SUPERCARB 1kg -40%

Keskustelua silikoneista yms. muusta kauneuskirurgiasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Oho, joku asiasta oikeasti jotain tietävä ehti jo kommentoida kamppailu-aspektia! Kerrotko lisää, harrastatko painia (ja mitä painia?) ja thaikkua kuinka tosissaan ja pitääkö treeneissä varjella rintavarustusta jotenkin erityisesti? Mä olen ajatellut että lukkopaini/vapari (ihan harrastusmielessä) ei ainakaan onnistuisi, olenko väärässä?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Rinnoillani ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään tekemistä naiseuteni kanssa. Jossain välissä minulla oli d kupin rinnat, nyt koko on a tai b. Nykyiset on mielestäni mukavammat, ihan käytännöllisyytensä vuoksi. SAisivat olla ehkä vähän pienemmätkin. En luultavasti harkitsisi silikoneja vaikka oletettu kisadietti niitä vielä entisestään kutistaisikin. Raskauden jälkeiset ruippanatisut korjaisin ennemminkin jollain kohotusleikkauksella, kuin silikonilla. En mielelläni tunge mitään vierasperäistä (enkä mitään perseselluliittiäkään) itseeni...

Tähän aiheeseen liittyen haluaisin tietää, onko joku ihan rinnaton punttimimmi sinut kroppansa kanssa. Sillä jos on, se on todella hatun noston arvoinen juttu tämän päivän yhteiskunnassa!:worship: On helppo sanoa, että rinnat eivät ole minulle tärkeät tai siinä ne vaan "olla möllöttää" niin kuin Gillianne ihanasti kirjoitti :) , jos nimittäin on rinnat. Ennen silikoneja, siis ilman rintoja ajatukseni pyörivät paljon enemmän rinnoissa. Nyt kun minulla on tissit, en ajattele niitä juuri ollenkaan ja siinä ne mukavasti mukana tulee. Väitän, että nainen, jolla on jonkinlaiset rinnat (olipa kuppikoko sitten A tai D), ei voi tietää, miltä tuntuu olla ihan täysin lauta. Olenkohan oikeassa? Löytyykö täältä joku pikkupojan rintavarustuksen omaava itseensä tyytyväinen nainen?

Olen hieman yllättynyt siitä, kuinka silikonimyönteisiä täällä ollaan. Naiseus tulee kuitenkin ihan muusta kuin kahdesta rasvapallosta, vaikka ne saattavat monille ollakin tärkeitä asioita ulkonäössä. Naisellisuutta voi olla vaikkapa viisaus, herkkyys, äitiys, vyötärö, lantio, suloinen hymy.. ja lässynlässyn, mutta tiedätte varmaan, mitä ajan takaa. Ymmärrän, jos rintojen muuttuessa haluaa ottaa silikonit, mutta voi kun itsetuntoa voisi kohottaa muulla tavoin kuin ostamalla kirurgilta :( . Naiset tekee itse itsestään objekteja hyväksymällä yhteiskunnan ja etupäässä miesten liputtamia ihanteita.

Koska olen kuitenkin vain ihminen ja esim. jos menettäisin rintani ja olisin asian vuoksi "heikko", niin saattaisin ottaa silikonit. Toivoisin kuitenkin, että ammentaisin naisellisuuteni ensin muualta ja etsisin itsestäni uusia kauniita piirteitä. Ihmisvartalo on aina kaunis, jos sitä katsoo tietyllä tavalla. Venähtäneissä riipputisseissä on todellakin jotain äärimmäisen kaunista: niissä näkyy Elämä, jonka aikana on synnytetty ja ruokittu lapsia. Tarkoitukseni ei todellakaan ole jeesustella ja kauhistella silikonien ottamista, mutta minusta naiset tekee itse itselleen hallaa leikkauksilla, voi kun omaa ainutlaatuista vartaloa voisi rakastaa ilman keinotekoisia implantteja :( .

Ymmärrän, jos rintojen muuttuessa haluaa ottaa silikonit, mutta voi kun itsetuntoa voisi kohottaa muulla tavoin kuin ostamalla kirurgilta :( . Naiset tekee itse itsestään objekteja hyväksymällä yhteiskunnan ja etupäässä miesten liputtamia ihanteita.
Tuskin kukaan oikeasti kirraan menee kenenkään muun kuin itsensä takia. Minä olen jo muutenkin kaikkea muuta, kuin yhteiskunnan ja miesten liputtama ihanne... joten ei se tisseillä siitä sen kummemaksi muutu.
Yleensä tämänlaiset jutut kuulee ihmisten suusta joilla ei oikesti ole asiasta mitään hajua. Ei itsetunto voi rinnoista olla kiinni, se on totta. Mutta jos tissiä on vähemmän kuin keskiverto jampalla gynoa, niin kyllä sitä miettii ihan jokainen implantteja.

Tarkoitukseni ei todellakaan ole jeesustella ja kauhistella silikonien ottamista, mutta minusta naiset tekee itse itselleen hallaa leikkauksilla, voi kun omaa ainutlaatuista vartaloa voisi rakastaa ilman keinotekoisia implantteja :( .
No minkä takia sä kirjotit sitten? Tästä ketjusta ei nimenomaan pitänyt tulla paskanjauhantaa...;)
Ja KYLLÄ, en rakasta itseäni nyt sen enempää, enkä vähempää kuin aiemminkaan.

topokatti sanoi:
Oho, joku asiasta oikeasti jotain tietävä ehti jo kommentoida kamppailu-aspektia! Kerrotko lisää, harrastatko painia (ja mitä painia?) ja thaikkua kuinka tosissaan ja pitääkö treeneissä varjella rintavarustusta jotenkin erityisesti? Mä olen ajatellut että lukkopaini/vapari (ihan harrastusmielessä) ei ainakaan onnistuisi, olenko väärässä?
Heh, no enemmin sitä päätään kannattaa varjella kuin rintoja :D. Aika hyvin toi suojaus rinnan kohdalle osuu, muusta sitten en ole niin varma. Tuo mun harrastelu nyt on "harrastelua" ja siinä ei ainakaan mitään ongelmaa ole ollut. Thaissa saa tosiaan enemmän varoa päätään ja sitten taas nuo lukot ei varsinaisesti kohdistu rintaan. Ennemmin saa varoa, ettei olkapää lähde sijoiltaan tms. Lääkärissä juoksemiseen koskee samat säännöt kuin luomutisseillekin.
Uskon että luomurinnat ovat ihan samalla tavalla tiellä tai vaarassa kamppailulajeissa (thai, BJJ, NHB)kuin silikonit.
Suurin vaara on nimen omaan siinä sänkypainissa. Tuntuu että vastustaja on jatkuvasti kiinni rinnoissa, itsekin harhautuu ja unohtaa suojata helpommin ;)

Hieno kirjoitus, Säde! :worship: Ajatukseni kulkevat samoja polkuja. :)

Naisellisuus on minunkin mielestäni jotain muuta kuin suuret rinnat, joten tuli mieleeni, että ehkä rintoja suurennetaan myös seksikkyyden takia. Onneksi pakaratkin tuntuu olevan vielä arvossaan ja niiden eduksi voi sentään tehdä jotain itse. ;)

Naiset tekee itse itsestään objekteja hyväksymällä yhteiskunnan ja etupäässä miesten liputtamia ihanteita.

Ikävä kyllä juttu on täsmälleen näin. Ja kun tarpeeksi moni nainen hyväksyy nämä ulkoapäin tuputetut ihanteet, niistä muodostuu normi. Lopputulos: luonnolliselle naiseudelle tai edes omille valinnoille on yhä vähemmän tilaa. Olkaa ihmiset kriittisiä! Ei ne vaatimukset toteuttamalla mihinkään lopu.

sporttimimmi sanoi:
Tähän aiheeseen liittyen haluaisin tietää, onko joku ihan rinnaton punttimimmi sinut kroppansa kanssa. Sillä jos on, se on todella hatun noston arvoinen juttu tämän päivän yhteiskunnassa!:worship: Olenkohan oikeassa? Löytyykö täältä joku pikkupojan rintavarustuksen omaava itseensä tyytyväinen nainen?

En tiedä miten hatunnoston arvoinen asia se on, mutta väittäisin kyllä olevani sinut tämän A75:n kanssa. Rintavarustus todellakin on AINA ollut aika olematon ja kun hiukset ovat melkoisen lyhyttä mallia (ja vielä kun fiksuimmat mahdolliset avaavat suunsa joka ikisestä asiasta... :haart: :rolleyes: :jahas: ), niin aika androgyynin leiman sitä silloin tällöin otsaansa saa.

Mitä sitten, maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin kuppikoko, ainakin minulle, toki jokainen kokee asian miten kokee. Painoluokkatreeniä olen tehnyt paljonkin ja kun paino laskee kisapainoon, niin "povi" on entistäkin lautamaisempi.

Jos on esim. parisuhde kiinni poven koosta, niin sitten on, eikä se ole multa pois. Oon sen kyllä ilmoittanutkin, eikä ainakaan toistaiseksi ole alettu osoitteenmuutoskortteja kirjoitella. Mulla on pienet tissit, mutta hitto ne on hyvät! :D

Viimeksi muokattu:
Kyllä, tissit tulee todellakin minulle ja minua varten.
Mä oon vaattet päällä (ja siellä alla siis hennesin superlonitissit...) tyytyväinen ulkonäkööni. Eli se näkymä, joka mua harmittaa on peilikuva, jonka näen itse. Kieltämättä on kiva saada taas rinnat senkin takia, että varmasti tunnen itseni hotimmaksi mieheni edessä. Se ei oo näitä koirankorviakaan koskaan arvostellu ja on rakastanu myös peppuani kovasti sen ollessa suurimmillaan.
Itselleni, omalle päälleni ja omasta tahdostani:) .

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Entäpäs toiseen suuntaan? Oma rintavarustukseni on tällä hetkellä 75 E, pienimmillään ovat olleet 75 D. Rinnat haittaavat elämää: vatsallaan nukkumista, liikuntaa, satunnaisissa juoksupyrähdyksissä vain harvat tavalliset liivit pystyvät pitämään rinnat edes joten kuten paikoillaan... Isot rinnat eivät mielestäni ole mitenkään erityisen kauniit eivätkä ne todellakaan ole minulle mikään naisellisuuden mittari.

Onko kukaan punttimimmi pienennyttänyt rintoja?

Viimeksi muokattu:
Mulla on C-kuppi, luultavasti sieltä isommasta päästä, koska monet C-kupit ei ole sopivat, vaan tissit tursuu ulos reunoilta. En suostu ostaa yhtään isompia rintsikoita.

En pidä rinnoistani, ne on liian isot. Koitan nyt alkaa laihduttelemaan, jotta saisin rintoja pienemmäksi. Pienennysleikkaus on aika riski, joten en sinänsä sitä harkitsisi. Jos rinnat tästä vielä kasvaa tai muuttuvat imetyksen myötä riippuviksi pussiksi niin varmasti käyn niitä konfiguroimassa.

Täällä oli myös muutama negatiivisempi kommentti. Joku muutti tilanteen isojen rintojen haluamiseksi. Helppo on puhua, jos ei ole kokemusta rinnattomuudesta/pienirintaisuudesta.

Sanotaan "rintapakko" on yhteiskunnan (ja miesten) sanelema juttu. Totuus kuitenkin on se, että imetys on yksi naisellisimpia asioita, mitä on, ja se tapahtuu rinnoilla. En tiedä kuinka imettää nainen, jolla rinnat on niin pienet, että A-kuppikin on liian iso. Toisaalta, eipä se maito sieltä rasvakudoksesta tule ;)

Tästä voimme vetää sen naisesta lähtevän naisellisuuden käsitteen myös siihen johtopäätökseen että mitä isommat rinnat, sen enemmän ruokaa (imetyksessä) ja sitä naisellisempi on. Itse en nyt ihan tällaisenään tätä osta, mutta kuitenkin ymmärrän myös, että ei se rintajuttu ole pelkästään yhteiskunnasta lähtenyt juttu. Varmasti olisi orpo olo, jos ei olisi mitään rintaa.

Tähän lopuksi voisi vielä filosofioida, että eikö ihminen voi haluta näyttää hyvältä (tai naiselliselta) itsensä tähden? Yhtä hyvin voisi väittää, että urheilullisen ja lihaksikkaan ulkonäön haluaminen on kehoskenen vaatimus ja kaikki täällä treenaavat haluaa vaan olla hyväksytty ja ihailtu osa sitä porukkaa ja treenaavat ja kilpailevat siksi.

Aina löytyy ihmisiä, jotka elää ja toimii ympäristön toiveiden, ihailun ja vaatimusten mukaan, mutta enemmän löytyy niitä, jotka tekee asioita itsensä tähden.

Tästä voimme vetää sen naisesta lähtevän naisellisuuden käsitteen myös siihen johtopäätökseen että mitä isommat rinnat, sen enemmän ruokaa (imetyksessä) ja sitä naisellisempi on. Itse en nyt ihan tällaisenään tätä osta, mutta kuitenkin ymmärrän myös, että ei se rintajuttu ole pelkästään yhteiskunnasta lähtenyt juttu. Varmasti olisi orpo olo, jos ei olisi mitään rintaa.

Juu, eihän tässä mitään todellisuuspohjaa ole, imetyksellä ja ravinnontuotannolla ei ole mitään tekemistä rintojen koon kanssa. Maitorauhasen toiminta merkkaa, ei kuppikoko. Nännit kun löytyy, niin se riittää. Monesti on vieläpä niin, että pienet rinnat ovat maidontuotannon kannalta jopa edullisemmassa asemassa, kuin suuret. Ja toki käytännön kannalta tietenkin myös.

Juu, eihän tässä mitään todellisuuspohjaa ole, imetyksellä ja ravinnontuotannolla ei ole mitään tekemistä rintojen koon kanssa. Maitorauhasen toiminta merkkaa, ei kuppikoko. Nännit kun löytyy, niin se riittää. Monesti on vieläpä niin, että pienet rinnat ovat maidontuotannon kannalta jopa edullisemmassa asemassa, kuin suuret. Ja toki käytännön kannalta tietenkin myös.

Jep, onhan niitä isorintaisiakin nähty, jotka eivät maidon puutteen vuoksi ole voineet imettää.

Hippa kirjoitti kuin minun kynästäni: Helppo on puhua, jos ei tiedä, millaista on olla rinnaton. Jo kouluiässä rinnattomuuteen kiinnitetään huomiota ja tietysti kiusaamalla. Jos se ei nuoren tytön itsetuntoa latista niin mikä sitten.

Mitä imetykseen tulee, joku kirjoitti ihan oikein. Jos nännit löytyy, imetys on mahdollista. Minäkin imetin pitkään, vaikka vielä raskausaikanakaan minulla ei ollut rintoja lainkaan. Sitten maidon noustua rintoihin sain ekaa kertaa rinnat, vaikkakin pinet, kivaa! Halusin imettää mahdollisimman pitkään senkin takia, että rinnat säilyisivät. Imetysaikana sainkin kipinän silikonien hankkimiseen, kun huomasin miten ihanaa oli elää rintojen kanssa. Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, imetys onnistuu hyvin myös implanttien kanssa.

Jo kouluiässä rinnattomuuteen kiinnitetään huomiota ja tietysti kiusaamalla.

En edelleenkään tuomitse kauneusleikkauksia, silti em. kommentin innoittamana heitän teillekin ajatuksen pohdittavaksi ihan yleisellä tasolla:
Veikkaan että jos (Ärrää lainaten:) ) hennesin superlonitissejä ym. "kananrintoja" ja kirurgin parantelemia etumuksia ei olisi, niin katukuvassa (ja etenkin mainoksissa ja mediassa yleensä) näkyisi huomattavasti lattarintaisempia naisia. --> Jos pienirintaisuus olisi yleisempää, olisiko se yhteiskunnassa yleisesti myös hyväksyttävämpää? --> Vähenisikö rinnattomien kiusaaminen ja asiasta huomauttelu, sekä naisten itselleen asettamat ulkonäköpaineet rintavarustuksensa suhteen?

Mie vaan aloin miettimään tätä. :)

Kasvun ja kehityksen kourissa kamppailevalla teini-ikäisellä harvemmin on tarpeeksi vahva itsetunto ja itseluottamus selvitäkseen mistä tahansa kiusaamisesta ilman kolhuja. Kaikilta aikuisiltakaan se ei onnistu. Omalta ala-asteajaltani muistan tytön, jolla oli ikäisekseen suuret rinnat, eikä hänkään välttynyt kiusaamiselta, joka oli usein suoraa fyysistä häirintää.

Nyt taitaa rönsyillä pahasti aiheen sivusta, pyydän anteeksi. :)

Hippa kirjoitti kuin minun kynästäni: Helppo on puhua, jos ei tiedä, millaista on olla rinnaton. Jo kouluiässä rinnattomuuteen kiinnitetään huomiota ja tietysti kiusaamalla. Jos se ei nuoren tytön itsetuntoa latista niin mikä sitten.

Vastaan vielä sporttimimmin ja samalla Hipan viestiin, sitten saa jäädä osittain :offtopic: .

En usko, että silikonit otetaan itsensä takia. Ihanko totta joku menisi leikkaukseen, vaikka asuisi yksin autiolla saarella? Menisi täysin hyödyttömään, riskejä sisältävään leikkaukseen, kärsisi kivuista, eläisi aina pienessä komplikaatiovaarassa ja joutuisi vielä myöhemmin uusintaleikkaukseen (käsittääkseni silikonit vaatii korjailuleikkauksia myöhemin)? Kyllä ne omat ajatukset kuitenkin kumpuaa juuri sieltä yhteiskunnasta, josta esim. kiusaaminen on esimerkki. Tällöin silikoneja ei oteta oikeasti itsensä takia, vaan sen takia, että ympäristö on täynnä m*lkkuja, jotka ei arvosta erilaisuutta.

Kuten aiemmin sanoin, saattaisin itsekin ottaa silikonit. Mutta en valehtele itselleni, että tekisin sen oikeasti itseni takia, vaan ympäristön asettamien "vaatimusten" takia. En usko, että löytäisin itsestäni niin paljon potkua, että haistattaisin pitkät ihanteelle. Vaikka syyt silikonien ottamiselle onkin varsin hyvin ymmärrettävät useimmissa tapauksissa, niin silti olisi hienoa, jos yhä useampi nainen etsisi ja vielä löytäisi muita vahvuuksia ja jättäisi leikkauksen väliin. Se on kuitenkin mahdollista.

En varmastikaan tiedä millaista on olla rinnaton, mutta en usko olevani väärässä siinä, että kyllä ne ihanteet ja normit tulee ulkopuolelta eikä "omasta itsestä" ja naisellisuus on aivan muuta kuin rinnat. Elämänkokemustakin on monta vuotta vähemmän kuin suurimmalla osalla täällä, ja ehkä siksikin hämmästyin silikonimyönteisyyttä. Jatkakaa.

No, eipä tääkään thread mennyt ihan toivotunlaisesti kaiketi... Olisi kiva kuulla niiden mielipiteitä ketkä ovat ottaneet tai tuntevat lähipiirissään jonkun, eikä mitään 'otatte silikonit vain muiden takia'-paskaa.

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään asenne jossa tietäväisenä ilmoitetaan muidenkin puolesta miten he omasta kropastaan ajattelevat. Onhan se ihan uskomatonta ettei joku halua katsella lättänöitä, rumia, arpisia ja velttoja nahkapussejaan, ja ainoa syy ottaa silikonit on miesten takia tai jonkun muun yleisen kauneus-ihanteen innoittamana, eikä siksi ettei pidä tästä 'pilaantuneesta' osastaan vartaloa.

Jos parikymppisellä on tissit kuin 70-vuotiaalla mummolla niin hänen sitten pitäisi olla tyytyväinen niihin? Kyllä se ihan itseään varten on, jotta nauttisi katsella ja kosketella itseään, eikä inhoaisi esim roikkuvien tissien läpsettä vatsaansa vasten, kykenisi olla ilman rintaliivejä, saisi itselleen ansaitun 'nuoren ihmisen' ulkonäön silloin kun vielä on nuori jne.

Vaikka sinä Säde tekisitkin sen ulkopuolisten paineiden takia niin ymmärrä se ettei sinun näkökantasi todellakaan ole ainoa, oikea ja todellinen. Meitä ihmisiä on muunkinlaisia ja väitän, että ottaisin silikonit siellä autiolla saarellakin, ihan oman mukavuuteni takia. Kiinteät rinnat tuntuvat paljon mukavemmilta kuin holtittomasti riippuvat ja heiluvat pussukat.

Mun puolesta modet saisi ottaa pois nämä jäkätykset täältä, omani mukaanlukien, niin että tallella olisi oikeasti aihetta koskevat toivotut viestit. Tästä ei pitänyt tulla mitään kinaa siitä onko niitä fiksua ottaa vai ei.

Vastaan vielä sporttimimmin ja samalla Hipan viestiin, sitten saa jäädä osittain :offtopic: .

En usko, että silikonit otetaan itsensä takia. Ihanko totta joku menisi leikkaukseen, vaikka asuisi yksin autiolla saarella? Menisi täysin hyödyttömään, riskejä sisältävään leikkaukseen, kärsisi kivuista, eläisi aina pienessä komplikaatiovaarassa ja joutuisi vielä myöhemmin uusintaleikkaukseen (käsittääkseni silikonit vaatii korjailuleikkauksia myöhemin)? Kyllä ne omat ajatukset kuitenkin kumpuaa juuri sieltä yhteiskunnasta, josta esim. kiusaaminen on esimerkki. Tällöin silikoneja ei oteta oikeasti itsensä takia, vaan sen takia, että ympäristö on täynnä m*lkkuja, jotka ei arvosta erilaisuutta.

En tiedä kuinka olisi autiolla saarella. Kaikki me olemme osittain ympäristömme tuotteita. Ympäristö vaikuttaa persoonallisuuteen ihan varmasti. Erilaisessa kulttuurissa olisi sama ihminen ihan erilainen.

Yhtä hyvin voimme kysyä miksi me treenaamme? Miksi me kilpailemme fitneksessä? Miksi dieettaamme? Ihanko itsemme takia vaan? Entä, jos asuisimme autiolla saarella? Laihduttaisimmeko kisakuntoon ja poseerattaisiin jonkun kallion päällä? Tuskinpa.

Ei rautojen kolistelukaan ole ihan riskitöntä, tai fitneksessä kilpaileminen.

En varmastikaan tiedä millaista on olla rinnaton, mutta en usko olevani väärässä siinä, että kyllä ne ihanteet ja normit tulee ulkopuolelta eikä "omasta itsestä" ja naisellisuus on aivan muuta kuin rinnat. Elämänkokemustakin on monta vuotta vähemmän kuin suurimmalla osalla täällä, ja ehkä siksikin hämmästyin silikonimyönteisyyttä. Jatkakaa.

Olen silti sitä mieltä, että moni haluaa rinnat sitä varten, että voi itse hyväksyä itsensä. Ja niin kuin aiemmin sanoin, ympäristö vaikuttaa siihen millaisia me olemme. Siihen millaisena itsemme näemme ja moneen muuhun asiaan.

Oon viel niin nuori (18) mut silikonit pyöriny mielessä viimiset 2 vuotta. Erityisesti nyt, ku fättiä kerääntyny ni kaikki menny alakroppaan eikä tisseihin, epätasapaino mukava. Kauhulla odotan sitä hetkeä, ku lähen dieettaa rasvoja joskus pois, ni tuskinpa jää enää mitään tissiä jäljelle.

Tätä keskustelua on mukava lukea ja olis kiva jos keskustelu pysyis asiassa mutmut..

Mun mielestä tämä keskustelu on hyvä asia. Voisi ehkä tehdä niin, että kokemukset eri otsikon alle ja aiheesta keskustelu jäisi tähän, johon otsikko on osuva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom