Keskivartalo heikko kuin heikon keskivartalo

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt on tullu junnattua jo tarpeeks monta vuotta samalla systeemillä, niin tarttis uudistaa systeemiä. Varsinkin tuo lantion/navanseutu liene aika lässähtänyt. Jalkoja ei ny just pysty treenaan ku on polvi vihotellu. Mitkähän liikkeet olis ny hyviä että nuo lihakset jotka on tuossa navan/pallean korkeudella edestä, kyljissä ja selän puolella saisivat kunnolla kyytiä?

Voisinko yksi hyvä liike olla kahvakuulalla kahden, tai yhden, käden etuheilautus? Lantiolla kunnolla vauhtia liikkeeseen?

Kokonaisvaltaisesti vaan. Lisäpainoilla saa vatsaakin tehdä aika huoletta, jos voimaa haluaa niin maksimiin tai kolmosmaksimiin asti. Pelkkiä kiertoliikkeitä vältän itse, koska eivät ole hirmu turvallisia. Myös salkkunostot varmasti toimii jos haluaa kohdistaa liikkeen toispuoleisesti

Itse olen tehnyt vatsaliikkeitä suoraan ja sivuille, selkäliikkeen penkissä tai lattialla ja näiden perään kahvakuulalla "moukarinheittoa". Ottaa tosi hyvin koko keskilihaksistoon tuo liike. Kunhan ei päästä irti kuulasta niin saa treenata jatkossakin ;)

Voisinko yksi hyvä liike olla kahvakuulalla kahden, tai yhden, käden etuheilautus? Lantiolla kunnolla vauhtia liikkeeseen?

Meinaakkonna samaa ku tässä 1:27 lähtien?
http://www.youtube.com/watch?v=my6IroYcyEI

...näiden perään kahvakuulalla "moukarinheittoa". Ottaa tosi hyvin koko keskilihaksistoon tuo liike
Eli pyöritellään tuolla pään yläpuolella kuten moukarinheittäjät siinä ihan alussa ennenkuin aletaan pyörimään koko kropalla?

Nyt on tullu junnattua jo tarpeeks monta vuotta samalla systeemillä, niin tarttis uudistaa systeemiä. Varsinkin tuo lantion/navanseutu liene aika lässähtänyt. Jalkoja ei ny just pysty treenaan ku on polvi vihotellu. Mitkähän liikkeet olis ny hyviä että nuo lihakset jotka on tuossa navan/pallean korkeudella edestä, kyljissä ja selän puolella saisivat kunnolla kyytiä?

Lohariliput.

Alotat negatiivisilla, pyrit vaan hidastamaan / pysäyttämään liikkeen ja keskityt pitämään kropan suorassa (lantio ei linkkaa).

Kun saat tehtyä 3 negatiivista niin ettei pää räjähdä tai liike lysähdä loppuvaiheessa, testaa yhtä toistoa. Kun saat tehtyä yhden, tee vaikka 3x1 kerran pari viikossa. Rakenna siitä.

Kyllä mä suosittelisin ihan yksinkertaisesti vain ab-rolleria elikkäs vatsarullaa keskikropan vahvistamiseen.

Liike itsestään on paljon helpompi toteuttaa ja pitää kontrollissa kuin tämä yllämainittu "dragon flag".

Aloittaa tekeen polviltaan ihan pieniä sarjoja. Luultavasti jos on erittäin heikko keskivartalo niin et kykene yhteenkään kokonaiseen toistoon, niin menet niin alas kun kykenet ja nostat itsesi takaisin aloitusasentoon keskikropan voimin.

Voin aika rehellisesti sanoa et jos oikeasti keskikroppa on voimaton, niin ei tosta dragon flagin harjoittamisesta tule yhtikäs mitään.

Eli pyöritellään tuolla pään yläpuolella kuten moukarinheittäjät siinä ihan alussa ennenkuin aletaan pyörimään koko kropalla?

Jep, eli pyöritetään pään yläpuolella, mutta ei pyöritä koko kropalla enää. Itse olen tehnyt 3x 10/10 , eli 10 toistoa molempiin suuntiin on yksi sarja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei tossa käsillä tota painoa ylöspäin nosteta, jos nyt katot ton videon ja mietit hetken...
...katso vaikka sitä lihaskarttamiestä mihin on merkattu punaisella missä liike tuntuu.

Kyllähän tuo vähän olkapäihin ja forkkuihin ottaa, sekä ehkä myös ranteisiin ja kämmeniinkin, mutta kyllä se perse, selkä, takareidet ja lantion seutu saa runtua. Kandee testata. Käsiliike tuo ei missään nimessä ole.

Voin aika rehellisesti sanoa et jos oikeasti keskikroppa on voimaton, niin ei tosta dragon flagin harjoittamisesta tule yhtikäs mitään.

Voin oikeasti sanoa että jos pistät kenet tahansa tekemään rollouttia, on tekniikka 99% todennäköisyydellä liian ekonominen. DFän negatiiviset nyt ei niin kaamean vaikeita ole, sen verran useaa tyyppiä oon koutsannu tekemään sitä että paljon helpommin siitä saa maksimitehot irti kuin voimapyörästä.

Kaitpa nämä on makuasioita. Rolloutti, varsinkin seisaaltaan, on taas paljon tehokkaampi kuin Dragonflag täysin oikein tehtynä (kädet pysyy olkapäälinjan eessä koko liikkeen ajan ja selkä pysyy "kyyryssä").

Vielä nuista spagettikäsistä:

0.jpg

:david:

Hoover ja supermies vahvistaa aika nopsaan korsettia, ainakin mulla on toiminu. Hooveria oon tehostanu laittamalla 10kg levypainon ristiselän päälle ja supermiestä ranne- ja nilkkapainoilla.

Tietysti kokonaisvaltaisista liikkeistä etukyykky, tempausvala ja zercher-kyykky ovat keskikropalle kovia. Yleisesti ottaen kaikki pitkät sarjat ja rutistukset ilman lisäpainoja voi unohtaa. Vastusharjoitteluahan tämä punttitouhu muutenkin on, vatsaan pätee samat säännöt

Eli hoover = plank = kyynärpäät maassa punnerrusasennossa staattista pitoa. Pää-selkä-takapuoli-nilkat 100% suorassa linjassa. Supermies tehään melkeen samallalailla, eli mennään rähmälleen maahan ja laitetaan kädet melkeen suoraksi, ja siitä punnerretaan/ähelletään ruho irti lattiasta ja pidetään sitä asentoa. Vähän kuin voimapyörätoiston keskiasento suorilta jaloilta.

Tämä varmaan vaikuttaa ihan simppeliltä, mutta odottakaas kun selitän sen teille..

Jumppapallolla on tullut tehtyä kehonhallintaa omalla bodyweightillä, se kyllä tuntuu vatsoissa mukavasti kun vaan pitää paikallaan ja vapisee menemään. Toinen mistä pidän on se kapteenin tuoli, eli jalkojennostoteline vai mikä onkaan. Yks jännä on ottaa jumpparenkaista kiinni ja roikkua pää alaspäin ja koittaa pitää jalat mahd. suorassa ylöspäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom