon nähden eettisestikin täysin hyväksyttäviä, sillä jokaisella on oikeus tuntea itsensä täydeksi ihmiseksi. :haart: :haart: :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom