- Liittynyt
- 16.10.2007
- Viestejä
- 1 268
Jos työsuoriutksessa on puutteita niin ensin puheeksi ottaminen (kirjaukset), sitten kirjallinen huomautus, kirjallinen veroitus => irtisanominen.
Välittömästi tällaiset prosessit eivät etene, vaan vaativat monesti suhteettoman paljonkin aikaa ja esimieheltä työtä ja pitkää pinnaa, mutta jos perusteita on, niin onnistuvat kyllä. Monestihan asioille ei tehdä mitään, vaan valitellaan että ei voi mitään jne.
Kuinkas tuo määritellään, että milloin on työsuorituksissa puutteita tai on liian hidas tms?
Itse työskentelen alalla missä lähtökohtaisesti osa porukasta joutuu ottamaan tietoisesti riskejä, että virheitä tulee ja osa porukasta on sellaisissa hommissa, että yksikin oikeanlainen virhe ja firma voi olla konkurssissa. Meillä ei voi sanoa, että joku on liian hidas tai tekee liikaa virheitä. Ymmärrän, että asiat on eri tavalla eri aloilla ja eri tehtävissä, mutta irtisanominen ei käytännössä mene useinkaan noin miten se oppikirjoissa sanotaan. Puutteellisten työsuoritusten johdosta pitäisi ohjata koulutukseen tai toimenkuvan vaihtoon. Jos työ uhkaa muuttua, niin usein asennekin paranee. Työntekijä pitää pystyä sitouttamaan tavoitteisiin ja se on esimiehen tehtävä, että niistä saadaan niin konkreettiset, että niihin vedoten voidaan toimenpiteitä ehdottaa... (en tunne kaikkia aloja, joten ei herneitä nokkaan, jos jollakin alalla ei mene näin)