Keskustelua otevoimailusta

Kerran oon näitä täällä kattellu aikasemmin ja nyt täytyy kysyä onko täällä jossain (täällä taikka netissä ylipäätänsä) jossain jotain gripin kehitys FAQ suomeksi ja jos ei nii tehkää. En varmaan oo ainoa joka siitä hyötyis jos semmonen olis olemassa. Ensimmäisenä voisin kysyä että kannattaako tommosta CoC:ia tilata jos kädet on kokoo pikkutytön kädet :) Välillä tuntuu että menee sormet paskaks jos puristaa jotain (no joo samat on oireet mitä muillakin) mutta jos mun sormenpäät ylettyy noin tohon sormen viimeseen niveleen kun otan gripperistä kii taikka kannattaako semmosta ruveta ees puristaan jos se ote on niin leveä. Ei ulotu siis tohon ekaan niveleen asti. (mitään hajua noista coc leveyksistä)
Kiinnostais tietää vaan et vaikka menis lukkoon mut ettei mee paikat paskaks ku on heikot jo nyt. Grippiä pitäs saada muutenkin ku en ikinä oo halunnu käyttää remmejä tms. ja ristiotekkin on uus tuttavuus ja vituttaa sekin. Myötäotteella tahtois mennä niin kauan kun vaan mahdollista.. Treenit on melkeen tähän asti menny sen mukaan.
Vittu et repesin tolle heimopäällikön joululahjavideolle :D Katoin että eihän tolla menolla jää leikittävää ees tapaninpäivään asti, mutta sehän olikin vaimon paketti :)

Kerran oon näitä täällä kattellu aikasemmin ja nyt täytyy kysyä onko täällä jossain (täällä taikka netissä ylipäätänsä) jossain jotain gripin kehitys FAQ suomeksi ja jos ei nii tehkää. En varmaan oo ainoa joka siitä hyötyis jos semmonen olis olemassa. Ensimmäisenä voisin kysyä että kannattaako tommosta CoC:ia tilata jos kädet on kokoo pikkutytön kädet :) Välillä tuntuu että menee sormet paskaks jos puristaa jotain (no joo samat on oireet mitä muillakin) mutta jos mun sormenpäät ylettyy noin tohon sormen viimeseen niveleen kun otan gripperistä kii taikka kannattaako semmosta ruveta ees puristaan jos se ote on niin leveä. Ei ulotu siis tohon ekaan niveleen asti. (mitään hajua noista coc leveyksistä)
Kiinnostais tietää vaan et vaikka menis lukkoon mut ettei mee paikat paskaks ku on heikot jo nyt. Grippiä pitäs saada muutenkin ku en ikinä oo halunnu käyttää remmejä tms. ja ristiotekkin on uus tuttavuus ja vituttaa sekin. Myötäotteella tahtois mennä niin kauan kun vaan mahdollista.. Treenit on melkeen tähän asti menny sen mukaan.
Vittu et repesin tolle heimopäällikön joululahjavideolle :D Katoin että eihän tolla menolla jää leikittävää ees tapaninpäivään asti, mutta sehän olikin vaimon paketti :)

Gripperit on vain yksi keino treenata ja niiden käyttämisen mielekkyys riippuu lähinnä siitä mitä varten treenaa. Arkielämässä valtaosassa urheilulajeja, tarvittava otevoima on lähinnä staattista pitoa eri käden asennoissa. Gripperillä harjoitetaan pääasiassa dynaamista puristusta.

Eli siis staatinen pito = pitelet jostain kiinni.

Dynaaminen puristus = rutistat jotain pienempään tilaan.

Mitä tulee grippereihin ja käden kokoon niin asettelu ratkaisee eniten. Jos käytät toista kättä apuna sulun aloittamisessa ei käden koolla ole niin suurta väliä. Jos taas yrität sulkea gripperin vain yhtä kättä käyttäen, on pieni kätisellä vaikeampaa.

Omat kädet on 18cm keskisormen päästä ranteen ekaan viivaan ja pystyn vielä tekemään coc sulun ilman asettelua. Käytettävä jousi ei tosin silloi ole kovin jäykkä mutta sehän on vain voiman puutetta.:)

[video=youtube_share;LofHm_Qz1bk]http://youtu.be/LofHm_Qz1bk[/video]

Pikkulasten suoritus verrattuna tämän foorumin kovimpiin grippimiehiin, mutta tuli kyllä hyvä olo tuosta!

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Te jotka olette treenanneet minun silmiin melkein friikit puristusvoimat, niin jos joku kättelyssä selvästi haastaa vastaatteko kutsuun?

Te jotka olette treenanneet minun silmiin melkein friikit puristusvoimat, niin jos joku kättelyssä selvästi haastaa vastaatteko kutsuun?

Joskus 2007 tai 2008 alussa kun tapasin Riku Karun (esiintyy ylläolevalla videolla) ekan kerran kisoissa niin kättely on kyllä jäänyt mieleen. Miehellä on todella teräksinen puristus. Silloin katsottiin toisia silmiin ja runtattiin 30sec molemmat täysillä menee. Jäi varmasti molemmin puolin "ihan vahva fiilis".:D

Jos joku alkaisi haastamaan niin kyllähän sitä tietysti voisi vähän muodon vuoksi laittaa takaspäin tulee puristusta. :)

Pari kertaa olen ovihommissa joutunut ottamaan niskasta isällisesti kiinni tai sitten kättelemään kaveria sen verran että tajuaa missä mennään. Aina pääsee vähemmällä kun ei tartte aloittaa hapettaa kaveria.

Lähden kohta Dubaihin viikoksi opettamaan paikallisille pankkiireille ja liikemiehille maksimaallisen puristusvoiman kehittämistä sekä yleistä otevoimailua. Josko siellä sitten ennen luennon alkua kättelisi miehet "perusteellisesti". Tekisi varmaan fiksun vaikutelman. :jahas:

-Juha Harju

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom